Miksi pysäköit viereen, vaikka tilaa on muuallakin?
Suurilla parkkipaikoilla pysäköidessä etsin paikan, jonka vieressä ei ole muita autoja. Syinä uusi auto ja toisaalta lapset, jotka aukovat ovia milloin mitenkin. Kun palaan autolle, sen viereen on taatusti pysäköity auto, vaikka tilaa olisi ollut ympäri parkkialuetta. Miksi ihmeessä? Autot eivät kaipaa juttuseuraa!
Kommentit (335)
Vierailija kirjoitti:
Liikenneturvan sivuilta katsoin, että turvaväli on suositeltavaa olla taajamassa puolet ajetusta nopeudesta.
Isommilla väylillä sama metrimäärä kuin on auton nopeus.Sille, joka sanoi, että turvaväli on tarkoitettu, että siihen ajetaan auto, ei ole.
Mene liikenneturvan sivuille, siellä on ihan selkokielellä kerrottu tietoa turvavälistä ja sen tarkoituksesta.
Ihan muutkin voivat toki katsoa.
Vítun urvelo. Totta kai se rako on oltava myös sitä varten että siihen mahtuu muut liittymään.
Vierailija kirjoitti:
Viikonloppuna rytis parkkiksella pelti tästä syystä. Meillä normaalia pidempi auto ja tarvii oikeesti paljon tilaa kääntymiseen, mut eiköhän sit joku älykääpiö ollu ajanu ihan vieree. Eipä voitu jäädä odottaa et tulis ostoksilta. Ehkä ens kerral osaa pysäköidä <3
Tästä syystä nappaan aina parkkipaikalla kuvan autostani + viereisestä autosta.
Nimimerkillä lasku tulee perässä
Jotkut tekee tätä että kateellisena naarmuttavat upeita loistoautoja. Siksi etsin aina paikan jossa ei ole "naapureita".
No se on kyllä huomattu, että kun on kaupan koko parkkialue tyhjänä, niin että vois parkkeerata autonsa kauemmaksi , mutta EI , on laitettava auto just ihan viereen ja sitten on oviakin varottava ,ettei kolhaise toisen autoa . huhhuh on meitä moneen junaan totisesti !!! Varmaan on joillakin ilkeyttäkin mukana.
Jätän koslani aina hienoimman, uusimman ja kalleimman auton viereen parkkipaikoilla. Syynä se, että he eivät varmasti kolhaise ovillaan autoani. Vaikka koslani onkin lysmyinen, en silti arvosta sitä että sitä raavitaan ja kolautellaan, ja sitten ollan että nääh, noin huono auto jo muutenkin, ei siinä minun aiheuttamat naarmut enää näy.
Kyllä näkyy. Tiedän tasan tarkkaan autoni kolhut ja naarmut.
bmw_x6 kirjoitti:
Jotkut tekee tätä että kateellisena naarmuttavat upeita loistoautoja. Siksi etsin aina paikan jossa ei ole "naapureita".
Nyt on pikkuisen harhaluuloja pelti- ja muovikasasta.
Vierailija kirjoitti:
Minun uudessa autossa on valvontakamera, joten näen kuka tai ketkä viereeni pysäköi naamoja myöten, ja että vahingoittaako autoani jotenkin. Jos autossani olisi jälkiä, niin ei muuta kuin tallennetta poliisille ja syyllinen kiinni ja kunnon korvausvaatimukset.[/quote
😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpompi ajaa toisen auton viereen. Ei tarvitse maasta katsoa parkkiruudun viivoja, kun vieressä on autoja.
Samoin. Ei tarvitse miettiä, onko auto vinossa ja molempien viivojen sisällä, kun näkee, että jos tuokin auto on, niin sitten olen minäkin.
Entäs jos vaimoväkikin vaan opettelisi hahmottamaan oman auton ulkomitat niin ei tarviisi veikkauksella mennä muiden seassa?
Viereen parkkeeraajista ei ole mitään haittaa, mikäli molemmat ovat parkkeeranneet keskelle omaa ruutuaan. Paljon enemmän ärsyttää ajo- ja parkeeraustaidottomat
ääliöt, jotka ruuhkaisessa ostoskeskuksessa parkkeeraavat autonsa viivalle tai sen yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikonloppuna rytis parkkiksella pelti tästä syystä. Meillä normaalia pidempi auto ja tarvii oikeesti paljon tilaa kääntymiseen, mut eiköhän sit joku älykääpiö ollu ajanu ihan vieree. Eipä voitu jäädä odottaa et tulis ostoksilta. Ehkä ens kerral osaa pysäköidä <3
Tästä syystä nappaan aina parkkipaikalla kuvan autostani + viereisestä autosta.
Nimimerkillä lasku tulee perässä
Entäs jos se kolhija on häipynyt ja toinen, joka ei ole aiheuttanut lommoa saa syytöksen ??
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu esim. kuntosalin pukuhuoneessa. Tyhjiä kaappeja on kymmenittäin, mutta jonkun pitää tunkea tavaransa viereiseen kaappiin. Kun poislähtö sattuu samaan aikaan, niin siinä sitten tungeksitaan.
Mä otan aina saman kaapin riippumatta siitä, onko se viereinen ainoa varattu kaappi koko salilla. Sitten mulla on muutama varakaappi, jos se mun "oma" on varattu. Helppo sitten muistaa, mikä kaappi oli, jos vaikka sattuu avain unohtumaan johonkin.
Ap kommentoi kommetoijiaan: pysäköin ihan tarkoituksella kaikkein kauimmaiseen ruutuun, ettei kukaan kolhisi uutta autoani eivätkä lapseni kolhisi muiden autoja. Ja tästä huolimatta on viereiseen ruutuun ilmestynyt auto, vaikka koko muu parkkipaikka olisi lähes tyhjä. Tätä siis täällä ihmettelen.
Mutta suomalaisten ajokäyttäytymisessä on monta muutakin ihmeellistä piirrettä. Ei osata ryhmittyä käännyttäessä, vilkkua käytetään kun jo käännytään vaikka ideana olisi kai kertoa aikeesta jo ennen kääntymistä. Ei osata vetoketjuperiaatetta ruuhkissa. Ei pysäytetä suojatien eteen pysähtyneen auton viereen, käytetään haitarijalkaa matka-ajossa jne. Monen saisi laittaa uudestaan autokouluun.
Ap.
Jos on sellainen tilanne, että auto jää parkkiin yön yli (esim. liitännäisparkkiin), jätän toisten autojen viereen enkä mihinkään perimmäiseen nurkkaan ihan siksi, että ilkivallan mahdollisuus olisi pienempi. Työpaikan parkki täytetään vieri viereen, koska tulee täyteen. Kauppareissuilla en ymmärrä tuota ap:n esimerkkiä enkä itse toimisi niin.
En ymmärrä ap. ongelmaa, vaikka olen ajanut kymmeniä vuosia ja kilometrejä tulee tuhansia kuukaudessa. Parkkiruudun keskellehän sitä pysäköidään, jolloin jää riittävästi tilaa kaikille. Uskomattomalta kuulostaa ap. vaatimus kolmen parkkiruudun vaatimus.
Yleensä markettien ja kauppojen parkkiruudut ovat vielä normaalia isompia ja tilaa riittävästi.
Ihmettelen, miten ap. onnistuu parkkeeraamaan autonsa parkkihalliin tai vanhojen talojen parkkiruutuun, jotka ovat mitoitukseltaan paljon pienemmät.
Kaikesta sitä saadaankin tehtyä ongelma, kun auton pysäköimiseen tarvitaan kolme parkkiruutua, vai pitäisikö olla vielä vapaa parkkiruutu edessä ja takana, jolloin yhden auton parkkeeraamiseen tarvitaan 9 ruutua.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu esim. kuntosalin pukuhuoneessa. Tyhjiä kaappeja on kymmenittäin, mutta jonkun pitää tunkea tavaransa viereiseen kaappiin. Kun poislähtö sattuu samaan aikaan, niin siinä sitten tungeksitaan.
Jep! Ja kun kaverin kanssa usein laitetaan vierekkäisiin mutta niin, että väliin jää yksi (ei käydä ruuhka-aikaan ikinä joten tilaa on) niin aika satavarmasti joku tulee laittamaan kamansa siihen välissä olevaan, vaikka muualla on paljon tyhjiä kaappeja!
Ajan yleensä niin että kuljettajan puolella on auto. Tämä siksi että autossani on älyttömän isot ovet. Kun vieressä on jo valmiiksi auto niin pystyn varmistamaan että mahdun myös takaisin autooni. (Ellei viereinen auto ehdi vaihtumaan) Auto itsessään on pieni mutta koska se on kaksiovinen niin ovet ovat isot ja vaativat tilaa auetakseen. Vaikka itsekin olen pienikokoinen ihminen niin monesti on käynyt niin että viereen on tullut toinen auto ja en meinaa mahtua autooni. Vielä parempi paikka on reunapaikka, sellainen että vieressä on vaan kivetys ja saan avattua ovea kunnolla. Autona on siis Renault megane. Hölmösti suunniteltu kun auto itsessään mahtuisi millaiseen väliin vaan mutta ovien takia pitää olla tilaa. Toisena autona mulla on citymaasturi, sen kanssa riittää paljon pienemmät välit toisiin autoihin.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ap. ongelmaa, vaikka olen ajanut kymmeniä vuosia ja kilometrejä tulee tuhansia kuukaudessa. Parkkiruudun keskellehän sitä pysäköidään, jolloin jää riittävästi tilaa kaikille. Uskomattomalta kuulostaa ap. vaatimus kolmen parkkiruudun vaatimus.
Yleensä markettien ja kauppojen parkkiruudut ovat vielä normaalia isompia ja tilaa riittävästi.
Ihmettelen, miten ap. onnistuu parkkeeraamaan autonsa parkkihalliin tai vanhojen talojen parkkiruutuun, jotka ovat mitoitukseltaan paljon pienemmät.
Kaikesta sitä saadaankin tehtyä ongelma, kun auton pysäköimiseen tarvitaan kolme parkkiruutua, vai pitäisikö olla vielä vapaa parkkiruutu edessä ja takana, jolloin yhden auton parkkeeraamiseen tarvitaan 9 ruutua.
Joillekin on näköjään ylitsepääsemättömän vaikeaa opetella lukemaan. Toistetaan siis varmaan sen sadannen kerran: Ap (ja moni muu, mm. allekirjoittanut) ihmettelee MIKSI viereen pitää ängetä kyhnyttämään kun ap on pysäköinyt KAUAS muista autoista ja parkkitilaa löytyy runsaasti. Tässä siis nimenomaan halutaan tietää se syy miksi pitää pysäköidä viereen vaikka tilaa on muuallakin? Eikä moralisoida miksi ylipäätään pysäköidään muiden autojen viereen. On se niin vaikeaa opetella lukemaan ja vielä ymmärtää mitä kysytään..
Itselläni on vakiopaikat parkkihallissa, heti halliin tullessa ensimmäiset, eli kaupan ovista kauimmat ja toiset sitten lähellä kaupan ovia. Jos ensimmäisissä on tilaa, jätän sinne (viereisellekin paikalle), ei nimittäin voi siinä halliin sisään tullessa tietää, onko vapata niillä toisilla paikoilla. Ja jos joudun törkkäämään auton parkkiin jonnekin muualle, se on takuulla hukassa, kun en muista mihin jätin. Sitä paitsi viereen on helpompi pysäköidä.
Eli ajan autoni sinne kauimpaan nurkkaan sun autos viereen, koska se on helppoa, koska autoni on aina siellä nurkassa ja koska niin ei tarvi käyttää ostosten jälkeen hallissa aikaa siihen autonetsimisishaahuiluun.
Koska haluan täyttää parkkipaikan järjestyksessä.
Olen pitänyt tätä palstaa täysin turhana, mutta nyt sentään yksi possujunailija sentään on oppinut liikenteen sujuvuudesta. Mahtavaa!