Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverini oli viikon Kreikassa ja nyt kertoi innostuneena "matkakokemuksestaan". Mieleni teki sanoa että miksi turhaan vaivautua lomalle jos lomailee tuolla tavalla...

Vierailija
27.06.2018 |

Olivat perustason hotellissa, ihan kivat palvelut allas jne. Kaunis kaupunki, kulttuuria ja ravintoloita paljon, tekemistä ja näkemistä olisi ollut paljon. Hyvät ostosmahdollisuudet ja kivoja paikallisia putiikkeja. Myös retkille mahdollisuudet ja ranta kaikkine palveluineen vieressä. Nämä asiat selvisivät kun kysyin mitä kaikkea siellä oli.

Noh, kertoikin että poistua hotellilta kolme kertaa viikon aikana ruokakauppaan. Muuten olivat koko reissun hotellissa, omassa huoneessaan ja altaalla. Yhden kerran söivät ulkona ja kyseessä oli mäkkäri. Muuten tekivät itse ruuat hotellihuoneessa keittolevyllä. Kysyin että ostivatko jotain paikallisia ruoka-aineita ja niistä sitten tekivät. No eivät, kuulemma ihan kaurapuuroa aamuisin ja nakkikastiketta+makaroonia ja sen sellaista. Muuten voileipiä. Kaupunkia eivät käyneet tutkimassa ja missään kohteessa ei käyty. Kaljaa altaalla. Rannalle ei huvittanut mennä.

Siis lomailkoon kukin tyylillään mutta MIKSI vaivautua maksamaan hotellit, lennot yms mennäkseen makaamaan hotellihuoneeseen ja keittämään kaurapuuroa? Täälläkin on kesä, samapa se makaako täällä kalja kädessä nurmikolla. En vain ymmärrä miten jaksaa matkustaa jos loma menee vain omassa hotellissa makoiluun ja suurin aktiviteetti on käydä ruokakaupassa ostamassa nakkipaketti. Tietysti loma on nautiskelua ja rentoutumista ja jos sen noin haluaa hoitaa niin mikäpä siinä sitten. Itselleni rentoutumista kylläkin olisi tietysti altaslla rentoutuminen mutta MYÖS ravintoloita, kahviloita, merenranta, kaupunkiin tutustuminen ja kulttuurikohteet.

No kuulemma mukavaa oli.

Kommentit (251)

Vierailija
221/251 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tällaiset lomailijat sitten hehkuttuvat, kuinka "matkailu avartaa". :D

Vierailija
222/251 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa rentoutua, uida ja ottaa aurinkoa niin kuulostaa ihan hyvältä. Varsinkin jos joku turistimesta missä ei mitään nähtävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/251 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta karsein tapa lomailla on kiertää vaatekaupoissa ja ostareilla. Olen kuitenkin kuullut, että jotkut varta vasten matkustaa ulkomaille tekemään ostoksia. Minulle sopii altaalla lukeminen ja kulttuurikohteissa kiertely sopivassa suhteessa. En kuitenkaan halua viettää aikaa sisällä museoissa, rauniot on ok kun saa olla ulkona auringossa. Jokainen lomailkoot miten parhaiten rentoutuu.

Vierailija
224/251 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle yksi iso syy siihen, että en todellakaan viitsi matkustaa ulkomaille on se, että minua ei todennäköisesti jaksaisi paljonkaan tutustua paikallisiin nähtävyyksiin, ravintoloihin tai muihinkaan paikkoihin, vaan luultavasti viettäisin melko paljon aikaa hotellihuoneessa näpelöiden kännykkääni ja juoden energiajuomaa, jota olisin ostanut paikan päältä tai tuonut mukanani. Siksi en näe mitään järkeä nähdä hirveää vaivaa matkan varaamisessa, tavaroiden pakkaamisessa, matkan suunnittelussa saati että maksaisin siitä hirveän isoa summaa kun tekisin siellä paikan päällä todennäköisesti melko lailla samoja asioita kuin kotona. Minun on siis parempi pysyä kotona, koska olen ihan tyytyväinen, kun olen täällä ja käyn joka päivä edes jossain, vaikka kaupassa, kirjastossa tai kirpputorilla. Miksi siis matkustaisin ulkomaille makailemaan hotellisängyssä tai hotellin uima-altaiden luona, kun voin olla kotona? Täällä ei mene rahat hukkaan, en sairastu kaikenlaisiin kummallisiin sairauksiin esimerkiksi syötyäni jotain muualla valmistettua ruokaa jota mahani ei kestäkään tai juotuani hanavettä, joka ei ole samanlaista kuin suomessa, en eksy täällä tutuissa ympäristöissä ja täällä vaara tulla esim. ryöstetyksi on paljon pienempi kuin turistina jossain vieraassa maassa.

