Mikä on pelottavin kauhuleffa?
Kommentit (3763)
Minä se vaan löydän kirppareilta kauhu elokuvia vieläkin ja tälläiset tällä kertaa löysin:
- Antiviral (2012)
- ABC's of Death (2012)
- Scanners 2 (1991)
- ja aiheeseen kuulumaton Sanctum (2011)
Mitä mieltä Winner on näistä ja onko häntä enää tällä palstalla, kun en ole kuullut hänestä paljon mitään vähään aikaan? Tuntuu hauskalta, kun joku analysoi löytämiäni elokuvia. Veinasin myös ottaa matkaani elokuvan Dracula 3000, mutta katsottuani sen trailerin päätinkin olla ottamatta elokuvaa matkaani. Nyt vähän mietityttää, että olisikohan minun sittenkin kannattanut ottaa se leffa matkaani. Sanctumia lukuun ottamatta kaikkien muiden pitäisi olla kauhu elokuvia.
Kaffepullan naama näkyi selaushistoriassa tämän ketjun kohdalla tänä aamuna, kun olin poistamassa selaushistoriaa 😂 Valitettavasti poistin Kaffepullan naamankin selaushistoriastani, kun tuntui niin painostavalta se kuva (kasvot ei vaan sopinut selaushistoriaani)
Vierailija kirjoitti:
Minä se vaan löydän kirppareilta kauhu elokuvia vieläkin ja tälläiset tällä kertaa löysin:
- Antiviral (2012)
- ABC's of Death (2012)
- Scanners 2 (1991)- ja aiheeseen kuulumaton Sanctum (2011)
Mitä mieltä Winner on näistä ja onko häntä enää tällä palstalla, kun en ole kuullut hänestä paljon mitään vähään aikaan? Tuntuu hauskalta, kun joku analysoi löytämiäni elokuvia. Veinasin myös ottaa matkaani elokuvan Dracula 3000, mutta katsottuani sen trailerin päätinkin olla ottamatta elokuvaa matkaani. Nyt vähän mietityttää, että olisikohan minun sittenkin kannattanut ottaa se leffa matkaani. Sanctumia lukuun ottamatta kaikkien muiden pitäisi olla kauhu elokuvia.
Sanctum on kauhua. Vesi on kamala elementti jos happi meinaa loppua.
Antiviral on mahtavan puistattava, tuotteistettua bakterologista body horroria.
ABC's of Death on jatkunut parin osan verran, lyhytelokuva-antologia kirjaimien ja niistä saatavan kuolintavan kuvauksina. Taso vaihtelee näissä muutaman minuutin tarinoissa erittäin paljon, mutta joitakin helmiäkin on joukossa.
Scanners 2:n jos olet hankkinut, niin sitten etsi myös osa 3 dvd:nä. Myös pari Scanner Cop-leffaa on tehty (nämä tosin eivät ole julkaistu Suomessa kuin VHS:nä). Eivät yllä Cronenbergin alkuperäisen tasolle, mutta tämä oli aikoinaan kanadalaisten tuottajien iloksi ihan franchise.
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Antiviral (2012)
- ABC's of Death (2012)
- Scanners 2 (1991)- ja aiheeseen kuulumaton Sanctum (2011)
Sanctum on kauhua. Vesi on kamala elementti jos happi meinaa loppua.
Antiviral on mahtavan puistattava, tuotteistettua bakterologista body horroria.
ABC's of Death on jatkunut parin osan verran, lyhytelokuva-antologia kirjaimien ja niistä saatavan kuolintavan kuvauksina. Taso vaihtelee näissä muutaman minuutin tarinoissa erittäin paljon, mutta joitakin helmiäkin on joukossa.
Scanners 2:n jos olet hankkinut, niin sitten etsi myös osa 3 dvd:nä. Myös pari Scanner Cop-leffaa on tehty (nämä tosin eivät ole julkaistu Suomessa kuin VHS:nä). Eivät yllä Cronenbergin alkuperäisen tasolle, mutta tämä oli aikoinaan kanadalaisten tuottajien iloksi ihan franchise.
Wau, sä saat kuulostamaan, että mä oon tehnyt löytöjä. Scanners 3 pitää jostain vielä hankkia.
Mua jäi vähän mietityttää, että onko nämä ABC's of Death elokuvat ihan omia juttuja, että ei pakolla tarvitsisi hankkia jatko-osia? Kai mä noi jatko-osatkin hankin, jos vaan helposti saisin niitä hankittua. Sitten toi Sanctum niin sen takakannessa lukee, että se edustaa seikkailua. Antiviralin hankin, kun sen kansissa lukee, että sen ohjaaja on David Cronenbergin poika Brandon ja on hänen esikoisohjaus ja muitakin ihan mielenkiintoisia nimiä oli mukana sen elokuvan teossa.
Se mikä vielä innostaa David Cronenbergissä elokuvien lisäksi itseäni on se, että olen syntynyt samana päivänä kuin hän, mutta eri vuonna. Jos toi Antiviral on Winnerin mielestä hyytävä niin odotukseni siitä leffasta on kovat.
EI TARVI: Ei tarvi kahtoa kauhuleffaa, urheilussakkin tapahtuu kummastuttavia ja kauhistuttaia asioita niin Suomessa kuin ulkomailla.
Kun SM- hiihdossa, Imatralla oli menny tuntematon Hiihtäjä ohi SM, MM, Ja Olympia tason hiihtäjä Joni Mäen ohi, näin kirjoitettiin Ilta Sanomissa , että huippu- urheilija sai kunnolla nokkaan
😃( tuo ohi hiihtäjä ei ollu mikään kisa turisti , vaan Pyhähäjärven Pohdin urheiluseuran edustaja , joka hiihti omaa osuuttaan Miesten SM- viestissä,tämä on ollut usein näissä , kisoissa tuloslistojen ,puolivälissä tai parhaimpana 10: parhaan joukossa).
Eli eilen Ilta Sanomat uutisoi.
Huippu- urheilija sai kunnolla nokkaan.
Toki tuosta käsittää otsikosta, että ihan turpaan saanu.
No kyllähän siinä on Kummasuntaa kun ns. " Sunnuntai hiihtäjinä " pidetyn joukkueen edustaja menee huippu- urheilijan ohi !
Sehän käy melkeinpä kauhuleffasta.
Ilman torahampaita , ( Drakulan),
Ja muita kauhukeffan piirteitä.
Viime vuonna Joni Mäellä oli Salpausselällä jonkin moinen kahakka Venäläisen mieshiitäjön kanssa.
Eilen uutisoitiin myös, että Yhdysvalloissa jääkiekkoilija on kuollut kesken ottelun törmättyä toiseen jääkiekkoilijan.
Eikö ole kauhuleffaa ilman käsikirjoitusta.?
Kun elävässä elämässäkin tapahtuu kauhua ja urheilun parissa etenkin..
On laturaivoa sun muuta.
Netflixiin on tulossa jokin aivan uusi Teksasin Moottorisaha murhaaja elokuva. Googlen mukaan sen julkaisu päivä on 18. helmikuuta 2022. En malta odottaa kun se sinne tulee. Eikä ole edes pitkä aika.
Vierailija kirjoitti:
Muffinsi kirjoitti:
"Tool Box murdere" tms, siinä murhaaja lahtaa kerrostalon asukkaita ja satuin olemaan juuri omilleni vanhempieni luonta muuttanut, sressaantunut ja masentunut. Pelkäsin kerrostalon kellaritilaa ja elokuvan jälkeen koko taloa.
Taidat tarkoittaa Toolbox murders elokuvaa?
Jos on toi, niin onko kumman vuoden elokuva: 1978 vai 2004?Mä sattumalta (tietämättä koko elokuvaa) olin joskus ostanut kirppareilta tuon 2004 vuoden elokuvan ja ihan hyvä elokuva on itselleni. Se leffa osasi jonkin verran jännittää joissain kohdissa.
