Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onneksi ei ole enää pieniä lapsia!

Vierailija
21.06.2018 |

Olen seurannut siskoni elämää, jolla on pienet lapset ja pyyhin hikeä pelkästä katsomisesta. Sisko on minua 2 vuotta nuorempi. Itse sain lapset 22 ja 24 - vuotiaana ja he ovat jo yläkoulussa/ lukiossa. Teinien kanssa pääsee niin helpolla! Voin tehdä mitä huvittaa, milloin huvittaa, teinejä ei hetkauta. Töistä tullessani ovat laittaneet usein ruokaa, kävisivät kaupassakin puolestani, jos tarvitsisi.
Nyt kesällä sisko oli lasten kanssa meillä muutaman yön ja mikään ei sujunut. Oli maratoninukuttamisia, tissillä roikkumista, tappelua, pottatreenejä, itkupotkuraivareita ja korvatulehdusta.
Olen alle 40 ja vapaa tekemään vaikka mitä kun sisko on lähes saman ikäinen ja pallo jalassa seuraavat 10 vuotta ainakin.
Kannatti todellakin saada lapset nuorena!

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti samaa mieltä! Olen myös nuorien aikuisten äiti ja lapset jo lentäneet pesästä, ikää 42. Moni samanikäinen kaveri viettää nyt ruuhkavuosiaan... Ei käy kateeksi.

Vierailija
2/89 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitikö tämän aloituksen ärsyttää joitakuita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sisko vietti vapaata aiemmin. Ei sen lastenhoito alkanut silloin kun sulla. Onko mieluummin nuorena köyhänä pallo jalassa vai vanhempana varakkaana omistusasunnossa ja nauttii lapsistansa?

Sain omani 33-, 35- ja 38- vuotiaina ja nyt reilu viisikymppinen, jolla teinejä. Sain sekä nuoruuden vapauden, että vapauden nyt. Jokainen tekee valintansa omien arvojensa mukaan. Ja mieskin on vielä sama kuin parikymppisenä, kun ei liitto kaatunut lyhyen seurustelun jälkeen lapsiperhearjen raskauteen.

Onnellinen ja vapaa

Vierailija
4/89 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku selittää, mikä tämä logiikka on? Että jossain tietyssä iässä on ihan ok, että on pieniä lapsia ja heistä on vaivaa (nuorena), mutta toisessa iässä se ei sitten olekaan ookoo. Et kai sinäkään ap silloin parikymppisenä ollut vapaa tekemään mitä tahansa, kun sulla oli pienet lapset, kun taas myöhemmin lapset hankkinut oli.

Vierailija
5/89 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei suinkaan! Vaan antaa kaikille nuorille äideille jaksamista, kun tuntuu että hautautuvat vaippavuoren alle. Kyllä se helpottaa.

Vierailija
6/89 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 42 ja lapsi 13,eli en edes saanut mitenkään super nuorena. Olen niiiiiiin onnellinen, että skidi on jo teini, kaikki on niin paljon helpompaa. Minunkin 3 vuotta nuorempi siskoni sai juuri pari kuukautta sitten esikoisensa. Kyllä säälin, mutta onneksi hän itse on onnellinen! Pakko myöntää, että en ikinä jaksaisi enää pientä lasta.

Vierailija
7/89 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei suinkaan! Vaan antaa kaikille nuorille äideille jaksamista, kun tuntuu että hautautuvat vaippavuoren alle. Kyllä se helpottaa.

Ai noinko sitä jaksamista toivotetaan?

Vierailija
8/89 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin samaa mieltä! Mulla 17-vuotias ja kavereilla max. alakouluikäisiä lapsia. Ei käy kateeksi, ei ollenkaan :P 

Vierailija
9/89 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko joku selittää, mikä tämä logiikka on? Että jossain tietyssä iässä on ihan ok, että on pieniä lapsia ja heistä on vaivaa (nuorena), mutta toisessa iässä se ei sitten olekaan ookoo. Et kai sinäkään ap silloin parikymppisenä ollut vapaa tekemään mitä tahansa, kun sulla oli pienet lapset, kun taas myöhemmin lapset hankkinut oli.

Enpä ollut en.. Mutta veikkaan silti että jaksoin paremmin pikkulapsiarkea nuorena.

