Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisitko jäädä varhaiseläkkeelle jos se olisi taloudellisesti mahdollista?

Vierailija
25.06.2018 |

Missä iässä jäisit? Minkä ikäinen olet nyt? Oletetaan siis että rahasta ei tulisi ikinä pulaa.

Kommentit (236)

Vierailija
21/236 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, työelämästä on tullut oikeasti kovaa, ainakin täällä pk-seudulla. Ei ole ollut iltaisin energiaa mihinkään. Ei todellakaan ole sen arvoista. Siksipä vaihdoin juuri astetta helpompaan työnkuvaan ihan tarkoituksella, vaikka olenkin vielä nuori..

Vierailija
22/236 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälleen taloudellisesti riippumattomana "varhaiseläkeläisenä" ihmettelen aika miksi niin harva tavoittelee tätä unelmaa. Kun kuitenkin kaikki haaveilee vapaasta elämästä jossa voi elää täysillä ilman työn uuvittavaa rasitusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/236 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälleen taloudellisesti riippumattomana "varhaiseläkeläisenä" ihmettelen aika miksi niin harva tavoittelee tätä unelmaa. Kun kuitenkin kaikki haaveilee vapaasta elämästä jossa voi elää täysillä ilman työn uuvittavaa rasitusta.

Olen kokeillut. Ei ollut mun juttu.

Siis jäin töistä ensin vuorotteluvapaalla ja sitten tyhjän päälle, mutta nuorena vapaarouvana tunsin vain miten aivosolut kitui pois ja päivisin ei täällä päin kuitenkaan ollut mitään sopivaa sidosryhmää, kun mies ja ystävät kuitenkin oli töissä. En kokenut mielekkääksi eläkeläisten rytmijumppaa enkä turistiespanjan päiväryhmää (muut ihan mummoja) enkä nyt ehkä aika ymmärrettävästi kokenut voivani mennä työttömien päiväkaffeille.. yksin ei ole niin mukavaa harrastaa ja lounastaa, joten kaipasin kerta kaikkiaan kaltaisteni seuraa ja ’älykästä’ tekemistä päivään, joten olen palannut työelämään - ja nautin :)

Tosin tajuan, että moni työ on ’vain tehtävää palkkatyötä’ ja olen etuoikeutettu, kun minulla on mahdollisuus tehdä työtä, mistä nautin :)

Vierailija
24/236 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisin vaikka saman tien, M52

Vierailija
25/236 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaiseläkettä muutettiin viimeisissä lakiuudistuksissa. Nyt on mahdollisuus jäädä varhennetulle eläkkeelle. Varhennettu eläke "syö" henkilön eläkettä sieltä loppupäästä. Lukekaa varhennetusta eläkkeestä työeläkelaitoksen sivuilta. Mielenkiintoinen henkilön syntymävuoteen kiinnitetty malli, eli esim. 1958 syntynyt voi hakea sitä 61v. Päättää voi itse minkä verran haluaa eläkettä etukäteen nostaa ja kuitenkin voi tehdä työtä halutessaan ihan voimiensa mukaan.

Itse ajattelin laittaa asian vahvasti harkintaan. Kuka meistä nimittäin sitä ikäänsä, jolloin viimeisen eläkkeensä saa, niin tarkasti tietää. Varhennetusta eläkettä voi myös saada, vaikka saisi saman aikaisestI työttömyyspäivärahan.

Kirjoitelkaa kokemuksistanne, jos olette jo tälle varhennetulle eläkkeelle päätyneet.

Vierailija
26/236 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka heti.

N35

Vierailija
27/236 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martta-Maria kirjoitti:

Varhaiseläkettä muutettiin viimeisissä lakiuudistuksissa. Nyt on mahdollisuus jäädä varhennetulle eläkkeelle. Varhennettu eläke "syö" henkilön eläkettä sieltä loppupäästä. Lukekaa varhennetusta eläkkeestä työeläkelaitoksen sivuilta. Mielenkiintoinen henkilön syntymävuoteen kiinnitetty malli, eli esim. 1958 syntynyt voi hakea sitä 61v. Päättää voi itse minkä verran haluaa eläkettä etukäteen nostaa ja kuitenkin voi tehdä työtä halutessaan ihan voimiensa mukaan.

Itse ajattelin laittaa asian vahvasti harkintaan. Kuka meistä nimittäin sitä ikäänsä, jolloin viimeisen eläkkeensä saa, niin tarkasti tietää. Varhennetusta eläkettä voi myös saada, vaikka saisi saman aikaisestI työttömyyspäivärahan.

Kirjoitelkaa kokemuksistanne, jos olette jo tälle varhennetulle eläkkeelle päätyneet.

Mä 62v ja otin puolet eläkkeestä eli 800€.

