Lapsi tippui kaverin trampoliinilta ja loukkasi itsensä pahasti :(
On nyt miehen kanssa päivystyksessä, jalan epäillään murtuneen . Siinä trampoliinissa ei kuulemma ollut turvaverkkoa ympärillä ja kolme tyttöä pomppi yhtäaikaa.
Kommentit (290)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miten on, oppiiko lapsenne kerrasta?
Mielestäni tässä on aikuisella vastuu, ei 6v jonka kotona ei trampoliinia ole ymmärrä sen vaarallisuutta!
Ap
Mielelläsi sysäät kaiken vastuun heille joiden trampoliinille päästit lapsesi hyppimään. Aina sitä voi omaa lastaan ohjeistaa miten trampoliinilla käyttäydytään. Ei ainakaan minuun uppoa tuo syyllistämisesi. Jokainen valvokoon oman jälkikasvunsa perään.
Vierailija kirjoitti:
No uskoisitteko , että tyttäreni pomppasi verkon yli pusikkoon? En uskoisi minäkään , ellen olisi itse nähnyt! Sinkosi kuin ohjus marjapuskaan . Olkapää sijoiltaan, reisi murtunut. Olisi joku Iltalehti saanut tapatumasta vetävät otsikot! Kukaan kaveri ei meinannut uskoa kun kerroin,
päivystyksen lääkärikin oli sen näköinen että jos kyseessä olisi ollut nuorempi lapsi niin lasu olisi napsahtanut! Tyttö alkoi kammota ja inhota trampoliinia tuon jälkeen, joten se myytiin.
Että jos teillä on noin 150 cm pitkä lapsi joka saa ponnistettua korkealle, niin varokaa!! Noinkin voi käydä.
Nyt on todettava, että kaikeksi onneksi siinä oli mrjapuska pehmentämässä tyttäresi putomaista :(
Vierailija kirjoitti:
Trampoliini taitaa nykyään olla jo vähän WT? En tiedä ketään hyväosaista, joka olisi hankkinut perheelleen trampoliinin.
Sinähän se hyväosaisena tiedät, mutta selittäisitkö minulle ketkä kaikki kuuluu gaterogoriaasi WT???? Kuulunkohan itse heihin, sen tahtoisin kartoittaa. joten voitko valoittaa oi hyväosainen, ja muita parempi ihminen, sädekehä pääsi yllä kun loistaa näytön läpikin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trampoliini taitaa nykyään olla jo vähän WT? En tiedä ketään hyväosaista, joka olisi hankkinut perheelleen trampoliinin.
Sinähän se hyväosaisena tiedät, mutta selittäisitkö minulle ketkä kaikki kuuluu gaterogoriaasi WT???? Kuulunkohan itse heihin, sen tahtoisin kartoittaa. joten voitko valoittaa oi hyväosainen, ja muita parempi ihminen, sädekehä pääsi yllä kun loistaa näytön läpikin!
gategoriaasi. Korjaus. Vastaustasi mielenkiinnolla odotellen.
Kannattaa olla vastuuvakuutus kunnossa naapurikuntien vuoksi.
Mikäli trampan käyttöohjeessa on maininta valvotusta käytöstä, ottakaa se tosissaan vastuuseikkojen vuoksi.
Kiinteistön omistaja on vastuussa omalla pihalla tms. Sattuneista vahingoista, mikäli kyse on huolimattomuudesta, välinpitämättömyydestä, kunnossapidon puutteesta tms. Aiheutuneesta.
Julkisten alueiden ml. Mm. Kerrostalojen pihat, on tarkat turvavaatimukset. Turvallisuuden laiminlyönti omalla pihalla voi myös kaataa vastuun omistajalle.
Joukkoon sitten menee aivan taaperoitakin jotka yrittää olla isoa poikaa tai tyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tässä on aikuisella vastuu, ei 6v jonka kotona ei trampoliinia ole ymmärrä sen vaarallisuutta!
Ap
Eli siis sinulla. No opitko kerrasta?
Luetun ymmärtäminen? MEILLÄ EI OLE TRAMPOLIINIA EIKÄ TULE. Tippui kaverinsa luona.
Ap
Kuusivuotiaat noin yleensä ovat vanhempiensa vastuulla. Vai onko lapsi niitä tapauksia, jotka ah niin reippaina liikkuvat turvallisessa naapurustossa...
Kaveri asuu lähs vieressä, ei tienylitystä matkalle sinne eikä muitakaan vaaranpaikkoja joten kyllä, tyttö saa kulkea sinne itsenäisesti! Olisi naurettavaa saattaa lähes eskarilainen ovelle kädestä pitäen,
Ap
Vahinkoja sattuu, pöljä! Oletko itse sanonut lapsellesi, että trampalla saa olla max kaksi kerralla tai että parempi olla menemättä? Omakin lapseni saa kulkea vapaasti lähinaapureissa, mutta en mä naapureita syytä jos itsensä teloo. Omavastuu se on lapsella itselläänkin, en mä joka paikkaan mukaan mene. Ja sen verran on mukana jo oltu kun oli pieni, että säännöt on ihan varmasti kerrottu moneen kertaan. Oma vika, jos ei usko.
En oikein ymmärrä tätä hössötystä. Jalkansa voi satuttaa vaikka metsässä telmiessä. Ennen ei lapsia kasvatettu pumpulissa ja lapset tekivät paljon vaarallisempiakin asioita. En ymmärrä tätä "kielletään kaikki" mentaliteettia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eli siis sinulla. No opitko kerrasta?
Luetun ymmärtäminen? MEILLÄ EI OLE TRAMPOLIINIA EIKÄ TULE. Tippui kaverinsa luona.
Ap
Kuusivuotiaat noin yleensä ovat vanhempiensa vastuulla. Vai onko lapsi niitä tapauksia, jotka ah niin reippaina liikkuvat turvallisessa naapurustossa...
Kaveri asuu lähs vieressä, ei tienylitystä matkalle sinne eikä muitakaan vaaranpaikkoja joten kyllä, tyttö saa kulkea sinne itsenäisesti! Olisi naurettavaa saattaa lähes eskarilainen ovelle kädestä pitäen,
Ap
Naurettavaa mutta nyt kuitenkin istut mukulasi kanssa päivystyksessä kun mielestäsi kerran osaa toimia itsenäisesti. Miksi tytölle ei ole opetettu trampoliinisääntöjä? Niillehän, joilla ei trampoliineja kotona ole, pitäisi varsinkin tähdentää koska kavereilta niitä trampoliineja kuitenkin löytyy.
Alle kouluikäistä lasta ei saa koskaan jättää ilman aikuisen valvontaa. Eli jos ap olisi saattanut lapsen naapurin ovelle ja sopinut vanhempien kanssa, että lapsi tulee heille leikkimään, niin silloin voisin ymmärtää ap:n suuttumusta. Mutta jos lapsi on vain itse kävellyt naapuriin, niin kyllä ap on itse vastuussa siitä, että jättää lapsensa vahtimatta.
Meillä asui naapurustossa äitejä, jotka tekivät jatkuvasti sitä, että jos näkivät ikkunasta, että minä olin ulkona lasteni kanssa, niin ovi vain aukesi ja alle kouluikäiset heitettiin minun vahdittavakseni sanomatta tai sopimatta mitään. Se oli todella raivostuttavaa, koska ei kukaan voi olettaa, että 2v pärjää yksin vesistön rannalla. 6-vuotiaat taasen kiusasivat sisaruksiaan ja meidän lapsia, sekä tekivät kaikkea ilkivaltaa, sotkivat paikkoja ja jättivät lelut aina pitkin pihoja. Nämä 6-vuotiaat tarvitsivat vielä kovasti kasvatusta siihen, mikä on oikein ja väärin sekä ihan aikuisen huomiota. Katselin tätä pelleilyä jonkin aikaa, ja sitten päätin, että emme enää ulkoile samaan aikaan. Kasvatusvastuu on aina vanhemmalla, eikä sitä voi yksipuolisesti siirtää.
Alle kouluikäinen on lähtökohtaisesti liian pieni olemaan yksin ulkona. Vaikka lapsi myöhemmin kouluiässä näennäisesti pärjää ulkona itsekseen, ei sekään poista vanhempien kasvatusvastuuta. Pihalla tehdään kaikkea tyhmää, pienempiä lapsia kiusataan jne. Olisi ihan mukava, että ne kouluikäistenkin vanhemmat seuraisivat mitä ne omat lapset touhuavat ja viettäisivät aikaa lastensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
gategoriaasi. Korjaus. Vastaustasi mielenkiinnolla odotellen.
