Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummu ja pappa, mummi ja vaari, fami ja fafa

Vierailija
19.06.2018 |

Omi ja opa, tummu ja tuta, mamma ja pappa.

Kuka päättää miksi isovanhempia kutsutaan, isovanhemmat itse, vai lapsen perhe?

Miten Te kutsutte?

Meillä on

X mummu ja Y pappa

Sekä

Y mummu ja vaari

Kommentit (249)

Vierailija
21/249 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonna ja nonno. Itsellä oli  mummi ja ukki ja mummo ja pappa

Vierailija
22/249 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli isän puolelta mamma, pappa ja mummu (=mamman äiti), äidin puolelta mummo. Äidin isä kuoli kun olin pieni, hänelle ei ollut sitten kutsumanimeäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/249 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on parikin mummia ja yksi mummu, vaari ja ukki. Ovat itse päättäneet ja meidän lapsia ennen oli jo serkkuja, joten samoja nimiä käytetään.

Mun mielestä olisi outoa,jos ei saisi itse päättää omaa kutsumanimeään. Ei mua ainakaan kukaan lapsena kutsunut tietyllä lempinimellä sen jälkeen, kun kerroin etten siitä itse pidä. Lähinnä inhottavalta tuntui, jos joku sen jälkeen nimeä käytti. Ainoastaan serkkuni käytti välillä kiusallaan, kun tiesi sen minua ärsyttävän.

Vierailija
24/249 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi murmur ja mufa ja fafa ja famu kuulostaa niin kivoilta, että vähän harmittaa ettei ruotsin kieli ole suvussamme säilynyt. Meillä on mummi ja ukki, nimitykset ovat itse päättäneet.

Olen famo pojan tyttärelle. Itse päätin,koska halusin korostaa sitä,että olen isän äiti. Jos minulla olisi tyttären lapsi, olisin eli mormor.

Vierailija
25/249 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummi ja pappa

mamma ja äijä

Vierailija
26/249 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni loppupeleissä lapsi päättää, mutta useinhan lapsi tietty oppii kutsumaan isovanhempia samoin miten vanhemmat heitä kutsuu.

Itse en suostunut kutsumaan lapseni isoäitiä hänen ehdottamikseen mammaksi tai mamiksi, koska minun päässäni nuo tarkoittavat äitiä. Lapsillani onkin mummi, ukki, mumma ja isoisä.

Joo "mami" on kyllä naurettava.

Vierailija
27/249 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tulee mumma! Ihanaa! Ihanaa ja vielä kerran ihanaa!

Vierailija
28/249 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummi ja pappa. Ihan itse päätettiin ja lapsenlapset omaksuivat.

Vierailija
29/249 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummu ja taata. 

Vierailija
30/249 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummu ja pappa, sekä mummun äiti isomummu

Mummi ja vaari

Isovanhemmat päättävät itse. Varsinkin jos lapsenlapsia on jo ennestään, kutsutaan samalla nimellä vaikka se nyt ei sattuisi lapsenlapsen vanhempia miellyttämään.

Vierailija
31/249 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jaavomiehelläni on kummallakin tytär ja lapsenlapsia,ikähaitari 17-vajaa yksi vuosi.

Ollaan kaikki siis eronneita.Kaikki ollaan sovussa päätetty,mitä ollaan lapsille.

Avomieheni on omille lapsenlapsilleen ehdottomasti vaari ja minun lapsenlapsilleni pappa.Tosin kaksi vanhinta mun pesueesta kutsuu häntä etunimeltä.Minä ole taas omillni mummi,ihan kaikille.Josku pienet tytöt yrittävät sanoa etunimeltä,mutta isot veljet korjaavat,että se on teille mummi.

Avomieheni lapsenlapset kutsuvat mua etunimeltä,oikeat mummot taitavat olla mummoja molemmat.Toisella mummolla on mies,hän on pappa.

Oikeaan vaariinsa toiselta puolen eivät ole juuri yhteydessä,surullista.Mutta mun avokkini on siis heidän toinen oikea vaari ja se nimitys ei muutu,ei edes 17-vuotiaan suussa.

Minun lastenlasteni toinen oikea mummo on mummu.Se kuulostaa minusta lämpöiseltä,mutta aika vanhalta.Etenkin kun kyseessä ei ole vanhanoloinen mummu.Hyvä nimitys kuitenkin.Minä mummi ja hän mummu.Sen puolen vaari ei ollut lasten elämässä,minun ex-mieheni taas oli viimevuotiseen kuolemaansa asti täysillä...ja hän oli vaari.

Nyt kaunis muisto sydämissä ja valokuva kirjahyllyssä.

Vierailija
32/249 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on mummu ja tuta sekä mummi ja ukki. Omista vanhemmista tuli mama ja pappa ja miehen äidistä mummi.

Vierailija
33/249 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummu ja taata. 

Mistä nuo taatat, tantat, tutat ja tatut tulevat sana-alkuperältään?

Vierailija
34/249 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä fami on lyhenne? Oudosta farmir-sanasta vai suklaapatukasta? 

Vierailija
35/249 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-vuotias lapsenlapseni käyttää minusta nimeä mummu.

Vierailija
36/249 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli mummu ja vaari ja mummi ja ukki. Ei käytetty etunimiä. Yksi lapsenlapsista kutsui mummua mummoksi eikä mummu oikein tykännyt, koska kuulostaa vanhalta käppänältä. 

Vierailija
37/249 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun nyt jo edesmenneet isovanhemmat olivat mummi ja ukki (kummaltakin puolelta). En tiedä kuka päätti miten heitä kutsuttiin. Nyt kun itselläni on lapsi, omat ja miehen vanhemmat ovat itse valinneet miksi heitä kutsutaan. Meillä on nyt siis mummi ja vaari (minun vanhemmat) & pappa ja mamma (miehen vanhemmat). Jos valinta olisi tapahtunut tässä vaiheessa olisi isäänikin varmaan alettu sanomaan ukiksi ihan vaan perinteiden vuoksi, mutta isä sai lempinimen vaari jo kymmeniä vuosia sitten kun aina piloillaan on esittänyt niin raihnasta (vaikka on siis ikäisekseen ihan mielettömässä kunnossa).

Vierailija
38/249 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsilla ovat/olivat mummit ja ukit. Itselläni olivat mummi ja ukki sekä mummu ja vanhaisä.

Vierailija
39/249 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo ja paappa 

Vierailija
40/249 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mummo ja pappa, ja haluan että itseänikin kutsutaan tulevaisuudessa mummoksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä