Hay day vinkkejä
Onko jollain jotain hyviä vinkkejä naapurusto kisoihin hay dayssä, tai ylipäätänsä hay dayhyn?
Kommentit (421)
Vierailija kirjoitti:
Latoa kannattaa kasvattaa aina kun voi.
Hitaille koneille esim hillokone kannattaa ostaa kaikki tuotantopaikat ja pitää kone pyörimässä koko ajan. Samoin muut mitä on hidas valmistaa ja/tai menee paljon.
Nopeasti valmistuvaa ei kannata pitää varastossa (ainakaan montaa kappaletta) tai sellaista mitä saa lähes aina kaupasta.
Laivatilausten tekeminen kannattaa aloittaa heti kun näkee mitä seuraavassa laivassa tarvitaan (eli kun edellinen lähtee), ei vasta silloin kun se saapuu. Lataa tuotantokoneet täyteen näitä tuotteita. Tässä voi kikkailla myös ajan kanssa. Laiva saapuu 4h + vasta kun tulet seuraavan kerran pelaamaan.
Mää taas en oo pitänyt hillokoneella kuin 2 paikkaa.
Jos noin hitaalla koneella pistää kaikki paikat täyteen, kestää erittäin kauan saada jotain hilloa, jonka huomaa tarvitsevansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko laivatehtävät mielestänne lähemmäs sata tasolla liian vaikeita.
Minusta ovat. Ei ollut mitään mahdollisuutta saada yhteisötehtävää tehdyksi.
Siis tyyliin 8 rypälehilloa. Mulla on 9 erilaista hilloa. Pitäiskö olla varastossa kaikkee kymmenen valmiina. Siis 80 varastopaikka pelkille hilloille?
Ei muut edes auta, jos laivalaatikossa on monta jotain hitaasti valmistettavaa.
Suututtaa koko laiva. Liian vaikea.
Ei ole liian vaikeaa.
Aloita tuotteiden valmistamisen heti kun seuraavan laivan sisältö on tiedossa.Pidä varastoa. Laajenna varastoa.
Pyydä apua niihin (3 kpl) laatikoita, jotka ovat vaikeimmat/aikaa vievimmät tehdä/todennäköisimmin jäävät saavuttamatta. Jos ei ole aktiivisessa naapurustossa niin sekään ei haittaa, koska kiskassa voi mainostaa avuntarvetta. Huolehdi, että mainostus pysyy päällä myymällä jotain mikä menee huonosti kaupaksi (vehnää täydellä hintaa tms).
Skippaa laivat, joiden täyttö ei kiinnosta.
Aloitan valmistuksen heti, kun tarvittavat tuotteet on tiedossa. Usein niitä vaaditaan ihan liikaa. Niin paljon, ettei kaikilla kolmella huutomerkillä ja omalla valmistukselle ehdi saada valmiiksi. Ei ainakaan, jos yrittää saada yhteisötavoitteen tms.
Jos on halukas uhraamaan hiukan rahaa peliin, kannattaa palkata Tom. Hän noutaa kahden tunnin välein haluamasi tuotteita (maksavat kolikoita). Näin saat laivat täytettyä, vaikka olisi vaikeampiakin tuotteita.
Myös pyytämällä apua saa yleensä kaikkea, kunhan laittaa myyntiin torikojuun haluttuja tuotteita. Ei tarvitse laittaa kymmeniä, vaan tyyliin 2 sahaa, 3 kirvestä, pizza, kakku,tms.
Viikkotehtävistä pidän vehnän kasvatuksesta, koska silloin voi tehdä rehua eläinpuiston eläimille. Jos varastotila uhkaa loppua, vehnää voi myydä 1 kolikko/ 10 .
Olen tasolla 170 ja peli on edelleen hauska! Pelaan TV:n keskusteluohjelmien aikana ja pitkillä mainostauoilla.
Vierailija kirjoitti:
Miten te jaksatte pelata tuota? Mä lopetin tasolla 50 jotain kun koko ajan on vaan sitä samaa.
Tyttäret kyseli ihan samaa kanssa, ne jaksoi noin nelkyt leveleille. Mä sitten välillä pelaan niidenkin pelejä omaksi hyödykseni.
Mä en ole ihan varma, mikä tuossa koukuttaa. Ehkä osittain se, että se on semmoista järjestelyä ja pientä suunnittelua. Lisäksi tätä peliä voi pelata, kun tekee muutakin, telkkaria kattelessa, bussissa.. Sen voi myös lopettaa heti, kun tulee jotain muuta. Voi pitää taukoakin, ettei oma peli kärsi. (vain maailman ranking laivapisteet)
Minunkin tyttäreni asensi pelin kännykkääni salaa, minut lupaa kysymättä. Sitten toivoi, että edes kokeilen.
Nyt olen koulussa ja yli 90 tasolla. Hän on jotain 40 tasolla eikä juuri viitsi pelata.
En ikinä palkkaa Tomia, ellei ole jostain puute, ja harvemmin enää on. Pidän nyt pelitaukoa, niin en voi käydä tsekkaamassa tasoa ja varastotilanteita, tai pelaamista taas aloittaessa en saa alennusta Rosesta ja siitä ukkelista. :D Pidän ne nykyään aina palkattuna, pääsee helpommalla. Varastoa ja siiloa olen kasvattanut koko ajan, myynyt siis vain ylimääräiset.
Mutta siitä Tomista piti kirjoittamani, että mua ärsyttää, kun se tulee aina kahden tunnin välein. Jos unohtaa laittaa hälärin puhelimeen, niin siinä meni taas yksi haku. Musta olisi parempi, että sitä voisi käyttää 12 kertaa vuorokaudessa, vaikka kaikki kerrat putkeen, jos haluaisi, eikä tarvitsisi kyttäillä tuntivälejä.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä palkkaa Tomia, ellei ole jostain puute, ja harvemmin enää on. Pidän nyt pelitaukoa, niin en voi käydä tsekkaamassa tasoa ja varastotilanteita, tai pelaamista taas aloittaessa en saa alennusta Rosesta ja siitä ukkelista. :D Pidän ne nykyään aina palkattuna, pääsee helpommalla. Varastoa ja siiloa olen kasvattanut koko ajan, myynyt siis vain ylimääräiset.
Mutta siitä Tomista piti kirjoittamani, että mua ärsyttää, kun se tulee aina kahden tunnin välein. Jos unohtaa laittaa hälärin puhelimeen, niin siinä meni taas yksi haku. Musta olisi parempi, että sitä voisi käyttää 12 kertaa vuorokaudessa, vaikka kaikki kerrat putkeen, jos haluaisi, eikä tarvitsisi kyttäillä tuntivälejä.
Juu, noin on. Jos ottaa Tomin, täytyy laittaa puhelimeen herätyksiä.
Rose ja ukkeli ovat hyviä. En vaan tajua, miten pystyy tekemään kisatehtäviä, joissa pitää tuottaa jotakin, samalla kun nuo on palkattuina.
Tavaroita saa paremmin myytyä pienemmissä erissä, esim. 1-2 kukkakimppua tai pekoni ja munat settiä, kuin kymmenen kerralla. Monella kun on tuo varaston täyttymisongelma, niin ei pysty ostamaan isoja määriä kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Miten te jaksatte pelata tuota? Mä lopetin tasolla 50 jotain kun koko ajan on vaan sitä samaa.
Tuleehan siihen koko ajan uutta sekä tasojen noustessa että päivityksissä.
Muistin pitkästä aikaa vilkasta kalakirjan ja siellähän oli timantteja jonoksi saakka yht. 15 timsua pamahti. Lisäksi tasojen välinousussa (?) tuli 10 timanttia ja isosta arkusta 12. Tänään on ollut hyvä timanttipäivä.
lvl 101
Liity heti alussa demareihin äläkä puhu menneisyydestäsi kenellekään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rose ja ukkeli ovat hyviä. En vaan tajua, miten pystyy tekemään kisatehtäviä, joissa pitää tuottaa jotakin, samalla kun nuo on palkattuina.
Jos vaikka ottaa kisatehtävän, jossa pitää kerätä munia, niin laittaa siksi aikaa Rosen munankeräilyn pois ja sen tilalle sen keräämään vaikka lisää maitoa. Niin se onnistuu. Itse muutenkin vaihtelen ukkelin tuotevalmistuksia sen mukaan, mitä omassa varastossa on pyrkien siihen, että mulla on aina 40 kaikkea perustavansa varastossa. Ukkelin varastoon menee 100, kun on tasolla 100+, ja loput sitten on omassa varastossa.
Perustavaraa (maitotuotteet, sokerit) piti lukea tuossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vaikka ottaa kisatehtävän, jossa pitää kerätä munia, niin laittaa siksi aikaa Rosen munankeräilyn pois ja sen tilalle sen keräämään vaikka lisää maitoa. Niin se onnistuu. Itse muutenkin vaihtelen ukkelin tuotevalmistuksia sen mukaan, mitä omassa varastossa on pyrkien siihen, että mulla on aina 40 kaikkea perustavansa varastossa. Ukkelin varastoon menee 100, kun on tasolla 100+, ja loput sitten on omassa varastossa.
Mulla oli jokin soke piste. En siis tajunnut tuota ilmiselvää seikkaa. Kiitoksia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeinen kone tulee tasolla 80 ja viimeinen tuote tasolla 102. Et kyllä toi hyvin pitkälle itsensä toistamista on.
Kalakirjan saaminen valmiiksi oli hankalin rasti pelissä. Ja saavutukset kun supercell pihtaa bingoderbyjen kanssa. Mutta nyt molemmat valmiit.
darkzero kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeinen kone tulee tasolla 80 ja viimeinen tuote tasolla 102. Et kyllä toi hyvin pitkälle itsensä toistamista on.
Kalakirjan saaminen valmiiksi oli hankalin rasti pelissä. Ja saavutukset kun supercell pihtaa bingoderbyjen kanssa. Mutta nyt molemmat valmiit.
Minusta on vain mukavaa, että on raja, jolloin ei tule uusia koneita.
Ja olisihan se hassua, jos Gregillä ei olisi kaikkea mahdollista, kun hän onn tasolla 100.
En edes yritä saada kalakirjaa valmiiksi. Enkä saavutuksia. Sehän on suorastaan harmi. Ei enää saa niiden kautta timantteja.
Laivat menee liian vaikeiksi sadan lähestyessä.
Millä tasolla sää oot?
Vierailija kirjoitti:
Minusta on vain mukavaa, että on raja, jolloin ei tule uusia koneita.
Ja olisihan se hassua, jos Gregillä ei olisi kaikkea mahdollista, kun hän onn tasolla 100.
Millä tasolla sää oot?
Kun ei tule uusia koneita niin kolikoilla ei ole merkitystä. Sitten niitä on kymmeniä miljoonia. Ja samalla alkaa timantit kasaantumaan kun ei ole uusia liukuhihnoja päivitettäväksi. Hauskaa ehkä tovin muttei mielenkiintoista.
Sanotaan nyt näin että olen tasojen 150 ja 200 välissä.
darkzero kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites oot saanut bingosaavutuksen? Itse olen ollut joka bingokisoissa ja naapurustomme saanut aina maksimimäärän bingorivejä, mutta vielä puuttuu kaksi viimeisestä saavutuksesta.
Musta on tosi tyhmää, että bingoja on niin harvoin, ja kukkaiskisoja ja mysteereitä ollut viime aikoina tuhkatiheään, noista kummistakaan en pidä. Kuka sit tykkää mistäkin, mutta ois reilua että kaikenlaisia kisoja ois vuoron perään tasapuolisesti.
Mä luultavasti oisin jo kauan aikaa sitten tylsistynyt peliin, mutta derbyt on mahtavat. Kiva kun on erilaisia teemakisoja joka viikko. Rakastan niitä missä voi tehdä 18 helpotettua tehtävää. Kisat antaa paljon motivaatiota, en ymmärrä miten kukaan voi pelata tuota yksinään ilman naapurustokisoja...
Mieheni kanssa säästelemme aina autettavat pensaat ja puut ja kun toinen ottaa auttamistehtävän, paukuttelemme sitten kerralla menemään kaikki avuntarpeessa olevat ja tehtävä on heti valmis.
Olen tasolla 90, lato yleensä täynnä mutta en tuskastele sen kanssa mitenkään. Kyllä sen täyden ladon kanssa oppii pelaamaan. :) ja yleensä huomaan myöhässä että oho kaikki laajennystarpeet on jo kertyneet ja voi laajentaa. Eli en todellakaan ole ottanut laajentamista päätavoitteeksi ja tuskin edes mietin sitä viikottainkaan, paitsi myymällä ylimääräisiä lankkuja. :D
Ei ole liian vaikeaa.
Aloita tuotteiden valmistamisen heti kun seuraavan laivan sisältö on tiedossa.
Pidä varastoa. Laajenna varastoa.
Pyydä apua niihin (3 kpl) laatikoita, jotka ovat vaikeimmat/aikaa vievimmät tehdä/todennäköisimmin jäävät saavuttamatta. Jos ei ole aktiivisessa naapurustossa niin sekään ei haittaa, koska kiskassa voi mainostaa avuntarvetta. Huolehdi, että mainostus pysyy päällä myymällä jotain mikä menee huonosti kaupaksi (vehnää täydellä hintaa tms).
Skippaa laivat, joiden täyttö ei kiinnosta.