Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen laiskottelee mökillä

Vierailija
28.06.2018 |

Kyseessä minun perheeni mökki. Olen tottunut että miehet hoitaa miesten askareet ja naiset naisten. Eilen kannoin hiki hatussa lautoja mökille uutta varastorakennusta varten. Odotin että naisystäväni olisi puolestaan hoitanut ruokapuolen, tiskaamisen jne mutta sain vaikka kuinka kauan patistella häntä ennen kuin mitään tapahtui.. Voiko tuollaisesta laiskuudesta oppia eroon? Exäni ovat aina mielellään hoitaneet vastapainoksi naisten askareet.

M32

Kommentit (517)

Vierailija
361/517 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap olisi jättänyt sen laiskan naisen kotiin niin vinkunaa siitäkin olisi tullut.

Itse en ymmärrä näitä laiskaa naista puolustavia kommentteja,maailma on todella muuttunut kun naisen eteen pitää tehdä kaikki ja sillä pitää olla koko ajan skumppaa ja aurinkoa.Toisaalta mä olenkin se vanha akka josta joku ystävällinen sielu teki jo NASU :n,joka ei kyllä ole vielä toiminut,koska edelleen leikkaan ruohoa,kannan puita ,maalaan seiniä jne.

Vierailija
362/517 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä pihalle moinen laiska lehmä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/517 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oltiin joskus vuosia sitten kaveripariskunnan kanssa pohjoisessa reissulla ja majoituttiin mökeissä. Miehet kalasteli ja me naiset vietettiin lomaa. Oman miehen sukulaismies halusi tulla reissuun mukaan ja mies oli luvannut. En oikein tykännyt ajatuksesta, mutta sanoin hänelle ennen matkaa, että minä ja kaverini ei olla reissussa mitään kyökkipiikoja. Silti se mies kehtasi valittaa, kun kalastuksen jälkeen ei meillä ollut ruoka ja kahvit odottamassa miesten paluuta. Yhdenkin kerran mökkiin tullessaan mies nuuhki ilmaa nenä pystyssä ja sanoi "eipä tunnut kahvin tuoksua".

Miesten kalastamat ja putsaamat kalat varmaan kelpasi kuitenkin naislosoperseille, eikö niin?

Minun mielestäni kalastaminen on yksi turhimmista harrastuksista. Sitäpaitsi olen allerginen kalalle, joten tosiaankin ei kiitos. -eri

Sepä se, kalastusmatkoja tekevät yleensä harrastavat kalastamista, harva kalastaa vain pakosta, kun ei ole muuta syötävää. Itse harrastan neulomista, ompelemista ja leipomista. Olen neulonut myös miehelle villasukkia ja ommellut vaatteita t-paidoista alkaen sekä leiponut monenlaista miehen mieleistä. Koska nuo ovat minun harrastuksia, niin en ole vaatinut mieheltä mitään vastapalveluksia niiden vastineeksi.

Vierailija
364/517 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ap olisi jättänyt sen laiskan naisen kotiin niin vinkunaa siitäkin olisi tullut.

Itse en ymmärrä näitä laiskaa naista puolustavia kommentteja,maailma on todella muuttunut kun naisen eteen pitää tehdä kaikki ja sillä pitää olla koko ajan skumppaa ja aurinkoa.Toisaalta mä olenkin se vanha akka josta joku ystävällinen sielu teki jo NASU :n,joka ei kyllä ole vielä toiminut,koska edelleen leikkaan ruohoa,kannan puita ,maalaan seiniä jne.

Vaikka minä ajattelisin, että olet täysin hullu, niin silti sinä saat raataa minun haukkumatta ihan niin paljon kuin haluat. Miksei sitten toiset saa viettää omaa vapaa-aikaansa niinkuin haluaa, tulematta haukutuksi laiskaksi, lehmäksi jne? Mikä tarve teillä on kontrolloida toisia ihmisiä?

Vierailija
365/517 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän sama kun pyytäisi kaverinsa viikonlopuksi kylään ja viettäisi sitten itse koko sen ajan jotain (OMAA) autoa rassaten tai (OMAA) taloaan rempaten. Sitten ihmettelisi miksi toinen ei kanna samantien ruokaa pöytään kun tulee tekemästä niitä omia hommiaan jotka eivät mitenkään sen kaverin elämään vaikuta.

Toki on vieraalta kohteliasta vaikka kysyä jos voi jossain auttaa, mutta tietääkseni vieraalle ei kuulu ruoasta huolehtiminen, ellei niin olla erikseen sovittu.

Miehet luultavasti hoitaisivat hommat yhdessä, ilman että toinen vain makaa minkä makaamiseltaan ehtii.

Naisilla joka ikinen asia menee lässyttämiseksi, jahkailuksi, muovikassin 15 sentin kulun jakamiseksi jokaiselle tasaisesti, draamailuksi ja kyräilyksi.

Miehet hoitavat homman keskenään mukisematta ja reilussa hengessä.

Tämän olen nähnyt miljoona kertaa elävässä elämässä.

Ja edelleenkään aloittajan tapauksessa ei ole mikään satunnainen vieras,

vaan (toivottavasti tuleva ex-)naisystävä.

Siinähän se juuri onkin, että miehet hoitavat homman YHDESSÄ; eikä mies vaadi toiselta mieheltä(mutta naiselta siis se mies voi vaatia, että se tekee), että sen pitää tehdä toiselle ruokaa, kun toinen tekee omia juttujaan. Tämäkin ap olisi voinut sanoa naiselle, että tehdään YHDESSÄ ensin vajaa ja sitten YHDESSÄ ruokaa.  Mutta ei, piti raahata nainen sinne huotamaan hänen ruokatalouttaan sillä välin kun mies rustaa vajaa sukunsa mökille. Ei kahdelle naisellekaan olisi tullut närää, koska myös nämä naiset olisi ensin tehneet työn YHDESSÄ  työt ja sen jälkeen tehneet ruokaa YHDESSÄ: 

Lässynlää. Se on niin helppoa vääristellä toisten sanomisia tällä paskapalstalla.

En puhunut sanallakaan aloittajan tilanteesta, vaan miesten tavoista hoitaa asiat vs. naisten jatkuva vänkääminen jopa keskenänsä yksinkertaisista asioista.

En katselisi hetkeäkään aloittajan tilanteessa naista vaan nostaisin tavarat jätesäkissä ulos ja toivottaisin hauskaa kotimatkaa.

No tuskimpa sinun tarvitsee niitä tavaroita jätesäkkiin nostella. Eiköhän sillä naisella ole ihan oma laukku mukana ja voit olla varma, ettei tarvitse edes pyytää lähtemään, kun nainen on jo huristanut tiehensä ilman kehoitusta. Jään vain miettimään, miksi ihmeessä edes olisit kutsunut naisen seuraksesi mökille, jos kerran oletkin aikonut tehdä siellä kokoajan töitä?  Jos olisit kutsunut mökille jonkun miespuolisen ystäväsi, olisitko odottanut, että se olisi kokkaillut sinulle sillä välin, kun olisit rakentanut? Et varmaan, vaan olisit pyytänyt hänet kaveriksi rakentamaan ja olisitte tehneet ruuan myöhemmin yhdessä. Miksi tämä ei olisi käynyt naisen kanssa? vaan olisit vaatinut uuden tuttavuuden vain tekemään sinulle ruokaa ja olemaan yksin vaikka olit hänet mökille pyytänyt?  Luuletko, että ketään kiinnostaa tulla vieraalle mökille kököttämään koko päivä keittössä  kokkaillen?

En ole ap , joten en ymmärrä kenelle kuvittelet lässyttäväsi.

Nainen makaa minkä makaamiseltaan kerkeää aloittajan tapauksessa, joten miksi katsella tuollaista vellipersettä.

"Koko päivä keittiössä kokkaillen". Näinkö sinäkin teet mökilläsi?

Mökillä ruoan laittaminen on maailman helpointa ja yksinkertaisinta. Mutta kantturalla oli niin kova kiire maata, ettei edes yhtä vaivaista salaattia saanut aikaa. Sen tekemiseen menee hitaallakin lehmällä korkeintaan kymmenen minuuttia.

Ooh, nyt on ihan helmi mieheksi. Nätisti ainakin osaa kirjoittaa naisista "kenelle kuvittelet lässyttäväsi", "vellipersettä", "kantturalla" ja "hitaalla lehmällä". Voi sitä onnekasta naista, joka tuon ihanuuden saa omakseen!

Vierailija
366/517 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän sama kun pyytäisi kaverinsa viikonlopuksi kylään ja viettäisi sitten itse koko sen ajan jotain (OMAA) autoa rassaten tai (OMAA) taloaan rempaten. Sitten ihmettelisi miksi toinen ei kanna samantien ruokaa pöytään kun tulee tekemästä niitä omia hommiaan jotka eivät mitenkään sen kaverin elämään vaikuta.

Toki on vieraalta kohteliasta vaikka kysyä jos voi jossain auttaa, mutta tietääkseni vieraalle ei kuulu ruoasta huolehtiminen, ellei niin olla erikseen sovittu.

Miehet luultavasti hoitaisivat hommat yhdessä, ilman että toinen vain makaa minkä makaamiseltaan ehtii.

Naisilla joka ikinen asia menee lässyttämiseksi, jahkailuksi, muovikassin 15 sentin kulun jakamiseksi jokaiselle tasaisesti, draamailuksi ja kyräilyksi.

Miehet hoitavat homman keskenään mukisematta ja reilussa hengessä.

Tämän olen nähnyt miljoona kertaa elävässä elämässä.

Ja edelleenkään aloittajan tapauksessa ei ole mikään satunnainen vieras,

vaan (toivottavasti tuleva ex-)naisystävä.

Siinähän se juuri onkin, että miehet hoitavat homman YHDESSÄ; eikä mies vaadi toiselta mieheltä(mutta naiselta siis se mies voi vaatia, että se tekee), että sen pitää tehdä toiselle ruokaa, kun toinen tekee omia juttujaan. Tämäkin ap olisi voinut sanoa naiselle, että tehdään YHDESSÄ ensin vajaa ja sitten YHDESSÄ ruokaa.  Mutta ei, piti raahata nainen sinne huotamaan hänen ruokatalouttaan sillä välin kun mies rustaa vajaa sukunsa mökille. Ei kahdelle naisellekaan olisi tullut närää, koska myös nämä naiset olisi ensin tehneet työn YHDESSÄ  työt ja sen jälkeen tehneet ruokaa YHDESSÄ: 

Lässynlää. Se on niin helppoa vääristellä toisten sanomisia tällä paskapalstalla.

En puhunut sanallakaan aloittajan tilanteesta, vaan miesten tavoista hoitaa asiat vs. naisten jatkuva vänkääminen jopa keskenänsä yksinkertaisista asioista.

En katselisi hetkeäkään aloittajan tilanteessa naista vaan nostaisin tavarat jätesäkissä ulos ja toivottaisin hauskaa kotimatkaa.

No tuskimpa sinun tarvitsee niitä tavaroita jätesäkkiin nostella. Eiköhän sillä naisella ole ihan oma laukku mukana ja voit olla varma, ettei tarvitse edes pyytää lähtemään, kun nainen on jo huristanut tiehensä ilman kehoitusta. Jään vain miettimään, miksi ihmeessä edes olisit kutsunut naisen seuraksesi mökille, jos kerran oletkin aikonut tehdä siellä kokoajan töitä?  Jos olisit kutsunut mökille jonkun miespuolisen ystäväsi, olisitko odottanut, että se olisi kokkaillut sinulle sillä välin, kun olisit rakentanut? Et varmaan, vaan olisit pyytänyt hänet kaveriksi rakentamaan ja olisitte tehneet ruuan myöhemmin yhdessä. Miksi tämä ei olisi käynyt naisen kanssa? vaan olisit vaatinut uuden tuttavuuden vain tekemään sinulle ruokaa ja olemaan yksin vaikka olit hänet mökille pyytänyt?  Luuletko, että ketään kiinnostaa tulla vieraalle mökille kököttämään koko päivä keittössä  kokkaillen?

En ole ap , joten en ymmärrä kenelle kuvittelet lässyttäväsi.

Nainen makaa minkä makaamiseltaan kerkeää aloittajan tapauksessa, joten miksi katsella tuollaista vellipersettä.

"Koko päivä keittiössä kokkaillen". Näinkö sinäkin teet mökilläsi?

Mökillä ruoan laittaminen on maailman helpointa ja yksinkertaisinta. Mutta kantturalla oli niin kova kiire maata, ettei edes yhtä vaivaista salaattia saanut aikaa. Sen tekemiseen menee hitaallakin lehmällä korkeintaan kymmenen minuuttia.

Ooh, nyt on ihan helmi mieheksi. Nätisti ainakin osaa kirjoittaa naisista "kenelle kuvittelet lässyttäväsi", "vellipersettä", "kantturalla" ja "hitaalla lehmällä". Voi sitä onnekasta naista, joka tuon ihanuuden saa omakseen!

Eihän se kenellekään kelpaa, koska asenne on tuo...ja sen vuoksi se asenne on tuo. Kaveri on ihan itse aiheuttanut oman ongelmansa.

Vierailija
367/517 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset vähättelevät "naisten hommia".

Miten niin vähättelee? Kaikki ei vaan koe niitä omikseen.

Tuo tarinan nainen ei tuntenut oikein mitään omakseen. Ainoastaan makuuttelun.

Tarina ei kerro tuota. Itse totesin aiemmin, että olisin vastaavassa tilanteessa kokenut lautojen kantelun omakseni, mutta jos minulta olisi odotettu keittiöhommia, olisin suutuspäissäni vain laiskotellut enkä tehnyt mitään. 

Sikäli kun olisin edes jäänyt mökille.

Kosto se on joka kourii, juu!

Ei kouri. Se olisi ollut puhdas tunnepohjainen viharektio miehen käsittämättömän sovinistisiin odotuksiin. Toki mökkiloman jälkeen olisin varmaan asiallisesti päättänyt suhteen.

Etkö voisi ajatella tekeväsi miehelle ruokaa samalla kun teet itsellesi?

Aikuinen pärjää pari päivää ihan voileivillä. Niiden tekeminen on niin helppoa, että mieskin osaa.

Vierailija
368/517 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapana on ollut, että mies hoitaa ulkotyöt ja nainen sisätyöt.

Nimenomaan on ollut, vaan eipä ole enää. Suck it up.

Montako terassia tai aitaa olet rakentanut? Entä monetko rännit tai viemärit kuurannut puhtaaksi? Mites auton huolto ja renkaisen vaihto loskakelissä? Muutaman sadan neliön lumenluonti? Onnistuu vaan ottaa voimille ja sit ei enää huvitakaan.

Jos nuo on niitä miesten töitä, niin ei niitä meidän perheessä tee kumpikaan. Meillä on ihan työpaikat, missä käydään tekemässä niitä omien vahvuuksien mukaisia töitä palkkaa vastaan, ja sillä palkalla voidaan ostaa ammattilaiset tekemään ne hanttihommat joita ei osata tai jakseta itse tehdä. Tervetuloa vaan tälle vuosituhannelle.

Vierailija
369/517 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n tapauksessa ei edes mitään kotitöitä olisi ollut tehtävänä.

Voileipien tekoon olisi mennyt 5 minuuttia tai sen salaatin ja lisukkeen tekemiseen 15 minuuttia. Tuohon tarvittavat astiat olisi tiskannnut 5 minuutissa. En kyllä ymmärrä ettei tuota voinut tehdä ihan oma-aloitteisesti. Suoraan sanottuna kyllä on laiskuus huipussaan. 

Kun nämä pikkujutut ovat mielestäsi niin vaivattomia ja nopeita, niin miksi ap ei itse niitä tehnyt? Yhtä helpostihan se olisi häneltä käynyt? Lisäksi hän on kyseisellä mökillä kotiväkeä, joka tuntee keittiön ja paikat. Nainen oli mökillä vieraana. Sinänsä omituista pyytää vieraaksi mökille, puuhailla sitten omiaa ja odottaa, että tästä puuhailusta "vastikkeeksi" jonkun toisen kuuluu passata. Varsinkaan kun se puuhailu tapahtui ihan yksin tämän miehen aloitteesta ja ihan yksin hänen ja itsensä ja sukunsa hyväksi.

Vierailija
370/517 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa emme aloituksen perustella ihan kaikkea tiedä, mutta selväksi on tullut useimpien ajatusmaailma.

- Ei ole mitään naisten töitä. Ruokaa ja siivoamista pitää miesten tehdä ihan samassa kuin naistenkin vaikka todellisuudessa lautojen kantamiset, vajan rakentaminen + muut isommat työt jää miesten tehtävksi. "nehän on vaan miesten harrastuksia ja miesten itsetunnon kohotusta varten"

- Kun suhde on nuori niin silloin ei todellakaan mitään töitä tehdä vaan kokoajan pitää olla käsi kädessä ja muna pillussa tai muuten nainen kokee olevansa toisarvoinen.

- Mökki joka on miehen suvun omistuksessa, on ilmainen lomahotelli. Naisten mielestä mökki joko vuokrataan (miehen) rahalla tai sitten jos joltain saa ilmaiseksi lainaan niin fine. Mutta _mitään_ naisen ei tarvitse ilmaisen mökin eteen tehdä kesälomallaan! Naisella pitää olla vapaa-aikaa makuutella ruhoaan aurinkolaverilla.

- On miehen vika ettei nainen mennyt ja kantanut lautoja miehen kanssa. Kyllä naiset pystyvät ihan samaan kuin miehet! Mutta kun vaan ei, yleensä näin ei tapahdu. "mä vähän aikaa tässä otan aurinkoa" , sitten kun mies tulee nälkäisenä töistään niin ei sen vertaa että olisi kahvit ja voileivät pöydässä! Liikaa vaadittu nykynaiselta.

- Naisten mielestä mökit ja kiinteistöt pysyy ihan itsestään kunnossa. Ainakaan mitään niiden ei saisi tehdä sellaista joka vie mieheltä pois naisenpalvomisaikaa. "ainahan mökin voi myydä ja vuokrata rahoilla valmista mökkiä tai paremminkin ostaa lentoja suoraan ulkomaiden lomakohteisiin"

Nykynaiselle kaikki on vaikeaa. Vieraassa keittiössä ei saada ruokaa valmistumaan ja nappien painelu-kotityötkin ovat ihan uuvuttavia.

Sut tunnistaa tyylistä. Toivottavasti se vanha vastaparisi jaksaa vielä kirjoittaa noista nappien paineluista. Mä en ole esimerkkisi mukainen nykynainen, vaan varsin perinteinen, mutta ei munkaan mies odota passattavana kuin paska tikun nokassa, vaan tekee osansa yhteisen elämän eteen. Tuossa ap:n asetelmassa se ei toimi; suhde on tuore, mökki miehen suvun ja mies vain epäkohtelias - sekä painellessaan sopimatta mitään omiin puuhiinsa että olettaessaan, että palvelu pelaa yhteen suuntaan.

Ja missä kohtaa aloituksen mies ei tee osaansa? Miten monta kertaa teidän paksuun kalloon pitää takoa, että yleensä jos itse/perhe omistaa kiinteistöjä, niille pitää tehdä huoltavia toimenpiteitä? Varsinkin kun kyse kesämökistä niin on oletettavaa, että sitä huolletaan tasan sillä sekunnilla kun siellä ollaan. Mahdollisesti välimatkaa kotoa satoja kilometrejä.

Mutta kaikille ihan hyvä, että suhteet hajoaa joissa kultatuolissa istuva vinku-Iita ei ymmärrä elämää jossa on liuta velvollisuuksia ja niiden suorittamista. Jos mies suorittaa rakennusten ylläpitoa niin on se kyllä helvetin väärin jos vinku-Iitalta odottaisi voileipää pöytään.

Jälleen kerran, suuttumuksen ydin on siinä, että mies oli tehnyt työnjaon valmiiksi päässään - hän rakentaa vajaa, nainen tekee kotityöt. Kuka tahansa normaali nainen haistattaa sellaiselle miehell pitkän peen.

Aloituksesta ei käy ilmi, että oliko näin vaan kenties niin, että nainen jää ihan omasta tahdostaan esim. ottamaan aurinkoa. Jos nainen ei itse ymmärrä mennä mukaan niin miehen vikako se on? Ja siitä pitää niin kauheat kilarit vetää, että edes raikas voikkuleipä ei valmistu?

Minusta nainen saa ihan hyvällä omatunnolla ottaa aurinkoa, jos mies korjaa omaa mökkiään eikä asiasta ole etukäteen sovittu. Yleensä on tapana etukäteen ilmoittaa, kutsutaanko sitä seuraa rentoon illanviettoon vai työtalkoisiin.

Näköjään naiselle kaikenlainen ajankulupuuhastelu on työtä, kokoajan pitäisi saada makuutella ruhoaan. Muuten ottaa voimille ja stressaa. Kenties nainen tulee vähän kateelliseksi vasaralle kun miehen karheat kädet hyväilevät kumista kahvaa enemmän kuin makuuttelevat laiskurin pers€ttä.

Siivous ja tiskaaminen ei ole mitään rentoa mukavaa ajanvietepuuhaa. Ruuanlaitto on sitä joillekin, muttei läheskään kaikille. Tähänhän se ymmärrys teillä ehkä lakkaakin. Te teette niitä hommia joita itse pidätte mukavana ajanvietteenä, ja siitä vastapalveluksena vaaditte toista tekemään jotain mikä ei ole juuri kenestäkään erityisen miellyttävää puuhaa. Ei ihan reilua.

Vierailija
371/517 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa emme aloituksen perustella ihan kaikkea tiedä, mutta selväksi on tullut useimpien ajatusmaailma.

- Ei ole mitään naisten töitä. Ruokaa ja siivoamista pitää miesten tehdä ihan samassa kuin naistenkin vaikka todellisuudessa lautojen kantamiset, vajan rakentaminen + muut isommat työt jää miesten tehtävksi. "nehän on vaan miesten harrastuksia ja miesten itsetunnon kohotusta varten"

- Kun suhde on nuori niin silloin ei todellakaan mitään töitä tehdä vaan kokoajan pitää olla käsi kädessä ja muna pillussa tai muuten nainen kokee olevansa toisarvoinen.

- Mökki joka on miehen suvun omistuksessa, on ilmainen lomahotelli. Naisten mielestä mökki joko vuokrataan (miehen) rahalla tai sitten jos joltain saa ilmaiseksi lainaan niin fine. Mutta _mitään_ naisen ei tarvitse ilmaisen mökin eteen tehdä kesälomallaan! Naisella pitää olla vapaa-aikaa makuutella ruhoaan aurinkolaverilla.

- On miehen vika ettei nainen mennyt ja kantanut lautoja miehen kanssa. Kyllä naiset pystyvät ihan samaan kuin miehet! Mutta kun vaan ei, yleensä näin ei tapahdu. "mä vähän aikaa tässä otan aurinkoa" , sitten kun mies tulee nälkäisenä töistään niin ei sen vertaa että olisi kahvit ja voileivät pöydässä! Liikaa vaadittu nykynaiselta.

- Naisten mielestä mökit ja kiinteistöt pysyy ihan itsestään kunnossa. Ainakaan mitään niiden ei saisi tehdä sellaista joka vie mieheltä pois naisenpalvomisaikaa. "ainahan mökin voi myydä ja vuokrata rahoilla valmista mökkiä tai paremminkin ostaa lentoja suoraan ulkomaiden lomakohteisiin"

Nykynaiselle kaikki on vaikeaa. Vieraassa keittiössä ei saada ruokaa valmistumaan ja nappien painelu-kotityötkin ovat ihan uuvuttavia.

Sut tunnistaa tyylistä. Toivottavasti se vanha vastaparisi jaksaa vielä kirjoittaa noista nappien paineluista. Mä en ole esimerkkisi mukainen nykynainen, vaan varsin perinteinen, mutta ei munkaan mies odota passattavana kuin paska tikun nokassa, vaan tekee osansa yhteisen elämän eteen. Tuossa ap:n asetelmassa se ei toimi; suhde on tuore, mökki miehen suvun ja mies vain epäkohtelias - sekä painellessaan sopimatta mitään omiin puuhiinsa että olettaessaan, että palvelu pelaa yhteen suuntaan.

Ja missä kohtaa aloituksen mies ei tee osaansa? Miten monta kertaa teidän paksuun kalloon pitää takoa, että yleensä jos itse/perhe omistaa kiinteistöjä, niille pitää tehdä huoltavia toimenpiteitä? Varsinkin kun kyse kesämökistä niin on oletettavaa, että sitä huolletaan tasan sillä sekunnilla kun siellä ollaan. Mahdollisesti välimatkaa kotoa satoja kilometrejä.

Mutta kaikille ihan hyvä, että suhteet hajoaa joissa kultatuolissa istuva vinku-Iita ei ymmärrä elämää jossa on liuta velvollisuuksia ja niiden suorittamista. Jos mies suorittaa rakennusten ylläpitoa niin on se kyllä helvetin väärin jos vinku-Iitalta odottaisi voileipää pöytään.

Jälleen kerran, suuttumuksen ydin on siinä, että mies oli tehnyt työnjaon valmiiksi päässään - hän rakentaa vajaa, nainen tekee kotityöt. Kuka tahansa normaali nainen haistattaa sellaiselle miehell pitkän peen.

Aloituksesta ei käy ilmi, että oliko näin vaan kenties niin, että nainen jää ihan omasta tahdostaan esim. ottamaan aurinkoa. Jos nainen ei itse ymmärrä mennä mukaan niin miehen vikako se on? Ja siitä pitää niin kauheat kilarit vetää, että edes raikas voikkuleipä ei valmistu?

Minusta nainen saa ihan hyvällä omatunnolla ottaa aurinkoa, jos mies korjaa omaa mökkiään eikä asiasta ole etukäteen sovittu. Yleensä on tapana etukäteen ilmoittaa, kutsutaanko sitä seuraa rentoon illanviettoon vai työtalkoisiin.

Näköjään naiselle kaikenlainen ajankulupuuhastelu on työtä, kokoajan pitäisi saada makuutella ruhoaan. Muuten ottaa voimille ja stressaa. Kenties nainen tulee vähän kateelliseksi vasaralle kun miehen karheat kädet hyväilevät kumista kahvaa enemmän kuin makuuttelevat laiskurin pers€ttä.

Ajankulupuuhastelu on jotain, jota itse tykkää harrastaa omaksi huvikseen. Minulle mukavaa puuhastelua ei ole kantaa toisten ihmisten lautoja tai huushollata vieraassa paikassa. Mielelläni en lähde kenenkään mökin työleirillekkään. Minulle mukavaa ajankulupuuhastelua on esim kotona järjestellä kaappejani, tehdä käsitöitä, lukea, seurustella kavereiden kanssa jne.

Vierailija
372/517 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voileipien tekoon olisi mennyt 5 minuuttia tai sen salaatin ja lisukkeen tekemiseen 15 minuuttia. Tuohon tarvittavat astiat olisi tiskannnut 5 minuutissa. En kyllä ymmärrä ettei tuota voinut tehdä ihan oma-aloitteisesti. Suoraan sanottuna kyllä on laiskuus huipussaan. 

Kun nämä pikkujutut ovat mielestäsi niin vaivattomia ja nopeita, niin miksi ap ei itse niitä tehnyt? Yhtä helpostihan se olisi häneltä käynyt? Lisäksi hän on kyseisellä mökillä kotiväkeä, joka tuntee keittiön ja paikat. Nainen oli mökillä vieraana. Sinänsä omituista pyytää vieraaksi mökille, puuhailla sitten omiaa ja odottaa, että tästä puuhailusta "vastikkeeksi" jonkun toisen kuuluu passata. Varsinkaan kun se puuhailu tapahtui ihan yksin tämän miehen aloitteesta ja ihan yksin hänen ja itsensä ja sukunsa hyväksi.

No onhan se vähän outoa, että toinen ensin rehkii ulkona, sitten tulee hikisenä sisälle, käy suihkussa ja sen jälkeen alkaa kokata. Ja sillä välin toinen vain istuu eikä tee mitään. Nainen olisi hyvin ehtinyt laittaa ruuan sillä aikaa, kun toinen käy suihkussa. Minusta todella ajattelematonta käytöstä. 

Vierailija
373/517 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapana on ollut, että mies hoitaa ulkotyöt ja nainen sisätyöt.

Nimenomaan on ollut, vaan eipä ole enää. Suck it up.

Montako terassia tai aitaa olet rakentanut? Entä monetko rännit tai viemärit kuurannut puhtaaksi? Mites auton huolto ja renkaisen vaihto loskakelissä? Muutaman sadan neliön lumenluonti? Onnistuu vaan ottaa voimille ja sit ei enää huvitakaan.

Tuohan on ihan valinta kysymys. Itse olen opiskellut, hankkinut hyvän työpaikan ja minulla on varaa ostaa ne palvelut , joita en viitsi tehdä itse. Omituista, että ihmiset hankkiutuu tilanteeseen jossa tuollaisia hanttihommia joutuu tekemään ja sitten vielä niistä valitetaan. Ihan on oma valinta. Ainakin tässä ketjussa on tullut tosi selväksi minkälaisten miesten kanssa ei kannata seurustella. Helpoimmalla pääsee kun unohtaa nämä takapaju puuha-petet kokonaan. Mitaliko siitä pitäisi saada, että hankkiutuu tilanteeseen, jossa on lunta lapioitava tai omakotitaloa huollettava? Luoja sentään itä pällejä vielä löytyy.

Luulisi sinun kouluttautuneena ymmärtävän, että ostotyö maksaa eniten. Ja kello soittaa, plim plim, rahaa jää muihin juttuihin enemmän kun tekee askareita itse.

Miksi naiset ette osta niitä kotityöpalveluita jos ne naisten työt ovat niin vittumaisen pahoja?

Vierailija
374/517 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mutta minä en käy siivoamassa muiden huusholleja enkä korjailemassa muiden mökkejä, ellei asiasta ole erikseen sovittu.

Kertoo kaiken oleellisen. Naisella on luultavasti ilmainen käyttöoikeus kesällä mökkiin ja asenne on luokkaa "mutta minähän en lomallani tikkua ristiin laita!".

Toivottavasti kukaan työteliäs suomalainen mies ei ota kaltaistasi vellihousua vaivoikseen.

Luoja sentään. Ilmainen käyttöoikeus mökkiin. Luuleeko joku tosiaan, että se on joku etuoikeus? Tai että ihmiset ylipäätään haluaa nykyisin jotain sellaista riesaa kuin pakollinen työleiri jonkun sukumökillä? Helposti tulee 100 mielekkäämpää vapaa-ajan viettotapaa mieleen.

T. Ihmiset ?

Vierailija
375/517 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan se vähän outoa, että toinen ensin rehkii ulkona, sitten tulee hikisenä sisälle, käy suihkussa ja sen jälkeen alkaa kokata. Ja sillä välin toinen vain istuu eikä tee mitään. Nainen olisi hyvin ehtinyt laittaa ruuan sillä aikaa, kun toinen käy suihkussa. Minusta todella ajattelematonta käytöstä. 

