Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisitko jäädä varhaiseläkkeelle jos se olisi taloudellisesti mahdollista?

Vierailija
25.06.2018 |

Missä iässä jäisit? Minkä ikäinen olet nyt? Oletetaan siis että rahasta ei tulisi ikinä pulaa.

Kommentit (236)

Vierailija
41/236 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40 v, jäisin vaikka heti. Eläkeikä on 70 vuotta ja niin vanhaksi en pysty työssäni jatkamaan, se on varma.

Vierailija
42/236 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahasta ei tulisi pulaa, niin totta kai lopettaisin epätoivoisen työnhaun ja jäisin eläkkeelle. Olen 55-vuotias pitkäaikaistyötön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/236 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Pääkoppani ei kestäisi kotona lorvailua ja matkusteluun kyllästyisi äkkiä. Työ se ihmisen tiellä pitää ja tuo elämään sisältöä.

Onneks on vielä 20v eläkkeelle.

N46

Vierailija
44/236 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettimättä heti! 35v

Vierailija
45/236 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jäisin nyt heti. Selkä ja niska paskana. Aamulla on vaikea nousta 5.30. Olen aina väsynyt.  48N

Vierailija
46/236 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin jo. Hajoilkaa.

M35

Vierailija
47/236 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin keksin itselleni tekemistä ja löydän elämääni sisältöä ihan ilman työnantajan apua.

Omituinen ajatus olisi käydä töissä saadakseen kavereita ja sisältöä elämään.

Eikö näillä ihmisillä ole omaa elämää työn ulkopuolella laisinkaan?

Vierailija
48/236 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
49/236 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välittömästi! Valtion p skaduunissa, nainen 47. Sairauseläkkeelle mahdollisimman pian, muuten pitää kattella näitä m ulkkuja vielä 20 vuotta. Vihaan tätä!!!!

Vierailija
50/236 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluais jäädä kuin vasta sitten, kun olisi pakko. Tykkään työstäni ja työkavereistani niin paljon, että sosiaalinen elämäni olisi aivan ankea ilman työpaikkaani.

Vierailija
51/236 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 35v.Voisin jäädä ehkä 50 vuotiaana...Toki hetikin,mutta sitten pitäisi olla kunnolla päiviksi tekemistä.

Vierailija
52/236 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Pääkoppani ei kestäisi kotona lorvailua ja matkusteluun kyllästyisi äkkiä. Työ se ihmisen tiellä pitää ja tuo elämään sisältöä.

N46

Onneksi täällä oli joku kaltaiseni. Jäin itse 68v. eläkkeelle eli täysin palvelleena. Minulla on harrastuksia, opisekelen kieliä, matkustelen, teen vapaaehtoistyötä jne. Pääkoppani ei aina tahdo silti kestää tätä lorvailua, kun voin tehdä aina, mitä haluan, ihan hyvä elämä tuntuu välillä lorvailulta.

Minäni ei muodostunut pelkästään ammatti-identiteetistä eli sellaista tunnetta, että en olisi nyt mitään, en kokenut.

Tiedän, että joku pillastuu taas, että kamalaa, kun vein nuorilta työt. Minulla oli omat syyni pitkään työelämään ja olen tosi hyvässä kunnossa, harrastanut aina liikuntaa.

Vierailija
53/236 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vielä mut jossain vaiheessa kyllä, pätkätyöt ja raskaat työt rasittavat henk ja fyys eikä toimeentulo ole osa-aikatöissä aina taattu. N35

Vierailija
54/236 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisin heti ja muuttaisin pois Suomesta.

Vierailija
55/236 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 33-vuotias sairaanhoitaja. Jäisin välittömästi pois työelämästä, jos se taloudellisesti olisi mahdollista!

Vierailija
56/236 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jäisi.  N58, hoitoalalla.

Vierailija
57/236 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N46

Onneksi täällä oli joku kaltaiseni. Jäin itse 68v. eläkkeelle eli täysin palvelleena. Minulla on harrastuksia, opisekelen kieliä, matkustelen, teen vapaaehtoistyötä jne. Pääkoppani ei aina tahdo silti kestää tätä lorvailua, kun voin tehdä aina, mitä haluan, ihan hyvä elämä tuntuu välillä lorvailulta.

Minäni ei muodostunut pelkästään ammatti-identiteetistä eli sellaista tunnetta, että en olisi nyt mitään, en kokenut.

Tiedän, että joku pillastuu taas, että kamalaa, kun vein nuorilta työt. Minulla oli omat syyni pitkään työelämään ja olen tosi hyvässä kunnossa, harrastanut aina liikuntaa.

Tässä kolmas liittyy joukkoon. Olen 58 vuotias ja todellakin tykkään työstäni, on mahdollista tehdä myös etänä. En koe työtäni mitenkään raskaana vaan mielenkiintoisena ja haastavana. Olen toistaiseksi hyvässä kunnossa fyysisestikin työpaikka on hyvä, hyvät edut mm. terveydenhoito ja sairaanhoito.

Aion 61 vuotta täytettyäni alkaa nostaa varhennettua eläkettä mutta en silti vähennä työntekoa. Aion jatkaa 68 -vuotiaaksi, joten lopulliseen eläkkeeseen ei tule isoa lovea vaikka alankin sitä nostaa jo aikaisemmin. Suvussani ei olla kovin pitkäikäisiä :)

Vierailija
58/236 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisin pois työelämästä heti. Mutta en lopettaisi töiden tekemistä. Työt muuttaisivat muotoaan ja olisi ennemminkin harrastus. Kuten en lopeta opiskeluakaan. Tällä hetkellä 6. tutkinto työn alla.

Vierailija
59/236 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Kun saan perinnön alan järjestelemään asiaa. Joko niin, että vähennän työntekoa asteittain tai sitten katson vielä löytäisinkö kivempihenkisen työpaikan, mutta jos ei muu auta, niin sitten töistä kokonaan veks.

Jos saan ison perinnön, teen töitä vain sen mitä huvittaa. Vaikka en saisikaan, en missään tapauksessa näin etukäteen ajateltuna halua tehdä täyttä työviikkoa enää 60-vuotta täytettyäni. Olen tehnyt liika viimeiset 15 vuotta ja lisäksi äitini kuoli 63-vuotiaana ehtimättä nauttia eläkepäivistä.  

Vierailija
60/236 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin jäisin, vaikka heti! Työni on ihan mielenkiintoista, luovan alan työtä, mutta ei tuottaisi mitään vaikeuksia keksiä tekemistä ilman sitä työtäkin. N 54

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi