Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tukisitko lapsesi matkustelua rahallisesti?

Vierailija
25.10.2022 |

18 v lastani kutsutaan silloin tällöin matkoille kavereidensa tai tyttökaverinsa kanssa. Tai muuten haluaisivat reissata (halvalla).

Matkustelu on minusta hyväksi (sopivissa määrin) ja ainakin on hauskaa. Oman perheen kanssa ei pojalla ole enää aikaa matkustella.

Tukisitko lapsesi matkustelua rahallisesti, jos sinulla olisi varaa? Vai pitääkö lukiolaisen itse tienata matkarahat?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tukisin. Osittain pitäisi tienata rahat itse. Eikä saa olla kyseessä pelkkä biletysmatka.

Vierailija
2/11 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on varaa, niin tottakai!

Matkailu avartaa maailmaa! Ja ne nuorena heitetyt reissut kavereiden kanssa on jotain sellaista, jota ei oikein vanhemmiten enää takaisin saa. Ne voi olla elämää suurempia muistoja ihmiselle. Ja sitten kun nelikymppinen, niin voi olla hankalaa samanlaisia reissuja tehdä, mihin nuoret pystyy.

Meillä on lapset reissannut aika paljon perheen kanssa. Vielä 20:nenkin lähtee mielellään reissuun, mutta on annettu rahaa myös lapsen omille matkoille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai tukisin. Kuten muutenkin lapsen elämää

Vierailija
4/11 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pystyisin, tukisin kyllä.

Vierailija
5/11 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukisin. Matkustelu avartaa ja tekee rohkeammaksi. Mun lapset on reissanneet tosi paljon. Toinen kiersi parikymppisenä kaverinsa kanssa maapallon, toinen on ollut töissä Intiassa, Thaimaassa ja Singaporessa. Aina rohkaisen ja kannustan matkoille.

Vierailija
6/11 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan rahaa ihan hyvän summan jouluna ja syntymäpäivänä. Nuori saa itse päättää, käyttääkö rahat matkoihin vai muuhun. Muuten en matkoja tai vapaa-ajan viettoa enää tue. On hyvä, ettei totu liian leveään elämäntyyliin ennen omaan talouteen muuttamista. Monelle tulee itsenäisen elämän menot shokkina, eikä rahaa osata käyttää harkiten. Nuori käy myös kesätyössä jo.

Vierailija
7/11 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse varsinainen matkustushullu ja se geeni on siirtynyt lapselleni. Tuen, olen maksanut osan hänen matkoistaan ja jos ollaan matkustettu yhdessä, olen useimmiten maksanut kaiken. Parasta yhteistä aikaa on nämä reissut meille. Kalliin matkan voin ostaa, mutta en ikinä vaikka käsilaukkua!

Vierailija
8/11 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ehdottomasti avustan matkakuluissa. 

Vierailija
9/11 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tukisin. Osittain pitäisi tienata rahat itse. Eikä saa olla kyseessä pelkkä biletysmatka.

Pitääkö käydä kirkoissa, jotta ei lasketa biletysmatkaksi?

Vierailija
10/11 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja olen tukenutkin

Vierailija
11/11 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukisin joltain osin. En kokonaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä