Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihan tavallisia ruokia joita et kuitenkaan ole maistanut? Minä vuonna olet syntynyt?

Vierailija
17.06.2018 |

Tuli mieleen tuosta kananmunakastike-gatesta tää, eli mikä on sellainen, ihan tavallinen suomalainen ruoka, jota et kuitenkaan ole koskaan syönyt. Jos haluat, ni kerro vielä mikset ole syönyt sitä.

Itsellä se on pinaattikeitto, olen syntynyt vuonna -74.

Nuorempana en tykännyt mistään keittoruoasta ja nyt näin vanhempana en ole vaan törmännyt missään lounasruokalassa.

Kommentit (292)

Vierailija
61/292 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lipeäkala,veripalttu,kaikki sillit,sisäelimistä valmistetut ruoat(paitsi maksalaatikko)mustamakkara.Mitään noista en ole koskaan syönyt,syntymävuosi 1982.

Vierailija
62/292 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sushi

-76, eli 42v

Ohhoh, minä olenkin ollut käymättä ulkona syömässä pidempään kuin luulinkaan, kun sushikin on ihan tavallinen suomalainen ruoka.

Kyllä se uusi pizza alkaa olemaan. Hyvää sushia tosin ei saa kuin parista paikasta Helsingissä.

Ootko oikeasti testannu kaikki Helsingin sushi-paikat?

Riittää kun tietää kuka ne sushit niissä tekee. Kinkkiravintoloissa niitä on turha syödä.

Jännä kun mun japanilainen kaveri haukkuu yleensä pystyyn Helsingin trendikkäät sushipaikat jotka on ns. asiantuntijoiden suosiossa ja sanoo että pienistä paikoista saa yleensä parasta ja tuoreinta. Esim. jiku kabuki ihan ylimainostettua bulkkia. Mutta hänellä on ehkä väärät kriteerit. Syötiin muuten suomalaisessa pikkukaupungissa loistavaa sushia, ihan top 5 mitä Suomessa olen saanut. Siis tuon japanilaisen kaverini kanssa.

Ei kai täällä kukaan ole Kabukista mitään maininnutkaan. Ja Japanilaisiakin on joka lähtöön.

Ja kielioppivirheitä joka lähtöön 🙂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/292 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silliä en ole maistanut, enkä maista, jos se nyt on suomalaista ruokaa edes. Olen syntynyt 1976

Vierailija
64/292 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt voi sanoa etten koskaan olisi maistanut, mutta ruskea kastike on sellaista mikä ei kuulunut lainkaan lapsuuteni ruokiin enkä ole sitä ikinä tehnyt itse. Koulussa oli muistaakseni tuota lihapullien lisukkeeksi, mutta otin aina ilman kastiketta.

Kotona oli kastikkeita, myös kananmunakastiketta kalan kanssa, mutta ruskeaan kastikkeeseen niitä ei tehty, ei edes jauhelihakastiketta.

Vierailija
65/292 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sushi

-76, eli 42v

Ohhoh, minä olenkin ollut käymättä ulkona syömässä pidempään kuin luulinkaan, kun sushikin on ihan tavallinen suomalainen ruoka.

Kyllä se uusi pizza alkaa olemaan. Hyvää sushia tosin ei saa kuin parista paikasta Helsingissä.

Riittää kun tietää kuka ne sushit niissä tekee. Kinkkiravintoloissa niitä on turha syödä.

Nyt olen eri mieltä. Moni paikka on yllättänyt positiivisesti, ihan kinkkibuffakin. Osaa muutkin tehdä sushia kuin japsit. Hyvät raaka-aineet on kaiken perusta.

Minua ei ole yllättänyt. Monet noista kinkeistä ei käytä sushi-zuta, ja riisikin on monesti mitä on. En nyt vertaisi niitä edes kunnon sushiin. Mutta jos ne sinusta ovat hyviä, niin syö pois.

Aivan riisi on valmistettu riisikeittimessä. Ei todellakaan maukasta sushiriisiä eli ei valmistettu japanilaiseen tapaan. Pahin on että ne kalat ja päälliset eivät ole kovin tuoreita ja laadukkaita.

Sushin idea on siis hävinnyt. Syön kyllä itsekin joskus noissa kinkkipaikoissa, koska kaverini haluavat sinne, mutta ei mua kukaan saa sanomaat että se olisi herkullista. Vatsantäytettä.

Mä teen itse aika hyvää sushia. Varmaankaan ei ole nähnytkään ”oikeaoppista” sushia, mutta mä olen tyytyväinen ja saan aika kauniit makit aikaiseksi. Ei välttis ihan yksinkertaista kuitenkaan ole.

Vierailija
66/292 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sushi

-76, eli 42v

Nyt olen eri mieltä. Moni paikka on yllättänyt positiivisesti, ihan kinkkibuffakin. Osaa muutkin tehdä sushia kuin japsit. Hyvät raaka-aineet on kaiken perusta.

Minua ei ole yllättänyt. Monet noista kinkeistä ei käytä sushi-zuta, ja riisikin on monesti mitä on. En nyt vertaisi niitä edes kunnon sushiin. Mutta jos ne sinusta ovat hyviä, niin syö pois.

Aivan riisi on valmistettu riisikeittimessä. Ei todellakaan maukasta sushiriisiä eli ei valmistettu japanilaiseen tapaan. Pahin on että ne kalat ja päälliset eivät ole kovin tuoreita ja laadukkaita.

Sushin idea on siis hävinnyt. Syön kyllä itsekin joskus noissa kinkkipaikoissa, koska kaverini haluavat sinne, mutta ei mua kukaan saa sanomaat että se olisi herkullista. Vatsantäytettä.

Mä teen itse aika hyvää sushia. Varmaankaan ei ole nähnytkään ”oikeaoppista” sushia, mutta mä olen tyytyväinen ja saan aika kauniit makit aikaiseksi. Ei välttis ihan yksinkertaista kuitenkaan ole.

Kyllä itse tekemällä saa helposti parempaa kuin nuo kinkkibuffasushit. Jo kunnon riisi ja tuore kala tekee paljon.

Vierailija
67/292 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt 1964 ja varmaan kaikkea on jo tullut maistettua. Jotkin paikalliset perinneruoat on kai yhä maistamatta, mutta nythän kysyttiinkin tavallisia ruokia. Meillä oli koulun ruokalistalla mm. tillilihaa, kesäkeittoa ja kanaviillokkia, jotka ovat olleet monen inhokki, niin minunkin. Pakko oli syödä, tai opettaja tuli tunkemaan ruokaa kurkkuun väkisin. Oksetti. Tillilihaan en koske vieläkään, kesäkeitto jo menee, jos se on hyvin valmistettua. Kuulemma tillilihastakin saa hyvää, mutta niin paha kammo jäi, etten edelleenkään tohtisi kokeilla.

Vierailija
68/292 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sushi

-76, eli 42v

Jännä kun mun japanilainen kaveri haukkuu yleensä pystyyn Helsingin trendikkäät sushipaikat jotka on ns. asiantuntijoiden suosiossa ja sanoo että pienistä paikoista saa yleensä parasta ja tuoreinta. Esim. jiku kabuki ihan ylimainostettua bulkkia. Mutta hänellä on ehkä väärät kriteerit. Syötiin muuten suomalaisessa pikkukaupungissa loistavaa sushia, ihan top 5 mitä Suomessa olen saanut. Siis tuon japanilaisen kaverini kanssa.

No vie hänet kinkki-sushia syömään ja kerro mitä sanoo siihen.

Jos söitte sushia Järvenpäässä, sitten uskon että hyvää.

Vierailija
69/292 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klimppisoppaa en ole maistanutkaan.

Tämä on jälkiruoka; mutta en ole milloinkaan syönyt vohvelia, en makealla enkä suolaisella täytteellä.

Vierailija
70/292 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1985 ei mitään mitä en olisi maistanut jo.

Vierailija
71/292 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sushi

-76, eli 42v

Mä kyllä uskon, että hyvä kokki osaa tehdä ruokaa kuin ruokaa, olkoon minkä maalainen tahansa. Jos menen Italiaan, niin kyllä se paska italialainen kokki tekee huonoa ruokaa eli ei se kansalaisuus mikään takaa. Sushi on taitolaji, joka on opeteltavissa.

Vierailija
72/292 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkeitto. En ole koskaan maistanut enkä maista, sillä kuulostaa ällöttävältä.

Vierailija
73/292 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sushi

-76, eli 42v

Mä kyllä uskon, että hyvä kokki osaa tehdä ruokaa kuin ruokaa, olkoon minkä maalainen tahansa. Jos menen Italiaan, niin kyllä se paska italialainen kokki tekee huonoa ruokaa eli ei se kansalaisuus mikään takaa. Sushi on taitolaji, joka on opeteltavissa.

Tietysti on opeteltavissa, eriasia kiinnostaako tehdä asiat kunnolla. Nuo kinkkibuffat tekevät ne sushinsa samasta riisistä, kun mitä niissä muutenkin syödään seisovasta pöydästä. Kalojen leikkaus on vähän miten on, tuoreus ei ole sillä tasolla kun pitäisi ja vaikka mitä muuta.

Vierailija
74/292 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tulee varmaan alapeukkuja, mutta voileipäkakku. Olen 26 v.

Vierailija
75/292 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon puhuttu tilliliha. Olen tälläkin palstalla törmännyt myös oman ikäluokkani ihmisiin, jotka muistelevat (useimmiten kauhulla) kyseistä ruokaa, mutta itselleni ei ole kyllä tullut koskaan vastaan? Ei ole ollut koulun ruokalistalla eikä missään muuallakaan tarjolla... Mitä se on?

Olen syntynyt -83.

En oo mäkään syönyt tillilihaa (olen syntynyt v. 1980). Ei ollut koulussa koskaan listalla. Monet perinneruuat on myös maistamatta, vaikkapa nyt tässä ketjussakin mainittu oman alueeni perinneruoka klimppisoppa.

Vierailija
76/292 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilliliha on jäänyt edelleen maistamatta.

-85

Vierailija
77/292 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Härkistä en ole syönyt, enkä mifua enkä mitään soijarouheita. Enkä todennäköisesti ikinä tule edes maistamaan. olen syntynyt 1986

Vierailija
78/292 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lipeäkala, kalaukko, sirkka-tuotteet (jos nyt ihan tavallisia vielä ovat)

vm. 1990

Vierailija
79/292 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 1977 syntynyt, enkä ole ikinä maistanut täällä jo mainittua tillilihaa tai kananmunakastiketta. Hyrskypottuihin törmäsin ensimmäisen kerran netissä, niitä aion maistaa kunhan ehdin laittaa. Paljon puhuttu avokadopasta on myös maistamatta, se tosin koska olen avokadolle allerinen.

Vierailija
80/292 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tillilihaa en mäkään muista koskaan syöneeni. Kananmunakastiketta puolestaan tehtiin köksäntunnilla yläasteella. Melkeinpä kaikkia täällä mainittuja tavallisia ruokia on tullut syötyä. Onkohan hirvenliha tavallista ruokaa? Ainakin metsästyspiireissä varmasti. Sitä en oo tainnut koskaan maistaa, enkä juuri muutakaan riistaa.