Mitä erikoisuuksia kehossanne on?
Onko teillä mitään (synnynnäisiä) poikkeavuuksia tai jotain muuta erikoista kehossanne? Saa kertoa isoja ja pieniä juttuja. Olisi mielenkiintoista kuulla.
Kommentit (1574)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikea puoleni on n. 4cm vasenta lyhyempi. Kengissä eroa on 2 numeroa.
Miten tuossa tilanteessa ostetaan kenkiä?
Itselläni on puoli numeroa eroa ja on aivan tavallista. Otan sen suuremman mukaan ja laitan usein pohjallisen siihen toiseen.
Ei niitä ostetakaan vaan teetätän suutarilla ortopediset jalkineet apuvälineklinikan kautta.
Okei, eli luokitellaan vammaksi, joka korvataan.
-Kiitos vastauksesta!
Mulla on noin parikymmentä syntymämerkkiä, jos ihan pienimmätkin lasketaan. Niitä on kädessä, käsivarressa, sääressä ja jalkaterässä. Kummaa niissä on se, että ne kaikki ovat oikealla puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain tietää nyt kolmekymppisenä, että toinen munuaiseni on todella pieni ja toinenkin jotenkin poikkeava.
Toisen korvanlehteni reuna on paljon pehmeämpi kuin toisen korvan. Nenässäkin on joku erikoisuus. Nenänpääni on pehmeä ja muiden neniin vertaamalla tuntuu kuin siitä puuttuisi jotain. Nenä on lievästi myös vino.
Kuulostaa siltä, että puuttuu rusto(a).
Onkohan se joku synnynnäinen juttu vai onko nenä voinut vaurioitua? Sain kerran lapsena jalkapallon täysillä naamaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on iiriksessä ruskea läikkä, muuten silmät on siniset
Tuo on nimeltään heterokromia, minullakin on. Minulla on myös kolmas nänni.
missä se on?
Oikean rinnan alla. Tunnen toisen henkilön, jolla on kaksi. Hänellä ne ovat samalla kohdalla, mutta molemmin puolin.
Aivokuolleelta luovuttajalta saatu vasemmanpuoleinen munuainen oikeassa lantiokuopassani.
Omat, nyt jo toimintansa lopettaneet munuaiseni ovat alkuperäisellä paikallaan
koska niiden irroittaminen olisi ollut liian hankalaa.
Itse olen mies ja samalta luovuttajalta sai nainen oikeanpuoleisen munuaisen
samaan aikaan kun sain siirrännäiseni.
Sitä ei kerrottu oliko luovuttaja mies vai nainen.
Mulla on suipot korvalehdet, vähän niinkuin haltioilla ja keijuilla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on noin parikymmentä syntymämerkkiä, jos ihan pienimmätkin lasketaan. Niitä on kädessä, käsivarressa, sääressä ja jalkaterässä. Kummaa niissä on se, että ne kaikki ovat oikealla puolella.
Millaisia syntymämerkkejä tarkoitat? Monet kutsuvat esim. luomia syntymämerkeiksi, vai tarkoitatko ns. viinimerkkejä?
Korvat hieman eri paria ja ahtaat korvakäytävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain tietää nyt kolmekymppisenä, että toinen munuaiseni on todella pieni ja toinenkin jotenkin poikkeava.
Toisen korvanlehteni reuna on paljon pehmeämpi kuin toisen korvan. Nenässäkin on joku erikoisuus. Nenänpääni on pehmeä ja muiden neniin vertaamalla tuntuu kuin siitä puuttuisi jotain. Nenä on lievästi myös vino.
Kuulostaa siltä, että puuttuu rusto(a).
Onkohan se joku synnynnäinen juttu vai onko nenä voinut vaurioitua? Sain kerran lapsena jalkapallon täysillä naamaani.
En osaa tietenkään varmasti sanoa, mutta saattaisi olla tuon seurauksena sisään painunut rusto. Tosin silloin olettaisin, että lääkäri olisi sen jossain vaiheessa huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisia syntymämerkkejä tarkoitat? Monet kutsuvat esim. luomia syntymämerkeiksi, vai tarkoitatko ns. viinimerkkejä?
Eivät ole luomia eikä myöskään viinimerkkejä. Sellaisia pigmentittömiä läikkiä ja osa syntymämerkeistä on sellaisia kovettuneita ihoalueita, joka näyttää kuin iho olisi jotenkin sulanut. Ovat olleet syntymästä asti, eikä ole mikään ihottuma tai ihosairaus, on varmistettu. Syntymän jälkeen on sanottu äidilleni, niiden jälkien olevan syntymämerkkejä.
Mulla on kitalaessa (heti etuhampaiden takana) pieni reikä, joka ilmeisesti johtaa jonnekin poskionteloihin. Joskus reikä on "auki" niin, että pystyn ikään kuin viheltämään, kun imen sen kautta ilmaa suu kiinni. Lisäksi nuhaisena pystyn imemään räkää pois sen kautta :D
Minulla on synnynnäisen sydänvian leikkausarpi ja samasta leikkauksesta arvet reisivaltimoiden kohdalla ja kyynärtaipeissa. En ole koskaan tuntenut itseäni kotoisaksi uimapuvussa, en käytä avokaulaisia toppeja, t-paidassa joskus kommentoitu olenko entinen narkki kun kyynärtaipeissa on ne arvet.
Uskokaa pois ottaisin mieluummin näkyviä luomia, korvalehtiongelmia tms. minun näkökulmasta pikkuhuolia kuin tämän.
Minullakin on toinen rinta yhtä kuppikokoa isompi eli selkeä ero. Vaikea löytää sopivia rintaliivejä.
Mulla on kierossa toinen jalka. Eli en saa polvea ja varpaita samaan suuntaan. Jos polvi on suoraan eteenpäin, jalkaterä osoittaa selkeästi ulospäin. Toinen jalka on ihan normaali. Haitta on onneksi suurimmaksi osaksi kosmeettinen, mutta joskus tiettyjä liikkeitä tehdessä tuntuu ikävältä. En tämän vuoksi käy missään ohjatussa ryhmäliikunnassa ja kuntosalillakin välttelen tiettyjä liikkeitä.
Nyrkin kokoinen tummanruskea syntymämerkki toisessa jalassa. Iho on siinä kuin käärmeennahka. Lisäksi mutkat pikkurilleissä.
Vierailija kirjoitti:
Rinnoissa on kuppikoon ero.
Minulla on varmaan ainakin kahden. Todella epäkäytännöllistä!
Lisäksi leukaniveleni menevät sijoiltaan aina kun haukottelen. Ja haukottelen aika usein.
Minulla oli kolme sierainta mutta nenä leikattiin ja nyt on vain kaksi.
missä se on?