Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun miehen herkkyys ei mahdu maailmaan

Vierailija
27.09.2025 |

Moni mies kantaa sisällään hiljaista toivetta: saada perhe, yhteys, rakkaus. Ei vain roolia, ei toisen miehen jälkiä paikkaamaan, vaan oma tarina sellainen, jossa saa aloittaa alusta, olla merkityksellinen.

Mutta usein tämä toive jää näkymättömäksi. Miehen herkkyys, pettymys ja tunne ulkopuolisuudesta eivät sovi siihen kuvaan, jonka maailma on piirtänyt maskuliinisuudesta. Siksi ne työnnetään syrjään. Ei ole tilaa sille, joka ei jaksa, joka kaipaa jotain muuta kuin roolia.

Ja kun tämä tunne lopulta nousee pintaan, se koetaan usein häiritsevänä. Miehen kipu, jos sitä ei voi pukea toimintaan tai järkeen, jää ilman vastaanottajaa. Silti se on olemassa hiljaisena, mutta todellisena. Se ansaitsee tulla nähdyksi, vaikka se rikkoisi vanhan kertomuksen.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ei toisen miehen jälkiä paikkaamaan"

No enpä oikein jaksanut kunnolla lukea tämän kohdan jälkeen. 

Sinähän olet varmaan täydellinen, jossa ei ole mitään "paikattavia jälkiä".

Vierailija
2/15 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei meinaa mahtua boksereihin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä teksti. Toivottavasti tähän tulee myös asiallisia vastauksia.

Vierailija
4/15 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa miesten maailmaan. Näin se on.

Pidä huoli siitä, että et koskaan avaa sisintäsi kenellekään. Se on aina paha virhe.

Jo muinaiset stoalaiset viisaudet tunnistivat nämä asiat, ja onneksi olkoon, meidän miesten rooli on mikä on. Ja aina ollut maailmanhistoriassa.

Tunne mitä tunnet, mutta älä anna sen vaikuttaa siihen mitä teet. Pidä kärsimyksesi itselläsi, älä jaa niitä.

Mies

Vierailija
5/15 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuu. Mutta jos alkaa puhua kuin Sykkö kaunokieltä, on menty liian pitkälle.

Vierailija
6/15 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei toisen miehen jälkiä paikkaamaan??????

Eli ei uusioperhettä

Onnea yritykseen jos on ikää yli 35-49 vuotta.

Aika moni eronnut siinä iässä etsii uudelleen sitä onneaan.

Ja jos ei ulkonäkö ja muut ominaisuudet riitä uusintaotteluun nuoren ja kokemattoman kanssa ei taida olla muuta mahdollisuutta kuin elää yksin sitten.

Vierailija
7/15 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidä huoli siitä, että et koskaan avaa sisintäsi kenellekään. Se on aina paha virhe.

Jo muinaiset stoalaiset viisaudet tunnistivat nämä asiat, ja onneksi olkoon, meidän miesten rooli on mikä on. Ja aina ollut maailmanhistoriassa.

Tunne mitä tunnet, mutta älä anna sen vaikuttaa siihen mitä teet. Pidä kärsimyksesi itselläsi, älä jaa niitä.

Mies

Tuollahan ne äijät Vain Elämää ohjelmassa herkistelee ja vetistelee koko ajan. Nykyään sallitumpaa ja joskus jopa toivottua näyttää edes vähän tunteitaan.

Vierailija
8/15 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri teit tunteitasi näkyväksi. Tästä se alkaa. 

Voisko toiset miehet olla siinä vastaanottajia?

Vierailija
9/15 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies

"Pidä huoli siitä, että et koskaan avaa sisintäsi kenellekään. Se on aina paha virhe." No jaa, minun miesystävä on avautunut varsin synkistä ja kivuliaistakin aiheista, on myös erittäin herkkä ja tunteellinen mikä tekee hänestä silmissäni ihmisen joka on aito. Se riippuu että kenelle avautuu, minäkin olen avautunut vaikeista asioista hänelle ja hän kuuntelee, ymmärtää ja minä teen hänelle samaa.

Vierailija
10/15 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysyhdistykseen mars. Siellä ei kaikki ole pöpejä vaan voit kohdata samanhenkisiä ihmisiä. 

Vierailija
11/15 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kyllä herkkyys on melko arvostettu piirre miehessä ja etenkin taiteilijapiireissä tätä arvostetaan. Paras mies on mielestäni sellainen, joka osaa näyttää tunteensa ja on kosketuksissa herkän puolensa kanssa, mutta myös vahva silloin kun sitä vaaditaan. Esim. Keanu Reeves ja Harry Styles tulee julkkiksista mieleen.

Vierailija
12/15 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenties olet pyörinyt vain vääränlaisten ihmisten joukossa. Monet ihmiset arvostavat herkkyyttä.

Vierailija
13/15 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei toisen miehen jälkiä paikkaamaan??????

Eli ei uusioperhettä

- >   Väärin. Se on uusperhe.

Onnea yritykseen jos on ikää yli 35-49 vuotta.

Aika moni eronnut siinä iässä etsii uudelleen sitä onneaan.

Ja jos ei ulkonäkö ja muut ominaisuudet riitä uusintaotteluun nuoren ja kokemattoman kanssa ei taida olla muuta mahdollisuutta kuin elää yksin sitten.

Vierailija
14/15 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies

"Pidä huoli siitä, että et koskaan avaa sisintäsi kenellekään. Se on aina paha virhe." No jaa, minun miesystävä on avautunut varsin synkistä ja kivuliaistakin aiheista, on myös erittäin herkkä ja tunteellinen mikä tekee hänestä silmissäni ihmisen joka on aito. Se riippuu että kenelle avautuu, minäkin olen avautunut vaikeista asioista hänelle ja hän kuuntelee, ymmärtää ja minä teen hänelle samaa.

Luottamus. Tässä kuultaa luottamus ja ilman sitä ei voi olla rakkautta.

Kuka haluaa rakkaussuhteen feikin teeskentelijän kanssa. Ennemmin tai myöhemmin puolisosi huomaa että olet feikki.

Vierailija
15/15 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies

"Pidä huoli siitä, että et koskaan avaa sisintäsi kenellekään. Se on aina paha virhe." No jaa, minun miesystävä on avautunut varsin synkistä ja kivuliaistakin aiheista, on myös erittäin herkkä ja tunteellinen mikä tekee hänestä silmissäni ihmisen joka on aito. Se riippuu että kenelle avautuu, minäkin olen avautunut vaikeista asioista hänelle ja hän kuuntelee, ymmärtää ja minä teen hänelle sam

Luottamus. Tässä kuultaa luottamus ja ilman sitä ei voi olla rakkautta.

Kuka haluaa rakkaussuhteen feikin teeskentelijän kanssa. Ennemmin tai myöhemmin puolisosi huomaa että olet feikki.

Sillä minä tätä miestä rakastankin valtavasti, meillä on vahva luottamus minkä pohjalle olemme rakentaneet parisuhteemme. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi