Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihan tavallisia ruokia joita et kuitenkaan ole maistanut? Minä vuonna olet syntynyt?

Vierailija
17.06.2018 |

Tuli mieleen tuosta kananmunakastike-gatesta tää, eli mikä on sellainen, ihan tavallinen suomalainen ruoka, jota et kuitenkaan ole koskaan syönyt. Jos haluat, ni kerro vielä mikset ole syönyt sitä.

Itsellä se on pinaattikeitto, olen syntynyt vuonna -74.

Nuorempana en tykännyt mistään keittoruoasta ja nyt näin vanhempana en ole vaan törmännyt missään lounasruokalassa.

Kommentit (292)

Vierailija
81/292 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sushi

-76, eli 42v

Ohhoh, minä olenkin ollut käymättä ulkona syömässä pidempään kuin luulinkaan, kun sushikin on ihan tavallinen suomalainen ruoka.

Kyllä se uusi pizza alkaa olemaan. Hyvää sushia tosin ei saa kuin parista paikasta Helsingissä.

Testaapa Kokoro Sushi. Kerrankin mesta, missä riisi-kala-suhde on nappiin. Herkullista.

Vierailija
82/292 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tillilihaa en mäkään muista koskaan syöneeni. Kananmunakastiketta puolestaan tehtiin köksäntunnilla yläasteella. Melkeinpä kaikkia täällä mainittuja tavallisia ruokia on tullut syötyä. Onkohan hirvenliha tavallista ruokaa? Ainakin metsästyspiireissä varmasti. Sitä en oo tainnut koskaan maistaa, enkä juuri muutakaan riistaa.

Niin ja olen vm. 84.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/292 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silli, silakkalaatikko, lipeäkala.

En ole syönyt koska hajukin kuvottaa. Vm. -81.

Vierailija
84/292 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hapankaali, lipeäkala, sushi, tiramisu

Vierailija
85/292 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hapankaali, lipeäkala, sushi, tiramisu

Jatkan listaani...

Mykyrokka, sipatti

-82

Vierailija
86/292 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilliliha - olen kuullut tästä kauhutarinoita, mutten koskaan ole päässyt maistamaan missään, -88

Vierailija
87/292 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt 1983, ja silliä en ole koskaan maistanut.

Olen pikkutytöstä asti vierastanut kalaruokia. Jotain olen vähän harjoittelemalla oppinut kakomatta syömäön, mutta silliä en ole koskaan edes kokeillut.

Vierailija
88/292 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmunakastike oli lapsuudessani kesäruokia, ainakin meillä. Sitä syötiin uusien perunoiden kanssa ja kastikkeen äitini maustoi runsaalla kädella  ruohosipulisilpulla. Oli hyvää.

Tirripaisti, mitä se sitten onkin, on ruoka, jota en ole maistanut.

Vierailija
89/292 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilliliha - olen kuullut tästä kauhutarinoita, mutten koskaan ole päässyt maistamaan missään, -88

Sama täällä, mutta jostain syystä luulin nimestä huolimatta että tilliliha on kalaa 😂 onneksi on av.

- toinen -88

Vierailija
90/292 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Subia en ole ikinä maistanut.

t. -64 syntynyt

Vierailija
91/292 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas tilliliha on tosi hyvää. Teen sen näin: laitetaan pataan naudan lapaa tai etuselkää, runsaasti juureksia,tillin varsia ja vettä niin, että liha peittyy, haudutetaan uunissa. Kun liha irtoaa luista, pienitään liha, siivilöidään liemi, puserretaan juurekset siivilän läpi. Liemeen lisätään lihat ja muhennetut juurekset sekä kermaa ja maun mukaan tillisilppua.

Vierailija
92/292 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veriletut, läskisoosi

-97

Vierailija
93/292 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykyrokka :D no ehkä se ei ole niin tavallinen. Kaikkea tullut vähintään kouluruuassa maistettua.

Vierailija
94/292 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalakukkoa en ole syönyt, vaikka asun savossa.

Vierailija
95/292 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sushi

-76, eli 42v

Ohhoh, minä olenkin ollut käymättä ulkona syömässä pidempään kuin luulinkaan, kun sushikin on ihan tavallinen suomalainen ruoka.

Mistä lähtien Japani on sijainnut Suomessa?

Vierailija
96/292 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia

Vierailija
97/292 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sushi

-76, eli 42v

Mistä lähtien Japani on sijainnut Suomessa?

Sushi on ihan tavallinen suomalainen ruoka kuin mikä tahansa muukin suomessa yleisesti syötävä ruoka. Sushia on myyty ympäri suomen jo vuosia.

Vierailija
98/292 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmunakastike, pekoni, mustamakkara, kalakukko, lörtsy, pasha, lipeäkala, veripalttu, klimppisoppa.

Kananmunakastikkeesta kuulin ensimmäisen kerran tuon ketjun takia.

Espoo, 1985

Vierailija
99/292 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon puhuttu tilliliha. Olen tälläkin palstalla törmännyt myös oman ikäluokkani ihmisiin, jotka muistelevat (useimmiten kauhulla) kyseistä ruokaa, mutta itselleni ei ole kyllä tullut koskaan vastaan? Ei ole ollut koulun ruokalistalla eikä missään muuallakaan tarjolla... Mitä se on?

Olen syntynyt -83.

Olen syntynyt 1981 ja muistaakseni tuota tillilihaa oli joskus ala- ja yläasteella, ja se ei ollut mielestäni pahaa. Jos itse tuota tekisin, niin laittaisin sitä tilliä ja muitakin mausteita reilummin. Tympeitä ne "suomalaiseen makuun" tehdyt ruuat, jotka eivät maistu juuri millekään.

Vierailija
100/292 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokkelipiimä. Ei ruoka, mut vissiin aika tavallinen suomalainen juoma. Puistattaa ajatuskin.

Muistan lapsuudesta (joskus 80-luvun lopulla, koska osasin jo lukea) kun näin kaupassa noita kokkelipiimäpurkkeja, tuo nimi oli niin ihmeellinen ja outo. Ei tuota ainetta kuitenkaan meille ikinä ostettu, joten tuokin on maistamatta.