Hei oikeesti mikä auttaa ummetukseen? Hermo menee
Vatsaan koskee, ruoka ei maistu ja vit*ttaa aidosti. Neljättä päivää tukossa, ensi kertaa elämässäni. Mikä tähän auttaa?? En ole syönyt mitään uutta ja ihmeellistä, harrastan liikuntaa normaalisti jne. joten en tajua mistä tämä johtuu. Ja silti... ei mitään. Riipasenko kännin, eikös darrassa kakkis yleensä irtoa? No vitsi tuo, mutta oikeasti nyt apua :(
T. Epätoivoinen vatsakipuinen
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Mistä saa pellavansiemeniä?
-toinen ummettunut
Rouhetta myydään ihan jokaisessa ruokakaupassa. Samalla hyllyllä linssien ja papujen kanssa tai hoitamisen. Hinta noin 1,50. Kestää kuukauden.
Mulla on auttanut parhaiten aamulla, kun juo heti herättyä keitettyä vettä (kylmällä jäähdytetty sen verran että pystyy juoda) useamman kupin. Ihan hikoiluttaa, mutta kyllä lähtee suolestakin tavara liikkeelle.
Myös magnesiumtabletit ennen nukkumaan menoa.
Pussi pandan lakua.6h ja homma hoidettu pahimmassakin tapauksessa.Mulla toimii äärilaita-safka myös,sipsit tai pizza tms kun en niitä koskaan syö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä saa pellavansiemeniä?
-toinen ummettunut
Rouhetta myydään ihan jokaisessa ruokakaupassa. Samalla hyllyllä linssien ja papujen kanssa tai hoitamisen. Hinta noin 1,50. Kestää kuukauden.
Pitääkö ap:n kulkea kuukausi tukos perseessään ennen kuin irtoaa?
Jos syynä on kova kakka niin kannattaa varmaan ensimmäiseksi kokeilla jotain pehmittävää ainetta mielummin kuin suoliston lihaksiin vaikuttavaa, vaikka vaikuttaisi hitaammin. Esim. Movicol.
Vierailija kirjoitti:
Liikunta.
Lenkille Mars!
Ihme komentelija!
Juo vettä ja rypsi/rapsiöljy 2 ruokalusikallista suun kautta nautittina niin kyllä lähtee.
Ja jatkossa huolehdit öljyn saamisen niin ei uusiudu. 1rkl/pvä
Vierailija kirjoitti:
Juo vettä ja rypsi/rapsiöljy 2 ruokalusikallista suun kautta nautittina niin kyllä lähtee.
Ja jatkossa huolehdit öljyn saamisen niin ei uusiudu. 1rkl/pvä
Voi tietysti valita ihmiselle sopivan öljyn rypsin/rapsin sijaan.
Mulla oli viimeisimmässä raskaudessa aivan jäätävä kuukausia kestänyt ummetus. Otin Laxoberonia joka neljäs tai viides päivä, niin silloin toimi. Sai tosin varautua siihen, että kun nukkumaan käydessä iltakymmeneltä otti helmet, niin joskus neljän-viiden aikaan joutui jo heräämään pöntölle. Lääkäri suositteli, että voisin kokeilla syödä kolme kiiviä joka aamu... yritin sitäkin, mutta kiivit alkoivat jo ekalla yrityksellä yököttää ja kokeilusta piti luopua. Mutta Ap voisit kokeilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten saa ummetuksen?
Ja miksi naisilla on niin usein ummetusta?
En muista ikinä kokeneeni ummetusta, vaikka söisi miten väärin/huonosti niin ei ole tietoakaan ummetuksesta.
Enkä muista että kukaan miespuolinen kaverikaan olisi ummetusta kokenut, kun joskus ihmeteltiin että miten naisilla sitä on usein
Naiset syö niin paljon viljakuitua, se on aikamoinen ummetuksen aiheuttaja. Sitten kun on se ummetus, ne syö lisää kuitua :)
Ai jaa, mulla iskee ummetus heti, kun jätän ruisleivän pois ruokavaliosta. Ja nuo joidenkin suosittelemat 2 rkl öljyä -lääkitykset ei auta siihen yhtään, ei myöskään mitkään rasvaiset pähkinät. Mikä siinä on niin vaikea uskoa, että ihmisiä on erilaisia?
Veljeni muuten kärsi pienestä pitäen ummetuksesta myös. Että on sitä miehilläkin.
Tämä on niin yksilöllistä. Annetuista lääkkeettömistä konsteista minulla toimivat lenkkeily ja luumut, ei muut. Mutta ei sitä voi taata että ne aloittajalla toimisivat.
Mustalla kahvilla ei ole mitään tehoa, ei edes tyhjään mahaan vedettynä. Magnesium (jota käytän lihaskramppeihin), ksylitoli ja muut makeutusmaineet, ruokaöljy, suolavesi, pähkinät, lakritsi - ei mitään vaikutusta paitsi pieruja makeutusaineista. Pellavansiemenet muodostaa suolessani jotain kuohkeaa löllölimaa, jota kyllä valuu ulos, mutta kokkareet pysyy entisillä sijoillaan. Tupakkaa en ole kokeillut enkä aio.
Mutta kai nuo sitten joillakin auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Apteekissa on hyllymetrettäin tehokkaita lääkkeitä vaivaasi.
Itse olen käyttänyt esim. Levolaxia ja jos tuntuu, että on jäänyt jumiin, niin Microlaxia. Turha kärvistellä ja odottaa kuitujen vaikutusta.
Miten sana "apteekki" saa ihmiset yläpeukuttamaan ja jos kertoo mikä ruoka auttaa niin tulee alapeukkua.
Tää palsta on ihan uskomaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen käyttänyt esim. Levolaxia ja jos tuntuu, että on jäänyt jumiin, niin Microlaxia. Turha kärvistellä ja odottaa kuitujen vaikutusta.Miten sana "apteekki" saa ihmiset yläpeukuttamaan ja jos kertoo mikä ruoka auttaa niin tulee alapeukkua.
Koska ruoka on vain kaloreita eikä sillä ole mitään vaikutusta hyvinvointiin. Apteekista haetaan apua jokaiseen "vaivaan"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuorepuuro: luonnonjogurttia, sinne turpoamaan kaurahiutaleita, leseitä, chiaa, pellavarouhetta, mustikoita ja sokeria tai hunajaa. Voi tehä myös piimään. Turvota yö jääkapissa. Toimii!
Ei yhtään kuitua enää lisää!
Oliiviöljyä, pähkinöitä ja runsaasti vettä!. Suoli on jo täynnä tavaraa niin ei sinne tartte yhtään lisää.. rasvaa liukasteeksi
Siis ja mitenköhän tuo oliiviöljy ja pähkinät "liukastavat" suolta?? Kaikkea tällä palstalla uskotaankin, kun vaan riittävän uskottavasti kirjoitetaan.
Sitäpaitsi noissa pähkinöissä on kuitua, joten PIKKUISEN taas sakkaa logiikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuorepuuro: luonnonjogurttia, sinne turpoamaan kaurahiutaleita, leseitä, chiaa, pellavarouhetta, mustikoita ja sokeria tai hunajaa. Voi tehä myös piimään. Turvota yö jääkapissa. Toimii!
Ei yhtään kuitua enää lisää!
Oliiviöljyä, pähkinöitä ja runsaasti vettä!. Suoli on jo täynnä tavaraa niin ei sinne tartte yhtään lisää.. rasvaa liukasteeksi
Siis ja mitenköhän tuo oliiviöljy ja pähkinät "liukastavat" suolta?? Kaikkea tällä palstalla uskotaankin, kun vaan riittävän uskottavasti kirjoitetaan.
Sitäpaitsi noissa pähkinöissä on kuitua, joten PIKKUISEN taas sakkaa logiikka.
Aineenvaihdunnasta tietävät ymmärtävät asian. Se ei ole uskon asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen käyttänyt esim. Levolaxia ja jos tuntuu, että on jäänyt jumiin, niin Microlaxia. Turha kärvistellä ja odottaa kuitujen vaikutusta.Miten sana "apteekki" saa ihmiset yläpeukuttamaan ja jos kertoo mikä ruoka auttaa niin tulee alapeukkua.
Koska ruoka on vain kaloreita eikä sillä ole mitään vaikutusta hyvinvointiin. Apteekista haetaan apua jokaiseen "vaivaan"
Heh, heh ;) Tuo taitaa olla useimmille täysin totta. Mies käytti ennen seurustelua Finnrexiniä, Duphalacia ja Rennietä. Kärsi myös aftoista. Ruokavaliossa oli HK:n Sinistä ranskiksilla ja erilaisia pussipastoja ja todella vähän salaatteja ja kuitupitoista leipää sekä ihan vaan kunnon ruokaa.
Finnrexinin käyttö loppui kun sanoin, että aine sisältää pitkälti C-vitamiinia, kofeiinia ja särkylääkettä-että ihan yhtä hyvin voit levätä kunnolla ja juoda lämmintä.
Duphalacin käyttö loppui, kun katsottiin, että tuote on laktuloosia, disakkarideja ja halvemmalla pääsee kun syö kaurapuuroa ja ruisleipää ja liikkuu riittävästi.
Rennien käyttö loppui kun alkoholin, kahvin ja rasvaisen/suolaisen ruuan määrä väheni.
Aftat vähenivät kun sipsit ja ranskikset vähenivät.
Että silleen. Kukkaro kiittää.
Käy apteekissa kun ei meidän keinot kelpaa. Mutta jos kauan jatkuu tukos on vaarallista joten kannattaa pian.
Tutkitusti tehoaa. Monissa pastilleissa on oikein varoitus aiheesta.