Mitä erikoisuuksia kehossanne on?
Onko teillä mitään (synnynnäisiä) poikkeavuuksia tai jotain muuta erikoista kehossanne? Saa kertoa isoja ja pieniä juttuja. Olisi mielenkiintoista kuulla.
Kommentit (1574)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on iiriksessä ruskea läikkä, muuten silmät on siniset
Tuo on nimeltään heterokromia, minullakin on. Minulla on myös kolmas nänni.
Ruskeat läikät iiriksessä voivat olla myös auringon aiheuttamia, ja ne eivät ole harvinaisia vaan niitä on jopa 60 % ihmisistä.
https://www.hs.fi/tiede/art-2000005299225.html
Minulta puuttuvat molemmat otsantelot.
Vierailija kirjoitti:
Pe**eessä on reikä.
Reikä se on renginkin perseessä, vaan piialla niitä on kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko niin ihmeellinen, mutta saan siirrettyä pikkuvarpaan viereisen päälle. Kokeilkaa, jos osaatte niin kommentoikaa, kun en koskaan ole tavannut toista joka siihen pystyisi. ( ja siis ilman käsien tai minkään muun avulla tietenkin)
Saan tehtyä saman. Oman järkeilyn mukaan saattaa johtua siitä, kun lapsena oli liian pienet kengät ja pikkuvarpaat vääntyi. Ei olisi pitänyt palautua normaaleiksi, mutta palautuivat (paitsi että saa nostettua viereisen päälle vanhaan virheasentoon vieläkin).
Mä pystyn tähän myös. Varpaat on muutenkin yliliikkuvat, toisesta jalasta pystyn liikuttamaan jokaista varvasta yksitellen. Ei ole ollut erityisen hyödyllinen taito.
Minullakin on yliliikkuvat varpaat. Muutkin nivelet taipuvat erikoisiin asentoihin.
Varpailla pystyn poimimaan lattialle pudonneita esineitä. Se on ihan hyödyllinen taito.
Käsissä nivelet taipuvat siten, että pystyn laittamaan rannekorun (ja ottamaan sen pois) avaamatta. Myös huvipuistojen ja festareiden rannekkeet saan pois rikkomatta niitä.
Vierailija kirjoitti:
Kun pidätän hengitystä, pidän nenästä kiinni ja ilmaa keuhkoihin niin pystyn "puhaltamaan" ilmaa silmien kyynelkanavasta.
Minulla on tämä sama ominaisuus, mutta vain toisessa silmässä.
Minulla ei ole toista peukalovarvasta kokonaisena.
Mulla on valtava jättibenisch, ainakin 10 cm stondiksessa ja löysänä 4.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain tietää nyt kolmekymppisenä, että toinen munuaiseni on todella pieni ja toinenkin jotenkin poikkeava.
Toisen korvanlehteni reuna on paljon pehmeämpi kuin toisen korvan. Nenässäkin on joku erikoisuus. Nenänpääni on pehmeä ja muiden neniin vertaamalla tuntuu kuin siitä puuttuisi jotain. Nenä on lievästi myös vino.
Kuulostaa siltä, että puuttuu rusto(a).
Onkohan se joku synnynnäinen juttu vai onko nenä voinut vaurioitua? Sain kerran lapsena jalkapallon täysillä naamaani.
En osaa tietenkään varmasti sanoa, mutta saattaisi olla tuon seurauksena sisään painunut rusto. Tosin silloin olettaisin, että lääkäri olisi sen jossain vaiheessa huomannut.
Sinä, kenellä on erikoinen nenä. Onko sinulla ollut muita oireita? Mulle tuli sun jutusta mieleen harvinainen reumasairaus relapsoiva polykondriitti.
Kolme nänniä ja kaksi peräreikää, joista toinen tosin ummessa.
Ei minulla, mutta tuntemallani miehellä on 3 nänniparia, eli yhteensä 9 nänniä. Alin pari oli pienin.
Miehen isä oli intialainen ja äiti apassi, kanadalainen siis.
Vierailija kirjoitti:
Täysin värittömät kulmakarvat. Olen muutenkin siis vaalea, mutta kulmakarvat ovat täysin värittömät. Ei tarvi nyppiä, piirtää päälle vaan... No, en tiedä kuinka erikoista tämä on :)
Onko matto samaa sävyä?
Vitiligo. Onhan se aika yleinen, mutta minulla on poikkeuksellisen iso alue ilman pigmenttiä. Useimmat ihmiset eivät kuitenkaan tiedä siitä, koska se on vaatteiden peittämänä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on synnynnäisen sydänvian leikkausarpi ja samasta leikkauksesta arvet reisivaltimoiden kohdalla ja kyynärtaipeissa. En ole koskaan tuntenut itseäni kotoisaksi uimapuvussa, en käytä avokaulaisia toppeja, t-paidassa joskus kommentoitu olenko entinen narkki kun kyynärtaipeissa on ne arvet.
Uskokaa pois ottaisin mieluummin näkyviä luomia, korvalehtiongelmia tms. minun näkökulmasta pikkuhuolia kuin tämän.
No jo on sulla ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Iris koloboma, kuten kadonneella Madelinella, avaimenreiän muotoinen. Lisäksi saan peukalon nivelen paikoiltaan, eli käsiraudat ei minua pitele. Sormet muutenkin joustavat, saan peukun kiinni ranteeseen koko matkalta, kuten kaikki sormet taitettua kämmenen päälle "kaksinkerroin". Saan varpaat yhtä haralleen kuin sormet, näyttää hauskalta. Pääsen myös olkalukosta pois (harrastin taistelulajia, en ole rettelöinyt :D)
Terve serkku!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on syntymämerkki paikassa, johon minua vammautettiin edellisessä elämässäni (pistettiin kiväärin pistimellä) ja merkki on aivan saman näköinen kuin itse vamma. Kuolin siis silloin tuohon. Muistan entisen elämän todella hyvin, perheeni, asuinpaikkani jne, ja olen käynyt jopa katsomassa tuttuja paikkoja ja vanhaa kotiani ulkomailla. Ja en ole foliohattupöpi, vaan väitöskirjaa tekevä fiksu ihminen.
Uskon sinua. Olisi mielenkiintoista kuulla enemmän. Tyttärelläni on myös aikuisena edelleen syntymämerkki niskassa sekä syntyessään lapsuudessa myös otsassa, nyt haalistunut pois, ja kun näin myöhemmin katsoin hänen syntymäajan perusteella tehtyä tulkintaa entisestä elämästä, kerrottiin että olisi aikoinaan joutunut ammutuksi tai surmatuksi terävällä esineellä. Uskokoon ken tahtoo.
Peukaloni tyvinivel ei näy ollenkaan. Nivel on olemassa, mutta sitä ei saa esille, vaikka kuinka vääntäisi: ranteesta peukalonpäähän on pelkkää suoraa. Isoäidilläni on samanlainen, mutta muilla ihmisillä en ole tällaista nähnyt, vaikka usein katselenkin muiden käsiä.