Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rakentajille kysymys naapureiden huomioimisesta

27.04.2006 |

Naapuriimme on rakennettu uusi omakotitalo; aivan meidän tontin rajalle. Nyt kun lumet ovat sulaneet, meidän piha on samanlaisen rakennusjätteen peitossa kuin työmaankin piha. Stryroxia, muovinpaloja jne. Aivan törkeän näköinen :( Siivoammeko kiltisti oman pihamme vai kehtaanko pyytää uusia naapureita siivoamaan sen? Kaiken järjen mukaan naapurimme ovat huomanneet meidän pihan kunnon, eivät he niin sokeita voi olla. Heidän piha on samanlaisessa sotkussa; rakentaminen on kesken edelleen ja perhe asuu jo talossa. Eli heillä itselläänkin riittää hommia.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoaisin itse jos se ei aivan ylivoimaisen roskainen ole. Jos nyt menette " valittamaan" roskista niin ei teidän naapuruussuhde ala kovinkaan hyvin ja tulevaisuudessa ei ole kiva asua jos naapureiden kanssa ei tule toimeen.

Eli mielestäni muutaman roska takia ei kannata risekeerata naapuruussuhdetta vaan ainakin aluksi katsoa kuinka muuten alkaa yhteistyö heidän kanssa sujumaan. Ellämä on helpompaa jos naapureiden kanssa on puheväleissä vaikka ei ylimpiä ystäviä oltaisikaan.

Vierailija
2/8 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näet heitä varmasti ulkona. Ala jutustelemaan jostain muusta ja sitten sivumennen kysy että siivoavatko rakennusjätteensä teidänkin pihalta samalla kuin omansa. Voi olla hyväkin naapurille, itse en naapurin pihalle ilman lupaa kehtaisi mennä vaikka näkisinkin roskiani sinne lentäneen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiinaliisa:

Siivoaisin itse jos se ei aivan ylivoimaisen roskainen ole. Eli mielestäni muutaman roska takia ei kannata risekeerata naapuruussuhdetta

Juuri tuon takia minä en taloa rakentavana henkilona haluaisi sotketa toisten pihaa.

rikkeen tekee sotkija

Vierailija
4/8 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kuitenkin aika pieni paha kerätä ne roskat omalta pihalta ja samalla varmaan se kiireinen uusi naapurikin ilahtuu siitä, että naapurustossa on niin auttavaisia ja suvaitsevaisia naapureita. Kuten jo sanoit, niin on heillä varmaan paljon muutenkin hommaa ja ehkäpä he siellä manaavat, kun eivät ehdi tulla teidän pihaa siivoamaan vaikka se heitä häiritsee varmaankin yhtä paljon kuin teitäkin. Lähtökohtaisesti kun kannattaa kuitenkin olettaa, että uudet naapurit ovat ihan ystävällistä ja kunnon väkeä, joille nyt vaan sattui tällainen ikävä roska-ongelma kohdalle.

Toisaalta, jos roskat eivät kamalasti häiritse, niin odota siihen asti kunnes he siivoavat oman pihansa ja katso tulevatko he silloin automaattisesti siivoamaan myös teidän pihanne. Jos näin käy, niin kaikkihan on ok. Mutta jos siivoavat vaan oman pihansa ja jättävät roskat teidän pihalle, niin sitten voisit ystävällisesti pyytää heitä siivoamaan rakennusjätteet myös teidän pihanne puolelta.

Vierailija
5/8 |
30.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan tekisin, niin, että siivoisin roskat läjään ja seuraavan kerran heidät nähdessäni ilmoittaisin rakentajille, että teidän puolella olis kasa heiltä karannutta tavaraa ja tulisivatko hakemaan...

Itse juuri rakennetaan ja musta tuntuis, että tämä vois olla ihan kiva tapa.

Vierailija
6/8 |
30.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoaminen kuuluu remontoijalle ja/tai rakentajalle.

Vierailija
7/8 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä säilyi piha suhteellisen siistinä, kun ulkopuoliset tekijät olivat tuttuja ja loput tehtiin itse. Toki puukasoja oli pihalla, mutta niistä ei lentänyt mitään naapurin puolelle. Minä siivosin säännöllisesti ulkona ja sisällä, naapureilta ei tullut valituksia.

Toisella työmaalla oli ammattiporukka, joka kyllä jätti kaikki roskat levälleen, heille ei siivous yleensä kuulu. Siivous kuuluu uusille naapureillenne. Kuten MrsH, minä keräisin roskat pihaltanne kasaan ja kertoisin uusille naapureillenne, että voisivat ystävällisesti kuljettaa roskat pois ja huolehtia vastaisuudessa, ettei heidän tontilta leviä roskat pihallenne.

Vierailija
8/8 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

et kertonut oletteko jo laittaneet oman pihan kuntoon nurmelle tms. en päästäisi vieraita pihalleni tallomaan koska voivat saappaillaan aiheuttaa enemmän haittaa

mutta jos jätettä on paljon niin nostele ne kasaan takaisin naapurin puolelle ja mieluiten iso kivi painoksi ,suotta sinä omaa roskistasi naapurien jätteillä täytät