Lapsi tippui kaverin trampoliinilta ja loukkasi itsensä pahasti :(
On nyt miehen kanssa päivystyksessä, jalan epäillään murtuneen . Siinä trampoliinissa ei kuulemma ollut turvaverkkoa ympärillä ja kolme tyttöä pomppi yhtäaikaa.
Kommentit (290)
Vierailija kirjoitti:
Onpa kiva että minusta tehdään nyt tarinan pahis! :( En tiennyt, että tämän "Saran" vanhemmat olivat eilen ostaneet sen trampoliinin ja vaikka olisin tiennytkin, olsiin olettanut että toki paikalla oleva aikuinen katsoo monta siihen änkeää ym! Kyllä minä ainakin seuraan mitä lapsen kaverit meillä puuhaavat, ei istumista parvekkeen kaiteella tai roikkumista portaikoista ym. hölmöilyä. Koen, että meillä ollessaan lapset ovat vastuullani.
Ap
On sinun loputon vastuu ja velvollisuus tietää missä lapsesi kulloin ja mitä tekemässä. Vastuuta ei vaan voi ulkoistaa! Et sinä saa puhumalla mustaa takaisin valkoiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Tästä lähtien tehdään niin, ettei lapsi enää mene" Saralle" koska siellä lapset saavat selvästikin elää kuin eläintarhassa! :/
Ap
Nyt on pakko laskea luokitusta. 2/5.
Vierailija kirjoitti:
Tästä lähtien tehdään niin, ettei lapsi enää mene" Saralle" koska siellä lapset saavat selvästikin elää kuin eläintarhassa! :/
Ap
Aplodeja. Vaati onnettomuuden, että sinä opit olemaan lapsesi puolella.
Paskan provon tunnistaa jo siitä että otsikosta tietää mitä tuleman pitää.
Vierailija kirjoitti:
Ap
No vihdoinkin! On sitä täälläkin odoteltu lapsivapaata. Sopii varmaan, että laitan Saran huomenaamulla teille. Siitä teidän aidasta muuten lähtee tikkuja sormiin, voitteko fiksata?
T. Saran äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miten on, oppiiko lapsenne kerrasta?
Mielestäni tässä on aikuisella vastuu, ei 6v jonka kotona ei trampoliinia ole ymmärrä sen vaarallisuutta!
Ap
Eli siis sinulla. No opitko kerrasta?
Luetun ymmärtäminen? MEILLÄ EI OLE TRAMPOLIINIA EIKÄ TULE. Tippui kaverinsa luona.
Ap
Meilläpä oli trampoliini vuosikaudet. Ei ollut edes turvaverkkoa. Ehdoton sääntö oli vain yksi hyppijä kerralla. Siitä ei ollut poikkeuksia koskaan. Ne naapurin mukulat, jotka yritti uhmata, saivat porttikiellon meidän pihalle.
Ei sattunut yhtään onnettomuutta vuosien aikana. Osittain toki hyvää tuuria, mutta varmaan säännölläkin oli merkitystä.
Ärsyttää kun naapurustossa on useampikin trampoliini aktiivikäytössä, aamusta iltaan saa kuunnella älämölöä ja hetekan natinaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tässä on aikuisella vastuu, ei 6v jonka kotona ei trampoliinia ole ymmärrä sen vaarallisuutta!
Ap
Luetun ymmärtäminen? MEILLÄ EI OLE TRAMPOLIINIA EIKÄ TULE. Tippui kaverinsa luona.
Ap
Kuusivuotiaat noin yleensä ovat vanhempiensa vastuulla. Vai onko lapsi niitä tapauksia, jotka ah niin reippaina liikkuvat turvallisessa naapurustossa...
Kaveri asuu lähs vieressä, ei tienylitystä matkalle sinne eikä muitakaan vaaranpaikkoja joten kyllä, tyttö saa kulkea sinne itsenäisesti! Olisi naurettavaa saattaa lähes eskarilainen ovelle kädestä pitäen,
Ap
Naurettavaa tosiaan. Ammattikasvattajat joutuisivat raastupaan jos tekisivät noin. Ja jos tämä tarina on totta, ja "lähes eskarilainen" murtaa jalkansa suhatessaan naapurustossa kenenkään valvomatta, voi olla että tulee vielä juttutuokio lastensuojelunkin kanssa.
No voihan höpöhöpö, millaisia vastauksia ap on saanut! Onko kaikki porvoolaisia, vai mikä tänne on iskenyt??
TOTTA KAI meillä ainakin eskarilainen saa mennä kavereilleen lähinaapurustossa ilman helikopterivanhempaa pörräämässä, jos ei tietä edes tarvitse ylittää!
Meilläkin pyörii tässä pientaloalueella lasten kavereita koko ajan toistensa luona kyläilemässä. Ja kyllä, kun meillä on lapsivieraita trampalla, vastuu on todellakin MINUN, ettei siellä hölmöillä mitään. Tramppa on meidän, MINÄ valvon, mitä siellä tapahtuu. Kun lapseni on kaverilla, hänen äitinsä tai isänsä valvoo, ettei siellä esimerkiksi kiipeillä parvekkeella, kiusata kissaa tai rikota paikkoja. Eikö tämä nyt ole kaikille ihan itsestään selvä asia, hyvänen aika.
Isompien koululaisten oletan tietenkin pärjäävän jo ihan ilman kenenkään valvontaa leikeissään, kun on pienenä oppinut kyläpaikan säännöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Kuusivuotiaat noin yleensä ovat vanhempiensa vastuulla. Vai onko lapsi niitä tapauksia, jotka ah niin reippaina liikkuvat turvallisessa naapurustossa...
Kaveri asuu lähs vieressä, ei tienylitystä matkalle sinne eikä muitakaan vaaranpaikkoja joten kyllä, tyttö saa kulkea sinne itsenäisesti! Olisi naurettavaa saattaa lähes eskarilainen ovelle kädestä pitäen,
Ap
Älä sitten ruikuta, ku kerran päästit
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kuka sen lapsen on kasvattanut jos käyttäytyy kuin elukka? Et ole tainnut itse olla paljon paikalla jos on muiden vika.
No siellä on ollut uusi tramppa ja kaikki tytöt yhtä tohkeissaan, eli eivät ole malttaneet odottaa vuoroaan vaan ängenneet kaikki pomppimaan. Saran äiti varmaan ohjeistanut ja ehkä mennyt tekemään ruokaa/käymään vessassa ja sillä välin sattunut tuo. Harmin paikka, mutta kyllä sinun pitäisi äitinä tajuta, että tuo on harmittava onnettomuus johon olet itse ihan yhtä syyllinen kuin kuka tahansa muu, eli onnettomuus!!!!!
Sua vaan nyt harmittaa se seuraus vaikka pitäis olla onnesta soikeana, ettei mitään pahempaa sattunut!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Ap
Naurettavaa tosiaan. Ammattikasvattajat joutuisivat raastupaan jos tekisivät noin. Ja jos tämä tarina on totta, ja "lähes eskarilainen" murtaa jalkansa suhatessaan naapurustossa kenenkään valvomatta, voi olla että tulee vielä juttutuokio lastensuojelunkin kanssa.
No voihan höpöhöpö, millaisia vastauksia ap on saanut! Onko kaikki porvoolaisia, vai mikä tänne on iskenyt??
TOTTA KAI meillä ainakin eskarilainen saa mennä kavereilleen lähinaapurustossa ilman helikopterivanhempaa pörräämässä, jos ei tietä edes tarvitse ylittää!
Meilläkin pyörii tässä pientaloalueella lasten kavereita koko ajan toistensa luona kyläilemässä. Ja kyllä, kun meillä on lapsivieraita trampalla, vastuu on todellakin MINUN, ettei siellä hölmöillä mitään. Tramppa on meidän, MINÄ valvon, mitä siellä tapahtuu. Kun lapseni on kaverilla, hänen äitinsä tai isänsä valvoo, ettei siellä esimerkiksi kiipeillä parvekkeella, kiusata kissaa tai rikota paikkoja. Eikö tämä nyt ole kaikille ihan itsestään selvä asia, hyvänen aika.
Isompien koululaisten oletan tietenkin pärjäävän jo ihan ilman kenenkään valvontaa leikeissään, kun on pienenä oppinut kyläpaikan säännöt.
Et sitten koskaan kotoa poistu, nuku yms. Kun valvot 24/7, että kukaan naapurin pallero ei loukkaa, jos sattuu tulemaan yllättöin pihallenne leikkimään omien vanhempiensa luvalla?
Mä en nyt ymmärrä tätä ap:n lyttäämistä ollenkaan !
Meillä 6v ja 7v suhaavat ominpäin pitkin pihoja, eivät tuon ikäiset halua istua nätisti hiekkalaatikolla eivätkä kaipaa mutsia huohottamaan niskaan. Kännykät löytyvät, jos jotain tapahtuu.
Ja kyllä mä myös luotan siihen, että jos kakarat on kavereillaan niin paikalla oleva mutsi/faija/isobroidi kuka lie katsoo vähän mitä kakarat puuhaa etteivät hajota koko taloa tai itseään.
Tuntuu, että tässä ketjussa vastailee näitä hysteerisiä curling-mammoja joiden kakaroilla on ollut konttauskypärät ja kävelyvaljaat eikä puuhun tai kivelle saa missään nimessä kiivetä, ettei vain tule pipi!
Joo. Provo varmaan. Mutta onko aina pakko löytää se syntipukki? Meillä ei oo tramppaa eikä tule mutta on tietysti puhuttu että niissä ei olla kuin yksi kerrallaan. Ei trampan omistajaa voi velvoittaa päivystämään sen häkkyrän vieressä kokoaikaisesti ja lapset a. On nopeita b. Ei aina tottele.
Onneksi selvisitte ilman niskavammoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Aikuisella toivottavasti tarkoitat teitä lapsen vanhempia. 6v on liian pieni sysättäväksi kaverin perheen vastuulle, ellei asiasta ole erikseen sovittu!
Tämän takia meillä on tramppa pois käytöstä silloin ku on kaverit kylässä. Tyhmyys (myös oman lapseni) tiivistyy porukassa ja ohjeet unohtuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Ap
Meille saa tulla, mutta mielelläni sovin asiasta etukäteen jonkun aikuisen kanssa, niin osaan sitten myös valvontatehtäväni hoitaa.
Samalla hommassa säilyy myös jokin vastavuoroisuus.
Kasarikakara kirjoitti:
Meillä 6v ja 7v suhaavat ominpäin pitkin pihoja, eivät tuon ikäiset halua istua nätisti hiekkalaatikolla eivätkä kaipaa mutsia huohottamaan niskaan. Kännykät löytyvät, jos jotain tapahtuu.
Ja kyllä mä myös luotan siihen, että jos kakarat on kavereillaan niin paikalla oleva mutsi/faija/isobroidi kuka lie katsoo vähän mitä kakarat puuhaa etteivät hajota koko taloa tai itseään.
Tuntuu, että tässä ketjussa vastailee näitä hysteerisiä curling-mammoja joiden kakaroilla on ollut konttauskypärät ja kävelyvaljaat eikä puuhun tai kivelle saa missään nimessä kiivetä, ettei vain tule pipi!
Miksi oletat, että paikalla on joku vanhempi? Tai jos on, nii ei ole mitään muuta tekemistä kuin vahtii sun penskaa?
Itse päästän lapset yksi vasta kun tiedän, että kykenevät huolehtimaan tekemisistään ja kotona osaavat olla kyllä samaan aikaan myös yksin, eli jos kaveri sinne tulee, niin luulrn kaverinkin osaavan.
Kasarikakara kirjoitti:
Meillä ei ole ollut konttauskypärää eikä kävelyvaljaita, mutta meillä on ollut läsnäolevat ja välillä leikkejä (muutenkin kuin kieltämällä) kommentoivat vanhemmat.
Se on jännää, miten tällainen aikuinen houkuttelee kärpäspaperin lailla näitä "omin päin suhaavia" lapsia. "Kato mua..." "Kato mua..."
Ap