Tämä kertoo enemmän kuin ymmärrätkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinähän se hyväosaisena tiedät, mutta selittäisitkö minulle ketkä kaikki kuuluu gaterogoriaasi WT???? Kuulunkohan itse heihin, sen tahtoisin kartoittaa. joten voitko valoittaa oi hyväosainen, ja muita parempi ihminen, sädekehä pääsi yllä kun loistaa näytön läpikin![/quote
Kuulutko sinä...ööööööö
Onko sinulla tuulipuku joka kahisee kun olet menossa hakemaan pikavippiä?
Muistatteko kun oltiin pieniä niin saatiin liikkua miten haluttiin?
Oltiin metsissä, pyöräiltiin ilman kypärää, pyöräiltiin ilman käsiä, käytiin hakemassa kaveria ihan ovelta. Eikä kellään ollut kännykkää.
Älkää olko ylihysteerisiä. AP varsinkin. Vahinkoja sattuu ja niistä opitaan :)
Kyllä se elämä vielä hymyilee vaikka kerran trampalta putoaakin
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa olla vastuuvakuutus kunnossa naapurikuntien vuoksi.
Mikäli trampan käyttöohjeessa on maininta valvotusta käytöstä, ottakaa se tosissaan vastuuseikkojen vuoksi.
Kiinteistön omistaja on vastuussa omalla pihalla tms. Sattuneista vahingoista, mikäli kyse on huolimattomuudesta, välinpitämättömyydestä, kunnossapidon puutteesta tms. Aiheutuneesta.
Julkisten alueiden ml. Mm. Kerrostalojen pihat, on tarkat turvavaatimukset. Turvallisuuden laiminlyönti omalla pihalla voi myös kaataa vastuun omistajalle.
Onko tämä siis vakuutusyhtiön kanta että kiinteistön omistajan vakuutuksista korvaukset?
https://www.kp24.fi/uutiset/511034/vaara-vaanii-trampoliinilla
http://Vahingonkorvausvelvollisuus naapurin tai esimerkiksi taloyhtiön yhteisellä trampoliinilla sattuneesta tapaturmasta on puhuttanut tänä keväänä. Koivisto toteaa, että kaikki hakevat korvausta omasta tapaturmavakuutuksesta, huolimatta siitä, missä onnettomuus on sattunut. – Vahinkoja sattuu, vaikka kuinka varovainen olisi. Vanhempien olisi syytä pitää hyppimistä silmällä, mutta trampoliinin omistaja ei kuitenkaan voi joutua korvausvelvolliseksi, jos naapurin lapsi loukkaa itseään hänen trampoliinillaan, Koivisto toteaa.
Grampian turvaverkkoon saa lukon
Naapurin ukko sanoi: "En ole koskaan nähnyt trampoliinia, jossa olisi ollut vain yksi lapsi."
Vähän aiemmin toisilla synttäreillä 8 lasta loikki samalla trampalla.
Ei tällaisten kanssa voi ikinä päästä samalle sivulle, vaikka itse kuinka kertoisi lapsilleen, että YKSI KERRALLAAN. En tiedä, ovatko miettineet vastuuasioita. Tuskinpa. Tai sitten ovat sitä mieltä, että vastuu on vanhemmalla, joka on tuonut lapsensa kutsuttuna kylään, eikä tiedä, mitä siellä sinä aikana tapahtuu...
Luonnollisesti mua pidetään nillittäjänä ja lastani nössönä, jos ei mene joukkoon, jossa tyhmyys tiivistyy.
Vahtikaa niitä äpäriänne ja niiden tekemisiä niin vältytte aloituksen kaltaisilta tilanteilta. Ap on itse vastuussa äpärästään, ei kukaan muu.
No uskoisitteko , että tyttäreni pomppasi verkon yli pusikkoon? En uskoisi minäkään , ellen olisi itse nähnyt! Sinkosi kuin ohjus marjapuskaan . Olkapää sijoiltaan, reisi murtunut. Olisi joku Iltalehti saanut tapatumasta vetävät otsikot! Kukaan kaveri ei meinannut uskoa kun kerroin,
päivystyksen lääkärikin oli sen näköinen että jos kyseessä olisi ollut nuorempi lapsi niin lasu olisi napsahtanut! Tyttö alkoi kammota ja inhota trampoliinia tuon jälkeen, joten se myytiin.
Että jos teillä on noin 150 cm pitkä lapsi joka saa ponnistettua korkealle, niin varokaa!! Noinkin voi käydä.