Silloin videolain aikaan lainasin Toolbox murdersin brittikopion kaverilta. Sehän oli leikattu, mutta jostain kaveri oli saanut kopioin tehdessään käsiinsä myös leikkaamattoman italialaisen version, josta leikatut kohdat oli liitetty mukaan.
Paavo Väyrysen tie Suomen kuninkaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muffinsi kirjoitti:
"Tool Box murdere" tms, siinä murhaaja lahtaa kerrostalon asukkaita ja satuin olemaan juuri omilleni vanhempieni luonta muuttanut, sressaantunut ja masentunut. Pelkäsin kerrostalon kellaritilaa ja elokuvan jälkeen koko taloa.
Jos on toi, niin onko kumman vuoden elokuva: 1978 vai 2004?Mä sattumalta (tietämättä koko elokuvaa) olin joskus ostanut kirppareilta tuon 2004 vuoden elokuvan ja ihan hyvä elokuva on itselleni. Se leffa osasi jonkin verran jännittää joissain kohdissa.
Silloin videolain aikaan lainasin Toolbox murdersin brittikopion kaverilta. Sehän oli leikattu, mutta jostain kaveri oli saanut kopioin tehdessään käsiinsä myös leikkaamattoman italialaisen version, josta leikatut kohdat oli liitetty mukaan.
Mä en löytänyt googlen kautta tuota elokuvaasi.
Koko aika vaan ehdotti noita kahta Toolbox murders elokuvaa jotka jo mainitsin. Onko toi sitten joku hyvin hyvin vanhan aikainen elokuva, jota ei olla päivitetty nykypäivään? Onko se vielä vanhempia elokuvia, kuin mitä ollaan tallennettu vhs kaseteille? Vai onko google jotenkin viallinen?
Mulle varmaan nykyisin pelottavin on "Manaaja". Ei leffan takia vaan teeman puolesta. Oon lääkäri, ja työni puolesta joutunut seuraamaan eksorsismia muutamaan otteeseen (katolisen kirkon kutsumana, käsittääkseni luterilaisilla ei sellaista..) Se "manattava" yhdellä kädenheilauksella nosti mut ilmaan ja en vieläkään osaa keksiä, miten lavastivat sen.. se olikin sitten viimeinen kerta ku olin niissä mukana. Ohjasin silloiseselle kollegalle seuraavan pyynnön, mutta hän eka kerran jälkeen lopetti eikä puhunut siitä. Sen jälkeen kait rooliin tuli joku "uskis" meidän osastolta. Yritin jutella hänelle kerran siitä, mutta totesi ainoastaan olevansa terveydenhuollon ammattilaisena paikalla ja tekevänsä rooliaan eikä ota työssään kantaa hengellisiin asioihin. No jooh, mut siitä jäi se, että Manaajaa en halua katsoa kun alkaa ahdistamaan..
Hostel 1, hirveä.
Kammoan kidutusta.
Vierailija kirjoitti:
Kaffepullan naama näkyi selaushistoriassa tämän ketjun kohdalla tänä aamuna, kun olin poistamassa selaushistoriaa 😂 Valitettavasti poistin Kaffepullan naamankin selaushistoriastani, kun tuntui niin painostavalta se kuva (kasvot ei vaan sopinut selaushistoriaani)
No sori siitä!
Katsoin juuri no one gets out alive. Ihan hyvä peruskauhu, mutta ei tehnyt kovin suurta vaikutusta. Ei kovin omaperäinen, tällaisia on tehty jo niin paljon.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Hostel 1, hirveä.
Kammoan kidutusta.
Oliko tämä se, jossa näytteli Samuli Edelmanin ex-tyttöystävä Vera Jordanova?
🇺🇦🇮🇱
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sori siitä!
Katsoin juuri no one gets out alive. Ihan hyvä peruskauhu, mutta ei tehnyt kovin suurta vaikutusta. Ei kovin omaperäinen, tällaisia on tehty jo niin paljon.
Mä oon nähnyt tuon mainitsemasi leffan ja oli se minullekin ihan viihdyttävä kauhu elokuva. Siitä leffasta ei oikein mitään jäänyt kunnolla mieleen ja äsken katsoin sen trailerin. Ilman sitä traileria en olisi osannut sanoa olenko nähnyt sen leffan vai en. Ei jää muistettavaksi elokuvaksi.
Eikä se sun vika ole, että naamasi tuli selaushistoriaani :)
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hostel 1, hirveä.
Kammoan kidutusta.Oliko tämä se, jossa näytteli Samuli Edelmanin ex-tyttöystävä Vera Jordanova?
Tuo Vera näyttelee Hostelin 1:ssä ja 2:ssa osassa.
Itse muistan vaan hänet tuosta jatko-osasta.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muffinsi kirjoitti:
Koko aika vaan ehdotti noita kahta Toolbox murders elokuvaa jotka jo mainitsin. Onko toi sitten joku hyvin hyvin vanhan aikainen elokuva, jota ei olla päivitetty nykypäivään? Onko se vielä vanhempia elokuvia, kuin mitä ollaan tallennettu vhs kaseteille? Vai onko google jotenkin viallinen?
En nyt ihan ymmärrä kysymystä (olen lainaamasi kommentin kirjoittaja). Mutta selvennetään:
Siis videolain aikaan, jolloin K18-elokuvia ei ollut myytävänä eikä vuokrattavana, lainasin kaverilta videon, johon hän oli kopioinnut vuoden 1978 Toolbox murder -elokuvan Brittimarkkinoille suunnatun leikatun videon. Kopioinnin hän oli tehnyt niin, että kun videoon olisi tullut leikattu kohta, hän keskeytti kopioinnin ja kopioi siihen kohtaan Italian markkinoille suunnatusta leikkaamattomasta videosta (joka oli siis dubattu italiaksi) tämän kohtauksen. Kohtauksen jälkeen hän jatkoi kopiointia Brittiversiosta.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon nähnyt tuon mainitsemasi leffan ja oli se minullekin ihan viihdyttävä kauhu elokuva. Siitä leffasta ei oikein mitään jäänyt kunnolla mieleen ja äsken katsoin sen trailerin. Ilman sitä traileria en olisi osannut sanoa olenko nähnyt sen leffan vai en. Ei jää muistettavaksi elokuvaksi.
Eikä se sun vika ole, että naamasi tuli selaushistoriaani :)
Joo, en mä siitä itseäni ruoskinutkaan 😄
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muffinsi kirjoitti:
Koko aika vaan ehdotti noita kahta Toolbox murders elokuvaa jotka jo mainitsin. Onko toi sitten joku hyvin hyvin vanhan aikainen elokuva, jota ei olla päivitetty nykypäivään? Onko se vielä vanhempia elokuvia, kuin mitä ollaan tallennettu vhs kaseteille? Vai onko google jotenkin viallinen?En nyt ihan ymmärrä kysymystä (olen lainaamasi kommentin kirjoittaja). Mutta selvennetään:
Siis videolain aikaan, jolloin K18-elokuvia ei ollut myytävänä eikä vuokrattavana, lainasin kaverilta videon, johon hän oli kopioinnut vuoden 1978 Toolbox murder -elokuvan Brittimarkkinoille suunnatun leikatun videon. Kopioinnin hän oli tehnyt niin, että kun videoon olisi tullut leikattu kohta, hän keskeytti kopioinnin ja kopioi siihen kohtaan Italian markkinoille suunnatusta leikkaamattomasta videosta (joka oli siis dubattu italiaksi) tämän kohtauksen. Kohtauksen jälkeen hän jatkoi kopiointia Brittiversiosta.
Mä oon väärin käsittänyt aikaisemman kommenttisi, sillä nyt tuli selväksi kommenttisi. Mä ensiksi ihmettelin mikä elokuva on kyseessä, mutta nyt se selvisi.
Katsoin netflixin uutuuden Jättömaa elokuvan viime yönä ja hyytävä leffa oli. Myös se oli nerokas siinäkin suhteessa, että jätti loppu ratkaisua pohtimaan, ...
En halua spoilata mitään, joten jätin tuon lauseen vähän kesken.