Mitä erikoisuuksia kehossanne on?
Onko teillä mitään (synnynnäisiä) poikkeavuuksia tai jotain muuta erikoista kehossanne? Saa kertoa isoja ja pieniä juttuja. Olisi mielenkiintoista kuulla.
Kommentit (1574)
Vasurini on vahvempi vaikka olen oikeakätinen. Esim. joudun kantamaan polttopuutelineen puineen vasurilla ja oikeassa kädessä saan menemään vain pienen lastin. Ja myös hiirikäsi on vasuri.
Minun hiuksistani puuttuu kokonaan ydin eli sisus. Hiuksessa on vain kuoret.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen, mutta mulla on miehen käsien mittasuhde, siis selvästi eripituiset etusormi ja nimetön.
Yleensä naisilla etusormi ja nimetön ovat samanmittaiset tai ero on pieni, ja jos eroa on, etusormi on pidempi. Miehillä taas nimetön on usein pidempi kuin etusormi.
Kiintoisaa, mutta onkohan tätä oikeasti tutkittukin?
Mulla nimetön selvästi pitempi ja ihan nainen olen ☺️ luulisin 🤔😂
Joo, on ihan tunnettu ja tutkittu asia. Esim. arkeologit käyttävät tätä yhtenä keinona arvioida sukupuolta, kun kaivavat haudoista esiin luita.
Tämän perusteella myös eräät tutkijat ovat esittäneet käsityksen, että monet luolamaalauksissa esiintyvät käden kuvat olisivat naisten käsiä. (Viittaa siis niihin käden kuviin, joissa tekijä on asettanut kätensä kallioseinämälle ja puhaltamalla väriainetta käden ympärille saanut aikaan käden ääriviivat seinämään. Varhaista graffititaidetta siis heh.)
https://www.nationalgeographic.com/news/2013/10/131008-women-handprints…
Olen 35 ja minulla on vielä maitohampaita.
Vierailija kirjoitti:
Kuopat hartioiden takana. Vähän kuin vauvalla, aikuisella ei kai pitäisi olla.
Minulla on myös kuopat hartioiden tai olkapäiden takana. Kuoppa on myös takamuksen yläpuolella. Kenelläkään muulla perheestä tai suvusta ei tiettävästi ole näitä. Ollaanko me sukua?
En tiiä onko se ny niin erikoista, mut miul on luomi vasemman silmän vieres. Se on siinä luun kohalla, mikä on posken yläpuolella. En tykkää yhtään. Se on sit erikoista, et ku parta ja viikset ei kasva, ja se ottaa vielä enemmä päähä! >:/ Yks hassu karva kasvaa leukaan, ja sen sit otan pois pinseteillä. Rinta- ja masukarvoja ei oo myöskää. :D Niitä en tosin haluisikaa. Parran oon halunnu jo pitkään, mut ei auta kuin odottaa. :/
Vierailija kirjoitti:
Mulla on toinen peukalo samanlainen kuin Megan Foxilla.
Mulla molemmat. Kuulemma savenvalajan peukalot=D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen, mutta mulla on miehen käsien mittasuhde, siis selvästi eripituiset etusormi ja nimetön.
Yleensä naisilla etusormi ja nimetön ovat samanmittaiset tai ero on pieni, ja jos eroa on, etusormi on pidempi. Miehillä taas nimetön on usein pidempi kuin etusormi.
Kiintoisaa, mutta onkohan tätä oikeasti tutkittukin?
Mulla nimetön selvästi pitempi ja ihan nainen olen ☺️ luulisin 🤔😂Joo, on ihan tunnettu ja tutkittu asia. Esim. arkeologit käyttävät tätä yhtenä keinona arvioida sukupuolta, kun kaivavat haudoista esiin luita.
Tämän perusteella myös eräät tutkijat ovat esittäneet käsityksen, että monet luolamaalauksissa esiintyvät käden kuvat olisivat naisten käsiä. (Viittaa siis niihin käden kuviin, joissa tekijä on asettanut kätensä kallioseinämälle ja puhaltamalla väriainetta käden ympärille saanut aikaan käden ääriviivat seinämään. Varhaista graffititaidetta siis heh.)
https://www.nationalgeographic.com/news/2013/10/131008-women-handprints…
Mielenkiintoista! Mullakin on nimetön pidempi kuin etusormi ja olen nainen. En ole aiemmin tällaisesta käden mittasuhteesta kuullutkaan.
Vasen jalka 2cm pidempi kuin toinen seison vähän hassusti toinen jalka vähän koukussa. Omistan paljon pieniä luomia ja minulla on skoliooi ja vasemman korvan takan pieni patti rasvapatti kai ollut pienestä pitäen. Ja räpylä jalat olen 196cm pitkä.
Toinen olkapää alempana kuin toinen. En ollut huomannut sitä ennen, ennen kuin kuntosaliohjaaja otti asian joskus puheeksi.
Mulla on kaksiosainen seesamluu :D.
Toisessa silmässä rappeuma. Lapsuudesta asti ollut. Käytännössä puolisokea.
"Ei pahalla, muttei hyvälläkään."
Minulla on vasemmassa kädessä vain kolme sormea.
Omistan sirkkelin, koska teen mielelläni puutöitä.
Pitkä häntäluu joka estää mm. istumaannousut treenatessa. Sacral dimple, kaksihaarainen okahaarake nikamassa, yliliikkuvat nivelet ja sisäänpäin kääntyneet nännit.
Vierailija kirjoitti:
Pitkä häntäluu joka estää mm. istumaannousut treenatessa. Sacral dimple, kaksihaarainen okahaarake nikamassa, yliliikkuvat nivelet ja sisäänpäin kääntyneet nännit.
Mulle kans istumaannousut on mahdottomia ja oikeastaan jopa selällään makaaminen kovalla alustalla ulkonevan ristiluun takia. Siinä kohtaa missä muilla peppuvako jatkuu nätisti, mulla on puolikkaan nyrkin kokoinen luumöykky.
Nenäni on vino, kun sitä katsoo alhaaltapäin, saan kielen nenääni (:D :P) ja peukaloideni kynnet eivät kasva läheskään keskellä sormea. Minulla on myös toisessa kädessä koko käden pituudelta n. 10 luomea, jotka ovat ihan samassa linjassa. Jos ne yhdistäisi viivalla, niin saisi suoran viivan ranteesta kainaloon. :D
Ainiin ja jostain syystä, minulla kasvaa ihan älyttömän nopeasti hiukset ja muutkin karvat. Kulmakarvat ja silmäripset ovat tavallista pidemmät. Ei ole kauhean kiva kulmakarvojen kohdalla, mutta onneksi ne on tosi vaaleat, niin ei niihin varmaan kukaan kiinnitä huomiota. :D
Vartalon keskikohdan alapuolella jonkinlainen nakki tai sen tapainen.
Olen oikeakätinen, mutta syön haarukalla ja veitsellä kuin vasenkätinen, jos leikkaan niillä ruokaa, mutta vaihdan aterimet päikseen leikkaamisen päätyttyä. Potkuroidessa potkin vauhtia vasemmalla jalalla, mutta potkaisen palloa kuitenkin oikealla jalalla.
On siitä ainakin vahingossa tehty johtopäätelmiä. Minulla on sen malliset kourat, että saan etusormen ja nimettömän näyttämään eripituisilta ja samanpituisilta muuttamalla sormien asentoa pari milliä toiseen suuntaan.
https://www.tiede.fi/artikkeli/jutut/artikkelit/millaiset_sormet_sellai…