Hei oikeesti mikä auttaa ummetukseen? Hermo menee
Vatsaan koskee, ruoka ei maistu ja vit*ttaa aidosti. Neljättä päivää tukossa, ensi kertaa elämässäni. Mikä tähän auttaa?? En ole syönyt mitään uutta ja ihmeellistä, harrastan liikuntaa normaalisti jne. joten en tajua mistä tämä johtuu. Ja silti... ei mitään. Riipasenko kännin, eikös darrassa kakkis yleensä irtoa? No vitsi tuo, mutta oikeasti nyt apua :(
T. Epätoivoinen vatsakipuinen
Kommentit (79)
Fruktolax on tehokasta! Saa tavallisista kaupoistakin tai luontaistuotekaupasta ainakin. Illalla otat pillerin
niin kyllä aamulla toimii! Ne kuutiopuristeet on mielestäni pahanmakuisia, kannattaa ostaa pillerimuodossa.
Vierailija kirjoitti:
Peräruisketta en tasan hae, vaikka mikä olisi :D Tuorepuuroa kokeilen, vaikkei mulla olekaan mitään chiansiemeniä tai pellavarouhetta.
ap
Kärsi sitten. Ei 4 päivää ole vielä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mistä saa pellavansiemeniä?
-toinen ummettunut
Pellavansiemeniä saa ihan ruokakaupasta. Itse olen tykännyt laittaa niitä rouheena jogurtin sekaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuorepuuro: luonnonjogurttia, sinne turpoamaan kaurahiutaleita, leseitä, chiaa, pellavarouhetta, mustikoita ja sokeria tai hunajaa. Voi tehä myös piimään. Turvota yö jääkapissa. Toimii!
Ei yhtään kuitua enää lisää!
Oliiviöljyä, pähkinöitä ja runsaasti vettä!. Suoli on jo täynnä tavaraa niin ei sinne tartte yhtään lisää.. rasvaa liukasteeksi
Miten saa ummetuksen?
Ja miksi naisilla on niin usein ummetusta?
En muista ikinä kokeneeni ummetusta, vaikka söisi miten väärin/huonosti niin ei ole tietoakaan ummetuksesta.
Enkä muista että kukaan miespuolinen kaverikaan olisi ummetusta kokenut, kun joskus ihmeteltiin että miten naisilla sitä on usein
Vierailija kirjoitti:
Xyliton kokeiltu, syön normaalistikin todella paljon purkkaa, nyt hain myös pastilleja- ei auta
Joka aamu kaksi kupillista kahvia tyhjään vatsaan+ savuke- ei auta
Lenkillä kävin viimeksi 2h sitten- ei auta
Suihkua en ajatellut persiiseeni työntää.
Apteekki on ilmeisesti ainoa vaihtoehto. Kiitos ideoista.
ap
Itsellä lentää varpusparvi jo yhdestä purkasta
Kahden viikon intensiivinen juomaputki.
Apteekissa on hyllymetrettäin tehokkaita lääkkeitä vaivaasi.
Itse olen käyttänyt esim. Levolaxia ja jos tuntuu, että on jäänyt jumiin, niin Microlaxia. Turha kärvistellä ja odottaa kuitujen vaikutusta.
Nopea apu:
1. varmista, että pääset tarvittaessa vessaan.
2. juo vähintään 1,5 litraa vettä. Henkeä saa vetää välillä mutta yritä juoda kutakuinkin yhteen putkeen, noin vartissa.
3. odota
4. tulee pissahätä. Odota
5. tulee tosi kova pissahätä. odota.
6. pidättele, kunnes tulee myös kakkahätä.
7. Mene vastaa viime tingassa vessaan ennen kuin tulee pissa housuun.
Itse huolestuisin jos yhtäkkiä jumahtaa neljäksi päiväksi. Onko sulla stressiä/väsymystä? Jotkut reagoivat vatsallaan.
Pelkkä magnesium toimii pienellä yliannostuksella, mutta apteekista saatava laxoberon on aika toimiva myös. Litra kylmää vettä aamulla auttaa.
(Viimeksi kun kävin juoksulenkillä niin hölskyin vähän liian kovaa, oli pakko juosta puskaan :D)
Käy ihmeessä lääkärillä, jos ei lähde toimimaan! Varmasti tukalaa.
Nyt pehmentävää Pegorionia useampi pussi litraan vettä/mehua sekoitettuna sekä lisäksi peristaltiikkaa lisäävää Laxoberonia kuulina taikka tippoina. Vasemmalla kyljellään lepääminen ja lämpö myös auttavat tyhjennyksessä. Tuleeko muuten yhtään ilmaa peräpäästä, eli pierettääkö? Mikäli näillä ei lähde toiminaan taikka näistä aiheutuu rajua vatsakipua, tulee vatsan toiminattomuus tutkia lääkärin toimesta.
T. Sairaanhoitaja
Musta kahvi, ruisleipä ja tupakka !
Duphalac aiheuttaa monella käytön alkuvaiheessa jumalatonta ilman kertymistä, joten tässä tilanteessa/vaiheessa en sitä suosittelisi.
T. Nro.35 sairaanhoitaja
Älä tosiaan mitään kuitupitoista enää syö! Esim. pellavansiemenet voivat aiheuttaa suolitukoksen jos ottaa vähänkin liikaa. Veden juonti kaiken kuitupitoisen kanssa on tosi tärkeää ja muutenkin toki. Se suolitukos on kyllä niin kamala että kannattaa ottaa ummetus tosissaan ja hakea apua apteekista, Levolac, Laxoberon, Pegorion ym.
Yliannostus magnesiumia. Jos ohje on yksi, niin ota kolme ennen nukkumaan menoa. Seuraavana aamuna olet varmasti pöntöllä.
Helppo ja halpa ulostuslääke. Käytän säännöllisesti.
Mustikka? Omenaviinietikka? Nuo ainaki mulla laittaa mahan toimimaan jos ei kahvi ja tupakki auta.
-juo suolattua vettä
-4 tablettia magnesiumia
tai jos ei mikään auta, niin apteekista suolihuuhtelu pussi, sillä suolattua vettä pyllyyn niin johan lähtee liikkeelle, tosin pahat tukokset voi vähän tehä kipeetä ennen ku irtoo
Mistä saa pellavansiemeniä?
-toinen ummettunut