Teen viikossa töitä 15 tuntia.

Mä oon ollut tyytyväinen tähän keissiin.

Vierailija
28/236 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Martta-Maria kirjoitti:

Mä 62v ja otin puolet eläkkeestä eli 800€.

Teen viikossa töitä 15 tuntia.

Mä oon ollut tyytyväinen tähän keissiin.

Unohtui mainita, että saan vielä liitosta sovilteltua ansiosidonnaista päivärahaa.

Vierailija
29/236 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi. Olen juuri saanut unelmieni työpaikan. Palkkakin nousi yli tuhannella eurolla. 

Olen tenhnyt lapset nuorena, ovat asuneet jo vuosia omillaan ja voin panostaa täysillä työelämään. Vaikken olisi tätä paikaa saanut, tusin sittenkään haluaisin. Työ on minulle tässä elämäntilanteessa voimavara. 

N51

Vierailija
30/236 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan jokaista työpäivää. En tekis päivääkään enää töitä jos se olisi mahdollista. En jaksa yhtään vieraita ihmisiä. Täytyy olla olevinaan sosiaalinen vaikka oikeasti haluaisin asua jossain syrjässä omikseni ja korkeintaan kauppareissuilla nähdä muita ihmisiä. Heti jäisin eläkkeelle jos mahdollista. Ikää on 46 vuotta. Ja ihan perheellinen olen.

Vierailija
31/236 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi. Olen juuri saanut unelmieni työpaikan. Palkkakin nousi yli tuhannella eurolla. 

Olen tenhnyt lapset nuorena, ovat asuneet jo vuosia omillaan ja voin panostaa täysillä työelämään. Vaikken olisi tätä paikaa saanut, tusin sittenkään haluaisin. Työ on minulle tässä elämäntilanteessa voimavara. 

N51

Et muuta panistamista sitten keksi kuin annattaa elämäsi työhön ja muiden hyväksikäytettäväksi?

Vierailija
32/236 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppis

Vierailija
33/236 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai jäisin heti jos olisi mahdollista! 

N56 v. 

Vierailija
34/236 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän nykyisestä tilanteestani: osa-aikatyö, n. 20h/vk, kesällä enemmänkin, onneksi on kunnollinen ilmastointi. Työajat joustavat jonkun verran, mikä on tosi hyvä, koska vanhempani tarvitsevat apua aamuin illoin. Työ sinänsä on ihan ok ja kahvitteluseura fiksua (paras puoli kyllä tässä paikassa). Oma eläkekertymä kyllä vähän huolestuttaa, kovin vähän on säästöjä, onneksi asunto jo maksettu, mutta vaikka raha-asioita ei tarvitsisi ajatella, pysyisin kyllä työssäni (ehkä vielä vähemmillä tunneilla kesäaikana) ihan järjellisen tekemisen ja seuran takia.

Vierailija
35/236 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että kaikki täällä voittavat lotossa ja voisivat elää onnellisen loppuelämän :)

Olen 25 ja viime kesänä sain unelmieni työpaikan enkä ihan vielä ole valmis eläköitymään.

Vierailija
36/236 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin ja jäin muutama vuosi sitten. Olen nyt 47-vuotias.

Vierailija
37/236 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jo jäänyt. Olen oman elämäni vapaaherratar. N30.

Vierailija
38/236 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisin vaikka heti jos olisi taloudellisesti mahdollista. Olen 27. Kovasti tässä yritän säästää ja sijoittaa, että voisin 50 vuotiaana vaikka puolittaa työajan... En usko, että minun ikäiset ja tätä nuoremmat pääsevät ikinä nauttimaan nykyisen kaltaisista eläke-eduista joten pakko säästää vanhuuden varalle. Oma sukuni on vielä varsin pitkäikäistä eli uskon selviäväni yli 90 vuotiaaksi. Kalliiksi tulee!

Vierailija
39/236 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti. Olen 23v mies asunnosta puolet maksettu ja minulla on vuokralainen töitäkin vain kaksi päivää viikossa mutta heti jäisin. luultavasti 30vuotiaana se on mahdollista.

Vierailija
40/236 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa. Olen jäämässä 3 kk sairaslomalle ja jo nyt mietin, miten sen jaksan. Enkä varmasti jaksakaan vaan teen ainakin osa-aikaisesti töitä sairaslomallakin. Kuukaudeksi keksin kyllä päivisin itselleni tekemistä, mutta kolme kuukautta tuntuu liian pitkältä saatika koko loppuelämä. Toki, jos ystävillä olisi sama mahdollisuus eikä heidänkään tarvitsisi rahan vuoksi käydä töissä, varmasti lopettaisin työnteon. Olen nyt 56 v. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi