Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverini oli viikon Kreikassa ja nyt kertoi innostuneena "matkakokemuksestaan". Mieleni teki sanoa että miksi turhaan vaivautua lomalle jos lomailee tuolla tavalla...

Vierailija
27.06.2018 |

Olivat perustason hotellissa, ihan kivat palvelut allas jne. Kaunis kaupunki, kulttuuria ja ravintoloita paljon, tekemistä ja näkemistä olisi ollut paljon. Hyvät ostosmahdollisuudet ja kivoja paikallisia putiikkeja. Myös retkille mahdollisuudet ja ranta kaikkine palveluineen vieressä. Nämä asiat selvisivät kun kysyin mitä kaikkea siellä oli.

Noh, kertoikin että poistua hotellilta kolme kertaa viikon aikana ruokakauppaan. Muuten olivat koko reissun hotellissa, omassa huoneessaan ja altaalla. Yhden kerran söivät ulkona ja kyseessä oli mäkkäri. Muuten tekivät itse ruuat hotellihuoneessa keittolevyllä. Kysyin että ostivatko jotain paikallisia ruoka-aineita ja niistä sitten tekivät. No eivät, kuulemma ihan kaurapuuroa aamuisin ja nakkikastiketta+makaroonia ja sen sellaista. Muuten voileipiä. Kaupunkia eivät käyneet tutkimassa ja missään kohteessa ei käyty. Kaljaa altaalla. Rannalle ei huvittanut mennä.

Siis lomailkoon kukin tyylillään mutta MIKSI vaivautua maksamaan hotellit, lennot yms mennäkseen makaamaan hotellihuoneeseen ja keittämään kaurapuuroa? Täälläkin on kesä, samapa se makaako täällä kalja kädessä nurmikolla. En vain ymmärrä miten jaksaa matkustaa jos loma menee vain omassa hotellissa makoiluun ja suurin aktiviteetti on käydä ruokakaupassa ostamassa nakkipaketti. Tietysti loma on nautiskelua ja rentoutumista ja jos sen noin haluaa hoitaa niin mikäpä siinä sitten. Itselleni rentoutumista kylläkin olisi tietysti altaslla rentoutuminen mutta MYÖS ravintoloita, kahviloita, merenranta, kaupunkiin tutustuminen ja kulttuurikohteet.

No kuulemma mukavaa oli.

Kommentit (251)

Vierailija
21/251 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihanalta panolomalta! Huolet unohtuu, ihan sama mihin aikaan päivästä nukkuu... Mut peitto pölisee! Hitsi, täytyy kysyä mieheltä, joko olis taas aika "rantaloman"...

Vierailija
22/251 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikkalainen nakkikastike kuulostaa aika herkulliselta. Voisko sun kaveri antaa ohjeet sen valmistukseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/251 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas lomailen mieluiten sissimeiningillä pohjoisen luonnossa. Ensi viikolla kääntyy nokka kohti Finnmarkia, eikä takaisin tulla alle kolmen viikon. Silti ymmärrän, ettei monikaan jaa intohimoani. Loma on sitä, että tekee mitä haluaa, vaikka sitten nakkikastiketta.

Vierailija
24/251 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut panoloma, kaksi naispuolista kaverusta olivat.

Tai no mistäs sitä tietää.

Vierailija
25/251 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, kuulostaa meidän parin viikon takaiselta lomalta. Tosin ilman nakkikastiketta, meillä oli niin paljon parjattu all inclusive loma :) päivät meni altaalla ja meren rannalla makoillessa. Suunnitelmia oli kyllä vesijetistä ja eri retkistä lähtien mutta viikko ennen lomaa sattunut keskenmeno vesitti kaikki, ei vaan huvittanut ja uidakaan en edes voinut. Mutta kyllä tuommoinen kunnon löhöloma korjasi särkynyttä sielua hieman ja juuri tuo etäisyys auttoi myös. Kaikenlaisille lomille on aikansa ja paikkansa ja sehän on pääasia että lomalainen itse nauttii :)

Vierailija
26/251 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla tahtoo ulkomailla olla vähän jännäkakkaa housussa. Ei sinne kannata lähteä jos ei uskalla missään käydä ja tutustua uusiin ihmisiin ja kulttuureihin. Mitä järkeä on matkustaa helevetin kalliilla kauaksi juomaan olutta aurinkovarjon alla ja katsella kun lapset ui? On se vesi ja olut yhtä märkää Suomessakin.

Vierailija
27/251 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli jo täällä viime vuonna.

Vierailija
28/251 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka säälittävää onkaan mennä neljättä kertaa samaan paikkaan tarkoituksena juurikin olla altaalla ja rannalla ja laittaa ruoka itse, iltaisin katsoa jalkapalloa. Juuri niin aiomme ensi viikolla tehdä. Tuttu paikka, takuuvarma aurinko. Oma asunto uima-altaineen, ei all inclusiven rasittavia ruuhkia ja muiden määräämiä ruoka-aikoja. Tuoreita hedelmiä ja muita herkkuja lähimarketista. Eihän siitä loma parane.

Vierailija
29/251 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta all inglusive on taivas kun voi ottaa olutta altaalla ja löhötä.

Erityisesti kun lapset jäävät pois matkalta eikä tarvitse tehdä ruokaa.

Jos taas lapset lähtee matkaan niin juuri tuo oman keittiön saaminen all inglusive -paketilla on hyvä.

Muutaman todella nirson kaverin kanssa olen oppinut ettei kaikki tahdo syödä hotellien ruokia ja ruuan laittaminen ei ole asia jota matkalla pitää vältellä niin voi tehdä niitä omia lemppareita.

Pääasia on rentoutuminen matkalla ja ihmiset haluaa matkoilta monia asioita.

Itse taas en välitä siitä että lomalla pitää suorittaa ja olla joka turistirysässä, mielummin allas!

Inglusive..? 

Teillä tainnut matkakumppani varata all-inclusivet

Yhdessä ollaan varattu. Sori toi kännykän tekstikorjaus 😂

Paketeista löytyy monesti keittiöllisiä huoneistoja joissa voi tehdä nakkikastikkeen jos on nirso.

Itse taas perheellisenä näkisin että jos lapset ovat eri ikäisiä on keittiö helppo niin voi syödä eri aikoihin myös kuin ahtautua syömään kun toinen lapsi herää ja toinen nukahtamaisillaan. Silti saa altaan limsoineen heille.

Samanlailla jotkut parit elää, ollaan vähän eri rytmissä tai toinen ei tahdo koittaa uusia ruokia (tai lapset).

Silti ihanaa kun siivooja käy, joissain paikoissa muutaman kerran päivässäkin. Se on monelle matkustajalle parhaita asioita kun joku muu siivoaa.

Ruoanlaittoa moni silti rakastaa..

Vierailija
30/251 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakkikastiketta? saako Kreikassa jostain nakkeja? Sellaisia pieniä makkaroita toki saa ja Lidlistä nakintapaisia, mutta ei niistä kastikkeeseen ole.

Vierailija
31/251 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tykätään mökkeillä ja useinmiten tietenkin ollaan omalla mökillä. Toisinaan kuitenkin vuokrataan muutamaksi päiväksi mökki jostain päin Suomea, missä emme ole ennen käyneet. Oma koti ja oma mökki ovat rakkaita, mutta vuokramökissä on oma jujunsa. Siellä näkee maisemia, joita ei ole ennen nähnyt ja kaikki kodin ja oman mökin puhdetyöt loistavat poissaolollaan. Vuokramökillä saa tosissaan rentoutua niin, että ei tarvitse huolehtia mistään muusta kuin itsestään ja kissoista. Siellä ei tarvitse miettiä ikkunoiden ja mattojen pesemistä, suursiivousta tai puusavottaa. Voi vaan olla ilman huolta huomisesta.

Vierailija
32/251 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauhea vuodatus. Miksi et vaan olisi iloinen, että toisella oli kivaa?

Eninä sillä, ihan kiva että oli mukavaa. En vain itse ymmärrä tuollaista lomailua kun kaiken tuon olisi voinut hoitaa jäämällä kotiin. Menee lomamatka mielestäni ihan hukkaan makaamalla paikoillaan vetämässä nakkikastiketta.

Edelleen: mitä se sun persettä kutittaa?

Sun tapa lomailla ei ole ainoa ja oikea vaan on muitakin. Ärsyttäköön, mutta se oli nyt toisten loma, ei sun. Vietä sinä oma lomasi kuten haluat.

Itse olen kovin sairas ja jos lasten kanssa lähden lomailemaan niin kyllä se on hotelli, uima-allas ja ranta.

Menen sinne rentoutumaan, en kulttuuri mielessä, ne lomat on erikseen.

Loma on loma kun ei tartte suunnitella mitään eikä juuri tehdä mitään. Joskus sellainenkin on hyvää vastapainoa arjelle ja jotkut sellaista tarvitsee. Ei se ole väärin.

Matkustamalla lämpöiseen on suurempi todennäköisyys saada tosiaan pulikoida ja ottaa aurinkoa auringon helliessä kehos ja mieltä kun loma kotimaan hotellissa, mikä maksaa jopa saman verran kun matkustaa muualle. Ruokakin halvempaa ja ehkä matkustivat sen verran pienellä budjetilla ettei ravintoloihin menty.

Ehkei perustellut sulle ihan kaikkea ja kertoneet syitä (eivät ole tilivelvollisia!), joten siinähän arvostelet nyt sitten tietämättä kaikkea.

Vietä nyt oma lomasi ”oikein” ja anna toisten lomailla tavallaan. Olisikohan aivan liikaa pyytää sua olemaan iloinen heidän onnistuneen loman puolesta?

Itse sanon ei kiitos aikataulutetuille lomille. :)

Vierailija
33/251 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin että taas joku "maailmanmatkaaja" avautuu kaverinsa Kreikan matkasta,olinkin väärässä.

Meitä on erilaisia ja kukin viettää lomaa niin kuin tahtoo. Itse reissataan aika paljon, lasten kanssa ja pariskuntana. All inclusivea ei meillä ole koskaan ollut, mutta ymmärrän sen helppouden pienten lasten kanssa. Kreikka on yksi mun lempimaa juuri ruoan takia, en ikinä söisi siellä nakkikastiketta. Teen ruokaa työkseni, joten en tosiaankaan köki pienessä hotellihuoneen keittiössä kun olisi mahdollisuus olla ja syödä ulkona. Joskus kaupunkilomalla ollaan asuttu hostellissa, siellä tehtiin itse aamupalat kun siihen oli huippuhyvät mahdollisuudet isossa yhteisessä keittiössä ja mahtava ruokakauppa lähellä.

Mutta kukin niin kuin tahtoo. Tulee vaan väkisinkin mieleen, että kuinka vähän irti saa sitten vaikka siitä Kreikasta jos syö makaroonia ja nakkikastiketta. Mun sydän itkee verta 🆘

Vierailija
34/251 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan tällä varmaan kaikkien av-mammojen vihat päälleni, mutta itse mietin tällaista matkailukulttuuria vähän luonnonkin kannalta. Jos lomassa tärkeintä on se, että saa uida altaassa ja joku siivoaa nakkikastikeroiskeet hotellihuoneesta, miksi pitää lentää pösöttää toiselle puolelle Eurooppaa? Hotelleita on lähempänäkin, puurohiutaleista puhumattakaan. Kotimaan lomalla tukee myös kotimaisia palveluita.

Ja kyllä, ihan yhtä lailla se museoissa ja raunioilla ramppaaja käyttää lentokonetta. Mutta silti voisi vähän miettiä, mitä lähtee hakemaan ja mikä on sen kokonaishinta rahassa ja luonnonvaroissa. Sanokaa nyt, että olen tekopyhä ja tuomitsija.

Vierailija
35/251 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauhea vuodatus. Miksi et vaan olisi iloinen, että toisella oli kivaa?

Eninä sillä, ihan kiva että oli mukavaa. En vain itse ymmärrä tuollaista lomailua kun kaiken tuon olisi voinut hoitaa jäämällä kotiin. Menee lomamatka mielestäni ihan hukkaan makaamalla paikoillaan vetämässä nakkikastiketta.

Edelleen: mitä se sun persettä kutittaa?

Sun tapa lomailla ei ole ainoa ja oikea vaan on muitakin. Ärsyttäköön, mutta se oli nyt toisten loma, ei sun. Vietä sinä oma lomasi kuten haluat.

Itse olen kovin sairas ja jos lasten kanssa lähden lomailemaan niin kyllä se on hotelli, uima-allas ja ranta.

Menen sinne rentoutumaan, en kulttuuri mielessä, ne lomat on erikseen.

Loma on loma kun ei tartte suunnitella mitään eikä juuri tehdä mitään. Joskus sellainenkin on hyvää vastapainoa arjelle ja jotkut sellaista tarvitsee. Ei se ole väärin.

Matkustamalla lämpöiseen on suurempi todennäköisyys saada tosiaan pulikoida ja ottaa aurinkoa auringon helliessä kehos ja mieltä kun loma kotimaan hotellissa, mikä maksaa jopa saman verran kun matkustaa muualle. Ruokakin halvempaa ja ehkä matkustivat sen verran pienellä budjetilla ettei ravintoloihin menty.

Ehkei perustellut sulle ihan kaikkea ja kertoneet syitä (eivät ole tilivelvollisia!), joten siinähän arvostelet nyt sitten tietämättä kaikkea.

Vietä nyt oma lomasi ”oikein” ja anna toisten lomailla tavallaan. Olisikohan aivan liikaa pyytää sua olemaan iloinen heidän onnistuneen loman puolesta?

Itse sanon ei kiitos aikataulutetuille lomille. :)

Öh...alkaa vaikuttaa siltä että nyt jonkun toisen persettä raapii kuin apn. Ja eiväthän he menneet edes rannalle.

Vierailija
36/251 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vela -72 kirjoitti:

Me tykätään mökkeillä ja useinmiten tietenkin ollaan omalla mökillä. Toisinaan kuitenkin vuokrataan muutamaksi päiväksi mökki jostain päin Suomea, missä emme ole ennen käyneet. Oma koti ja oma mökki ovat rakkaita, mutta vuokramökissä on oma jujunsa. Siellä näkee maisemia, joita ei ole ennen nähnyt ja kaikki kodin ja oman mökin puhdetyöt loistavat poissaolollaan. Vuokramökillä saa tosissaan rentoutua niin, että ei tarvitse huolehtia mistään muusta kuin itsestään ja kissoista. Siellä ei tarvitse miettiä ikkunoiden ja mattojen pesemistä, suursiivousta tai puusavottaa. Voi vaan olla ilman huolta huomisesta.

Vuokramökki kotimaassa on hieman eri, niissä lomaillaankin yleensä kuten kirjoitit. Etelänmatkan voisi siis hyvin jättää välistä ja mennä mökille.

Vierailija
37/251 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo olisi itselleni painajaista. Itse kuulun niihin, jotka yrittää koluta koko kaupungin läpi lyhyessä ajassa ja hotellilla käydään lepäämässä vasta siinä vaiheessa, kun jalat ei jaksa enää kävellä. :D Mutta meitä on erilaisia.

Nimenomaan ollaan erilaisia. Minulle tollanen loma olisi painajainen. En todellakaan kolua yhtään minnekkään, kun lähdetään rantalomalle. Hotelliksi kelpaa 5 tähden all inc. Swim up huoneella.

En tee ruokaa enkä siivoa. Meren rannalla käydään ja rihkama kauppoja voidaan illalla ajankuluksi käydä katselemassa, kun lapset siitä tykkää.

Muun ajan makaan aurinkovuoteella lukemassa ja haen juomaa baarista ja kävelen valmiiseen ruokapöytään, kun tulee nälkä.

Ihan liian kuuma mihinkään muuhun.

Sitten, kun haluan kierrellä nähtävyyksiä valitsen ajankohdaksi muun kuin kuuman kesän ja kohteeksi jonkin muun kuin jonkun turisti rysän.

Vierailija
38/251 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta all inglusive on taivas kun voi ottaa olutta altaalla ja löhötä.

Erityisesti kun lapset jäävät pois matkalta eikä tarvitse tehdä ruokaa.

Jos taas lapset lähtee matkaan niin juuri tuo oman keittiön saaminen all inglusive -paketilla on hyvä.

Muutaman todella nirson kaverin kanssa olen oppinut ettei kaikki tahdo syödä hotellien ruokia ja ruuan laittaminen ei ole asia jota matkalla pitää vältellä niin voi tehdä niitä omia lemppareita.

Pääasia on rentoutuminen matkalla ja ihmiset haluaa matkoilta monia asioita.

Itse taas en välitä siitä että lomalla pitää suorittaa ja olla joka turistirysässä, mielummin allas!

Inglusive..? 

Teillä tainnut matkakumppani varata all-inclusivet

No, voi hellantuutelis, oletpa fiksu, tuliko hyvämieli? Entä, jos tämä väärin kirjoittaja olisi kirjoittanut vaikka remtoitunut, olisitko yhtä paljon halunnut loistaa älylläsi?

Vierailija
39/251 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on eri motiiveja ja tavoitteita lähteä matkalle. Joillekin se hotellielämä tuntuu riittävän rentouttavalta tai eksoottiselta. Myös muut mieltymykset ja rajoitteet saattavat ohjata tekemistä. Kaikki eivät esim. uskalla vuokrata autoa kohteessa tai pyöräillä ja siksi rajoittaa alueeseen tutustumista. Ap:n kuvaamassa tapauksessa näyttää siltä, että käytännössä koko lomabudjetti meni hotelliin ja lentoihin, kun ei ollut varaa edes syödä ulkona. Toki sitä varmaan olisi voinut eväiden kanssa käydä kävellen tutustumassa lähimaastoihin. Toisaalta, sekin voi olla todella tympeätä, jos ei niin tarkkaan tiedä mihin kannattaisi kävellä. Itse muistan reissun Portugaliin nuorena (köyhänä) aikuisena ja kävelyreissut olivat todella rasittavia, kun tuntui että saa kävellä tuntitolkulla, eikä mitään näkemisen arvoista löydy. Tähän olisi tietysti auttanut etukäteen tutustuminen, mutta ennen internetiä sekin oli aika rajoitettua.

Vierailija
40/251 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun olen lukenut tän aloituksen täältä aiemminkin.

Tykkäsin enemmän sellaisesta aloituksesta, jossa aloittaja kuvaili kaksi erilaista tapaa viettää lomaa, joista toinen oli myös tällainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan