Miesten empatiakyvyttömyys
Varmasti joku muukin kuin minä on törmännyt mieheen, joka on tosi mukava ja hyvää seuraa, jopa todella vahvasti kumppni, mutta tiukan paikan tullen on pakko tajuta, että homma sujuu vain myötämäessä. Miehellä ei ole kykyä asettua toisen asemaan vaikeuksien kohdatessa, ei vaikka miten yrittäisi selittää miten itse koen asiat.
Onko tämä asia, joka pitää vain oppia hyväksymään (miten) vai pitääkö siirtyä seuraavaan?
Kommentit (437)
Vierailija kirjoitti:
Naisten itsemurhaluvut ovat nousseet viime vuosina ja miesten vastaavasti pienentyneet. Yksi syy miesten suureen itsemurhakuolleisuuteen oli ysärin lama. Lukemat ovat aika tasan tällä hetkellä eli aikamoista paskapuhetta se, että Suomessa miehet muka olisi nykyään itsemurha-alttiimpia kuin naiset.
Näinkö on?
https://tilastokeskus.fi/til/ksyyt/2016/ksyyt_2016_2017-12-29_kat_006_fi_001.gif
faktaaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten itsemurhaluvut ovat nousseet viime vuosina ja miesten vastaavasti pienentyneet. Yksi syy miesten suureen itsemurhakuolleisuuteen oli ysärin lama. Lukemat ovat aika tasan tällä hetkellä eli aikamoista paskapuhetta se, että Suomessa miehet muka olisi nykyään itsemurha-alttiimpia kuin naiset.
Näinkö on?
https://tilastokeskus.fi/til/ksyyt/2016/ksyyt_2016_2017-12-29_kat_006_fi_001.gif
Tuossa oli vaan kuolleet, ei syytä mihin olivat kuolleet.
Suurin osa miehistä on henkisesti vajavaisia, eli käytännössä kyvyttömiä kokemaan empatiaa tai muuten syviä tunteita. Surullista.
ertretwetrt kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunteilemalla ei mitään ratkaista kirjoitti:
Täällä taas miesviha valtoimenaan velloo. Tosiasiahan on se, että mies on ainoa aikuinen ja vastuullinen ihminen. Mies on se, joka jättää turhat tunnekuohut omaan arvoonsa ja ratkoo asiat rationaalisesti. Tästä syystä naisille ei olisi koskaan pitänyt antaa äänioikeutta tai ylipäänsä minkäänlaista mahdollisuutta vaikuttaa yhteiskunnallisesti. Yhteiskuntamme on jyrkässä alamäessä kun näille täysin edesvastuuttomille hormoniensa armoilla oleville tunnevammaisille naikkosille on annettu ihan liikaa sananvaltaa.
Koko maailman väkivaltarikollisisista yli 98% on MIEHIÄ, niitä rationaalisia ratkojia....
Siinä miesten rationaalisuutta ja aikuisuutta.
Itsemurhan tehneistä suurin osa on MIEHIÄ, taas sen takia, koska miehet on niin hyviä ratkomaan ilman tunnekuohua ongelmia.
Te olette se tunnekuohujen vallassa oleva epärationaalinen sekopäinen voima maailmassa, josta on lähinnä vain haittaa muille, koska olette niin epärationaalisia, ja se on totuus miehistä, siihen ei auta projisointi omista ongelmista naisia kohtaan.
Jep, miehet tekevät paljon rikoksia. Se on äärimmäinen ilmentymä siitä, että he ovat niitä tekijöitä ja ratkaisijoita, eivätkä neuroottisia turhan vinkujia. Itsemurhakin on täysin rationaalinen ja pitkään harkittu ratkaisu, kun on aikansa saanut kärsiä kylmien ja sekopäisten naisten narsistisesta käyttäytymisestä.
Trollauksen raja on hienonhieno, et osaa, joten poistoon.
Jaa. Kyllä mun tuntemani miehet on empaattisia, mutta ei kai sitten näitten kommenttien perusteella oo mahollista..
Vierailija kirjoitti:
faktaaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinkö on?
https://tilastokeskus.fi/til/ksyyt/2016/ksyyt_2016_2017-12-29_kat_006_fi_001.gifTuossa oli vaan kuolleet, ei syytä mihin olivat kuolleet.
Ai niinkö?
https://tilastokeskus.fi/til/ksyyt/2016/ksyyt_2016_2017-12-29_kat_006_fi.html
Vierailija kirjoitti:
Työpaikan Marjaana osti kahvihuoneeseen Juhla Mokkaa, vaikka normaalisti on sovittu että Saludoa juodaan. Tämä keissi pitää miehen kanssa purkaa ja jokainen kivi kääntää, että miksiköhän Marjaana niin käyttäytyi. Miestä ei lopulta kiinnosta, jolloin nainen vetää esiin miehen empatiakyvyttömyyden ja sen, ettei mies osaa yhtään asettua toisen asemaan. Kovia kokenut nainen mököttää seuraavat kolme viikkoa ja pui työpaikan Marjaanan kanssa Juhla Mokkaa juoden, että miksiköhän miehet ovat niin epäempaattisia mulkeroita.
Huono, joten poistetaan.
faktaaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinkö on?
''Itsemurhien määrä oli suurimmillaan vuonna 1990, jolloin Suomessa tehtiin yli 1 500 itsemurhaa. Sen jälkeen itsemurhakuolleisuus on pienentynyt selvästi (kuvio 12). Vuonna 2016 itsemurhakuolleisuus oli lähes 30 prosenttia pienempi kuin kymmenen vuotta aiemmin. Itsemurhan tehneiden miesten mediaanikeski-ikä oli 49 vuotta ja naisten 50 vuotta.''
En sen enempää ota kantaa, kunhan mainittin. Jatkakaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt samaa tapailemani liehen kohdalla. En edes viitsi puhua hänelle kaikesta, kun hän ei tunnu yhtään empaattiselta. Mistähän löytyisi empaattinen mies? Tai no voin toki naisenkin ottaa kun olen biseksuaali, ehkä niin olisi helpompaa...
No ei kai nyt tapailuvaiheessa pidä kaataa paskaa toisen niskaan? Ei ihme, jos ei osoita empatiaa.
Mutta kun siinä tapailuvaiheessa voi tapahtua mitä tahansa. Olimme seurustelleet nykyisen mieheni kanssa alle puoli vuotta, kun sain vakavan sairaskohtauksen. Mies joutui päättämään, haluaako hän jatkaa minun kanssani, vaikka tuolloin ei ollut ennustetta, selviäisinkö leikkauksesta hengissä ja toipuisinko miten pahan aivoverenvuodon jälkeen.
faktaaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
faktaaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinkö on?
https://tilastokeskus.fi/til/ksyyt/2016/ksyyt_2016_2017-12-29_kat_006_fi_001.gifTuossa oli vaan kuolleet, ei syytä mihin olivat kuolleet.
Ai niinkö?
https://tilastokeskus.fi/til/ksyyt/2016/ksyyt_2016_2017-12-29_kat_006_fi.html
Nyt oli syyt, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vaan huomannut, että häntä ei tunnu tippaakaan järkyttävän mitkään järkyttävät uutiset tai muiden ihmisten kamalat kohtalot.
Minkälaista reaktiota pitäisi järkyttävistä uutisista tai muiden kamalista kohtaloista miehelle tulla?
Esim Pohjois-Koreassa on hirveää. Auttaako joku hysteerinen itku asiaan mitään? Ei. Voinko tehdä asialle jotain? En. Joten asiaa ei kannata kummemmin vatvoa. Se vie vain pois henkisistä voimavaroista joilla yrittää pitää itseään kasassa.
-mies
Kuka on puhunut mitään hysteerisestä itkemisestä?
-ohis
miksi porilaiset ovat järjestään pers häiriöisiä kusipäitä?
onko niin, että hosuessa ei tule kuin perkärpäsiä ja kuspäitä?
kunpa olisikin tullut vain pskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä toivoisin miehiltä empatiakykyä esimerkiksi naisten kokemaa väkivaltaa kohtaan. Toivoisin mieheni jyrkästi tuomitsevan esimerkiksi r aiskaukset.
Löytyykö sinulta empatiakykyä miesten kokemaa väkivaltaa kohtaan?
Miksei löytyisi? Jos joku nainen pieksee miestään, tietenkin koen empatiaa miestä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun mies joutuu siihen tilanteeseen, että tarvitsisi empatiaa ja tukea, sitä ei pyydetä. Mies lähtee kapakkaan ja vetää perskännit, hakkaa jonkun ja joutuu putkaan.
Tai vetää itsensä hirteen.
Sitten katkerana vuodatetaan baaritiskillä miten kaikki naiset on h.ria ja pitäis raiskata ja tappaa. Että siihen malliin.
Ehkä siihen on syynsä. Itse ainakin olen huomannut, että naiset hakevat miehestä turvaa. Miehen pitää olla heitä tukemassa, mutta annas olla kun mies olisi tuen tarpeessa. Mies nähdään heikkona ja raskaana eikä hän enää kiinnosta.. Tuen sijaan vinoillaan päin naamaa tai näytellään kiireistä. Jatkossa puhunkin ongelmani kavereille tai pidän sisälläni.
Aika ihmeellisissä suhteissa olet jis tuen sijaa naiset vinoilevat.
porilaiset miehet ovat selkäänpuukottavia skitsofreeneja.
kokemusta on.
Vaasalaiset ovat narsistisia setämiehiä.
Rumia.
Mä olen itkenyt jo monta päivää, sain tietää odottavani poikaa. Miehistä ja pojista ei ole mitään muuta kuin harmia. Kaikki elämässäni vastaan tulleet miespuoleiset henkilöt ovat olleet täysiä tunteettomia kusipäitä (jopa aivan taaperot), joten olen tullut siihen päätelmään että ihmisuroksesta ei voi kasvattaa empaattista. Kaikki naiset ovat taas olleet aivan ihania ja epäitsekkäitä. En ymmärrä miksi puhutaan että kouluissa tytöt kiusaa jättämällä ulkopuolelle, oman kokemuksen mukaan työt pitää yhtä.
En tiedä mitä teen... Tunnustan kokeilleeni konsteja miten ravinnolla ym. kasvattaisi mahikset saada tyttö mutta ei...
Vierailija kirjoitti:
Mä olen itkenyt jo monta päivää, sain tietää odottavani poikaa. Miehistä ja pojista ei ole mitään muuta kuin harmia. Kaikki elämässäni vastaan tulleet miespuoleiset henkilöt ovat olleet täysiä tunteettomia kusipäitä (jopa aivan taaperot), joten olen tullut siihen päätelmään että ihmisuroksesta ei voi kasvattaa empaattista. Kaikki naiset ovat taas olleet aivan ihania ja epäitsekkäitä. En ymmärrä miksi puhutaan että kouluissa tytöt kiusaa jättämällä ulkopuolelle, oman kokemuksen mukaan työt pitää yhtä.
En tiedä mitä teen... Tunnustan kokeilleeni konsteja miten ravinnolla ym. kasvattaisi mahikset saada tyttö mutta ei...
kasvatat empatiakykyisen ja muita ajattelevan pojan?
Vierailija kirjoitti:
On sitä tapahtunut jo kuukausia. Se alkoi syksyllä ensin pienemmästä ja on pahentunut ja pahentunut miehen kaadettua bensaa liekkeihin.
Nyt olen siinä pisteessä, etten halua enää yhtään kertaa kokea sitä uudelleen. Jos mies ei ala ymmärtää, ainoa vaihtoehto on lähteä.
Olen käyttäytynyt ihan normaalisti ja hyvin nämä kymmenen vuotta, joten tiedän olevani ihan ihminen silloin, kun minua ei muutenkin vaikeassa tilanteessa provosoida yli sietokykyni.
Ap
Ehkä mies kokee samoin kuin sinä? Miksi olisi vain sinun etuoikeus olla ihana silloin kun kaikki menee hyvin? Millä tavalla sinun vaikeutesi vaikuttavat parisuhteeseen? Osaatko olla rakentava itse vai käyttäydytkö kuin pieni lapsi, jonka toinen voi oikeutetusti kokea epäreiluna käytöksenä? En mitenkään suostu uskomaan, et vika on pelkästään miehessä. Kyllä hänkin taitaa nyt reagoids johonkin. Ei kukaan muutu yhtäkkiä 10 vuoden jälkeen epäempaattiseksi. Kyllä sellainen taipumus näkyisi jo aiemmin ja muitakin ihmisiä kohtaan.
Menkää parisuhdeterapiaan.
Ja tämä kirja on "Miehet ovat Marsista ja naiset Venuksesta".