Vierailija
10/89 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 42 ja lapsi 13,eli en edes saanut mitenkään super nuorena. Olen niiiiiiin onnellinen, että skidi on jo teini, kaikki on niin paljon helpompaa. Minunkin 3 vuotta nuorempi siskoni sai juuri pari kuukautta sitten esikoisensa. Kyllä säälin, mutta onneksi hän itse on onnellinen! Pakko myöntää, että en ikinä jaksaisi enää pientä lasta.

Miksi säälit? Kaipasitko itse sääliä, kun sait oman lapsesi?

Vierailija
11/89 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap ei saisi olka tyytyväinen, että lapset ovat jo isoja ja on vielä nuori?

Vierailija
12/89 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä ollut en.. Mutta veikkaan silti että jaksoin paremmin pikkulapsiarkea nuorena.

Juu, ainakin näin jälkeenpäin voit sanoa niin.

Vierailija
13/89 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap ei saisi olka tyytyväinen, että lapset ovat jo isoja ja on vielä nuori?

Miksi se tyytyväisyys pitää hakea vastakkainasettelun kautta?

Vierailija
14/89 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 44 ja lapsi 22. Ja kyllä: onnellinen vapaudestani!

Vierailija
15/89 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen niin samaa mieltä! Mulla 17-vuotias ja kavereilla max. alakouluikäisiä lapsia. Ei käy kateeksi, ei ollenkaan :P 

Pitääkö toisten lapsista lähtökohtaisesti olla kateellinen?

Vierailija
16/89 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se sisko vietti vapaata aiemmin. Ei sen lastenhoito alkanut silloin kun sulla. Onko mieluummin nuorena köyhänä pallo jalassa vai vanhempana varakkaana omistusasunnossa ja nauttii lapsistansa?

Sain omani 33-, 35- ja 38- vuotiaina ja nyt reilu viisikymppinen, jolla teinejä. Sain sekä nuoruuden vapauden, että vapauden nyt. Jokainen tekee valintansa omien arvojensa mukaan. Ja mieskin on vielä sama kuin parikymppisenä, kun ei liitto kaatunut lyhyen seurustelun jälkeen lapsiperhearjen raskauteen.

Onnellinen ja vapaa

Tuntemani lapsettomat 20-30 - vuotiaat ovat köyhiä ja nauttivat vapaudestaan lähinnä baareissa. Nelikymppinen vapaa voi taloudellisestikin tehdä aika paljon enemmän.

Vierailija
17/89 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en tehnyt niitä räkänokkia ollenkaan. Eivät oo kinuamassa milloin mitäkin. Ja aina on ollut vapaa tekemään mitä ikinä haluaa. Eikä tarvi liutaa lastenlapsia kaitsea koska lapsi haluaa lykätä menojalan vipattaessa omat muksunsa milloin millonkin yllättäen vanhemmalleen.

Vierailija
18/89 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnellinen ja vapaa

Tuntemani lapsettomat 20-30 - vuotiaat ovat köyhiä ja nauttivat vapaudestaan lähinnä baareissa. Nelikymppinen vapaa voi taloudellisestikin tehdä aika paljon enemmän.

Onnelliset ihmiset harvemmin haluavat riidellä siitä, että toiset ihmiset elävät elämäänsä väärin, kun ovat tehneet erilaisia valintoja.

Vierailija
19/89 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnellinen ja vapaa

Aina se 18 vuoden pätkä on jostain ikäkaudesta pois. Joko nuoruudesta tai keski-iästä. Sain 25-vuotiaana ainokaiseni ja näin 43-vuotiaana olen tyytyväinen aikuisesta lapsestani. Kateeksi ei käy ne, joilla vielä 6-kymppisenä roikkuu teinit nurkissa. Toisekseen ei kaikilla perusduunareilla ole sen kummoisempi rahatilanne vanhempana kuin nuorempanakaan. Samaa liksaa vedetään koko ikä läpi. Jep, ja saman miehen kanssa täällä ollaan myös edelleen.

Vierailija
20/89 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena kokematon ja tietämätön äiti vai vanhempana viisas ja lapseen keskittyvä äiti? Jokainen valitsee itse tiensä. Ei se sen ihmeellisempää ole. Minä olen aina säälinyt niitä nuorena äidiksi tulleita, joilla ei ole tietoa, ei rahaa, ei työpaikkaa. En koskaan ole säälinyt vanhempana äidiksi tulleita, sillä he tietävät lapsen arvon, pystyvät tarjoamaan lapselleen niin henkistä kuin taloudellistakin hyvää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän