Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on pelottavin kauhuleffa?

Vierailija
18.06.2018 |

Kysymys olikin jo otsikossa 😨

Kommentit (3740)

Vierailija
2141/3740 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkueperäinen Manaaja

Vierailija
2142/3740 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä löysin kirppikseltä tänään Renny Harlinin Manaajan.

Onko muut nähneet tämän?

Jos on niin onko luokiteltavana pelottavaksi tai edes jännittäväksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2143/3740 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hostel , 1,2,3

Vierailija
2144/3740 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä löysin kirppikseltä tänään Renny Harlinin Manaajan.

Onko muut nähneet tämän?

Jos on niin onko luokiteltavana pelottavaksi tai edes jännittäväksi?

Varmaan mun vanha, kun just vähän aikaa sitten vein hyväntekeväisyyskirppikselle 2 Manaajaa 😁 Alkuperäisen pidin itse, mutta jatko-osat lahjoitin pois. Varmaan ihan jännä on ollut, mutta ei niin pelottava, että olisin halunnut pitää itselläni ja katsoa uudestaan.

Oma suosikkini on The Descent https://www.leffatykki.com/elokuvat/descent-the-loukussa/ 

En tiennyt olevani ahtaanpaikan kammoinen ennen tota leffaa.

Vierailija
2145/3740 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tämän kamalan leffan nimeä, mutta osaisiko joku muu tunnistaa näiden hatarien mielikuvieni perusteella: pääosien esittäjät taisivat olla aasialaisen näköisiä (tai sitten latinoja??). Leffassa oli kaupattavien elinten varastamista uhreilta ja yksi kaapattu uhri suivaantui kohtalostaan ja päätti kostaa. Loppukohtaus oli verinen todella pelottava puukkotappelu rantavedessä. Muistaakseni uhriksi joutunut sisäelimensä menettänyt voitti tappelun.

Sorry, että en osaa kertoa elokuvasta fiksummin, mutta muistan, että se oli hyytävää katsottavaa. Tuli joskus vuosia sitten myöhään yöllä telkkarista.

Vierailija
2146/3740 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohto, Ring, Martyrs, Woman in Black ja The Visit ovat hyviä.

Sitten erityismaininta, en lukenut koko ketjua mutta ei tullut vastaan vielä. Terrifier ja vielä enemmän Terrifier 2. En osaa sanoa mitään muuta kuin katsokaa omalla vastuulla, olen nähnyt kaikki hostelit, sawit, centipedet yms mutta tämä oli sairain leffa minkä olen nähnyt ikinä. Mutta todella hyvä jos edes voi sanoa noin,en tiedä onko edes sallittua sanoa jotain noin mielenvikaista hyväksi.

Vierailija
2147/3740 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkkeljärven lapio

Vierailija
2148/3740 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insidious , eka niistä. Vieläkään uskalla katsoa uudelleen. Kynsiään viilaavat paholainen oli niin karmea että tuli uniin. Iiiiik.

Vierailija
2149/3740 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

White Noise

White Noise on vuonna 2005 ensi-iltansa saanut jännityselokuva. Elokuva käsittelee paranormaalia ilmiötä, EVP:tä. Elokuvan on ohjannut Geoffrey Sax.

"Elokuva kertoo Jonathan Riversistä, jonka vaimo kuolee auto-onnettomuudessa. Pian kuoleman jälkeen Jonathan tutustuu Raymondiin, joka tutkii EVP-ilmiötä. Tämän avulla Jonathan pääsee kommunikoimaan vaimonsa kanssa, mutta pian televisiossa alkaa näkyä muitakin kuin hänen vaimonsa. Onko EVP sittenkään niin turvallista?"  wikipedia

Näin on. Itsekin vietin unettoman yön tämän leffan jälkeen.

Vierailija
2150/3740 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

RKP:n puoluekokous.

Vierailija
2151/3740 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi valittua

Vierailija
2152/3740 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rotat

Vierailija
2153/3740 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

SDP:n puoluekokous.

Kaikki osat pelottavia, mutta kyllä tämä uusin jaksoi edelleen järkyttää.

Vierailija
2154/3740 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

SE8

Vierailija
2155/3740 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohto, Ring, Martyrs, Woman in Black ja The Visit ovat hyviä.

Sitten erityismaininta, en lukenut koko ketjua mutta ei tullut vastaan vielä. Terrifier ja vielä enemmän Terrifier 2. En osaa sanoa mitään muuta kuin katsokaa omalla vastuulla, olen nähnyt kaikki hostelit, sawit, centipedet yms mutta tämä oli sairain leffa minkä olen nähnyt ikinä. Mutta todella hyvä jos edes voi sanoa noin,en tiedä onko edes sallittua sanoa jotain noin mielenvikaista hyväksi.

Woman in black oli vähän pettymys, koska olin lukenut kirjan. Mutta niin päin tehdessä käy usein niin.

Vierailija
2156/3740 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauna

Vierailija
2157/3740 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmea kirjoitti:

Rotat

Onks toi Willard -leffa?

Kun olin ala-asteella niin koulussa laitettiin se leffa pyörimään. En ole unohtanut sitä leffaa siinä olevan rotta invaasion takia 🥶

Vierailija
2158/3740 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoista leffoista parhain on ehdottomasti liftari Rutger Hauer pääosassa. Trillereistä parhaimpia on yksinäinen paikka kuolla.

Vierailija
2159/3740 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli katsottua The Gallows 1 ja 2 leffat.

Ykkösessä oli mielestäni jännittävä tunnelma ja oli kiva tarina pienimuotoiseksi kauhuelokuvaksi.

Found-footage elokuva.

Kakkonen oli ihan oudoksi tehty.

Siinä oli jotain tosi kivaa, mutta ei ollut mielestäni niin hyvä kuin eka osa.

Tuntui mielestäni vähän väkinäisiltä säikyttely yrityksiltä. Tämä kakkonen on katsottavissa netflixistä.

Vierailija
2160/3740 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakastan kauhuleffoja, joten täältä tulee kauhuleffafriikin objektiivinen vastaus. Martyrs on sellanen leffa, joka jäänyt kummittelemaan vuosikausiksi päähän ja meni täydellisesti ihon alle.

Kai katsoit sen alkuperäisen ranskalaisen?

Mä oon nähnyt molemmat, enkä pahemmin nähnyt niissä eroja. Aika samanlaisia ovat.

Eri

Oletko tosissasi? Näissähän oli vaikka kuinka paljon eroavaisuuksia.

Ei siinä menetä mitään, jos toisen vain on niistä nähnyt. Ei se uusinta versio tuo oikein mitään uutta siihen leffaan.

Ei tosiaankaan tuo ja menettää ne alkuperäisenkin särmät. Mutta onhan se tuokin tapa mitätöidä elokuva + tapa mitätöidä sen alkuperäisenkin katselu "jos vain toisen niistä on nähnyt, niin katsokaa vaan se remake, nössöt!"

;D