Mistä tiedät, että mökillä on kaikki mukavuudet kuten suihku? Voi olla, että siellä ei ole edes sähköjä tai juoksevaa vettä. En minä haluaisi mennä uppo-outoon paikkaan ja sitten ruveta ruuanlaittoon kantamalla vesiä porakaivosta ja sytyttämällä puuhellaan tulia. Jos mies olettaisi minun olevan innoissani sellaisesta, niin se kyllä kertoisi, että emme ole toisillemme sopivia. Parin kuukauden seurustelu on helppo lopettaa.

Vierailija
376/517 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät, että mökillä on kaikki mukavuudet kuten suihku? Voi olla, että siellä ei ole edes sähköjä tai juoksevaa vettä. En minä haluaisi mennä uppo-outoon paikkaan ja sitten ruveta ruuanlaittoon kantamalla vesiä porakaivosta ja sytyttämällä puuhellaan tulia. Jos mies olettaisi minun olevan innoissani sellaisesta, niin se kyllä kertoisi, että emme ole toisillemme sopivia. Parin kuukauden seurustelu on helppo lopettaa.

Onko sinulle vaikeaa ymmärtää, että tämä ketju ei keskustele sinusta? Ylipäätään, luulet että maailma pyörii sinun ympärillä?

Aloituksen perusteella tiedämme, että AP:n nainen oli mennyt mökille eli oletettavasti halunnut sinne. Vain miesvihakuvitelmissanne tämä ketju kertoo siitä kuinka AP suurinpiirtein oli hakannut naisensa kotipian rooliin mökin nurkkaan.

Vierailija
377/517 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä miten jotkut ajattelevat ruuanlaiton kuuluvan automaattisesti naiselle, joka on vieraana siellä mökillä. Ei nainen pistänyt aptä hikoilemaan, eikä suihkuun, miksi siis juuri hänen pitäisi aplle se ruoka laittaa?

Vierailija
378/517 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuvittelet, että se toinen rehki hikihatussa ulkona? Jospa se vain kaikessa rauhassa kauniina kesäpäivänä kanniskeli lautoja sen minkä viitsi, kiirettä pitämättä.

Ja mikä saa sinut kuvittelemaan, että se toinen makasi sisällä laiskana? Voihan olla, että se nainenkin harrasti sisällä/ulkona vaikkapa sukan kutomista. Miksi sen vieraaksi pyydetyn naisen olisi pitänyt lopettaa kiva harrastus ja mennä tekemään ruokaa, tuolle toiselle harrastajalle, varsinkin kun mökki oli miehen ja nainen siellä vieraana. Laitetaanko teillä vieraat töihin, että saat itse rauhassa harrastaa omia juttujasi ja vieraat laittaa ruuat ja passaa sinua?

Eiköhän tämäkin asia ole jo tullut selväksi tässäkin ketjussa monta kertaa.  Mies olettaa, että nainen passaa ja palvelee häntä vapaapäivänään, että mies saa rauhassa harrastaa? Onko järkeä? No ei ole. Miksi vielä tämäkin päivänä oletetaan, että nainen tulee aina piikomaan miehelle, jos vaikka kylään uskaltautuu.

Vierailija
379/517 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä pidä veden kantoa niinä miesten töinä tai ainakin ex miesystäväni kantoi kaikki vedet sisälle ja saunaan, kun asuimme hänen vanhempiensa vanhassa talossa kesäisin. Lisäksi hän laittoi aina tulet hellaan ja takkaan. Tosin siellä oli myös kaasuhella, jolla tuli enemmän kokattua.

Vierailija
380/517 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulle vaikeaa ymmärtää, että tämä ketju ei keskustele sinusta? Ylipäätään, luulet että maailma pyörii sinun ympärillä?

Aloituksen perusteella tiedämme, että AP:n nainen oli mennyt mökille eli oletettavasti halunnut sinne. Vain miesvihakuvitelmissanne tämä ketju kertoo siitä kuinka AP suurinpiirtein oli hakannut naisensa kotipian rooliin mökin nurkkaan.

Ap ei kertonut mitään esim siitä, miten tämä työleiri oli markkinoitu naiselle, eikä siitä miten kiinnostunut nainen oli sinne tulemaan. Jos joku kutsuisi minut esim viikonlopuksi mökille, niin en kyllä olettaisi joutuvani siellä yksin kökkimään, rakennustalkoisiin tai vielä passamaan puuhailijaa kaiken lisäksi. Väärinkäsityksien välttämiseksi näistä asioista olisi pitänyt keskustella etukäteen. En ainakaan itse saa mitään huvia jollain mökillä olosta.