Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko laihoilla ihmisillä aina kova nälkä?

Vierailija
19.06.2018 |

Tälläistä olen pohtinut viime aikoina, itse olen lihava ja on aina nälkä.

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti ei. Ainakin itse olen varmaan laiha juuri siksi, ettei ole kokoajan nälkä. Muutenhan en olisi laiha. Syön myös herkkuja mutta kun nälkä on vähemmän ei tule syötyä suhteessa niin paljon.

Jos minulla on nälkä ja juon vaikka kupin kahvia, saatan unohtaa nälän pariksi tunniksi.

Vierailija
42/72 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee näläntunne ja vatsa kurnii aika kovaakin 3 tunnin välein. Pystyn kyllä sietämään hyvin nälkää, jos ei ole mitään kunnollista syötävää. Kuten eilen jätin lounaan välistä, koska en halunnut syödä mäkkäriruokaa, jota muu perhe söi kyläilyreissulla (kauppaan en päässyt tien päällä). Söin siis aamupalan kymmeneltä, muutaman jämäranskalaisen päivällä ja seuraavan kerran 2 broileritortillaa iltakuudelta. Pyrin tosin laskelmoimaan syömiset yleensä niin, ettei tarvitse olla tyhjin vatsoin pitkiä aikoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä nyt sit on "laiha"? Onko se nykyään normaalipainoinen?

Mulla on nyt nälkä, koska illalla söin hiilaripainotteisesti. Ei huvita tehdä ruokaa niin tää menee ohi kyllä. Normaalisti menee ihan ok sinne 18-20, saatan jotain pientä närppiä päivällä ja illalla vedän kunnon aterian parikin kertaa.

Protsku ja rasva pitää hyvin nälkää, jos vetää puuroa aamupalaksi niin sit on jo tunnin päästä nälkä ja saa olla pitkin päivää mussuttamassa jotain.

Vierailija
44/72 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on muutaman päivän ajan kova nälkä ja tulee syötyä paljon. Sitten se loppuu ja menee pitkä aika kun ei tule syötyä juuri mitään. Päivän energiansaanti jää jonnekin 500-1000 kcl väliin. Ei vain ole nälkä. Pitää ihan muistuttaa itseään syömisestä.

Vierailija
45/72 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole nälkä. Me syödään rasvaista ruokaa kolme kertaa päivässä ja treenataan välissä. Rasva pitää näläntunteen poissa.

Vierailija
46/72 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä näläntunne katoaa hetken kuluttua jos ei syö sillon kun pitäisi. Mutta vaikka ei tunne nälkää, iskee väsymys ja voimattomuus sen sijaan.

Vierailija
47/72 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän väliä nälkä ja koko ajan jano.

Vierailija
48/72 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus on muutaman päivän ajan kova nälkä ja tulee syötyä paljon. Sitten se loppuu ja menee pitkä aika kun ei tule syötyä juuri mitään. Päivän energiansaanti jää jonnekin 500-1000 kcl väliin. Ei vain ole nälkä. Pitää ihan muistuttaa itseään syömisestä.

Hoikilla ihmisillä lienee nälkäsignaalit toimii kuten pitääkin. Myös keho yrittää pitää itseään luonnollisesti tasapainossa.

Jouluna tuli syöpöteltyä reilusti ihan oikeaa ruokaa, herkkuja ei juuri tehnyt mieli edes kun oli vatsa niin täynnä. Sit muutamaan päivään sen jälkeen ei oikein huvittanut syödä mitään ja ne mässäilyt kompensoitui siinä ihan luonnollisesti. Taidan olla hoikempi itseasiassa kuin ennen joulua.

Vierailija
49/72 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Mä olen lihava mutta ei mulla ole aina nälkä. Syön välillä jotakin.

Vierailija
50/72 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni hoikka juuri siksi ettei ole nälkä.

Vierailija
51/72 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan ei ole ja siksi he pysyvät hoikkana, kun pystyvät olemaan syömättä koko ajan/pienemmät annokset riittää. Minulla on nälkä kyllä ruoka-ajan lähestyessä, syön 4-5 kertaa päivässä kohtuulliset annokset (2 lämmintä, aamupala, välipala, iltapala, joskus joku näistä jää pois), mutta ei siinä välillä. En ole laiha, normaalipainoinen/hoikka kyllä.

Vierailija
52/72 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkä on silloin kun oikeasti en ole syönyt pitkään. Nytkin on, kun söin aamupalan viimeksi, tosin aika myöhään. Kohta laitan ruuan, seuraava ateria sitten iltapala. Eli 3 kertaa päivässä riittää, jos en sitten herää tosi aikaisin tai liiku paljon. Jostain hesen ateriasta tai kebabista lähtee nälkä loppupäiväksi. Ei illallakaan tee mieli mitään, ehkä jotain pientä. Minulla vaikuttaa suoraan se kalorimäärä, jos syön vain puuron tai salaatin niin tottakai on aiemmin nälkä. Tai jos syön sipsejä, en jaksa paljoa. Tän takia syön ajoittain epäterveellisesti. Kun en vaan viitsi syödä niin montaa kertaa päivässä kuin sitten pitäisi. Ja isoja annoksia.

Vierailija
53/72 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Lihavan puolisoni syömistä katsoessa ihmettelen, miten voi riittää ruokahalua niin paljon. Tulen itse nopeasti kylläiseksi ja helppohan se on pysyä hoikkana näin. Yksi lääkitys vei aikoinaan kylläisyyden tunteen kokonaan ja silloin ahdoin todella isoja määriä ruokaa.

Vierailija
54/72 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihoilla ihmisillä mahalaukun koko on myös pienempi/normaalimpi entä lihavilla, jotka ovat venyttäneet sen isoksi runsaalla syömisellä. Olenkin huomannut että monet laihat syövät tosi pieniä annoksia, eivät mässäile.  Olen itse normaalipainoinen. 

Jotkut syö paljon kerralla niin eikai tuo pidä paikkaansa jokaisella. Tai sitten ne tosiaan tursuaa niillä heti sulamattomina ulos.

Vierailija
55/72 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kova nälkä, mutta en liho. Sama että syökö vai ei, tulee läpi. Turhauttavaa rahan tuhlausta

Vierailija
56/72 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Mulle tulee nälkä n 4-5h välein koska syön niin pieniä annoksia. 

Vierailija
57/72 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä on, välillä ei. Nälkä katoaa kun on tarpeeksi kauan syömättä.

Vierailija
58/72 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Syön itse ihan normi ruokaa, joskus jotain herkkuja. Silloin tosin helposti tulee jätettyä kunnon ruoka väliin, koska tulee niin pöhöttynyt olo. 

Yksi huono tapa on jättää ruokailuja väliin, jos en ehdi tai jaksa syödä, siedän jotenkin nälän tunnetta. Esim. Jos olen illalla poikki ja on nälkä, menen syömättä nukkumaan. 

Vierailija
59/72 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

rotissööri kirjoitti:

Painoni on vaihdellut ja välillä tavallaan oon paastonnut. Oon huomannu että silloin kun tuli mätettyy ruokaa paljon ja tietokoneen ääressäkin aina jotain syötyä iltamyöhään..aamulla oli aina niin nälkä että tuli oikein huono olo. Ei normaalia. Sitten kun oon ns paastonnu, niin tuntuu että puolikaskin pizza pizzeriassa esimerkiksi on hyvin vaikea saada alas,kun on niin TÄYNNÄ. Mikähän tämän tekee? Vatsalaukku paisuu ja kutistuu syödyn määrän mukaan? Näin sen täytyy olla. Nesteiden juominen kannattaa. Nimittäin täyttää. Ei tee mieli syödä. Yksi paastoamiskonsti.

Mulla on täysin sama juttu. hyväksi havaittu. Jos menen pizzeriaan täytyy ottaa puolet mukaan ja laittaa pakkaseen. Ennen oli kova nälkä aamusin nykyään ei. Pitää melkein pakottaa itsensä syömään jotain ettei vihreä tee aiheuta pahaa oloa. tai sitten pitää juoda vaan kaffeeta kermalla.

Vierailija
60/72 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin. Ehtoo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi