MikÀ on pelottavin kauhuleffa?
Kommentit (3545)
MÀ löysin kirppikseltÀ tÀnÀÀn Renny Harlinin Manaajan.
Onko muut nÀhneet tÀmÀn?
Jos on niin onko luokiteltavana pelottavaksi tai edes jÀnnittÀvÀksi?
Vierailija kirjoitti:
MÀ löysin kirppikseltÀ tÀnÀÀn Renny Harlinin Manaajan.
Onko muut nÀhneet tÀmÀn?
Jos on niin onko luokiteltavana pelottavaksi tai edes jÀnnittÀvÀksi?
Varmaan mun vanha, kun just vĂ€hĂ€n aikaa sitten vein hyvĂ€ntekevĂ€isyyskirppikselle 2 Manaajaa đ AlkuperĂ€isen pidin itse, mutta jatko-osat lahjoitin pois. Varmaan ihan jĂ€nnĂ€ on ollut, mutta ei niin pelottava, ettĂ€ olisin halunnut pitÀÀ itsellĂ€ni ja katsoa uudestaan.
Oma suosikkini on The Descent https://www.leffatykki.com/elokuvat/descent-the-loukussa/
En tiennyt olevani ahtaanpaikan kammoinen ennen tota leffaa.
En tiedÀ tÀmÀn kamalan leffan nimeÀ, mutta osaisiko joku muu tunnistaa nÀiden hatarien mielikuvieni perusteella: pÀÀosien esittÀjÀt taisivat olla aasialaisen nÀköisiÀ (tai sitten latinoja??). Leffassa oli kaupattavien elinten varastamista uhreilta ja yksi kaapattu uhri suivaantui kohtalostaan ja pÀÀtti kostaa. Loppukohtaus oli verinen todella pelottava puukkotappelu rantavedessÀ. Muistaakseni uhriksi joutunut sisÀelimensÀ menettÀnyt voitti tappelun.
Sorry, ettÀ en osaa kertoa elokuvasta fiksummin, mutta muistan, ettÀ se oli hyytÀvÀÀ katsottavaa. Tuli joskus vuosia sitten myöhÀÀn yöllÀ telkkarista.
Hohto, Ring, Martyrs, Woman in Black ja The Visit ovat hyviÀ.
Sitten erityismaininta, en lukenut koko ketjua mutta ei tullut vastaan vielÀ. Terrifier ja vielÀ enemmÀn Terrifier 2. En osaa sanoa mitÀÀn muuta kuin katsokaa omalla vastuulla, olen nÀhnyt kaikki hostelit, sawit, centipedet yms mutta tÀmÀ oli sairain leffa minkÀ olen nÀhnyt ikinÀ. Mutta todella hyvÀ jos edes voi sanoa noin,en tiedÀ onko edes sallittua sanoa jotain noin mielenvikaista hyvÀksi.
Insidious , eka niistÀ. VielÀkÀÀn uskalla katsoa uudelleen. KynsiÀÀn viilaavat paholainen oli niin karmea ettÀ tuli uniin. Iiiiik.
Vierailija kirjoitti:
White Noise
White Noise on vuonna 2005 ensi-iltansa saanut jÀnnityselokuva. Elokuva kÀsittelee paranormaalia ilmiötÀ, EVP:tÀ. Elokuvan on ohjannut Geoffrey Sax.
"Elokuva kertoo Jonathan RiversistÀ, jonka vaimo kuolee auto-onnettomuudessa. Pian kuoleman jÀlkeen Jonathan tutustuu Raymondiin, joka tutkii EVP-ilmiötÀ. TÀmÀn avulla Jonathan pÀÀsee kommunikoimaan vaimonsa kanssa, mutta pian televisiossa alkaa nÀkyÀ muitakin kuin hÀnen vaimonsa. Onko EVP sittenkÀÀn niin turvallista?" wikipedia
NÀin on. Itsekin vietin unettoman yön tÀmÀn leffan jÀlkeen.
SDP:n puoluekokous.
Kaikki osat pelottavia, mutta kyllÀ tÀmÀ uusin jaksoi edelleen jÀrkyttÀÀ.
Vierailija kirjoitti:
Hohto, Ring, Martyrs, Woman in Black ja The Visit ovat hyviÀ.
Sitten erityismaininta, en lukenut koko ketjua mutta ei tullut vastaan vielÀ. Terrifier ja vielÀ enemmÀn Terrifier 2. En osaa sanoa mitÀÀn muuta kuin katsokaa omalla vastuulla, olen nÀhnyt kaikki hostelit, sawit, centipedet yms mutta tÀmÀ oli sairain leffa minkÀ olen nÀhnyt ikinÀ. Mutta todella hyvÀ jos edes voi sanoa noin,en tiedÀ onko edes sallittua sanoa jotain noin mielenvikaista hyvÀksi.
Woman in black oli vÀhÀn pettymys, koska olin lukenut kirjan. Mutta niin pÀin tehdessÀ kÀy usein niin.
Karmea kirjoitti:
Rotat
Onks toi Willard -leffa?
Kun olin ala-asteella niin koulussa laitettiin se leffa pyörimÀÀn. En ole unohtanut sitĂ€ leffaa siinĂ€ olevan rotta invaasion takia đ„¶
Vanhoista leffoista parhain on ehdottomasti liftari Rutger Hauer pÀÀosassa. TrillereistÀ parhaimpia on yksinÀinen paikka kuolla.
Tuli katsottua The Gallows 1 ja 2 leffat.
YkkösessÀ oli mielestÀni jÀnnittÀvÀ tunnelma ja oli kiva tarina pienimuotoiseksi kauhuelokuvaksi.
Found-footage elokuva.
Kakkonen oli ihan oudoksi tehty.
SiinÀ oli jotain tosi kivaa, mutta ei ollut mielestÀni niin hyvÀ kuin eka osa.
Tuntui mielestÀni vÀhÀn vÀkinÀisiltÀ sÀikyttely yrityksiltÀ. TÀmÀ kakkonen on katsottavissa netflixistÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakastan kauhuleffoja, joten tÀÀltÀ tulee kauhuleffafriikin objektiivinen vastaus. Martyrs on sellanen leffa, joka jÀÀnyt kummittelemaan vuosikausiksi pÀÀhÀn ja meni tÀydellisesti ihon alle.
Kai katsoit sen alkuperÀisen ranskalaisen?
MÀ oon nÀhnyt molemmat, enkÀ pahemmin nÀhnyt niissÀ eroja. Aika samanlaisia ovat.
Eri
Oletko tosissasi? NÀissÀhÀn oli vaikka kuinka paljon eroavaisuuksia.
Ei siinÀ menetÀ mitÀÀn, jos toisen vain on niistÀ nÀhnyt. Ei se uusinta versio tuo oikein mitÀÀn uutta siihen leffaan.
Ei tosiaankaan tuo ja menettÀÀ ne alkuperÀisenkin sÀrmÀt. Mutta onhan se tuokin tapa mitÀtöidÀ elokuva + tapa mitÀtöidÀ sen alkuperÀisenkin katselu "jos vain toisen niistÀ on nÀhnyt, niin katsokaa vaan se remake, nössöt!"
;D
AlkueperÀinen Manaaja