Hay day vinkkejä
Onko jollain jotain hyviä vinkkejä naapurusto kisoihin hay dayssä, tai ylipäätänsä hay dayhyn?
Kommentit (421)
darkzero kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ladataan liukuhihnat ylitäyteen?
Pitää ladon täynnä niin liukuhihnalle voi laittaa uusia tavaroita ottamatta edellistä valmistunutta pois. Tällä tavalla voi helposti tehdä vaikkapa 25 sinistä pipoa etukäteen valmiiksi ja kerätä kerralla pois sitten kun ottaa tehtävän.
Totta joo. Itse vaan vihaan tota tyyliä. Mieluummin ladossa on tilaa kuin kamat nököttää pitkin peliä.
darkzero kirjoitti:
Ladon ja siilon koon suhteen tilanne helpottuu kun kummankin koko on noin 3500. Ei enää tarvitse päivittäin miettiä mitä ladossa voi pitää ja mitä ei. Nykyään joutuu välillä tsemppaamaan, että saa ladon täyteen (6350) kisoja varten, jotta voi laittaa liukuhihnat "ylitäyteen".
Kaikki ylimääräiset lato- ja siilokamat kannattaa vaihtaa surpercellin forumilla toisten pelaajien kanssa.
Isoilla leveleillä myös timantteja tulee tarpeeksi vaikka käyttääkin vähintään 10 timanttia viikossa kisoihin lisätehtävän muodossa.
Kylä kannattaa virittää täysille ja pelata vain sitä. Rekat on turhuutta.
Mulla on lato 2600 eli tuohon 3500 on vielä valtavasti matkaa!!!!
Olen sentään jo tasolla 92. Millä tasolla sait tuon ladon 3500 täyteen?
Vierailija kirjoitti:
darkzero kirjoitti:
Ladon ja siilon koon suhteen tilanne helpottuu kun kummankin koko on noin 3500. Ei enää tarvitse päivittäin miettiä mitä ladossa voi pitää ja mitä ei. Nykyään joutuu välillä tsemppaamaan, että saa ladon täyteen (6350) kisoja varten, jotta voi laittaa liukuhihnat "ylitäyteen".
Kaikki ylimääräiset lato- ja siilokamat kannattaa vaihtaa surpercellin forumilla toisten pelaajien kanssa.
Isoilla leveleillä myös timantteja tulee tarpeeksi vaikka käyttääkin vähintään 10 timanttia viikossa kisoihin lisätehtävän muodossa.
Lei millä tasolla olit, kun latosi oli 3500?
Maalaistyttö vuosien takaa kirjoitti:
Jo on aikoihin eletty. Itse on maalaistyttö, joka on saanut ja joutunut osallistumaan kaikenlaisiin maatilan töihin. Lypsäminen ei kyllä onnistunut, vaan maito lirisi kainaloihin. Oli pieni lypsäjä jakkaralla ja iso lehmä vieressä ihmettelemässä touhua.
Heinäpellolla oleminen, haravoiminen yms. oli vähän tylsää, mutta missään eivät ole eväät maistuneet niin hyviltä kuin tuon työn lounastauolla. Heinien kuivettua seipäillä päästiin polkemaan heiniä heinäkuorman päälle ja nauttimaan hevoskyydeistä. Näiden huvien jälkeen sitten uimaan.
Muutaman kerran heinätöiden aikaan tuli valtava ukkosenilma, jota oli pakko jäädä viettämään latoon. Kotiin oli varmaan 5 km eikä autoakaan ollut. Ladon katto piti, mutta kaatosade, jatkuva ukkonen ja salamointi olivat hirveän pelottavia ainakin meistä lapsista. Hevonen oli pakko jättää ladon suulle ja vielä metalliriimussa. Muistan, kuinka eläinparka oli valtavan peloissaan ja sen polvet tärisivät. Silloin ajattelin, että jos tästä selviän hengissä, vaadin hevosellekin sadesuojaa.
Että sellaista Hay Dayta.
Miksi tälle alanuoli. Suloinen kertomus kerta kaikkiaan!!
darkzero kirjoitti:
Missä ihmeen supercellin foorumilla vaihdat laajennustavaraa?
Kaikille tulee kaikkea epätasaisesti.
Timantteja myydään oikeilla euroilla. Eli tokkopa niitä tekee tarpeeksi kellekään?
Ovatko laivatehtävät mielestänne lähemmäs sata tasolla liian vaikeita.
Minusta ovat. Ei ollut mitään mahdollisuutta saada yhteisötehtävää tehdyksi.
Siis tyyliin 8 rypälehilloa. Mulla on 9 erilaista hilloa. Pitäiskö olla varastossa kaikkee kymmenen valmiina. Siis 80 varastopaikka pelkille hilloille?
Ei muut edes auta, jos laivalaatikossa on monta jotain hitaasti valmistettavaa.
Suututtaa koko laiva. Liian vaikea.
Vierailija kirjoitti:
Siis tyyliin 8 rypälehilloa. Mulla on 9 erilaista hilloa. Pitäiskö olla varastossa kaikkee kymmenen valmiina. Siis 80 varastopaikka pelkille hilloille?
Olen tasolla 97. Laiva oli helpompi matalilla tasoilla.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole liian vaikeita. Mulla on kutakin hilloa se 15-20. Jos ei ole, niin sitten voi laittaa laivan menemään tai juoksuttaa Tomia.
Mä en kuulu naapurustoihin, joten lonely riderinä. Lehti-ilmoittelulla ei tunnu enää apua saavan kuin alkutuotantojuttuja.. pekoni, villa, vaatteet...
Ladossa on vaan nyt 2500, että se pikkasen rajottaa varastointia. Esim kakkuja ja hilloja kannattaa varastoida, moni muu asia kierrättyy helpommin.
Taso 132
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole liian vaikeita. Mulla on kutakin hilloa se 15-20. Jos ei ole, niin sitten voi laittaa laivan menemään tai juoksuttaa Tomia.
Mä en kuulu naapurustoihin, joten lonely riderinä. Lehti-ilmoittelulla ei tunnu enää apua saavan kuin alkutuotantojuttuja.. pekoni, villa, vaatteet...
Ladossa on vaan nyt 2500, että se pikkasen rajottaa varastointia. Esim kakkuja ja hilloja kannattaa varastoida, moni muu asia kierrättyy helpommin.
Taso 132
Ei ole ylimääräisiä timantteja joilla juoksuttaa Tomia.
Sullahan menee jo 180 varastopaikka pelkille hilloille, huh.
Ja jos pelaa kylää, siellä kylässä menee hilloja samaan tahtiin kuin niitä ehtii valmistaa. Usein kaupassa pyydetään hilloa.
Kylää kannatta pelata laajennustavaran takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taso 132
Ei ole ylimääräisiä timantteja joilla juoksuttaa Tomia.
Sullahan menee jo 180 varastopaikka pelkille hilloille, huh.
Ja jos pelaa kylää, siellä kylässä menee hilloja samaan tahtiin kuin niitä ehtii valmistaa. Usein kaupassa pyydetään hilloa.
Kylää kannatta pelata laajennustavaran takia.
Onhan se iso varastomäärä ja tosiaan kyläänkin menee paljon. Aloin vähän turhan myöhään kasvattamaan latoa.. että on vähän vekslaamista, mitä mahtuu milloinkin. Tässä varmaan olis naapurustosta hyötyä, mutten halua liittyä mihinkään. Ovat vaatimuksia pullollaan. Hitaasti, mutta varmasti.
Vaikeammin liikkuvia varastoin, mutta paria popcornia, hattuja, kukkakimppuja ei rarvii ollenkaan omaan varastoon, kun aina lehdestä löytyy. Kuin myös kanamunat, muutama grillituote ja piirakoita... Näitä saa rahalla onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen se 87 tasolta. Lopetatteko te suuritasooset jossain vaiheessa ladon ja viljasiilon laajennuksen, jolloin ei laajenustarvikkeita tarvita ja niiden varastoimaan voi lopettaa?
Kun mua ärsyttää se, että joka laajennuksen jälkeen seuraavaan laajennukseen tarvita aina enemmän laajenustarvikkeita. Tällöin se ladon täyttyminen laajennusta varalla säilyy edelleen aivan liian ärsyttävää.
Olen tasolla 124. Lato on 4100, mutta siilo vain 1750. Latoa laajennan lisää koko ajan ja siiloa vähemmän. Pellosta, puista ja pensaista saa satoa koko ajan ja lehdestä löytää hyvin viljatuotteita. Naapurustosta saa hyvin myös kaikkea, mitä puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vanha nyrkkisääntö on, että laajennus per leveli. Eli jos oot tasolla 92 niin jos lato kaipaa 92 kutakin välinettä seuraavaan laajennukseen niin oot ollut hyvässä tahdissa.
Vierailija kirjoitti:
Missä ihmeen supercellin foorumilla vaihdat laajennustavaraa?
forum.supercell.com ja hay day / general discussion / trading thread.
Toki pitää englantia taittaa ja vaihdossa on omat riskit ja kommervenkit.
Vierailija kirjoitti:
Kaikille tulee kaikkea epätasaisesti.
Timantteja myydään oikeilla euroilla. Eli tokkopa niitä tekee tarpeeksi kellekään?
Minulla on yli 1800 timanttia, joista ainuttakaan en ole rahalla ostanut vaan kaikki on saatu tehtävistä, kilpailuista, aarrearkuista jne. Tompan tilaan aina tarvitessani, jolloin ostan lähinnä sahoja, joten yhtään ruskeaa puuta ei ole. En käytä timantteja oikeastaan koskaan nopeuttamiseen tai yksittäisten tehtävien apuna.
darkzero kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sentään jo tasolla 92. Millä tasolla sait tuon ladon 3500 täyteen?Vanha nyrkkisääntö on, että laajennus per leveli. Eli jos oot tasolla 92 niin jos lato kaipaa 92 kutakin välinettä seuraavaan laajennukseen niin oot ollut hyvässä tahdissa.
Oho. Jos näin on, niin olenpa pikkasen jäljessä. Lato vaatii nyt 70 kutakin ja lvl 130. 😂🤣
Pöljästi yhdessä vaiheessa en kerännyt mitään. Kaikki vaan myyntiin suoraan. Sitten tajusin, että jos meinaan pelata, niin on pakko keskittyä ladon ja siilon laajennuksiin. Tein niitä vuorotellen, kunnes keskityin vaan latoon.
Olisinpa ollut palstalla vinkkejä lukemassa.
Latoa kannattaa kasvattaa aina kun voi.
Hitaille koneille esim hillokone kannattaa ostaa kaikki tuotantopaikat ja pitää kone pyörimässä koko ajan. Samoin muut mitä on hidas valmistaa ja/tai menee paljon.
Nopeasti valmistuvaa ei kannata pitää varastossa (ainakaan montaa kappaletta) tai sellaista mitä saa lähes aina kaupasta.
Laivatilausten tekeminen kannattaa aloittaa heti kun näkee mitä seuraavassa laivassa tarvitaan (eli kun edellinen lähtee), ei vasta silloin kun se saapuu. Lataa tuotantokoneet täyteen näitä tuotteita. Tässä voi kikkailla myös ajan kanssa. Laiva saapuu 4h + vasta kun tulet seuraavan kerran pelaamaan.
Miten te jaksatte pelata tuota? Mä lopetin tasolla 50 jotain kun koko ajan on vaan sitä samaa.
Pitää ladon täynnä niin liukuhihnalle voi laittaa uusia tavaroita ottamatta edellistä valmistunutta pois. Tällä tavalla voi helposti tehdä vaikkapa 25 sinistä pipoa etukäteen valmiiksi ja kerätä kerralla pois sitten kun ottaa tehtävän.