Vierailija
225/251 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni rentoutusloma voi aivan hyvin olla juuri sellainen, kuin ap kuvaili, siis ystävänsä lomamatkaa.  Luultavasti siinä tärkein pointti oli juuri se, että koko ajan oli lämmintä ja aurinkoista, sai istuskella, maata ja vain olla, ja tehdä omat ruuat kaikessa rauhassa.  Itselleni kävisi tuo pikku lomanen aivan hyvin, erotuksena vain se, että en tekisi itse ruokaa, vaan kävisin hotellin ravintolassa.  En vaivautuisi mitään aamupaloja itse tekemään.  

Kerran kauan sitten yksi tuttuni oli käynyt jossain etelässä ja esitteli valtavan pinkan valokuvia matkaltaan  Kaikki kuvat oli otettu jossain ravintolassa ja kaikki juhlivat kännissä.  Mitään muuta valokuvaamisen arvoista ei ilmeisesti ollut.  No tuo ystäväni oli silloin hyvin nuori neitonen ja tällainen oli tietysti hänen mielestään sitä parasta lomanviettoa.  Kaikki ajallaan.

En harrasta etelänmatkoja, mutta olen toki joskus niitäkin tehnyt.  Ensimmäisen kerran kävimme mieheni kanssa Bulgariassa ja tarkoitus oli nimenomaan, että saamme viimeinkin vain levätä ja loikoilla aurinkorannalla ja käydä uimassa meressä.  Sitä teimmekin kaikki päivät, paitsi yhtenä päivänä kävimme retkellä.   Iltaisin kiertelimme kylällä, se oli hyvin pieni paikkakunta mutta kaikki kivasti järjestettyä.  Mitään erityistä kulttuuria emme siis etsineet, mutta kyllähän se retkipäivä sitä hieman edusti, näimme vanhaa asutusta ja saimme perinneruokaa ja teimme jokiristeilyn.  Se loma jäi mieleen todella rentona ja mukavana.  Mitäpä me kaksi pohjoisen lasta muuta tarvitsimme, kuin kerrankin lämpöä, aurinkoa ja meren aaltoja. 

Kulttuurimatkoja harrasta työkaverini oli tietysti samaan aikaan käynyt Nepalissa ja oli aivan täpinöissään kaikesta niin erilaisesta ja erityisestä, kyllä hän jaksoi sitä esille sitten tuodakin, olihan se kaikki niin ihmeellistä.   Minä en viitsinyt edes kertoa käyneeni ihan tavallisella aurinkolomalla vaan.

Vierailija
226/251 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttu kertoi että he olivat naisporukalla etelänmatkalla ja yksi heidän porukastaan ei lähtenyt koko viikkona hotellihuoneesta minnekään, vaan virkkasi.  Hän oli perheenäiti, jolla oli aina kädet täynnä työtä ja jolla ei koskaan ollut aikaa tai mahdollisuutta syventyä rakkaaseen harrastukseensa eli virkkaukseen.  Se oli hänestä niin ihanaa hommaa, mutta varsinkin mies vihasi sitä virkkaamista ja oli aina pahalla päällä jos vaimo otti virkkuutyön käteensä.  Niinpä hän lähti etelään virkkaamaan.

Tuo on muuten kummallinen asenne tuo miesten asenne naisten käsitöihin, siis jotkut miehet.  Yksi ystäväni otti kerran heillä käydessäni sukankutimen käteensä, niin ukko suorastaan raivostui ja sanoi, että tuo on sitten v-----maista katsella.  Nainen pisti kiireesti kutimen pois.  Joku muukin puhui tästä kerran ja sanoi, että hänen miehensä mielestä se on laiskottelua ja siksi niin vihattavaa hommaa, lapsetkin se oli opettanut heti vaatimaan jotain ja parkumaan äitiään, jos tällä oli käsityö kädessä.  Joo, siis ihan off-topic tämä, mutta jotenkin ymmärrän tuota etelässä virkkajaa.  Meitä on niin moneksi. 

Vierailija
227/251 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauhea vuodatus. Miksi et vaan olisi iloinen, että toisella oli kivaa?

Eihän siinä mitään vikaa ole, että on kivaa. Mutta ympäristön kannalta on karmeaa, että matkustetaan kauas tekemään asioita, jotka voisi tehdä lähempänä vähemmän ympäristöä rasittavalla tavalla. Lentomatkan lisäksi ongelma on se, että Kreikassa ja muissa Välimeren maissa turistit rasittavat ympäristöä mm. lisäämällä veden kulutusta muutenkin vesipulasta kärsivällä alueella.

Jos matkustaa, olisi syytä yrittää löytää edes jokin syy matkustamiselle, vaikka edes paikallisiin nähtävyyksiin tutustumista pelkän rannalla tai uima-altaalla (vielä pahempi vaihtoehto) oleilun lisäksi.

En väitä, että olisimme itsekään mitään pulmusia, mutta teemme lentäen lomamatkoja hyvin vähän ja silloinkin on ohjelmassa paljon muutakin kuin rannalla tai altaalla oleilua. Työn takia joudumme valitettavasti lentämään, mutta onneksi vain pariin kertaan vuodessa. 

Miksi paikallisiin nähtävyyksiin tutustuminen on parempi syy matkustelulle, kun rannalla makoilu? Kuluttaako siinä vähemmän vettä vai mikä siitä tekee parempaa ja oikeampaa? Lentomatka on kuitenkin molemmilla sama. 

Siinä on sentään edes yritetty löytää syy tuhlata luonnonvaroja. Mennään katsomaan jotain sellaista, mitä ei mitenkään voi kokea Suomessa: paikallisia kaupunkeja, museoita, joissa on paikallisia aitoja esineitä, historiallisia kohteita, joista on ehkä lukenut,  sellaista luontoa, jota ei ole Suomessa. Parhaassa tapauksessa löytää myös aitoa paikallista ruokaa, jos löytää turistirysien ulkopuolelle. Tai ehkä paikallinen kieli ja kulttuuri kiinnostavat. Mikään ei estä käyttämästä osaa lomasta rannalla tai uima-altaalla, mutta onko mitään järkeä matkustaa kauas oleskelemaan uima-altaalla ja syödä lomalla itse tehtyä bulkkiruokaa, kun sen saman voi tehdä lähempänäkin.

Nämä Euroopan nk.turistirysät ovat kaikista ekologisimpia. Niissä turistit ylläpitävät paikan elinkeinoa ja koska ovat pakkautuneet pieneen tilaan ja viihtyvät resortissa, luonnonvaroja kuluu vähemmän.

Itseasiassa itsekkäät kaukomaiden reppureissaajat ja koralliriuttojen tuhoajat ovat juuri heitä, jonka vuoksi Thaimaassa joudutaan sulkemaan kokonaisia saaria näiltä "autenttisen lomaelämyksen" . Lisäksi se 10h lentomatka saastuttaa aika hemmetin paljon enemmän kuin kolmen tunnin lento jonnekin Bulgariaan.

Olisi kiva, että ennen kuin jeesustelet, niin ottaisit asioista selvää. Se että siellä lomalla käy vastentahtoisesti pällistelemässä jotain maalausta, ei tee matkasta yhtään ekologisempaa.

Itse kävin pariisissa ja ihmettelen kovasti, miten kova tungos oli Mona-Lisan luona. Kaikkien piti saada ottaa selfie siellä että voi postata instaan, että no nyt on kyltyyri. itse sain enemmän elämyksiä patonkikaupassakin kun Louvressa. Ja all inclusiven olen kokenut Rodoksella myös näiden omatoimimatkojen lisäksi. Yhtään sen huonompi loma ollut, erilainen vaan. Tuollaiset kaltaisesi jeesustelijat on ehkä ärsyttävin ihmisryhmä.. että pitää ESITTÄÄ nauttivansa jostain saadakseen synninpäästön kaltaisiltasi.. pliis... älä viitsi.

Minä kun en ole tehnyt mitään reppureissuja Kaakkois-Aasiaan tai Etelä-Amerikkaan, niin en osaa arvioida, reppureissaajien tuhoja. En mene lomalle kohteeseen, jossa luonto on vaarassa vaurioitua turismin vuoksi. En matkusta myöskään rantalomakohteisiin, mutta suurin syy on se, että en pidä auringossa lojumisesta (edes kirjaa lukien), enkä myöskään uima-altaassa uimisesta. En etenkään etsi "autenttista lomaelämystä", jos sillä tarkoitetaan matkustamista johonkin syrjäiseen kehitysmaakohteeseen elämään leveästi, mutta haluan kyllä mahdollisuuksien mukaan tutusta paikalliseen elämään. Mieluiten valitsen kohteen Euroopasta, mutta voisin harkita myös kaukokohdetta, jos aikaa on käytettävissä enemmän (esim. Australia, Uusi-Seelanti, Japani, Kanada). Kehitysmaihinkin voisin matkustaa, mutta silloin pitäisi miettiä tarkasti, miten vältetään se, että matka olisi haitaksi paikallisille ihmisille ja ympäristölle.

Mieluiten lomailen niin, että matkustan jollekin kiinnostavalle alueelle, johon haluan tutustua tarkemmin ja jossa on kaikenlaista tehtävää ja nähtävää ja vietän siellä pari viikkoa. Kuljen majoituksesta (B&B tai kohtuuhintainen hotelli) kohteisiin joukkoliikenteellä tai jalkaisin. En ahda päivää täyteen tiukasti ohjelmoitua tehtävää, vaan käyn katsomassa korkeintaan muutamaa valikoitua kohdetta ja vaikkapa kuljeskelen ympäriinsä katselemassa kylää, kaupunkia tai jotain lähellä olevaa luontokohdetta. 

Maalausten "pällistely" ei ole minulle mitenkään vastentahtoista, mutta en kyllä haluaisi jonottaa tuntikausia jonkin Mona Lisan takia, sillä museoissa on paljon muutakin nähtävää. Silloin kun sen 25 vuotta sitten näin, jono oli ihan kohtuullinen. En postaile mitään "instaan", enkä muutenkaan mainosta tekemisiäni somessa. 

Jos matkustaisin esimerkiksi Britanniaan, en jäisi Lontooseen, vaan matkustaisin johonkin pienempään kaupunkiin tai kylään, josta on kohtuulliset joukkoliikenneyhteydet lähiympäristöön. Kävisin katsomassa paikallista museota, menisin ehkä paikalliseen maatalousnäyttelyyn tai vastaavaan paikalliseen pieneen tapahtumaan, menisin paikalliseen teatteriin katsomaan näytelmän, kiertelisin lähiseudulla kävellen (julkisia polkua on paljon) ja kävisin syömässä paikallisissa ravintoloissa (tai pubeissa). Yrittäisin selvittää, mitä paikalliset tekevät eli onko paikkakunnalla vaikkapa puistokonsertteja tai vastaavia tapahtumia. Matkustaisin kenties junalla päivänä tai parina isompaan kaupunkiin katsomaan, mitä siellä on nähtävänä.

Vaikutat kyllä niin takakireeltä ja tosikolta matkaseuralta, että ehkä ne kivipökkylät ja rauniot sopii hyvin sulle matkakohteeksi.

Eihän nyt tollasta kilometrin mittaista selostusta perusteluineen jaksa kukaan balanssissa oleva ihminen kirjoittaa... ja vielä ventovieraitten matkustamisesta... et sä ainakaan omilla kulttuurimatkoillasi ole kovinkaan paljon sivistynyt kun jaksat ruotia toisten tapaa matkustaa.

Sydämen sivistystä sulla ei ainakaan ole, sen huomaa sun teksteistä. Maapallo sua ei selvästi kiinnosta yhtään, yrität vaan tekopyhänä vedota ekologisiin syihin saadaksesi myötätuulta omille agendoillesi, jotka ovat tuomitsevia. Mikä sä olet tuomitsemaan toisten tapaa lomailla ja rentoutua? Antaisit olla.

Saahan sitä arvella, mutta metsään meni niin että rytisee. Ihmiset saavat lomailla ihan niin kuin haluavat, mutta tosiasia on, että turismi ja turha lentomatkailu on ympäristölle vahingollista. En tietenkään mene sanomaan kenellekään päin naamaa, että hän on mielestäni typerä, mutta nyt ollaankin keskustelupalstalla keskustelemassa.

Satun arvostamaan mielipiteiden perustelemista, koska perustelematon mielipide on melko turha. Kun perustelee mielipiteensä, kirjoitukselle tulee helposti mittaa.

Arvelet aika väärin. Minua kiinnostaa kovasti, miten tälle planeetalle käy, sillä minulla on lapsia. Perheeni elämäntapa ei varmasti ole täysin kestävällä pohjalla, sillä hyvin harva siihen etenkään länsimaissa kykenee, mutta emme autoile, emme juurikaan lennä lomamatkoille, yritämme suosia kestäviä tuotteita lähes kertakäyttöisten sijasta. Saattaapa työpaikkanikin olla jotenkin tekemisissä ympäristönsuojelun kanssa, vaikka en olekaan töissä missään etujärjestössä tai muussa lobbausorganisaatiossa.

Vierailija
228/251 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
229/251 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun tapasi on ainoa oikea tapa lomailla? Kerrothan miten loma olisi pitänyt viettää oikeaoppisesti?

Huoh. Erilaisia tyylejä, makuja, mieltymyksiä ja intoja saa olla ja pitääkin. Jos joku tuosta nauttii niin ok mutta aika turhalta lomalta kuulostaa minun korviini jos mikään ei kiinnosta.

Edelleen, miksi sinusta toisen ihmisen loma kuulostaa turhalta, jos hän on viettänyt sen itse valitsemallaan tavalla ja nauttinut lomasta?

Vierailija
230/251 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rentoudun juuri noin. Mulle rentoutumista on ylipäänsä hotellissa oleminen, oli se Holiday Club Katinkulta tai joku hotelli Kreikassa. Se miksi Kreikka, niin siellä on se +30 lämmintä. Täällä Suomessa yleensä ei ole. Ja se aurinko ja lämpö ON maksamisen arvoista. Eikös sen yhden matkatoimiston nimikin ole Aurinkomatkat? Kertonee siitä mitä usea suomalainen nimenomaan reissultaan hakee. No käyn itse toki hotellia pidemmällä syömässä, mutta ei minua kiinnosta erilaiset kivikasat ja metsän apinat. En halua mennä katsomaan niitä turistibusilla, enkä omatoimisesti. Ihan sama miten kivan kivikirkon ovat joskus rakentaneet tai miten jännää soidinhuutoa joku apina tekee -> ei kiinnosta! Toisekseen mua ärsyttää kaltaistesi asenne, että "etkö tehnyt mitään siellä Kreikassa"? Ööö joo tein! Tein sitä mitä halusin, eli söin, join ja nautin auringosta sekä lämmöstä. Mutta mulle tekeminen ei ole sitä, että +33 helteellä lähden allasbaarista keskikaupungin gregoriseen kirkkoon katsomaan muinaista kirkkoarkkitehtuuria ja lasimaalauksia.

Vierailija
231/251 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun tapasi on ainoa oikea tapa lomailla? Kerrothan miten loma olisi pitänyt viettää oikeaoppisesti?

Huoh. Erilaisia tyylejä, makuja, mieltymyksiä ja intoja saa olla ja pitääkin. Jos joku tuosta nauttii niin ok mutta aika turhalta lomalta kuulostaa minun korviini jos mikään ei kiinnosta.

Edelleen, miksi sinusta toisen ihmisen loma kuulostaa turhalta, jos hän on viettänyt sen itse valitsemallaan tavalla ja nauttinut lomasta?

Vierailija
232/251 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs tuttu kertoi että he olivat naisporukalla etelänmatkalla ja yksi heidän porukastaan ei lähtenyt koko viikkona hotellihuoneesta minnekään, vaan virkkasi.  Hän oli perheenäiti, jolla oli aina kädet täynnä työtä ja jolla ei koskaan ollut aikaa tai mahdollisuutta syventyä rakkaaseen harrastukseensa eli virkkaukseen.  Se oli hänestä niin ihanaa hommaa, mutta varsinkin mies vihasi sitä virkkaamista ja oli aina pahalla päällä jos vaimo otti virkkuutyön käteensä.  Niinpä hän lähti etelään virkkaamaan.

Tuo on muuten kummallinen asenne tuo miesten asenne naisten käsitöihin, siis jotkut miehet.  Yksi ystäväni otti kerran heillä käydessäni sukankutimen käteensä, niin ukko suorastaan raivostui ja sanoi, että tuo on sitten v-----maista katsella.  Nainen pisti kiireesti kutimen pois.  Joku muukin puhui tästä kerran ja sanoi, että hänen miehensä mielestä se on laiskottelua ja siksi niin vihattavaa hommaa, lapsetkin se oli opettanut heti vaatimaan jotain ja parkumaan äitiään, jos tällä oli käsityö kädessä.  Joo, siis ihan off-topic tämä, mutta jotenkin ymmärrän tuota etelässä virkkajaa.  Meitä on niin moneksi. 

Minä olen törmännyt vain sellaisiin miehiin joiden mielestä on mukavaa katsella käsitöitä tekevää naista. "Kun se on niin kodikasta tuo puikkojen kilahtelu". //OT

Jos mies ei siedä vaimonsa virkkausta ei kannata lähteä etelään vaan potkaista mies pellolle.

Vierailija
233/251 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajanhan täällä ihmetellään ja arvostellaan ihmisten painoa, tyyliä, sisustusta, tulotasoa, elämänarvoja, lasten nimiä ja milloin mitäkin. Mikä ihmeen pyhä lehmä se Kreikassa kännäys on, kun sitä ei saisi ihmetellä?

Vierailija
234/251 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein sitä mitä halusin, eli söin, join ja nautin auringosta sekä lämmöstä. Mutta mulle tekeminen ei ole sitä, että +33 helteellä lähden allasbaarista keskikaupungin gregoriseen kirkkoon katsomaan muinaista kirkkoarkkitehtuuria ja lasimaalauksia.

Ihan vapaasti. Ei kaikkia tietenkään kiinnosta edes vähäinen itsensä sivistäminen. Mutta ymmärtänet, että monen on aika vaikea ymmärtää, miksi sieltä hotellin altaalta ei voi lähteä edes yhtenä päivänä katsomaan paikkakuntaa tai syömään jonnekin muualle kuin hotellin ravintolaan (puhumattakaan siitä, että koko loman ajan syö vain omia kokkauksia). On tietysti mahdollista, että hotelli on niin täydellisessä turistirysässä, että siellä ei ole mitään muuta kuin hotelleja. Miten sitä altaalla röhnöttämistä edes jaksaa päivästä toiseen? Lukeminenkin on mukavampaa varjossa.

Mutta toki jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee. Eräässä konferenssissa, joka järjestettiin Kanariansaarilla pahimman luokan turistirysässä, olisin voinut käyttää luppopäivän (usea kiinnostava esitys oli peruttu) rannalla löhöilyyn ja jotkut niin tekivätkin, mutta minusta oli kiinnostavampaa mennä aamuvarhaisella paikallisella bussilla saaren keskiosaan katsomaan maisemia ja saaren keskellä sijaitsevaa kylää. Iltapäivällä jatkoin sitten toisella bussilla saaren suurimpaan kaupunkiin, jota katselin aikani.

Hotellin ympäristö oli oikeasti aika kammottava. Hiekkaranta, joka oli aivan liian täynnä väkeä, ravintoloita, joiden tarjonta tuntui painottuvan juomiin, ja pieni turistikrääsään erikoistunut ostoskeskus.

Mutta kaipa tuohon pätee se, mikä moneen muuhunkin: "Ihan kiva, jos tuollaisesta sattuu tykkäämään".

Vierailija
235/251 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein sitä mitä halusin, eli söin, join ja nautin auringosta sekä lämmöstä. Mutta mulle tekeminen ei ole sitä, että +33 helteellä lähden allasbaarista keskikaupungin gregoriseen kirkkoon katsomaan muinaista kirkkoarkkitehtuuria ja lasimaalauksia.

Ihan vapaasti. Ei kaikkia tietenkään kiinnosta edes vähäinen itsensä sivistäminen. Mutta ymmärtänet, että monen on aika vaikea ymmärtää, miksi sieltä hotellin altaalta ei voi lähteä edes yhtenä päivänä katsomaan paikkakuntaa tai syömään jonnekin muualle kuin hotellin ravintolaan (puhumattakaan siitä, että koko loman ajan syö vain omia kokkauksia). On tietysti mahdollista, että hotelli on niin täydellisessä turistirysässä, että siellä ei ole mitään muuta kuin hotelleja. Miten sitä altaalla röhnöttämistä edes jaksaa päivästä toiseen? Lukeminenkin on mukavampaa varjossa.

Mutta toki jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee. Eräässä konferenssissa, joka järjestettiin Kanariansaarilla pahimman luokan turistirysässä, olisin voinut käyttää luppopäivän (usea kiinnostava esitys oli peruttu) rannalla löhöilyyn ja jotkut niin tekivätkin, mutta minusta oli kiinnostavampaa mennä aamuvarhaisella paikallisella bussilla saaren keskiosaan katsomaan maisemia ja saaren keskellä sijaitsevaa kylää. Iltapäivällä jatkoin sitten toisella bussilla saaren suurimpaan kaupunkiin, jota katselin aikani.

Hotellin ympäristö oli oikeasti aika kammottava. Hiekkaranta, joka oli aivan liian täynnä väkeä, ravintoloita, joiden tarjonta tuntui painottuvan juomiin, ja pieni turistikrääsään erikoistunut ostoskeskus.

Mutta kaipa tuohon pätee se, mikä moneen muuhunkin: "Ihan kiva, jos tuollaisesta sattuu tykkäämään".

onneksi me olemme osanneet elää oikein🤗

Vierailija
236/251 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuullostaa ihanalta panolomalta. Itse kävisin syömässä rafloissa ja kattelemassa maisemia, mut ei kaikki nauti siitä.

No kai sitä voi panna muuallakin kuin omassa hotellihuoneessa, jos panolomalle on menty. Luulisi mielikuvitusta löytyvän paikan päällä, jos Kreikkaan asti on lennetty pelkästään paneskelemaan. Kuulostaa tosin siltä etteivät he uskaltautuneet kahdestaan minnekään, koska olivat ventovieraassa ympäristössä, jossa ei pärjännyt suomen kielellä. 

Vierailija
237/251 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en ole vielä koskaan ottanu edes hotellia, vaan meen aina viettämään kuukauden tai pari viikkoa jonkun luona ja yhdessä itten tutkimassa lähiympäristöä. Kannattaa kuulua illuminaattiin jolla on moinen maailmaa kattava turvaverkosto :p

Vierailija
238/251 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksen voi tiivistää seuraavasti: Miksi kaikki eivät ole kuin minä? En ymmärrä.

Vierailija
239/251 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ensinnäkin pakettimatka on ihan yhtä hyvä kuin muutkin matkat. Ja lomalla pitää rentoutua parhaansa mukaan. Itse kävin tänä kesänä viidennen kerran samassa kohteessa Kreikassa, enkä käynyt katsomassa yhtään nähtävyyttä. Mahdollisimman rennosti ja kaikki ateriat ravintoloissa.

Vierailija
240/251 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisit itse olla tuo kaveri. Et uskalla liikkua edes kotikaupungissasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi