Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverini oli viikon Kreikassa ja nyt kertoi innostuneena "matkakokemuksestaan". Mieleni teki sanoa että miksi turhaan vaivautua lomalle jos lomailee tuolla tavalla...

Vierailija
27.06.2018 |

Olivat perustason hotellissa, ihan kivat palvelut allas jne. Kaunis kaupunki, kulttuuria ja ravintoloita paljon, tekemistä ja näkemistä olisi ollut paljon. Hyvät ostosmahdollisuudet ja kivoja paikallisia putiikkeja. Myös retkille mahdollisuudet ja ranta kaikkine palveluineen vieressä. Nämä asiat selvisivät kun kysyin mitä kaikkea siellä oli.

Noh, kertoikin että poistua hotellilta kolme kertaa viikon aikana ruokakauppaan. Muuten olivat koko reissun hotellissa, omassa huoneessaan ja altaalla. Yhden kerran söivät ulkona ja kyseessä oli mäkkäri. Muuten tekivät itse ruuat hotellihuoneessa keittolevyllä. Kysyin että ostivatko jotain paikallisia ruoka-aineita ja niistä sitten tekivät. No eivät, kuulemma ihan kaurapuuroa aamuisin ja nakkikastiketta+makaroonia ja sen sellaista. Muuten voileipiä. Kaupunkia eivät käyneet tutkimassa ja missään kohteessa ei käyty. Kaljaa altaalla. Rannalle ei huvittanut mennä.

Siis lomailkoon kukin tyylillään mutta MIKSI vaivautua maksamaan hotellit, lennot yms mennäkseen makaamaan hotellihuoneeseen ja keittämään kaurapuuroa? Täälläkin on kesä, samapa se makaako täällä kalja kädessä nurmikolla. En vain ymmärrä miten jaksaa matkustaa jos loma menee vain omassa hotellissa makoiluun ja suurin aktiviteetti on käydä ruokakaupassa ostamassa nakkipaketti. Tietysti loma on nautiskelua ja rentoutumista ja jos sen noin haluaa hoitaa niin mikäpä siinä sitten. Itselleni rentoutumista kylläkin olisi tietysti altaslla rentoutuminen mutta MYÖS ravintoloita, kahviloita, merenranta, kaupunkiin tutustuminen ja kulttuurikohteet.

No kuulemma mukavaa oli.

Kommentit (251)

Vierailija
41/251 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan tällä varmaan kaikkien av-mammojen vihat päälleni, mutta itse mietin tällaista matkailukulttuuria vähän luonnonkin kannalta. Jos lomassa tärkeintä on se, että saa uida altaassa ja joku siivoaa nakkikastikeroiskeet hotellihuoneesta, miksi pitää lentää pösöttää toiselle puolelle Eurooppaa? Hotelleita on lähempänäkin, puurohiutaleista puhumattakaan. Kotimaan lomalla tukee myös kotimaisia palveluita.

Ja kyllä, ihan yhtä lailla se museoissa ja raunioilla ramppaaja käyttää lentokonetta. Mutta silti voisi vähän miettiä, mitä lähtee hakemaan ja mikä on sen kokonaishinta rahassa ja luonnonvaroissa. Sanokaa nyt, että olen tekopyhä ja tuomitsija.

No ihan ekaksi sää. Haluan takuuvarmasti lämmintä! Toiseksi hinta ja helppous. Maksaa saman olla viikko Kreikassa 5 tähden hotellissa all inclusivessa, kuin Suomessa jossain ruppasessa hotellissa ja syödä ravintolassa.

Vierailija
42/251 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun olen lukenut tän aloituksen täältä aiemminkin.

Tykkäsin enemmän sellaisesta aloituksesta, jossa aloittaja kuvaili kaksi erilaista tapaa viettää lomaa, joista toinen oli myös tällainen.

Vai niin no se on sitten jonkun toisen ollut koska tämä on ensimmäinen ja viimeinen kerta kun teen aiheesta keskustelun 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/251 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostellaan nyt sitten saman tien toisten nolot harrastukset, sisustukset, autot ja puolisot. Makuja on monia ja onnetonta olisi ainoastaan se, että ap pakotettaisiin viettämään tuollainen loma tai ap:n ystävä viettämään ap:n unelmaloma. 

Vierailija
44/251 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin joku tuolla kirjoitti että mahdollisesti raha ei riittänyt syömään ulkona. Ei, kyse ei ollut rahasta vaan siitä että toinen matkailijoista karsastaa lähes kaikkea uutta ja ulkomaalaista ruokaa, ei suostu edes koittamaan. Ja toisen kaverin tuntien hän on vain myöntynyt ja suostunut kaurapuuroon kun ei halua tietenkään lomalla eripuraa.

Vierailija
45/251 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyllä samaa mieltä, että toi on sairasta enkä pysty millään ymmärtämään minkäänlaista logiikkaa tollaisessa lomailussa. Jäisivät kotiin, säästyis maapallokin samalla.

Vierailija
46/251 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saan tällä varmaan kaikkien av-mammojen vihat päälleni, mutta itse mietin tällaista matkailukulttuuria vähän luonnonkin kannalta. Jos lomassa tärkeintä on se, että saa uida altaassa ja joku siivoaa nakkikastikeroiskeet hotellihuoneesta, miksi pitää lentää pösöttää toiselle puolelle Eurooppaa? Hotelleita on lähempänäkin, puurohiutaleista puhumattakaan. Kotimaan lomalla tukee myös kotimaisia palveluita.

Ja kyllä, ihan yhtä lailla se museoissa ja raunioilla ramppaaja käyttää lentokonetta. Mutta silti voisi vähän miettiä, mitä lähtee hakemaan ja mikä on sen kokonaishinta rahassa ja luonnonvaroissa. Sanokaa nyt, että olen tekopyhä ja tuomitsija.

No ihan ekaksi sää. Haluan takuuvarmasti lämmintä! Toiseksi hinta ja helppous. Maksaa saman olla viikko Kreikassa 5 tähden hotellissa all inclusivessa, kuin Suomessa jossain ruppasessa hotellissa ja syödä ravintolassa.

Kuka käskee mennä ruppaseen hotelliin?

Vierailija
47/251 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäpä siinä. Et ole mikään trendien aallonharjoilla kulkija, mutta eipä kaikkien tarvitsekaan olla. Nykyään on muotia nimenomaan se kotimaanmatkailu tai siirtolapuutarhapalstan kuoputtelu, vaikka vähän kalliimmalla, kuin itsensä käristäminen ja buffet-pöydissä ahmiminen.

Vierailija
48/251 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon kyllä samaa mieltä, että toi on sairasta enkä pysty millään ymmärtämään minkäänlaista logiikkaa tollaisessa lomailussa. Jäisivät kotiin, säästyis maapallokin samalla.

Ai että oikeus elämyksiin ja matkustamiseen saadaan tietyillä luonteenpiirteillä? Jos tuolle tyypille kaikki uusi on hankalaa, matka on voinut tuossakin muodossa olla rohkaisevampi ja avartavampi kuin reppureissaajalle kuukausi Indonesiassa. 

Vierailija
49/251 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että oikeus elämyksiin ja matkustamiseen saadaan tietyillä luonteenpiirteillä? Jos tuolle tyypille kaikki uusi on hankalaa, matka on voinut tuossakin muodossa olla rohkaisevampi ja avartavampi kuin reppureissaajalle kuukausi Indonesiassa. 

Miksi ihminen, jolle kaikki uusi on hankalaa, käyttää rahansa ja vapaa-aikansa ulkomailla matkustamiseen? Toivottavasti taustalla ei ole ainakaan sosiaalinen paine.

Vierailija
50/251 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on paniikkihäiriö ja jos vielä joskus elämässä saan itseni raahattua Kreikkaan olisin ihan äärettömän onnellinen vaikka vain hotellilla, ravintolassa, altaalla ja rannalla olemisesta. En ole aina ollut tällainen. Koittakaa ymmärtää heitä, jotka eivät ole samanlaisia kanssanne. 

Vierailija
51/251 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän OT, mutta olkoon. 80-luvun nousukaudella huvittelin ajatuksella järjestää "lomapaikka" Helsinki-Vantaan lentoaseman kellariin. Siellä olisi ollut unipaikat, "hiekkaranta", aurinkolamput ja kaksi verovapaata viinaa, lihapullia, nakkeja ja muusia myyvää ravintolaa, sekä tietysti vielä halvempaa viinaa myyvä "Supermercado". Sinne olisi ohjattu ne matkustajat, jotka jo lähtöselvityksessä olivat lentokunnottomia. Ulos heidät olisi päästetty loman lopulla tuliaispullon ja Disperin -purkin kanssa. Lentopaikka olisi myyty jollekin muulle ja hyvitetty juopolle. Halvoilla lomalennoilla oli niin paljon kännikategoriaan kuuluvaa porukkaa, että olisi voinut kannattaa jo matkustajaturvallisuuden kannalta. Homma hiipui 90-luvun alun laman iskiessä, sillä ensimmäisenä reissusta putosi tämä kohderyhmä ja puolisen vuotta oli todella halpoja reissuja, kun koneet lensivät vajaina ennen seuraavaa matkatoimistojen sopimuskautta.

Vierailija
52/251 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihminen, jolle kaikki uusi on hankalaa, käyttää rahansa ja vapaa-aikansa ulkomailla matkustamiseen? Toivottavasti taustalla ei ole ainakaan sosiaalinen paine.

Koska yksi ihmisen perustarpeita on uudet asiat, vaihtelu ja elämykset ja arka ihminen tekee ne hänelle sopivissa puitteissa. Eikö vammainenkaan saa matkustaa, koska ei ymmärrä kaikkea tai pysty tekemään kaikkea?

Vierailija
53/251 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen av-mamman wt-loma.

Vierailija
54/251 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ihan mukaan käsite ihannelomasta ole, mutta jos se heille sitä oli niin sitten se oli. Jollekin varmaan mun tuleva loma Englannissa, jolloin käyn Oxfordissa Tolkien näyttelyssä ja Lontoossa katsomassa 2 näytelmää ja aion ehtiä myös Tower on Londoniin yms sen neljän Lontoo päivän aikana. olis ihan kauhistus; kulttuuria selvinpäin.

Vierailija
55/251 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on paniikkihäiriö ja jos vielä joskus elämässä saan itseni raahattua Kreikkaan olisin ihan äärettömän onnellinen vaikka vain hotellilla, ravintolassa, altaalla ja rannalla olemisesta. En ole aina ollut tällainen. Koittakaa ymmärtää heitä, jotka eivät ole samanlaisia kanssanne. 

Nuohan makasivat vain hotellissa. Ei edes ravintoloita tai rantaa.

Vierailija
56/251 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauhea vuodatus. Miksi et vaan olisi iloinen, että toisella oli kivaa?

Eninä sillä, ihan kiva että oli mukavaa. En vain itse ymmärrä tuollaista lomailua kun kaiken tuon olisi voinut hoitaa jäämällä kotiin. Menee lomamatka mielestäni ihan hukkaan makaamalla paikoillaan vetämässä nakkikastiketta.

Edelleen: mitä se sun persettä kutittaa?

Sun tapa lomailla ei ole ainoa ja oikea vaan on muitakin. Ärsyttäköön, mutta se oli nyt toisten loma, ei sun. Vietä sinä oma lomasi kuten haluat.

Itse olen kovin sairas ja jos lasten kanssa lähden lomailemaan niin kyllä se on hotelli, uima-allas ja ranta.

Menen sinne rentoutumaan, en kulttuuri mielessä, ne lomat on erikseen.

Loma on loma kun ei tartte suunnitella mitään eikä juuri tehdä mitään. Joskus sellainenkin on hyvää vastapainoa arjelle ja jotkut sellaista tarvitsee. Ei se ole väärin.

Matkustamalla lämpöiseen on suurempi todennäköisyys saada tosiaan pulikoida ja ottaa aurinkoa auringon helliessä kehos ja mieltä kun loma kotimaan hotellissa, mikä maksaa jopa saman verran kun matkustaa muualle. Ruokakin halvempaa ja ehkä matkustivat sen verran pienellä budjetilla ettei ravintoloihin menty.

Ehkei perustellut sulle ihan kaikkea ja kertoneet syitä (eivät ole tilivelvollisia!), joten siinähän arvostelet nyt sitten tietämättä kaikkea.

Vietä nyt oma lomasi ”oikein” ja anna toisten lomailla tavallaan. Olisikohan aivan liikaa pyytää sua olemaan iloinen heidän onnistuneen loman puolesta?

Itse sanon ei kiitos aikataulutetuille lomille. :)

Öh...alkaa vaikuttaa siltä että nyt jonkun toisen persettä raapii kuin apn. Ja eiväthän he menneet edes rannalle.

Nyt tais päästä ihan höpöhöpö-juttu. :)

Kovin sun mieltä painaa toisten lomankun piti ihan av:lle avautua. Minä kommentoin ja kommentteja kaiketi aloituksellesi tahdoit, eikö vaan?

En nyt näe mitään väärää toisten lomailuissa enkä sunkaan tavassa, mutta en ymmärrä miksi sinä näet noin paljon vaivaa toisten lomasta? Eikö ole pääasia, että he itse tykkäsivät ja olivat hyvillä mielin?

On niin yleinen taktiikka yrittää kääntää toisten syyksi omat tunteet kun ei argumentointi riitä vastaamaan esittämiini kysymyksiin ja ajatuksiin.

En ole IKINÄ edes pohtinut toisten lomia, saati ollut niistä jotain mieltä. :)

Olisi varmaan pitänyt olla kanssasi samaa mieltä eikä yhtään avarakatseisempi niin sun olisi hyvä.

Ja selitä nyt ihmeessä edes se, että miksi takapuoltani kutittaisi sun tuttavien loma? Kun minusta se kuulosti ihan ok:lta? :) Ei he edelleen ole sulle tilivelvollisia kävivätkö rannalla vai ei. Et voi tietää vai olitko kärpäsenä katossa?

Kivaa kesää sullekin ja toivottavasti pääset pien tämän asian yli! :))

Vierailija
57/251 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ihan mukaan käsite ihannelomasta ole, mutta jos se heille sitä oli niin sitten se oli. Jollekin varmaan mun tuleva loma Englannissa, jolloin käyn Oxfordissa Tolkien näyttelyssä ja Lontoossa katsomassa 2 näytelmää ja aion ehtiä myös Tower on Londoniin yms sen neljän Lontoo päivän aikana. olis ihan kauhistus; kulttuuria selvinpäin.

Just vietin neljä päivää Lontoossa ja lähiseudulla samoissa merkeissä. Ihana loma. Paljon ehtii, kun herää aikaisin aamulla. Mutta rahaa meni toki enemmän kuin jos olisi pämpännyt Kreikassa.

Vierailija
58/251 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kreikkalaiseen turistirysään lähdetä nauttimaan kulttuuristai tai shoppailuista. Siellä löhötään altaalla ja nautitaan siitä, ettei yksinkertaisesti tarvitse tehdä mitään. 

Vierailija
59/251 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eninä sillä, ihan kiva että oli mukavaa. En vain itse ymmärrä tuollaista lomailua kun kaiken tuon olisi voinut hoitaa jäämällä kotiin. Menee lomamatka mielestäni ihan hukkaan makaamalla paikoillaan vetämässä nakkikastiketta.

Sun tapa lomailla ei ole ainoa ja oikea vaan on muitakin. Ärsyttäköön, mutta se oli nyt toisten loma, ei sun. Vietä sinä oma lomasi kuten haluat.

Itse olen kovin sairas ja jos lasten kanssa lähden lomailemaan niin kyllä se on hotelli, uima-allas ja ranta.

Loma on loma kun ei tartte suunnitella mitään eikä juuri tehdä mitään. Joskus sellainenkin on hyvää vastapainoa arjelle ja jotkut sellaista tarvitsee. Ei se ole väärin.

Matkustamalla lämpöiseen on suurempi todennäköisyys saada tosiaan pulikoida ja ottaa aurinkoa auringon helliessä kehos ja mieltä kun loma kotimaan hotellissa, mikä maksaa jopa saman verran kun matkustaa muualle. Ruokakin halvempaa ja ehkä matkustivat sen verran pienellä budjetilla ettei ravintoloihin menty.

Ehkei perustellut sulle ihan kaikkea ja kertoneet syitä (eivät ole tilivelvollisia!), joten siinähän arvostelet nyt sitten tietämättä kaikkea.

Vietä nyt oma lomasi ”oikein” ja anna toisten lomailla tavallaan. Olisikohan aivan liikaa pyytää sua olemaan iloinen heidän onnistuneen loman puolesta?

Öh...alkaa vaikuttaa siltä että nyt jonkun toisen persettä raapii kuin apn. Ja eiväthän he menneet edes rannalle.

Kovin sun mieltä painaa toisten lomankun piti ihan av:lle avautua. Minä kommentoin ja kommentteja kaiketi aloituksellesi tahdoit, eikö vaan?

En nyt näe mitään väärää toisten lomailuissa enkä sunkaan tavassa, mutta en ymmärrä miksi sinä näet noin paljon vaivaa toisten lomasta? Eikö ole pääasia, että he itse tykkäsivät ja olivat hyvillä mielin?

On niin yleinen taktiikka yrittää kääntää toisten syyksi omat tunteet kun ei argumentointi riitä vastaamaan esittämiini kysymyksiin ja ajatuksiin.

Olisi varmaan pitänyt olla kanssasi samaa mieltä eikä yhtään avarakatseisempi niin sun olisi hyvä.

Ja selitä nyt ihmeessä edes se, että miksi takapuoltani kutittaisi sun tuttavien loma? Kun minusta se kuulosti ihan ok:lta? :) Ei he edelleen ole sulle tilivelvollisia kävivätkö rannalla vai ei. Et voi tietää vai olitko kärpäsenä katossa?

Ei, tuo kommentyi ei ollu minun eli aloittajan mutta sama kylläkin mielessä kävi 😂 Ei tästä kauheasti vaivaa ollut kun keskustelun tein ja lomamotiivia ihmettelen. Syökööt kreikassa kaurapuuroa hotellihuoneessa jos lomasta ei mitään muuta irti osaa ottaa.

Vierailija
60/251 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa raivokas😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi