Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko laihoilla ihmisillä aina kova nälkä?

Vierailija
19.06.2018 |

Tälläistä olen pohtinut viime aikoina, itse olen lihava ja on aina nälkä.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. En tunne kovaa nälkää juuri koskaan. Vähäistä nälkää välillä. Energian loppumisen huomaan niin, että alkaa väsyttää. Silloin huomaan syödä.

Vierailija
62/72 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoja eroja ihmisten välillä nälän tunteessa. Itse syön hitaasti ja hyvin pureskellen, jolloin kylläisyyden tunne tulee nopeammin, eikä syö isoja määriä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikat tulevat kylläiseksi vähemmällä määrällä ruokaa ja siksi hoikkuus onkin tavoittelemisen arvoista myös tuhdissa kunnossa oleville.

Vierailija
64/72 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heippa ap :) En nyt osaa puhua kuin omasta puolestani, mutta kyllä on nälkä usein ja tuntuu, että syön suurempia annoskokoja kuin muut samassa pöydässä istuvat. Olen niin kutsuttu läpip*ska, eli kaikki syömäni tulee suht nopeasti ulos, osa jopa sulamattomana. Olen miettinyt, että sairastan varmaan jotain tulehduksellista suolistosairautta :/ T: n30 174/58

Hei, itse olin 168 ja 51 kg eli saman tyyppinen, minäkin söin ennen paljon enemmän muihin verrattuna. Liikuin myös, joten kuvittelin että se on syy. 

Mutta, osa ruuasta tuli juuri sulamattomana läpi, sitten selvisi, että minulla on keliakia. Eli minun oireeni oli se nälkä, kun kaikki tarvittava ei imeytynyt! Ei ollut mitään selviä vatsaoireita. Tämä selvisi raskauden jälkeisessä sappikiviongelmassa, että onkin keliakia. Nyt gluteenittomalla ruokavaliolla nälkä ei ole läheskään niin usein ja painoakin on tarttunut. 

Ennen saatoin syödä esim. seitsemän kertaa päivässä ja nyt riittää kolme.

Vierailija
65/72 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koska en voi sietää nälkää vaan syön heti kun mahdollista jos tuntuu nälkä. Syön kyllä usein myös vaikka ei olisi yhtään nälkä. 

N45 164 55 

Vierailija
66/72 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavat ovat lihavia koska heillä on jatkuva nälkä. Laihat ovat laihoja koska ei ole. 

Vierailija
67/72 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kyllä huomannut työpaikan lounasruokalassa että hoikat ihmiset syövät ihan järkyttävän suuria annoksia, reilusti enemmän kiin minä, joka olen siis melkoinen läskiröllykkä. Ehkä ne sitten ei muulloin syö paljon mitään, enpä tuota ole viitsinyt alkaa kyselemään. 

Vierailija
68/72 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun olin laiha mulla ei ollut oikeen koskaan nälkä. Varmaankin siksi, ettei kehossa ollut niin paljon materiaalia, soluja, jotka janoaisivat energiaa.  Nykyään kun olen lievästi ylipainoinen, niin nälkä on useinkin.

Vierailija
69/72 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole koska en voi sietää nälkää vaan syön heti kun mahdollista jos tuntuu nälkä. Syön kyllä usein myös vaikka ei olisi yhtään nälkä. 

N45 164 55 

Ja syön myös paljon. Keskivertoa enemmän uskoisin syöväni kasviksia ja marjoja, hedelmiä hyvin harvoin, mutta silti on päiviä ettei tule edes suositusten mukaista määrää.

N45 164 55 

Vierailija
70/72 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun kokemukseni mukaan on. Itse olen pullea 165 cm ja 70 kg. Olen ollut noin 22-vuotiaaksi asti alle 65 kg ja sen jälkeen painoa kertyi. Hoikka en ollut edes nuorena.

Mieheni on suunnilleen minun painoinen eli 70-kiloinen, mutta 182 cm pitkä. Hän näyttää laihalta ja urheilulliselta, vatsa ei pönötä eikä rasvaa näytä olevan missään. Mutta sen 24 vuotta,  mitä ollaan oltu yhdessä, hänellä on ainainen nälkä! Kun hän herää aamulla, saattaa todeta, että kylläpä vatsa kurnii, taidan keittää puuron. Hän voi syödä aamupalalla puuroa, jukurttia, marjoja, joskus kananmunia. Ja siitä huolimatta hän syö lounasta joko työpaikalla tai kotona. Lounaskin on ihan iso ateria, pääruokaa ja salaattia tai raastetta. Mutta viimeistään klo 17 hänellä on huutava nälkä. Normaalisti tulee töistä kotiin noin klo 16.30 ja ensimmäisenä kysyt mitä tänään syödään. Joskus laittaa itse vaikka ranskiksia ja nakkeja, jos minä en juuri sillä hetkellä ehdi laittamaan ruokaa. Tänään syötiin minun tekemääni kantarellikastiketta, perunoita ja kalafileet. Hän söi lisäksi banaanin. Eilen syötiin päivällisellä mifu-kasviskastiketta, riisiä ja paistettuja halloumijuustoa paloja. Hän otti toisenkin annoksen. Iltaisin hän tv:n ääressä saattaa mussuttaa pari voileipää, jukurtin tai proteiinirahkaa. Joskus hakee pakastimesta jäätelöä vielä yhdeksän jälkeen illalla. Minähän en syö mitään enää päivällisen jälkeen. Ihmettelen sitä hänen aineenvaihduntaansa, miten voi olla aina nälkä, vaikka syö niin paljon! Jos minä alkaisin syödä iltapalatkin samaan malliin kuin mieheni, niin lihoisin ihan kauheasti.

Vierailija
71/72 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Jonkin aikaa ennen ruokailua on nälkä, suurimman osan aikaa ei ole. Kova nälkä on vain harvoin (jos jostain syystä ateriaväli venyy liikaa). Syön säännöllisesti 4 kertaa päivässä.

Vierailija
72/72 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut sairaudet tai lääkitykset voivat aiheuttaa tuota. Tai sitten et syö "kunnon ruokaa"?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi