Miksi pysäköit viereen, vaikka tilaa on muuallakin?
Suurilla parkkipaikoilla pysäköidessä etsin paikan, jonka vieressä ei ole muita autoja. Syinä uusi auto ja toisaalta lapset, jotka aukovat ovia milloin mitenkin. Kun palaan autolle, sen viereen on taatusti pysäköity auto, vaikka tilaa olisi ollut ympäri parkkialuetta. Miksi ihmeessä? Autot eivät kaipaa juttuseuraa!
Kommentit (335)
Miehelläni on jostain syystä tämä tapa, en ole saanut kunnon vastausta vielä 🤔 Voi olla että sattuu menemään jonkun viereen kun ajaa kahden paikan läpi niin että on nokka valmiina lähtöön.
Tulee jätettyä auto esim. kaupan pihassa melko kauas ovista. Helpompi lähteä pois, koska on pienempi todennäköisyys, että vieressä on joku. Lisäksi tekee hyvää jaloitellakin ja kävellä vähän pidempi matka. Jos jättää auton lähelle ovia tai edes puoliväliin parkkipaikkaa, siinä on satavarmasti joku pysäköinyt viereen. Ja mulla ei ole edes kummoinen auto, eli lommoja en pelkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen ihmetellyt itsekin. Erityisesti viereen parkkeerausmaneerit tuntuivat korostuvan, kun oli itse liikkeellä Z4:llä kymmenen vuotta sitten. Vaikka ajoi auton marketin kauimmaiseen nurkkaan yksinäisyyteen, niin ihan varmasti siihen oli jollain pakko tunkea oma autonsa (yleensä lapsiperhemaasturi tai -farkku) siihen viereen.
Miksi? Todellakin, miksi?
Mikä on Z4?
BMW Z4. Automalli siis.
Lähes kaikille on opetettu "Järjestäydy jonoon/riviin". Ehkä se sieltä kumpuaa?
Meillä on suht iso Volvo XC90 ja mielelläni parkkeeran sen vähän erilleen muista jo ihan siksikin, että monesti ruudut ovat turhan kapeat ja, jos/kun joku parkkeeraa omansa ruudun aivan oikeaan reunaan, niin ei tahto päästä autoon sisälle. Miksi ruudut ovat Suomessa niin kapeat, kun tilaa olisi vaikka kuinka? Vähän aikaa sitten olimme USAssa ja siellä parkkiruudut ovat sopivan tilavia ja autoon kulku sujuvaa, vaikka naapuriauto olisi viereisessä ruudussa.
Yksi ruutu pitää riittää per auto.
Pysäköin siihen, mikä on mulle sopivin.
Tarvitsen vain yhden ruudun ja osaan ajaa kahden varatun ruudun väliseen tyhjään paikkaan.
Sillä aikaa kun laahustatte karavaaninne kera hamstraamassa viikon tarvikkeet, tilanne parkkihallissa on ehtinyt muuttua moneen kertaan. Moni ruutu on ollut käytössä ja taas vapautunut. Vinkki: ehkä ei kannata ottaa koko pesuetta kauppareissulle?
Ei pidä ostaa niin isoa autoa, ettei sillä mahdu halleihin. Tai parkkeeratkaa kadulle sitten.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on suht iso Volvo XC90 ja mielelläni parkkeeran sen vähän erilleen muista jo ihan siksikin, että monesti ruudut ovat turhan kapeat ja, jos/kun joku parkkeeraa omansa ruudun aivan oikeaan reunaan, niin ei tahto päästä autoon sisälle. Miksi ruudut ovat Suomessa niin kapeat, kun tilaa olisi vaikka kuinka? Vähän aikaa sitten olimme USAssa ja siellä parkkiruudut ovat sopivan tilavia ja autoon kulku sujuvaa, vaikka naapuriauto olisi viereisessä ruudussa.
Samaa mieltä ruutujen koosta. Jossain on perheparkkeja, joissa leveyttä piisaa, mutta usein ruudut turhan ahtaita ja lisäksi ajoreitit halleissa kapeita ja mutkaisia. Suunnittelijat eivät itse autoile?
Suomalainen mies on sellainen urheilija, että se käy juoksulenkillä, mutta kauppaan ei jaksa kävellä 10 metriä enempää - vaikka kuinka hankaloittaisi omaa ja naapurin auton ovien avausta.
Vierailija kirjoitti:
No, mulla ja miehelläni on sellainen kiusallis-humoristinen tapa pysäköidä auto samanlaisen auton viereen, jos sellainen parkkipaikalta löytyy. Tosin ei ihan kiinni, tykkään, että ovet mahtuu kunnolla avaamaan. Saatan myös moottoripyörällä ajaessani mennä suunnilleen samasta syystä toisen moottoripyörän viereen parkkiin.
Mä ajan yleensä saman merkkisen auton viereen. Niiden on varmasti mukava vaihdella kuulumisia.
No enpä ole ajattelut, että tuostakin joku voisi nokkiinsa ottaa.
Noita seikkoja kandee miettiä ennen kuin duunaa 5 ipanaa ja pitää olla se tila.auto.
Muuttakaa edes maalle! Siellä on prisman pihassa tilaa.
Parkkihalleja ei ole suunniteltu muuttokuormien lastaamiseen vaan normaaleille ihmisille jotka heittää ostokset takakonttiin ja jatkaa matkaa.
Vierailija kirjoitti:
Noita seikkoja kandee miettiä ennen kuin duunaa 5 ipanaa ja pitää olla se tila.auto.
Parkkihalleja ei ole suunniteltu muuttokuormien lastaamiseen vaan normaaleille ihmisille jotka heittää ostokset takakonttiin ja jatkaa matkaa.
Autojen koot ovat kasvaneet, mutta parkkipaikkojen eivät.
Myönnän että ajan sen hienon/uuden viereen ihan tahallani vanhalla romullani. Vieläpä usein ruudun reunaan niin lähelle viereistä kuin ruudun sisällä voi. Naureskellen katselen kun uutta autoa tarkastellaan lommojen varalle.
Ihana avaus ap! Mulla ei ole autoa, joten en osaa ottaa kantaa mutta olen huomannut vähän samantyyppisen ilmiön salilla. Tulen salille aamulla yleensä naisten pukuhuoneeseen ensimmäisenä noin vähän ennen klo 6 . Siihen aikaan kaikki pukuhuoneen kaapeista on tavallisesti vapaina. Kun noin klo 7 aikoihin palaan pukuhuoneeseen, on 98% kaapeista edelleen vapaana, mutta joko oman kaappini ylä/alapuolelle tai viereisille puolille on joku varannut oman kaapin, eli siihen on siis ilmestynyt lukko. Näin oikeasti lähes joka ikinen kerta, riippumatta siitä mistä kohtaa pukuhuonetta olen itse kaappini ensin valinnut. Eipä siinä mitään, ei mulla ole mitään "vakkarikaappia" minkä pitäisi olla juuri mulle vapaana, mutta kun pukuhuone on jo valmiiksi ahdas niin miksi ihmeessä toisena tulleen tyypin täytyy valita juuri se viereinen kaappi? Sitten siinä suikusta tultuani viereiseen kaappiin tavaransa laittanut tulee myös pukuhuoneeseen ja tila loppuu kesken kun kaapinovet kopsuvat toisiaan vastaan ja kumpikaan emme pääse omalle kaapillemme kunnolla kun kaapinovia ei saa kunnolla auki jos molemmat ovat yhtä aikaa käytössä. Ja edelleen kymmeniä vapaita kaappeja ympärillä!
Jos on kyse parkkihallista, niin useimmat pyrkivät välttelemään niitä pylväitä. Eli jos pylväsjako menee vaikka niin, että on 5 ruutua ja sitten pylväs, ja pistät auton ruutuun 2, 3 tai 4, niin joku laittaa siksi auton viereesi. Seuraa tätä.
Samaa olen miettinyt! En tahdo lommoja auton oviin ja olen aina parkkeerannut parkkipaikan perimmäiseen nurkkaan ja silti oli aina toinen auto jostain syystä vieressä. Nykyään parkkeeraan ruutujen väliin kun tyhjiä ruutuja on kuitenkin puolet parkkipaikasta, se on auttanut.
Vierailija kirjoitti:
Perheet ne rahat tuovatkin kauppaan, ei se yksin asuva mummeli, joka ajelee pikkufiatilla ja ostaa ainoastaan tonnikalapurkin kissalleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autojen koot ovat kasvaneet, mutta parkkipaikkojen eivät.
Parkkeeraa sinne missä on isot ruudut ja paljon tilaa. Jätä parkkihallit taitaville kuskeille. Ja normaalin kokoisille autoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perheet ne rahat tuovatkin kauppaan, ei se yksin asuva mummeli, joka ajelee pikkufiatilla ja ostaa ainoastaan tonnikalapurkin kissalleen.
Miksi kukaan lähtisi kissanruoan takia jonnekin hehtaarihalliin? Eikös niitä saa lähikaupoistakin?
Mikä on Z4?