Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kukaan voi tykätä asua kerrostalossa?

Vierailija
23.06.2018 |

En taju. Naapureita kaikkialla. Ei omaa pihaa eikä omaa rauhaa. Ikkunanpesu on kaameaa kerrostaloissa. Jos on tulipalo niin on hankala päästä pois. Jos talo on hissitön ja asunto sijaitsee korkealla niin pitää mennä ylös portaita ja portaita mikä on tylsää. Jos asunto sijaitsee ekalla kerroksella niin on rauhatonta ja meluisaa. Jos avaimet unohtuu niin ei pääse sisään ikkunaa kautta vaan pitää odottaa kunnes joku avaa oven. Ja kerrostalot ovat muutenkin Rumia ja Ankeita

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkettää ajatella, että on kerrostalossa vankina lopun elämäänsä. Töissä ollessani ajattelin, että jossain vaiheessa rahaa on sen verran, että voi muuttaa kaupungista pois. Harmi, että jäin ennen sitä työttömäksi. Nyt säästöt on käytetty loppuun, eikä vaihtoehtoja oikein ole. Keväällä oli remontti yläkerrassa ja sen jälkeen viereisessä asunnossa. Kuulosuojaimet päässä pitänyt olla tässä kuukausitolkulla. Eipä sitten ole toisaalta joutunut kuulemaan tavanomaisia panemisen ääniä tai suurperheen lapsien riehumisia rakenteiden läpi.

Vierailija
42/72 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kun kesällä ajat nurmikkoa tai raadat istutusten parissa

Nämä ovat vapaaehtoisia hommia. Pienennä nurmikon alaa soralla, laattakivillä tms. Älä istuta mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa ikävintä on olla likeisissä kontakteissa naapureihin. Äänet ja hajut tulevat läpi. Pahin kokemus, kun yksi naapuri yritti levittää tulipalonsa meidän puolelle. Onneksi kuoli vain itse. Taloyhtiössä voidaan milloin tahansa keksiä jotain todella typerää omaan elämään vaikuttavaa, mille ei sitten mahda mitään.

Vierailija
44/72 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalju Pitkätukka kirjoitti:

Kerrostaloasumisen hyviä puolia on listattu monissa vastauksissa.

Olen maalaisihminen ja asun omakotitalossa, mutta ymmärrän hyvin kerrostalossa viihtyviä.

Itseäni ärsyttää kerrostalossa nämä:

-pieni sisältä

-pienet makuuhuoneet (asutaan uudessa kerrostalossa)

-ei kaksikerroksinen

-keittiö ja olohuone yhdistetty

-ei omaa pihaa

-jos haluaisi uima-altaan, trampoliinin yms. ei onnistu

-ei ole sellaista kunnon omaa tilaa kun kaikki on tossa vieressä, alla tai ylhäällä

Asun 65:n neliön kaksiossa. Makkari on sopivan tilava, erillinen keittiö ja ihan tilava olohuone. Lisäksi on ihan oma pihaosuus, jonne voi laittaa vaikka trampoliinin halutessaan. Toista naapuria ei ole yläpuolella tai vieressä. Siis aivan täydellinen asunto omaan makuuni. 

Vierailija
45/72 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nyt maaseudulla omakotitalossa mutta välillä kaipaan kotiin kerrostaloon stadiin. Nyt vaan satelee mutta toki viihdyn täälläkin. Rantasaunaan kohta lähdössä. Kerrostalossa on helppo asua.

Vierailija
46/72 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjetön aloitus. Pakko olla provo... Ja sitäpaitsi - vaikkei haluaisikaan asua kerrostalossa, monien on pakko. Suurimmalla osalla Suomen kansalaisista ei ole varaa maihin ja mantuihin! Varmasti oikein miellyttävä ihminen tämä ap. Parempaa kastia.

Vierailija
47/72 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on portti ja vielä ovikoodi alaovelle, ok-talossa kaikenmaailman ei-toivotut marssii suoraan ovelle ja koputtelevat ikkunoihin, sama rivitalossa.

Vierailija
48/72 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ikkunanpesu on kaameaa??  Ikkunat kaikki aukeaa ainakin mulla sisäänpäin ja ihan seison lattialla ikkunoita pesten. Hissikin on ja 5. kerros, hyvät on maisemat. Ja lasitettu parveke. Minua ei haittaa jos rapusta jotain kuuluu, ei täällä mitään yöbileitä pidetä kuitenkaan. On turvallista kun tietää, että seinän takana on joku ja oven saa takalukkoon. Pyykinpesu ja kuivaus on maksutonta.

Nyt haluan asua kaupungin ytimessä. Sijainti sijainti sijainti.

Pääsee kävellen torille, kauppahalliin, leffaan, teatteriin, uimahalliin, kirjastoon, kaksi ruokakauppaa on 200 m säteellä, koulut...

Silloin kun lapset oli pieniä, asuttiin omakotitalossa. Se oli hyvä kun oli oma piha. Tosin piha on Suomessa käytössä korkeintaan 6 kk vuodesta.

Siitä olen samaa mieltä että kerrostalossa asuminen on ihan luksusta, mutta siitä että omakotitalon piha olisi käytössä vain 6kk vodessa olen erimieltä. Itse asuin lapsuuteni omakotitalossa jossa oli iso piha (ei niitä postimerkkipihoja mitä nykyään rakennetaan). Ja mulle jäädytettiin luistinrata joka talvi, kesällä pelasin sulkista, talvella rakensin lumilinnan ja lumiukot, syksyisin tykkäsin harvavoimisesta ja talvella lumen luonnista mutta näistäkin vain sen takia että olin lapsi eikä se ollut pakkopullaa. Inhosin lapsena aina sitä että ei ollut oikein kavereita ja mummolassa kun kävin kerrostalossa lomilla hoidossa niin siellä oli taloyhtiön pennut aina joko pihalla tai oventakana rimputtamassa, että tuutko leikkii. Asun näin aikuisena erittäin mielelläni kerrostalossa ilman remonttihuolia joista itse pitäisi vastata tai huoltohommia.

Vierailija
49/72 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjetön aloitus. Pakko olla provo... Ja sitäpaitsi - vaikkei haluaisikaan asua kerrostalossa, monien on pakko. Suurimmalla osalla Suomen kansalaisista ei ole varaa maihin ja mantuihin! Varmasti oikein miellyttävä ihminen tämä ap. Parempaa kastia.

Meidän 110 neliön kerrostaloasunto on nyt noin 800.000 euron arvoinen kaupungin arvoalueella. 

Vierailija
50/72 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie taas asuisin mielelläni rivi tai omakotitalossa. Suoraan sanottua ahdistaa asua kerrostalossa joka on täynnä kerrostalokyyliä ja valittajia.

Vierailija
51/72 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mie taas asuisin mielelläni rivi tai omakotitalossa. Suoraan sanottua ahdistaa asua kerrostalossa joka on täynnä kerrostalokyyliä ja valittajia.

On kerrostaloja ja kerrostaloja...

Vierailija
52/72 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu täysin siitä, millaisessa kerrostalossa asuu. Kaikki kerrostalot missä itse olen tähän mennessä asunut on olleet suoraansanottuna ihan perseestä ja äänieristys myös. Mutta jos on tosiaan sellaisia tarunomaisia kerrostaloja olemassa, missä ei muka mitkään äänet kuulu koskaan seinien/katon/lattian läpi  niin kaipa sellaisessa jopa viihtyy.

Vierailija
53/72 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalossa ikävintä on olla likeisissä kontakteissa naapureihin. Äänet ja hajut tulevat läpi. Pahin kokemus, kun yksi naapuri yritti levittää tulipalonsa meidän puolelle. Onneksi kuoli vain itse. Taloyhtiössä voidaan milloin tahansa keksiä jotain todella typerää omaan elämään vaikuttavaa, mille ei sitten mahda mitään.

Ai niinkö!! Mun tuttuni naapuri poltti naapurinsa talon, muttei omaansa. Että sellasia omakotitalo alueet on.

Vierailija
54/72 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän riippuu täysin siitä, millaisessa kerrostalossa asuu. Kaikki kerrostalot missä itse olen tähän mennessä asunut on olleet suoraansanottuna ihan perseestä ja äänieristys myös. Mutta jos on tosiaan sellaisia tarunomaisia kerrostaloja olemassa, missä ei muka mitkään äänet kuulu koskaan seinien/katon/lattian läpi  niin kaipa sellaisessa jopa viihtyy.

Kyllä sellaisia on ja ne ei ole niitä kerrostaloja joissa puolet asukkaista ovat vuokralaisia tai että talo olisi jollai slummi alueella.

Vierailija
55/72 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sellaisia on ja ne ei ole niitä kerrostaloja joissa puolet asukkaista ovat vuokralaisia tai että talo olisi jollai slummi alueella.

Juuri näin. Asunto sijaitsee hyvällä alueella ja kaikki asukkaat ovat omistajia. 

Vierailija
56/72 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai kun kesällä ajat nurmikkoa tai raadat istutusten parissa

Nämä ovat vapaaehtoisia hommia. Pienennä nurmikon alaa soralla, laattakivillä tms. Älä istuta mitään.

Kuulostaa joltain vankilan sisäpihalta.

Vierailija
57/72 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En taju. Naapureita kaikkialla. Ei omaa pihaa eikä omaa rauhaa. Ikkunanpesu on kaameaa kerrostaloissa. Jos on tulipalo niin on hankala päästä pois. Jos talo on hissitön ja asunto sijaitsee korkealla niin pitää mennä ylös portaita ja portaita mikä on tylsää. Jos asunto sijaitsee ekalla kerroksella niin on rauhatonta ja meluisaa. Jos avaimet unohtuu niin ei pääse sisään ikkunaa kautta vaan pitää odottaa kunnes joku avaa oven. Ja kerrostalot ovat muutenkin Rumia ja Ankeita

Ja vielä kaiken lisäksi se että Naapureita tapaa todella usein kerrostaloissa ja että ei saa juosta, leikkiä, tai edes huutaa kovaa kun on Aina naapureita seinän takana, ja alhaalla. Voi vaan jos asuu ensimmäisessä Asuinkerroksessa. Mikä on tosi ahdistava Asuinkerros.

Vierailija
58/72 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun 1910 rakennetussa kivitalossa keskustan alueella. kolmas kerros, asuntoon remontoitu oma sauna. ikkunat torille. Viihdyn keskustan alueella, täällä ei oikein omakotitaloja keskustassa ole. Oma talo on viihtyisä ja naapurit mukavia, nättiksi laitettu suljetu sisäpiha jossa voi juoda vaikka aamukahvit omassa rauhassa, mutta kuitenkin keskustassa. En asuisi muualla. Kesäisin käyn kyllä mökillä kun vapaa-aikaa on.

Vierailija
59/72 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin kerrostaloasunto keskellä kaupunginasuntoa noin 550 000 eurolla. Nyt talon arvio on yli 900 000 euroa. Tehtiin elämänne parhaimmat kaupat. 

Vierailija
60/72 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Kerrostalot ovat kuvottavan näköisiä betoni rakennuksia mihin en ikinä menisi asumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi