Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kahden pojan äitinä, jäänkö jostain paitsi?

Vierailija
18.06.2018 |

Meillä kaksi pientä poikaa ja saan jatkuvasti kommentteja tästä asiasta. Aina pitäisi olla tekemässä sitä prinsessaa. Varsinkin äidit joilla lapsia molempaa sukupuolta muistavat toitoittaa kuinka ihanaa on kun saivat tytön. Ja etteivät jaksaisi arkea ilman sitä tyttöä. Ja kuinka ihanaa sen tytön kanssa on sitten myöhemmin tehdä tyttöjen juttuja.
Olen todella surullinen näistä kommenteista, sillä rakastan lapsiani yli kaiken. Tuntuu että silti lähipiiri ei pidä heitä hyvänä koska toivovat sitä tyttöä niin kovasti. Lisäksi emme voi saada enää lapsia, joten en oikeasti voi enää saada sitä tyttöä.

Sanokaa nyt rehellisesti äidit ja isät, onko tyttö vaan niin paljon parempi kuin poika. Mikä siinä tytössä on parempaa?

Kommentit (109)

Vierailija
1/109 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset puheet toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos!

Vierailija
2/109 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikavastaisuus näkyy jo esim siinä miten ihmiset suhtautuvat ruotsin pikku-kuninkaallisiin. Carl-philipin pojista ei paljon puhuta, toivotaan vaan että se tyttö tulisi vielä. Estelle ja Leonora on tähtiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/109 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme poikaa ja jos olisin saanut ennen raskautta päättää haluanko tytön vai pojan niin mitään en tässä triossa muuttaisi.

Vierailija
4/109 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? No et. Minulla on kaksi tytärtä ja yksi poika, ja kyllähän minä tietysti olen onnellinen, että minulla on "molempia sortteja" mutta en minä mistään olisi paitsi jäänyt, vaikka olisin saanut vain tyttöjä tai poikia. Älä moisista piittaa - hölmöyttään hölisevät.

Vierailija
5/109 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaihtaisin tuota "lähipiiriä". Itsellä kolme poikaa ja KUKAAN ei IKINÄ, ole tullut mulle voivottelemaan, että menettäisin jotain, kun ei ole perheessä tyttöä. Ei edes ne tyttöjen äidit. Ja jos tulee, niin enemmän se kommentti kertoo siitä kommentoijasta kun minusta, jonka takia en jäisi asiaa suuremmin edes märehtimään. 

Vierailija
6/109 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi tyttöä ja mulle taas tuputetaan sitä pojan ihanuutta ja kuinka semmoinenkin pitää hankkia. Kerro sä mulle, jäänkö nyt jostain paitsi, kun ei mulla just sitä poikaa ole. Olin vähän ajatellut, että lapsilukuni jää tähän. Mä ainakin olen ollut onnellinen, kun mulla on kaksi tervettä ja ihanaa lasta. En ole niin erityisemmin miettinyt tuota sukupuolijuttua, mutta muita ihmisiä se tuntuu välillä kovastikin vaivaavan. Etenkin joitain sukulaisia. Joku jopa murehtii mieheni puolesta, että eikö isä toivoisi sitä omaa poikaa.

Vierailija
7/109 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä toivon tyttöä, jos joskus saan lapsen. Pieni pettymys jos tulee poika, vaikka loppupeleissä varmasti sitten ihan sama. On kyllä mautonta sitä toisille toivoa ja toitottaa.

Vierailija
8/109 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hyvin tyytyväinen kahden pojan äiti. Oma äitisuhteeni oli hankala ja pelkäsin, että olisin tytölle yhtä p*ska äiti mitä äitini oli minulle. Oli minulle helpotus, että saimme vain poikia. Minulla ei siis ole mitään tyttöjä vastaan, ihan samalla viivalla ovat poikien kanssa, mutta oma käytös tyttöä kohtaan huolestutti.

Vierailija
9/109 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaksi tyttöä ja mulle taas tuputetaan sitä pojan ihanuutta ja kuinka semmoinenkin pitää hankkia. Kerro sä mulle, jäänkö nyt jostain paitsi, kun ei mulla just sitä poikaa ole. Olin vähän ajatellut, että lapsilukuni jää tähän. Mä ainakin olen ollut onnellinen, kun mulla on kaksi tervettä ja ihanaa lasta. En ole niin erityisemmin miettinyt tuota sukupuolijuttua, mutta muita ihmisiä se tuntuu välillä kovastikin vaivaavan. Etenkin joitain sukulaisia. Joku jopa murehtii mieheni puolesta, että eikö isä toivoisi sitä omaa poikaa.

Pojat on toki aivan ihania, mutta niin tytötkin.

Vierailija
10/109 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lapset ovat yksilöitä. Kyllä minä rakastan lasta, en sukupuolta. 

En suoraan sanottuna ymmärrä, miten aikuiset ihmiset kehtaavat ja ylipäänsä kokevat tarvetta korostaa omien jälkeläistensä sukupuolijakauman paremmuutta. Joku henkinen puutostauti täytyy olla. 

Vierailija
11/109 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissäni on tällainen "täydellinen nainen". Hän on rikkaasta perhestä ja saanut rahan puolesta, mutta myös jostain käsittämättömästä tuuristakin aina kaiken mitä haluaa.

Halusi miehekseen ammattiurheilijan, ja sai. Halusi ensin pojan ja sitten tytön, ja sai.

Halusi upean kartanon mitä naurettiinkin että tuota ei voi saada kun tuskin yhtäkkiä myisivät sen, mutta tadaa, saivat senkin.

Tämä nainen tekee pelkällä läsnäololla muille huonon olon. Toki olen kateellinen, myönnän. Mutta hänen seurassaan tunnen olevani vain pohjamutaa.

Vierailija
12/109 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävälläni on tyttö ja poika. Kun itse sain vihdoin monivuotisen rankan yrittämisen jälkeen lapsen, joka oli poika, tuli hän katsomaan lasta ja piti puheen siitä, miten ihana yhteys hänellä on nimenomaan tyttären kanssa, kun he ovat samaa sukupuolta. Kun sain vihdoin suunvuoron, kerroin miten kivalta itsestä tuntui, kun löysi pojasta jonkun itseäni muistuttavan piirteen. Nopeasti hän kiirehti korostamaan, että ei, kun kyllä heillä nimenomaan juuri se samansukupuolisuus on erityisesti se merkittävä yhteyden tekijä.

Kun sain parin vuoden päästä tytön, ei tullut lasta edes katsomaan...

Aivan älytöntä. Itsekin ehkä ensimmäistä lasta odottaessa haaveilin tytöstä tai pojasta, mutta lapsi tullessaan teki selväksi, ettei sukupuolella ole merkitystä. Rakastan yksilöä ja persoonaa hullun lailla. Ihan sama mikä sukupuoli. 

Vierailija
13/109 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole onnellinen niistä pienistä pojan palleroisistasi! Poikasi varmasti valitsisi toinen toisensa jos olisivat siihen voineet vaikuttaa. Voiko olla heille ihanampaa kuin oma rakas veli. Kyllä se samansukupuolinen sisarus vaan tuppaa aina olemaan aavistuksen rakkaampi kuin erisukupuolinen. Näin se vain menee. Oisko nämä typeriä kommentteja laukovat ihmiset vähän kateellisia tästä asiasta? Tietävät varmasti itsekkin asian

Vierailija
14/109 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tylsää olla perheen ainoa nainen.

Vierailija
15/109 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan tylsää olla perheen ainoa nainen.

Varmaan tylsää olla kapeakatseinen ja rajoittunut.

Vierailija
16/109 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme poikaa ja on huomattu tuo sama outo suhtautuminen. Kun saatiin selville että kolmaskin on poika ja kerroin kaverille, vastaus oli "voi harmi". Nyt tulee aina kyselyitä että aiotaanko vielä yrittää tyttöä.

Vierailija
17/109 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin jostain jää paitsi jos lapset ovat joko tyttöjä tai poikia. Tosin ainahan elämässä jää jostain paitsi, ei kaikkea ole tarkoitus saadakaan. Minulla itselläni on kolme lasta enkä tiedä millaista on elämä kymmenen lapsen äidillä. Siitä olen jäänyt paitsi, mutta ei sillä minulle väliä ole, vaikka se kymmenen lapsen äiti on varmaan sitä mieltä, että jään paitsi todella ihanista asioista.

Vierailija
18/109 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävälläni on tyttö ja poika. Kun itse sain vihdoin monivuotisen rankan yrittämisen jälkeen lapsen, joka oli poika, tuli hän katsomaan lasta ja piti puheen siitä, miten ihana yhteys hänellä on nimenomaan tyttären kanssa, kun he ovat samaa sukupuolta. Kun sain vihdoin suunvuoron, kerroin miten kivalta itsestä tuntui, kun löysi pojasta jonkun itseäni muistuttavan piirteen. Nopeasti hän kiirehti korostamaan, että ei, kun kyllä heillä nimenomaan juuri se samansukupuolisuus on erityisesti se merkittävä yhteyden tekijä.

Kun sain parin vuoden päästä tytön, ei tullut lasta edes katsomaan...

Aivan älytöntä. Itsekin ehkä ensimmäistä lasta odottaessa haaveilin tytöstä tai pojasta, mutta lapsi tullessaan teki selväksi, ettei sukupuolella ole merkitystä. Rakastan yksilöä ja persoonaa hullun lailla. Ihan sama mikä sukupuoli. 

Tämä juuri. Minullekin tällaiset "tytön ja pojan" äidit muistuttavat kuinka ihanaa on olla nimenomaa tytön äiti.

Ja oletteko huomanneet miten äidit jotka useamman pojan jälkeen saavat tytön menevät ihan sekaisin. Kaikki on sen jälkeen pinkkiä ja pitsiä. Ja ne pojat, niitä ei enää juuri muistetakkaan.

Vierailija
19/109 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sitä pakosti jää paitsi aina jostain, eli miten tahansa, sai sitten millaisia lapsia tai ei ainuttakaan.

Vierailija
20/109 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti jäå jostain paitsi. 

Jää paitsi siitä, että ei ole tytärtä. Mitä se sitten ikinä merkitseekään, niin on ihan itse käsiteltävä.