Hei oikeesti mikä auttaa ummetukseen? Hermo menee
Vatsaan koskee, ruoka ei maistu ja vit*ttaa aidosti. Neljättä päivää tukossa, ensi kertaa elämässäni. Mikä tähän auttaa?? En ole syönyt mitään uutta ja ihmeellistä, harrastan liikuntaa normaalisti jne. joten en tajua mistä tämä johtuu. Ja silti... ei mitään. Riipasenko kännin, eikös darrassa kakkis yleensä irtoa? No vitsi tuo, mutta oikeasti nyt apua :(
T. Epätoivoinen vatsakipuinen
Kommentit (79)
Apteekin vatsahyllystä löytyy apu. Osta vaikka peräruiske ;)
Peräruisketta en tasan hae, vaikka mikä olisi :D Tuorepuuroa kokeilen, vaikkei mulla olekaan mitään chiansiemeniä tai pellavarouhetta.
ap
Kuuma suihku, siis myös 'sinne'. Myös sopiva kyykkyasento voi auttaa.
Vahva kahvi aamulla tyhjään vatsaan.
Vierailija kirjoitti:
Luumu
Työnnetäänkö se pyllyyn?
Apteekista saa lääkettä. Pellavansiemenillä kyllä pärisee myös.
Ensiavuksi vaikka se pieni peräruiske apteekista. Jatkossa kuitua, esim ruislesttä aamuin illoin ja muutama kuivattu luumu. Luumu auttaa nopeasti. Ja kuidusta nesteen kanssa tulee apu sen lisänä.Näkkileipä on tosi kuitupitoista. Nämä terveellisempiä pidempään köytettäessä kuin laxomucilit ym.
Fruktolax, ainakin apteekista löytyvä luonnonvalmiste. Pitää vaan varoa ettei pasko aivoja samalla, on sen verran tehokasta! Mulla ei auta lääkkeet, mutta toi on auttanu joka kerta.
Iso kuppi mustaa kahvia ja nuuska huuleen. Taatusti lähtee! Jos ei nuuska maistu, niin kaupasta saa niitä zonniceja 4 mg. Laita pari huuleen ja et voi epäonnistua.
Liotetut pellavansiemenet ennen nukkumaan menoa. Takaan, että seuraavana päivänä lähtee vuoritkin suolista... Voi olla jopa että et edes ehdi pytylle. Toimii myös sämpylöiden seassa. On kokemusta, onneksi olin vapaapäivällä kotona.
Xyliton kokeiltu, syön normaalistikin todella paljon purkkaa, nyt hain myös pastilleja- ei auta
Joka aamu kaksi kupillista kahvia tyhjään vatsaan+ savuke- ei auta
Lenkillä kävin viimeksi 2h sitten- ei auta
Suihkua en ajatellut persiiseeni työntää.
Apteekki on ilmeisesti ainoa vaihtoehto. Kiitos ideoista.
ap
Alkoholi auttaa ainakin minulla. Viimeksikin parin-kolmen viinilasin jälkeen kävin vessassa neljä kertaa yön aikana. En paljon nukkunut, mutta ainakin aamulla vatsan turvotus oli poissa.
Pellavansiemenrouhe joka aamu weetabixin kanssa
Tuorepuuro: luonnonjogurttia, sinne turpoamaan kaurahiutaleita, leseitä, chiaa, pellavarouhetta, mustikoita ja sokeria tai hunajaa. Voi tehä myös piimään. Turvota yö jääkapissa. Toimii!