Miten kukaan voi tykätä asua kerrostalossa?
En taju. Naapureita kaikkialla. Ei omaa pihaa eikä omaa rauhaa. Ikkunanpesu on kaameaa kerrostaloissa. Jos on tulipalo niin on hankala päästä pois. Jos talo on hissitön ja asunto sijaitsee korkealla niin pitää mennä ylös portaita ja portaita mikä on tylsää. Jos asunto sijaitsee ekalla kerroksella niin on rauhatonta ja meluisaa. Jos avaimet unohtuu niin ei pääse sisään ikkunaa kautta vaan pitää odottaa kunnes joku avaa oven. Ja kerrostalot ovat muutenkin Rumia ja Ankeita
Kommentit (72)
Ainoa paikka, jossa suostun asumaan.
Haluan asua korkealla. Eipä onnistunut omakotitalossa tai rivitalossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostettiin kerrostaloasunto keskellä kaupunginasuntoa noin 550 000 eurolla. Nyt talon arvio on yli 900 000 euroa. Tehtiin elämänne parhaimmat kaupat.
Tämän arvoiset asunnot on mun mielestä tosi tyylikkäitä.
Totta. Etenkin, kun vertaa 68 tuhatta maksaneeseen taloosi.
ohis
Siksi tykkään kun tiedän mitä on asua omakotitalossa, ei enää ikinä!
Toi omakotitaloasumisen demonisointi on kyllä huvittavaa :)
Mun ei ole tarvinnut herätä yhtenäkään aamuna kolaamaan pihaa ennen töihin lähtöä tän 15 vuoden aikana, jonka olen omakotitalossa asunut. Itseasiassa, en ole kolannut sitä edes päivisin. Joka talvi ihan muodon vuoksi lapioin pari lapiollista lunta, että voi leikkiä, että "joutuu" tekemään lumitöitä.
Ruohoa tarvii kyllä leikata, sen olen ulkoistanut puolisolleni... siihen menee päältäajettavalla leikkurilla se 0,5h/vko
Siinä ne suurimmat pihatyöt sit olikin.
Itselläni ei olisi ikinä varaa asua kerrostalossa, ne vastikkeet on niin poskettomia.
Vierailija kirjoitti:
Mun ei ole tarvinnut herätä yhtenäkään aamuna kolaamaan pihaa ennen töihin lähtöä tän 15 vuoden aikana, jonka olen omakotitalossa asunut. Itseasiassa, en ole kolannut sitä edes päivisin. Joka talvi ihan muodon vuoksi lapioin pari lapiollista lunta, että voi leikkiä, että "joutuu" tekemään lumitöitä.
Ruohoa tarvii kyllä leikata, sen olen ulkoistanut puolisolleni... siihen menee päältäajettavalla leikkurilla se 0,5h/vko
Itselläni ei olisi ikinä varaa asua kerrostalossa, ne vastikkeet on niin poskettomia.
Jännä. Mä tein sitä kyllästymiseen saakka, 6 vuoden aikana, Tampereella eikä Kittilässä. Yleensä aura puski vallin portille niin ettet päässyt joko autolla pihasta tielle tai tieltä pihaan töitten jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mie taas asuisin mielelläni rivi tai omakotitalossa. Suoraan sanottua ahdistaa asua kerrostalossa joka on täynnä kerrostalokyyliä ja valittajia.
Voin kertoa että kyyliä löytyy jokaisessa asumismuodossa. Jos huonosti käy niinkuin meillä, ei omasta pihasta voi nauttia kun naapuri kotona koska kyylää jatkuvasti meidän pihalle.
Kertoo ajattelun kapeakatseisuudesta, jos ei pysty yhtään asettumaan toisen asemaan ja näkemään mitään hyvää muissa kuin omissa valinnoissa. Minä olen kerrostaloasuja mutta en näe mitenkään vaikeana hahmottaa, miksi joku muu haluaa omakotitalon. Samoin olen pyöräilijä, mutta ymmärrän kyllä, miksi joku haluaa auton. Minulla on kissa, mutta tajuan, miksi joku haluaa koiran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä. Mä tein sitä kyllästymiseen saakka, 6 vuoden aikana, Tampereella eikä Kittilässä. Yleensä aura puski vallin portille niin ettet päässyt joko autolla pihasta tielle tai tieltä pihaan töitten jälkeen.
Omakotitaloonkin on katsos mahdollisuus ostopalveluna hankkia pihan auraus :) Mahdollisuudet on täysin samat kuin asunto-osakkeissa, mutta vain murto-osan siitä hinnasta kuin osakkeissa. Maksan tuosta huolettomuudesta ilomielin sen 80-100€/vuosi, että on piha aurattu aamulla ennen töihin lähtöä :)
Auraaja on lisäksi sillai kiva, et se kokoaa lisäksi lumista lapsille pulkkamäen omaan pihaan.
Asutaan pienkerrostalossa jossa vain neljä asuntoa per rappu. Vaikka talo on vanha ja asuntomme remontin tarpeessa niin tässä on hyvin rauhallista ja suht isot piha-alueet ja kävelymatkan päässä keskustasta. Vuokra on kyllä korkea asunnon kuntoon nähden, mutta silti tässä on kyllä kaupunkialueella mukavaa asustella. Ongelmaksi on tulossa että tien toisella puolella aloitetaan kohta vuosia kestävä rakennusprojekti, että miten tässä pystyy sitten elämään ja olemaan jatkuvan metelin ja pölyn jne takia??!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omakotitaloonkin on katsos mahdollisuus ostopalveluna hankkia pihan auraus :) Mahdollisuudet on täysin samat kuin asunto-osakkeissa, mutta vain murto-osan siitä hinnasta kuin osakkeissa. Maksan tuosta huolettomuudesta ilomielin sen 80-100€/vuosi, että on piha aurattu aamulla ennen töihin lähtöä :)
Auraaja on lisäksi sillai kiva, et se kokoaa lisäksi lumista lapsille pulkkamäen omaan pihaan.
Meidän portista ei aura olisi mahtunut, ja kaavasuojellussa talossa siitä ei voinut luopuakaan. - Eikä se asuminenkaan niin edullista ollut, silloin maksettiin vakuutuksia, sähköä ja nettiä moninkertaisesti, tontin vuokra oli sentään vanhalla sopimuksella ilmainen. Ei ole kuulemma sekään enää, meni kymmenkertaistumaan.
Tämän arvoiset asunnot on mun mielestä tosi tyylikkäitä.