Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kadun toista lastani..

Kakkonen kaduttaa
18.06.2018 |

Kaduttaa, että olen tehnyt tuon lapsen. Viime aikoina katumuksen tunne on vain syventynyt ja nyt näen lapsessa enää riesan ja ärsykkeen. Tuo lapsi vain huutaa ja riehuu, huutaa päivästä toiseen. Aamusta iltaan. Kipua ei itke, se on varmistettu lääkärissä, kunhan vain huutaa elämiseen tyytymättömyyttä. Vieläkään ei ole kertynyt yhtään täyttä nukuttua yötä, vaikka lapsi on kohta 2v. Herää joka yö pullolle, vaikka yösyömisiä on kokeiltu lopettaa monta kertaa, turhaan. Aamulla ensimmäisenä alkaa ulvomaan ja ulvoo läpi päivän. Ruokapöydässä sylkee ruoan pois suustaan ja lyö lusikkaan. Kaikki pitää saada syödä pöydältä, muuten ei onnistu. Tänäkin aamuna heräsi klo 6.30 ja valvoo vieläkin. Mölyää tuolla sängyssään, kun en saa millään keinolla nukkumaankaan. Esikoinen ei saa unta, kun pienempi sisarus valvottaa. Tästä kärsii kaikki.
Minulla ei ole pakopaikkaa minnekkään, en tunne ketään kenen luo voisin mennä ilman lapsia ja minulla ei ole sukuakaan jonne voisin mennä itsekseni hengittämään ja keskustelemaan aikuisten kesken. Olen aivan romuna, tämä elämä tuntuu tosi paskalle, vankilalle. Mies on hermoraunio, koska tämä jatkuva huutamisen kuuntelu töiden lisäksi rasittaa häntäkin. Olen itse nykyään aina pahalla päällä, koska tuntuu etten kestä tätä enää. Pelkään, että lyön tuota huutavaa pentua nyrkillä, että pitäisi suunsa kiinni edes hetken. Väsyttää, mutta päiväunille ei voi rueta, kun ei tuokaan lapsi nuku. Meillä ei ole ketään, joka voisi ottaa nuo lapset hoitoon, ei isovanhempia eikä muita sukulaisia, jotka tulisi toimeen noin pienten lasten kanssa. Yksi sukulainen hoitaa nuita lapsia ehkä kerran pari vuoteen kokonaisen viikonlopu. Minua ahdistaa, kun täällä kotona ei voi nykyään keskustella mistään, kun mitään ei kuule tuon turhan huutamisen yli. Minnekkään ei voi mennä kylään, kun tuo pentu aloittaa huutamisen sielläkin, kiipeilee ja käyttäytyy niin, ettei yksinkertaisesti enää huvita lähteä mihinkään. Viimeksi kylässä lapsi repi pöytäliinasta niin, että kaatoi kahvikupin ja kermakon pöydälle. Häpesin silmät päästäni.
Kaduttaa tuo lapsi, ei olisi pitänyt koskaan sitä tehdä. Nyt voisin kenties elää elämää, jossa olisi yksi lapsi, joka iällisesti on jo sen verran viisas, että tietää miten käyttäytyä ja on aina ollut kiltti muutenkin, ei mikään turhan ulvoja.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla totta, että joku  voi katua toista lastaan. Ihmisillä on ainakin joitakin vuosia taaksepäin ollut kaksitoista lasta, eivät varmasti ole katuneet heistä ketään.

Näen asian niin, jos lapsi on jo syntynyt ja sitä katuu, että on saanut tuon jumalan lahjan, arvokkain,, mitä voi olla, täytyy olla jonkinmoinen mielenterveysongelmainen ihminen.

Vierailija
62/69 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella raskas tilanne, ei kateeksi käy. Kerro rehellisesti tämä tilanne vaikka neuvolassa. Jos sieltä järjestyisi apua? Ei tuollaista jaksa pimahtamatta loputtomiin. 

Onkohan lapsella jotain aistiyliherkkyyttä tms., ja olo on siksi kokoajan hankala? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsi turhaan itke, syy siihen on oltava. Lapsi on vietävä lääkäriin, jos se on sairas.

Vai onko vaipat hautuneet liian pitkään niitä vaihtamatta, Vai onko lapsi nälkäinen.

Vierailija
64/69 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä olisi aina kiva kuulla miten kävi. Lapsi nyt koululainen.

Vierailija
65/69 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla totta, että joku  voi katua toista lastaan. Ihmisillä on ainakin joitakin vuosia taaksepäin ollut kaksitoista lasta, eivät varmasti ole katuneet heistä ketään.

Näen asian niin, jos lapsi on jo syntynyt ja sitä katuu, että on saanut tuon jumalan lahjan, arvokkain,, mitä voi olla, täytyy olla jonkinmoinen mielenterveysongelmainen ihminen.

Ai ei vai?

T: ei-toivottu ja kaduttu lapsi, joka oli hyvin helppo ja hiljainen, mutta ei haluttu

Vierailija
66/69 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko se kakkosesta? Repeskö pahasti?

Vierailija
67/69 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykopaatti lapsi. Tuleva häirikkö, kiusaaja, mahdollinen rikollinen.

Vierailija
68/69 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu, että suomalaisilta keskutelupalstoilta on vaikea saada tukea ja ymmärrystä kun kyse on lapsen katumisesta ja niihin viittaavista tunteista. Linkkaan tähän Redditissä olevan keskustelupalstan, jossa katuvat vanhemmat puhuvat suoraan omista tunteistaan, tilanteistaan ja saavat siellä vertaistukea, eivätkä vittuilua tai paheksuntaa. Palsta on englanninkielinen, mutta jos englanti sujuu niin suosittelen käydä tutustumassa. https://www.reddit.com/r/regretfulparents/

Seuraan myös paljon englanninkielisiä vanhempien keskustelupalstoja ja ero juuri tässä kohtaa on valtava suomalaisiin verrattuna. Äidit tsemppaa toisiaan ja lähettää rohkaisevia viestejä. Suosittelen jokaista etsimään näitä.

Vierailija
69/69 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko maitoallergia käynyt mielessä? Yhdellä tuttavaperheellä oli aikanaan vastaavanlainen tilanne ja kaiken sen huudon takaa löytyi maitoallergia. 

Minulla kaksoset ulvoivat päivisin tyytymättömyyttään tai mitä lie. Yöllä eivät onneksi rääkyneet turhanpäiväistä. Nyt ovat jo 10v, toinen naukuu ja vinkuu jonkik verran edelleen. Taaperoikiäisinä se ulvominen oli pahimmillaan ja sitä on jatkunut tähän päivään asti ainakin jossain muodossa. Mitään neurologista ongelmaa ei ole, ovat fiksuja lapsia tänä päivänä. Aika on tehnyt tehtävänsä, aivot kehittyneet ja kypsyneet.

Mutta raskasta on kuunnella lapsen ulvomista tunnista, päivästä, viikosta ja vuodesta toiseen. Se syö ihmistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi