Miten tofu paistetaan``?tai maustetaan.
Kommentit (7)
Tofu kannattaa prässätä ensin: tofu lautaselle leivinlaudan tms alle ja joku painava kirja päälle. Sitten vaan öljyä ja soijakastiketta pannulle ja tofut perään
Prässää, marinoi, kuivaa ja voit paistaa uunissa jos et halua paistaa öljyssä. Itse kierrätän kuumalla pannulla vähässä öljyssä kunnes saa väriä ja jos aikaa niin uuniin.
Voissa tai ankanrasvassa tulee parasta, vegaaniystävätkin on kehunut aina mun tofua.
Helppo tofu
Osta makeaa chilikastiketta (Blue Dragon Sweet Chilli Dipping Sauce). Leikkaa tofusta isohkot viipaleet (jotka helppo kääntää lastalla), prässää hellästi liika neste pois. Kuivaa talouspaperilla. Ripottele niille hieman suolaa.
Lämmitä wok- tai paistinpannu, lisää hieman öljyä. Lisää öljyyn ym. chilikastiketta, anna paistua minuutin, sekoita lastalla ettei pala pohjaan. Lisää tofut ja paista ne kummaltakin puolelta.
Syö tofut niin että ripottele niille tuoretta vihreää korianteria ja kääri ne "paketiksi" lehtisalaattiin avulla.
Vierailija kirjoitti:
Voissa tai ankanrasvassa tulee parasta, vegaaniystävätkin on kehunut aina mun tofua.
Siis vegaanille tuolla reseptillä. Just joo... vaikka en vegaani olekaan nin jotenkin ymmhh..
Paistetaan pannulla ja maustetaan mausteilla.