Kahden pojan äitinä, jäänkö jostain paitsi?
Meillä kaksi pientä poikaa ja saan jatkuvasti kommentteja tästä asiasta. Aina pitäisi olla tekemässä sitä prinsessaa. Varsinkin äidit joilla lapsia molempaa sukupuolta muistavat toitoittaa kuinka ihanaa on kun saivat tytön. Ja etteivät jaksaisi arkea ilman sitä tyttöä. Ja kuinka ihanaa sen tytön kanssa on sitten myöhemmin tehdä tyttöjen juttuja.
Olen todella surullinen näistä kommenteista, sillä rakastan lapsiani yli kaiken. Tuntuu että silti lähipiiri ei pidä heitä hyvänä koska toivovat sitä tyttöä niin kovasti. Lisäksi emme voi saada enää lapsia, joten en oikeasti voi enää saada sitä tyttöä.
Sanokaa nyt rehellisesti äidit ja isät, onko tyttö vaan niin paljon parempi kuin poika. Mikä siinä tytössä on parempaa?
Kommentit (109)
Et tule saamaan vävyjä perheeseen kuin poikkeustapauksessa. Niitäkin on nykyään yhä enemmän😊
Vastaavasti saat jännittää millaisia miniöitä pojat tuovat.
Ennen omaa lasta kuvittelin että tyttö olisi kivempi mutta nyt kun olen saanut maailman ihanimman pojan niin tuntuu että osaisiko sitä tyttöä edes kasvattaa. Jos toisen saisimme niin melkein haluaisin toisen pojan.
Mulla kaksi introverttia poikaa, isäänsä tulleita. Minä puoli-ekstroverttina kaipaan tyttöä, jonka kanssa höpsötellä ja analysoida. Mun pojat siis molemmat teinejä ja sulkeutuneita omaan maailmaansa. Ehkä heistä vielä kuoriutuu niitä ihania miehiä, joita olivat ennen teini-ikää ;)
Minulla on poika ja tyttö, aivan yhtä rakkaita ovat. Toista eli tyttöä odottaessa ei sukupuoli kiinnostanut edes yhtään, kun jo kokemuksesta tiesin, että sillä ei ole mitään merkitystä. Ainahan sitä omaansa rakastaa. Yhtä paljon olisin iloinnut veljeksistä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla kaksi introverttia poikaa, isäänsä tulleita. Minä puoli-ekstroverttina kaipaan tyttöä, jonka kanssa höpsötellä ja analysoida. Mun pojat siis molemmat teinejä ja sulkeutuneita omaan maailmaansa. Ehkä heistä vielä kuoriutuu niitä ihania miehiä, joita olivat ennen teini-ikää ;)
Harvoimpa tytötkään kovin viehättäviä teineinä on :D Usein jopa sanotaan että vaativampia tapauksia kuin pojat. Toki tuollaiset yleistykset on ärsyttäviä. Eli siis ihan persoonastahan se on kiinni kuin rasittava murkku sieltä kuoriutuu.
Eihän sitä saa sanoa, mutta ei ole rasittavampaa olentoa kuin joku eskari-ikäinen tyttö. Paitsi murrosikäinen tyttö.
Esikoisemme on poika, niinkuin kakkonenkin. Kun aloin toista odottaa, äitini sanoi että hän niin odottaa että saan tytön. Ja halusi ostaa heti mekkoja ja kaikkea tytölle. Sanoin että minustabtuntuu että vauva olisi poika ja äitini sanoi ettei voi käydä niin huono tuuri.
Itkin asiaa todella usein ja koko raskaus masensi minua. Kun vauva syntyi ei äitini tullut edes katsomaan vauvaa. Nyt tämä toinen on jo vuoden. Edelleen äitini mielestä tytöt ovat parempia ja siksi hoitaakin siskon tyttöjä 99% enemmän. Eli siis ei hoida meidän lapsia koskaan. Jos tulemme samoihin juhliin, äitini halaa siskon tyttöjä ja pussailee ja nappaa syliin. Meidän lapsia vaan tervehtii normaalisti. Olen sanonut äidille että miksei hän pojistani pidä. Vastaus oli että kyllä hän pitää mutta hän vain niin toivoi minulle tyttöä kun tytöt on niin ihania ja helppoja.
Vierailija kirjoitti:
Esikoisemme on poika, niinkuin kakkonenkin. Kun aloin toista odottaa, äitini sanoi että hän niin odottaa että saan tytön. Ja halusi ostaa heti mekkoja ja kaikkea tytölle. Sanoin että minustabtuntuu että vauva olisi poika ja äitini sanoi ettei voi käydä niin huono tuuri.
Itkin asiaa todella usein ja koko raskaus masensi minua. Kun vauva syntyi ei äitini tullut edes katsomaan vauvaa. Nyt tämä toinen on jo vuoden. Edelleen äitini mielestä tytöt ovat parempia ja siksi hoitaakin siskon tyttöjä 99% enemmän. Eli siis ei hoida meidän lapsia koskaan. Jos tulemme samoihin juhliin, äitini halaa siskon tyttöjä ja pussailee ja nappaa syliin. Meidän lapsia vaan tervehtii normaalisti. Olen sanonut äidille että miksei hän pojistani pidä. Vastaus oli että kyllä hän pitää mutta hän vain niin toivoi minulle tyttöä kun tytöt on niin ihania ja helppoja.
Tekisi mieleni sanoa, että mistä tuollaisia äitejä sikiää! Olen pahoillani puolestasi :(
Vierailija kirjoitti:
Itse toivoin tyttöä, koska yleensä tytöt ovat rauhallisempia / siistimpiä ja perhekeskeisempiä. Ts. Heitä kiinnostaa aidosti jos joku tarvitsee apua ja auttavat. Pojat riehuvat, sotkevat ja ovat ilkeitä sekä itsekkäitä. No, onneksi sain tytön, nyt odotan toista ja toivon toista tyttöä.
Varmaan siksi tytöt on aina kilttejä koska kaikki naiset on vaaleata ja kauniita sairaanhoitajia. Ja kaikki miehet lentäjiä joten heidän pitää olla rohkeita jo lapsena.
Minulla on 2 poikaa enkä ole koskaan halunnut tyttöä. Tytöt ovat hankalampia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itkin asiaa todella usein ja koko raskaus masensi minua. Kun vauva syntyi ei äitini tullut edes katsomaan vauvaa. Nyt tämä toinen on jo vuoden. Edelleen äitini mielestä tytöt ovat parempia ja siksi hoitaakin siskon tyttöjä 99% enemmän. Eli siis ei hoida meidän lapsia koskaan. Jos tulemme samoihin juhliin, äitini halaa siskon tyttöjä ja pussailee ja nappaa syliin. Meidän lapsia vaan tervehtii normaalisti. Olen sanonut äidille että miksei hän pojistani pidä. Vastaus oli että kyllä hän pitää mutta hän vain niin toivoi minulle tyttöä kun tytöt on niin ihania ja helppoja.Tekisi mieleni sanoa, että mistä tuollaisia äitejä sikiää! Olen pahoillani puolestasi :(
Kiitos. Äitini on todellakin tuonut paljon surua näillä kommenteillaan. Hänen lapsuudenperheessään hän oli itse vain ilmaa ja hänen veljensä on ollut perheen suosikki. Hän on saanut aina kaiken ja äitini ei omien sanojen mukaan koskaan mitään. Tulisiko poikaviha sieltä....
Kyllä mua kahden pojan äitinä vähän pistelee se, etten saa kokea äiti-tytär-suhdetta äitinä. Omat pojat on niin rakkaita, enkä vaihtaisi keneenkään muuhun ikinä tietenkään, mutta kyllähän äidin ja tyttären suhde on erilainen kuin äidin ja pojan.
Jään siis siitä paitsi. Mutta mulla on kaksi ihanaa poikaa, ja jäisin tästä paitsi jos toinen oliskin tyttö.
Vierailija kirjoitti:
Itse toivoin tyttöä, koska yleensä tytöt ovat rauhallisempia / siistimpiä ja perhekeskeisempiä. Ts. Heitä kiinnostaa aidosti jos joku tarvitsee apua ja auttavat. Pojat riehuvat, sotkevat ja ovat ilkeitä sekä itsekkäitä. No, onneksi sain tytön, nyt odotan toista ja toivon toista tyttöä.
No sittenhän teitä on onneksi kohta kolme naista perheessä taltuttamassa ilkeää ja itsekästä isää ja siivoamassa hänen jälkiään. Varmasti tytöt oppivat valitsemaan ilkeät, sotkuiset ja itsekkäät puolisotkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sittenhän teitä on onneksi kohta kolme naista perheessä taltuttamassa ilkeää ja itsekästä isää ja siivoamassa hänen jälkiään. Varmasti tytöt oppivat valitsemaan ilkeät, sotkuiset ja itsekkäät puolisotkin.
Mieheni on mies eikä poika ;) puhuin nyt pojista ikähaarukalla 0-20v, sen jälkeen useat alkavat jo vähän miehistymään. Vai oikeasti sinusta ne räyhäporukat jossa tapetaan eläimiä, rikotaan paikkoja ja potkitaan mummoja koostuu pääasiassa tytöistä?
Prostituoiduista ylivoimainen enemmistö on naisia, mutta en minä silti pikkuh*orittele sinun tyttäriäsi. Joten mitä jos sinäkään et puhuisi kaikista pikkupojista räyhääjinä ja eläinten tappajina.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kaksi pientä poikaa ja saan jatkuvasti kommentteja tästä asiasta. Aina pitäisi olla tekemässä sitä prinsessaa. Varsinkin äidit joilla lapsia molempaa sukupuolta muistavat toitoittaa kuinka ihanaa on kun saivat tytön. Ja etteivät jaksaisi arkea ilman sitä tyttöä. Ja kuinka ihanaa sen tytön kanssa on sitten myöhemmin tehdä tyttöjen juttuja.
Olen todella surullinen näistä kommenteista, sillä rakastan lapsiani yli kaiken. Tuntuu että silti lähipiiri ei pidä heitä hyvänä koska toivovat sitä tyttöä niin kovasti. Lisäksi emme voi saada enää lapsia, joten en oikeasti voi enää saada sitä tyttöä.Sanokaa nyt rehellisesti äidit ja isät, onko tyttö vaan niin paljon parempi kuin poika. Mikä siinä tytössä on parempaa?
En sanoisi että tytöt olisi jotenkin parempia, mutta onhan tyttö kanssa hienoa tehdä niitä tyttöjen juttuja vaikka oma lapseni ei ihan tyttömäisimmästä päästä olekaan. Pojan kanssa on taas ihan mukava tutustua siihen poikien maailmaan ja tutustua niihin asioihin mistä pojat pitävät eri ikäisinä.
Minun äitini odotti, että minusta olisi tullut hänelle jokin pikkuystävätär, jonka kanssa olisi voinut tehdä niitä kuuluisa tyttöjen juttuja ja jolle hän olisi saanut pakkosyötettyä omat naiseuskäsityksensä. Ei tule varmaankaan yllätyksenä, että olen persoonaltani hyvin erilainen kuin hänen haavekuvatyttärensä. En mitenkään äijämäinen mutta vakavamielisempi, tarkkailevampi ja kyseenalaistavampi. Seurauksena äiti on tietysti heijastanut kaikki pettymyksensä minuun ja olen monta vuotta ihan oikeasti uskonut, että olen juuri niin hankala, sulkeutunut, epäsosiaalinen, ihmisistä välittämätön, vähän outo ja mitä muuta kaikkea hän on minulle jaksanut tolkuttaa. Siksi tuntuu pahalta lukea niiden äitien kommentteja, jotka haluavat tyttären siksi, että pääsee tekemään "tyttöjen juttuja" hänen kanssaan. Kestättekö te sitä, jos tyttärestänne kehittyykin maailman epäkohtia murehtiva kirjatoukka?
Ihmiset nyt vain tykkäävät nälviä ja kyykyttää toisia. Se puetaan neuvojen ja päivittelyn kaapuun, mutta ilkeilystä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole onnellinen niistä pienistä pojan palleroisistasi! Poikasi varmasti valitsisi toinen toisensa jos olisivat siihen voineet vaikuttaa. Voiko olla heille ihanampaa kuin oma rakas veli. Kyllä se samansukupuolinen sisarus vaan tuppaa aina olemaan aavistuksen rakkaampi kuin erisukupuolinen. Näin se vain menee. Oisko nämä typeriä kommentteja laukovat ihmiset vähän kateellisia tästä asiasta? Tietävät varmasti itsekkin asian
Minäkin surin ensin etten sitten tyttöä saanutkaan mutta lohdutti kun poikani sanoivat että onneksi ei tullut pilkusiskoa niinkuin naapurin pojalle vaan saivat pelikaverin. Upea kolmentrio vielä aikuisenakin. Näkevät toisiaan miltein päivittäin ja ovat toistensa parhaita kavereita. Nyt suunnittelevat perheyritystä ja äitinä en voisi enää onnellisempi tästä porukasta olla!
En toki sitä väitä etteikö siskokin olisi varmasti ollut pojille rakas, mutta epäilen ettei ehkä nuin tiiviisti porukka pelais. Ellei sitten ois kiinnostunut rakennuksista ja jääkiekosta :)
Minulla on sekä tyttö että poika. Viihtyvät aika hyvin keskenään. Huonommin poika viihtyy kavereiden kanssa jotka ovat kiinnostuneita jääkiekosta. Häntä joukkupelit ei kiinnosta senkään vertaa kuin tyttömme joka taas välillä viihtyy pojan kavereiden kanssa jotka esim. meille synttäreille tulessa haluaa mieluummin pelata joukkupelit kuin rakentaa tai vaikka keskustella koirista.
Meillä kolme tyttöä ja kaikki vahvasti omia persoonia. Ei mitään mini me-kopioita jommasta kummasta vanhemmasta.
Miehelleni usein sanotaan ja voivotellaan sitä kun on perheen ainoa mies ja eikö me vielä iltatähtipoika tehtäis yms.
minua noi kommentit ärsyttää ja vähän loukkaakin. Meillä on ollut myös monia keskenmenoja ja jokainen tytöistä syntynyt ennen rv 34 niin ollaan vaan niin ikuisen kiitollisia että ollaan kolme lasta saatu.
Minäkin surin ensin etten sitten tyttöä saanutkaan mutta lohdutti kun poikani sanoivat että onneksi ei tullut pilkusiskoa niinkuin naapurin pojalle vaan saivat pelikaverin. Upea kolmentrio vielä aikuisenakin. Näkevät toisiaan miltein päivittäin ja ovat toistensa parhaita kavereita. Nyt suunnittelevat perheyritystä ja äitinä en voisi enää onnellisempi tästä porukasta olla!
En toki sitä väitä etteikö siskokin olisi varmasti ollut pojille rakas, mutta epäilen ettei ehkä nuin tiiviisti porukka pelais. Ellei sitten ois kiinnostunut rakennuksista ja jääkiekosta :)