Lapsi tippui kaverin trampoliinilta ja loukkasi itsensä pahasti :(
On nyt miehen kanssa päivystyksessä, jalan epäillään murtuneen . Siinä trampoliinissa ei kuulemma ollut turvaverkkoa ympärillä ja kolme tyttöä pomppi yhtäaikaa.
Kommentit (290)
kuulehan ihramaha
et voi ikinä ulkoistaa omien lapsiesi valvontaa ja vastuunkantoa heistä "naapurille", etkä kenellekään muullekaan, ihan olet itse alaikäisesi toilailuista vastuussa, vaikka ymmärrän - että kapasiteetillasi sitä on vaikea ymmärtää. Voe, voe.
Helikopterivanhemmuusihanne? kirjoitti:
Mikä on yhtäkkiä näin radikaalisti muuttunut, kun lapsia pitäisi äidin rai isän olla vahtimassa silmä kovana jatkuvasti? :O Vasta minun lapsuudessa leikittiin keskenään ja mentiin itse naapuriin 4-vuotiaasta alkaen, miksi nykyajan lapset olisi kykenemättömempiä? Alkaa huolestuttaa jos pidetään yhä vanhempia lapsia aivan osaamattomina. Ylihuolehtivuuskin altistaa lapsen ahdistuneisuudelle ja itsetunto-ongelmille sekä masennukselle.
Aina on minulle ollut itsestäänselvyys että jos sovitusti ottaa kylään naapurin lapsen, katsoo myös hänen peräänsä!
Tässä on mennyt vikaan vain se, että trampoliinista on puuttunut turvaverkko ja naapuri ei ole kertonut trampoliinista TAI katsonut lasten perään.
Huomaatko edes kuinka ristiin puhut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä vanhemmat huolehtivat ja katsovat lastensa perään. Toki vahinkoja voi sattua, vaikka vahtisikin, mutta minusta pointti tässä koko jutussa oli se, että ap on itse laiminlyönyt oman velvollisuutensa vahtia alle kouluikäistä lastaan ja yrittää nyt sysätä vastuuta naapurille, jolle se ei todellakaan kuulu. 6-vuotias ei juoksentele naapuriin yksinään leikkimään. Vanhempi saattaa lapsen ja sopii naapurin kanssa onko lapsen ylipäätään sopivaa tulla heidän pihaan ja varmaan toivottavaa olisi myös, että ap itse jäisi vahtimaan omaa lastansa.
Todellakin lapset juoksee naapuriin ja naapurin lapset tänne päin. Ihan tavallista suomalaista elämää.
Ei tänne mitään jenkkilän leikkitreffejä tarvita. Antaa lasten olla vielä lapsia ja touhuta.
Mistä sinä tiedät, että se lapsi menee sinne naapuriin? Entä jos naapuri ei olekaan kotona, vaan se lapsi päättää lähteä omille teilleen. Menee vaikka yksin sinne verkottomalle trampalle pomppimaan tai lähtee läheiseen rantaan kävelemään. Ei sen lapsen tarvitse kuin kerran karata sinne rantaan, niin pahimmassa tapauksessa se on siinä.
Mistä tiedät haluavatko ne naapurit juuri sillä hetkellä vahtia lastasi, jos hän vain pöllähtää sinne pihalle. Mistä tiedät, ettei se naapurin isäntä ole loman kunniaksi päättänyt vetää päiväkännejä oikeen Pohjanmaan kautta, jos et ole nähnytkään koko tyyppiä.
Ei tarvita mitään leikkitreffejä, mutta vanhempi voi saattaa lapsen naapurin ovelle tai mennä pihalle seuraamaan, että se 4v tai 6v ei mene hyppimään verkottomalle trampalle tai lähde omille teilleen. Lapsi saa olla lapsi silloin, kun hänestä huolehditaan.
Pitäkää turpanne kiinni! Kukaan ei kiinnosta teiän paskapuhees!
Ja sekö on sitten hymiön paikka, kun lapsi on satuttanut itsensä...?
Vierailija kirjoitti:
kuulehan ihramaha
et voi ikinä ulkoistaa omien lapsiesi valvontaa ja vastuunkantoa heistä "naapurille", etkä kenellekään muullekaan, ihan olet itse alaikäisesi toilailuista vastuussa, vaikka ymmärrän - että kapasiteetillasi sitä on vaikea ymmärtää. Voe, voe.
Aivan kuin veljeni vaimo. Veli tuli perheineen ilmoittamatta käymään ja itse olin tekemässä juuri silloin autoremppaa tallissa ja hieno rouva huusi ovelta moikat ja hetken päästä se tuli raivoamaan minulle, kun en ollut vahtinut heidän kaksivuotiastaan, vaikka hän oli lapsen minulle vahdittavaksi tuonut, koska on itse levon tarpeessa. Eihän hän edes sanallakaan sanonut, että hänellä on lapsi mukanaan tai että minun pitää lasta hoitaa samalla kun vaihdan autoon vetoakselia. Lapsi oli mennyt ja "pessyt" kivellä heidän Audinsa molemmat kyljet ja hienostorouva oli huomannut sen röökillä käydessään. Ei olla mamsselin kanssa puhuttu kohta kuuteen vuoteen - veljen kanssa ei ole mitään tämänkään tiimoilta.
M 38
Niin, ennenkin on ollut vanhempia, jotka eivät ole huolehtineet lapsistaan, mutta ei se tee siitä yhtään sen sallittavampaa. 4-vuotias on aivan liian pieni leikkimään ilman valvojaa. Ap:n tapauksessa naapurin kanssa ei oltu sovittu mitään, vaan lapsi oli itse mennyt naapurin pihaan. Mistä se naapuri voi tietää, koska sinne trampalle joku vieras lapsi pöllähtää?