Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies oli luvannut, että menen hänen siskonsa lapsen rippijuhliin keittiöapulaiseksi!

Vierailija
27.06.2018 |

Tosi kiva. Ensimmäiset yhteiset sukujuhlat, olen tietysti tavannut sukua useasti, ja nyt minulta kysymättä on päätetty, että vietän juhlat tiskaten :( Tekisi mieli jättää kokonaan väliin, ehkä jätänkin.

Kommentit (203)

Vierailija
41/203 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin autetaan puolin ja toisin, läheiset ja ei niin läheiset, miehen puolen suvussa tai mun.

Ei kukaan tosta loukkaantuisi, ennemminkin niin, että kiva jos voin olla avuksi.

Onko toi sulle joku itsetuntojuttu vai miksi et voi auttaa?

Jos on, niin sitten sanot miehellesi, että hän hoitakoot tiskit.

Mutta nolommalta musta silti tuntuisi loukkaantuminen, kiukuttelu ja draama kuin auttaminen. Mutta tapansa tietty kullakin.

Mun äitini asenne on juuri tällainen. Tietenkin se, ettet ole ihan innoissasi, kun joku on sopinut jotain puolestasi tarkoittaa, että olet itsekäs p*ska, jota ei koskaan kiinnosta auttaa toisia!!! Eikö niin????!!!! Eihän se nyt VOI tarkoittaa mitään muuta, kuten esim. sitä, että hän lupaajana on täysi p*ska, joka ei kunnioita toisia. Auttamishalujen kanssa tuollaisella epäkunnioittavalla käytöksellä ei ole mitään tekemistä, tosin en mä kyllä tajua, miksi haluaisin auttaa kenenkään keittiössä tuollaisena päivänä, koska jos itse järjestäisin kyseiset juhlat, siellä ei sukulaiset tiskaisi vaan pitopalvelu.

Ja että jos hän lainaa mun lehtiäni muille kysymättä minulta niin tietenkin jos olen vihainen siitä, ettei minulta kysytty asiaa se tekee minusta itsekkään, joka ei ois lainannut niitä lehtiä! Ensinnäkin, ei ole itsekästä, ettei halua omien lehtiensä hajoavan kuljetuksissa ja toisen ihmisen käsittelyssä. Ja ei hän tuosta voi toisen lainaamishaluista päätellä yhtikäs mitään, jos suuttuu, että ännmä toimi kysymättä.

Se saaaatanan mulkkku toimi kysymättä aika monessa muussakin asiassa elämässäni aiheuttaen minulle erittäin paljon lannistumista sen takia.

Vierailija
42/203 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tämä ole rinnastettavissa, kun leikkipuistoissa pikkulasten äidit lupailee, että kyllä meidän Janne voi sunkin äidin konetta kattoa. Marko kerkee hankkimaan sen muistikortin teidän Jonnen koneeseen.

Sitten vaan it-miehet tekee illat pitkät naapureiden sukulaisten koneita. Saavat akat taas valittaa, kun miehet ei ole koskaan kotona.

Eihän tietenkään kaikki noin ole, kuten esim mä. Silmät ymmyrkäisenä ihmettelen, että kuinka paljon lupaillaan ristiin rastiin kysymättä asianomaiselta. Ääneen kun asiaa ihmettelen, mua pidetään outona. Mulla on jopa huono parisuhde, kun en lupaile mieheni puolesta asioita ja toisinpäin.

Viime viikolla olin keskustelussa, kun toinen pyysi koiralleen hoitajaa viikoksi. "mä olen lasten kanssa reissussa, mutta Jari on kotona, kyllä se voi sen hoitaa!"

Mutta jos tuntee miehensä, että se on ok?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/203 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tämä ole rinnastettavissa, kun leikkipuistoissa pikkulasten äidit lupailee, että kyllä meidän Janne voi sunkin äidin konetta kattoa. Marko kerkee hankkimaan sen muistikortin teidän Jonnen koneeseen.

Sitten vaan it-miehet tekee illat pitkät naapureiden sukulaisten koneita. Saavat akat taas valittaa, kun miehet ei ole koskaan kotona.

Eihän tietenkään kaikki noin ole, kuten esim mä. Silmät ymmyrkäisenä ihmettelen, että kuinka paljon lupaillaan ristiin rastiin kysymättä asianomaiselta. Ääneen kun asiaa ihmettelen, mua pidetään outona. Mulla on jopa huono parisuhde, kun en lupaile mieheni puolesta asioita ja toisinpäin.

Viime viikolla olin keskustelussa, kun toinen pyysi koiralleen hoitajaa viikoksi. "mä olen lasten kanssa reissussa, mutta Jari on kotona, kyllä se voi sen hoitaa!"

Mutta jos tuntee miehensä, että se on ok?

;D

Kysymättä ei luvata.

Vierailija
44/203 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hirveäää...

-mies lupaa

-miehen suvun juhlat

-jonkun lapsen juhlat

Tuosta ei selviä millään.... ihan oikeasti aikuiset, ettekö ole olleet koskaan sukulaisten juhlissa auttamassa? Ihan tuntemstonta touhuako?

Kyllä, voin ihan rehellisesti sanoa, että tää on mulle täysin tuntematon juttu. Että mies minulta kysymättä kauppaisi minua jonnekin?

Hyvässä parisuhteessa tunnetaan toisen arvomaailma ja halu antaa tukea, kun sitä tarvitaan, eikä kysymys ole kaupankäynnistä, vaan puolison arvostamisesta ja tukemisesta.

Ystäväni kanssa suunniteltiin muutama viikko sitten hänen pihaansa ja kerroin hänen tarvitsevan pari peräkärrillistä multaa ja katetta ja sanoin mieheni mielellään ne toimittavan hänelle (en kysynyt mieheni mielipidettä) ja koska tunnen mieheni niin hyvin ja hän taas tietää, mitä tuo ystävyys ja avunanto merkitsee minulle eli mies ei tehnyt palvelusta ystävälleni, vaan minulle, joka tietenkin lujittaa suhdattamme entisestään.

Luulen vastaavan olevan kysymys myös ap. tapauksessa, mutta nyt siitä tehdään arvovaltakysymys, kun tuossa tilanteessa pitäisi tukea puolisoa, jos se on hänelle tärkeä.

Vierailija
45/203 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi ihan hyvin itse auttaa siskoaan ja tiskata jos niin haluaa. Kumppaninsa puolesta ei tuollaista voi tältä kysymättä luvata. Itse en kyllä osallistuisi tuossa tilanteessa koko tapahtumaan. Ylipäätään en lähde piikomaan ja passaamaan sukulaisia olipa ne kenen hyvänsä. Jos ei saa itse asioitaan järjestettyä niin ei ole minun ongelma. En itsekkään oleta saavani mistään ilmaista talkootyötä.

Vierailija
46/203 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hirveäää...

-mies lupaa

-miehen suvun juhlat

-jonkun lapsen juhlat

Tuosta ei selviä millään.... ihan oikeasti aikuiset, ettekö ole olleet koskaan sukulaisten juhlissa auttamassa? Ihan tuntemstonta touhuako?

Kyllä, voin ihan rehellisesti sanoa, että tää on mulle täysin tuntematon juttu. Että mies minulta kysymättä kauppaisi minua jonnekin?

Hyvässä parisuhteessa tunnetaan toisen arvomaailma ja halu antaa tukea, kun sitä tarvitaan, eikä kysymys ole kaupankäynnistä, vaan puolison arvostamisesta ja tukemisesta.

Ystäväni kanssa suunniteltiin muutama viikko sitten hänen pihaansa ja kerroin hänen tarvitsevan pari peräkärrillistä multaa ja katetta ja sanoin mieheni mielellään ne toimittavan hänelle (en kysynyt mieheni mielipidettä) ja koska tunnen mieheni niin hyvin ja hän taas tietää, mitä tuo ystävyys ja avunanto merkitsee minulle eli mies ei tehnyt palvelusta ystävälleni, vaan minulle, joka tietenkin lujittaa suhdattamme entisestään.

Luulen vastaavan olevan kysymys myös ap. tapauksessa, mutta nyt siitä tehdään arvovaltakysymys, kun tuossa tilanteessa pitäisi tukea puolisoa, jos se on hänelle tärkeä.

Niin että miehesi on orjasi ja ei riitä, että tekee palveluksia sinulle vaan täytyy vielä passata kavereitasi. Toisen puolesta ei vaan luvata tuollaisia. Jos kaverisi tarvitsee multaa , vie ne sille itse jos haluat. Älä orjuuta toisia. Kaikenlaisia ihmisiä sitä on kun ei sitä vähää tajua. Lisäksi ystäväsi olisi ihan itse saanut kaupasta hommattua sitä multaa niin paljon kuin haluaa. Omituisia hyväksikäyttäjiä koko porukka.

Vierailija
47/203 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei tunne sinua. Itse menisin kyllä auttamaan, vaikka en pidä siitä että puolestani luvataan asioita. Kai siellä on joku toinenkin tiskari? Voisit puolittaa hommat toisen kanssa. Seuraavan kerran kun teillä on juhlat, voitte pyytää siskoa tai hänen lasta tiskariksi.

Isommissa juhlissa on hyvä että on joku tiskivastaava koska muuten juhlien järjestäjät eivät ehdi nauttia juhlista. Älä vielä polta välejä sukuun jos on tarkoitus olla miehen kanssa loppu elämä

Vierailija
48/203 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jotenkin erikoistunut keittiöapulaiseksi vai miksei mies esim itseään tarjonnut? Miksi tämmöinen sukupuolilajittelu?

Vierailija
49/203 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies voi ihan hyvin itse auttaa siskoaan ja tiskata jos niin haluaa. Kumppaninsa puolesta ei tuollaista voi tältä kysymättä luvata. Itse en kyllä osallistuisi tuossa tilanteessa koko tapahtumaan. Ylipäätään en lähde piikomaan ja passaamaan sukulaisia olipa ne kenen hyvänsä. Jos ei saa itse asioitaan järjestettyä niin ei ole minun ongelma. En itsekkään oleta saavani mistään ilmaista talkootyötä.

Mies varmaa n auttaakin siskoaan, koska hän haluaa olla osana järjestämässä rippijuhlia.

Ongelma tässä onkin, ettei mies tuntenut ap. ja tässä tilanteessa miehen olisi pitänyt älytä pyytää apua ulkopuolisilta, kun ap. pahoitti pyynnöstä mielensä.

Ehkä seuraavan kerran mies ymmärtää soittaa vaikka pitopalveluun.

Vierailija
50/203 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollu lukuisissa sukujuhlissa, joiden jälkeen on haukuttu miniät. Jos syntyy tiskikaaosta tai kukaan ei kaada kahvia, ihmetellään miten miniä vaan istuskeli eikä tajunnut auttaa. Juuri eilen yksi mummo valitti kuinka passaa kesälomalaisia, ja miniä vain keinuu kiikussa. Epäilen että mummo ei kehtaa pyytää apua ja miniällä ei ole pelisilmää.

Vierailija
51/203 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on paljon nuoria vailla kesätyötä, eikö voisi palkata jotain yläasteen päättänyttä nuorta muutamalla kympillä?

Vierailija
52/203 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua kyllä haittaisi tuo ollenkaan. Tuskin joudut koko aikaa keittiössä viettämään?

Vierailija
53/203 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hirveäää...

-mies lupaa

-miehen suvun juhlat

-jonkun lapsen juhlat

On aika lailla eri asia heittää yksi multakuorma ystävälle kuin luvata vaimo omille sukulaisilleen sukujuhliin piiaksi.

Miksi ihmeessä se mies ei lupautunut itse menemään? Sen siskon lapsihan se ripille pääsee.

Vierailija
54/203 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaimo tekee niin kuin aviomies sanoo eikä kiukuttele täällä eikä kotona. Muista vanha raamatun totuus: Mies on perheen johtaja!

Vierailija
55/203 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hirveäää...

-mies lupaa

-miehen suvun juhlat

-jonkun lapsen juhlat

Minä arvostan ja tuen miestäsi 100%

Tämän vuoksi en lupaa häntä yhtään minnekään, en edes sen varjolla, että hän halusta tehdä minulle palvelus "joutuisi" kärräämään multaa työpäivänsä jälkeen. Hän sen toki tekisi, mutta miksi ihmeessä järjestäisin hänelle ylimäämääräisen työn kysymättä häneltä itseltään?

Vierailija
56/203 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten monen sadan ihmisen kalaasit sinne on tulossa, kun tarvitaan tiskaaja? Eikö tiskikonetta muka ole? Vie kertakäyttöisiä mukaan, problem solved.

Ei juhlissa ole aikaa pyöritellä astioita tiskikoneessa, jos on tulossa seuraavat kahvinjuojat ja kuppeja on vain määränsä.

Minua ei ole pyydetty keittiöhommiin, mutta edustan kai sitten edellisiä sukupolvia, jossa osa perheen ja suvun naisista menee automaattisesti keittiöön juurikin tiskaamaan, koska emäntä hoitelee tarjoilupuolta.

Keittiöissä on ollut kivaa ja on saanut jutella jo tuttujen sukulaisten kanssa tai on tutustunut uusiin kasvoihin.

Jos mies on nyt tämmöisen lupauksen antanut, olen nro 8:n kanssa samaa mieltä: Pisteet kotiin, älä nolaa miestäsi (ja samalla itseäsi, koska teitä tarkastellaan yksikkönä), mutta jos on kipeä kysymys, keskustelkaa siitä, miten jatkossa toimitte.

Itselleni tämä on todella ollut tapa tutustua ihmisiin ja pitää hauskaa juhlissa. Kyllä silti ehtii seurustella muidenkin vieraiden kanssa jos haluaa. Juhlissa pönötystä en kauan jaksa, mutta osallistuminen näihin juhlien sujumiskuvioihin tekee niistä mukavia ja vieraammat vieraat saavat sujuvasti kahvinsa ja pönötyskuvionsa :).

Vierailija
57/203 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei tunne sinua. Itse menisin kyllä auttamaan, vaikka en pidä siitä että puolestani luvataan asioita. Kai siellä on joku toinenkin tiskari? Voisit puolittaa hommat toisen kanssa. Seuraavan kerran kun teillä on juhlat, voitte pyytää siskoa tai hänen lasta tiskariksi.

Isommissa juhlissa on hyvä että on joku tiskivastaava koska muuten juhlien järjestäjät eivät ehdi nauttia juhlista. Älä vielä polta välejä sukuun jos on tarkoitus olla miehen kanssa loppu elämä

Miksi kirjoitit, että voitte PYYTÄÄ siskoa tai hänen lastaan tiskariksi?

Teillähän on se tapa, että HEIDÄT MÄÄRÄTÄÄN tiskareiksi!

Minäkin menisin auttamaan jos minua pyydetään, mutta ei kai nyt aukuisia ihmisiä MÄÄRÄTÄ, LUVATTA JÄRJESTETÄ tiskareiksi ja apumiehiksi!

Vierailija
58/203 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies varmaa n auttaakin siskoaan, koska hän haluaa olla osana järjestämässä rippijuhlia.

Ongelma tässä onkin, ettei mies tuntenut ap. ja tässä tilanteessa miehen olisi pitänyt älytä pyytää apua ulkopuolisilta, kun ap. pahoitti pyynnöstä mielensä.

Ehkä seuraavan kerran mies ymmärtää soittaa vaikka pitopalveluun.

Miksi se ei mene jakeluun, että ap ei pahoittanut pyynnöstä mieltään, hän pahoitti mielensä kun hänet luvattiin pyytämättä!

Vierailija
59/203 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ajatuksia herättäisi, jos nämä olisikin ap. suvun perhejuhla ja ap. mies kieltäysi kaikesta ap. pyynnöistä, mitä hän ehdottaa juhlajärjestelyihin?

Todennäköisesti, ehdotettiin pikaista eroa, koska mies on saamaton lurjus.

Vierailija
60/203 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ajatuksia herättäisi, jos nämä olisikin ap. suvun perhejuhla ja ap. mies kieltäysi kaikesta ap. pyynnöistä, mitä hän ehdottaa juhlajärjestelyihin?

Todennäköisesti, ehdotettiin pikaista eroa, koska mies on saamaton lurjus.

Missä vaiheessa ap on kieltäytyntt miehensä pyynnöistä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä