Ihan tavallisia ruokia joita et kuitenkaan ole maistanut? Minä vuonna olet syntynyt?
Tuli mieleen tuosta kananmunakastike-gatesta tää, eli mikä on sellainen, ihan tavallinen suomalainen ruoka, jota et kuitenkaan ole koskaan syönyt. Jos haluat, ni kerro vielä mikset ole syönyt sitä.
Itsellä se on pinaattikeitto, olen syntynyt vuonna -74.
Nuorempana en tykännyt mistään keittoruoasta ja nyt näin vanhempana en ole vaan törmännyt missään lounasruokalassa.
Kommentit (292)
Vierailija kirjoitti:
Sushi
-76, eli 42v
Tämä myöskin minulla. Kerran olen maistanut sitä levää jolla kääritään se kala/riisi paketiksi. Oli kyllä ihan kamalan makuista. 76 olen myös syntynyt.
Mustaa makkaraa en ole syönyt, johtuu varmaan siitä että en ole Tampereelta (sillai sanottuna), en kyllä kovin kaukana sieltä. Ja näin aikuisena ei ole ollut mitään mielenkiintoa kyseistä tuotetta kohtaan. Maksalaatikkoa olen syönyt väkipakolla, siitä en tykkää ja en pysty syömään ilman jättimäistä puolukkahillo annosta. Kaikki muut maksaruuat kyllä menee...
Pekonia en ole koskaan maistanut, enkä varmaan tule ikinä maistamaankaan.
Vierailija kirjoitti:
Mustaa makkaraa en ole syönyt, johtuu varmaan siitä että en ole Tampereelta (sillai sanottuna), en kyllä kovin kaukana sieltä. Ja näin aikuisena ei ole ollut mitään mielenkiintoa kyseistä tuotetta kohtaan. Maksalaatikkoa olen syönyt väkipakolla, siitä en tykkää ja en pysty syömään ilman jättimäistä puolukkahillo annosta. Kaikki muut maksaruuat kyllä menee...
Sorry 66 olin syntynyt, pääsi unohtuun ilmoittamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sushi
-76, eli 42vOhhoh, minä olenkin ollut käymättä ulkona syömässä pidempään kuin luulinkaan, kun sushikin on ihan tavallinen suomalainen ruoka.
Kyllä se uusi pizza alkaa olemaan. Hyvää sushia tosin ei saa kuin parista paikasta Helsingissä.
Ootko oikeasti testannu kaikki Helsingin sushi-paikat?
Siinä on ollut mammalla pupellettavaa, kun pikaisen googlauksen perusteella pelkästään Helsingistä löytyy viitisenkymmentä sushi -paikkaa. Meillä on täällä kunnon kulinaristi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sushi
-76, eli 42v"Ihan tavallinen suomalainen ruoka"
Puhuttiin vaan tavallisista ruoista.
Lukaisepa aloitus uudelleen mikäli sushiltasi joudat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sushi
-76, eli 42vOhhoh, minä olenkin ollut käymättä ulkona syömässä pidempään kuin luulinkaan, kun sushikin on ihan tavallinen suomalainen ruoka.
Kyllä se uusi pizza alkaa olemaan. Hyvää sushia tosin ei saa kuin parista paikasta Helsingissä.
Riittää kun tietää kuka ne sushit niissä tekee. Kinkkiravintoloissa niitä on turha syödä.
Nyt olen eri mieltä. Moni paikka on yllättänyt positiivisesti, ihan kinkkibuffakin. Osaa muutkin tehdä sushia kuin japsit. Hyvät raaka-aineet on kaiken perusta.
Mämmi, manna-, vispi- ja riisipuurot maistamatta, ikä 44. Jostain syystä noiden koostumus tökkii, ja etenkin riisipuuron haju on kuvottava. Lapsille ja miehelle olen kuitenkin jouluaattona kyseistä puuroa tehnyt.
Verilettuja ja mustaamakkaraa ei syöty lapsuuden kodissa (uskonnollista syistä), nykyään ovat herkkua. Nokkoskeittoa on pitänyt testata, mutta vielä en ole saanut aikaiseksi valmistaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sushi
Riittää kun tietää kuka ne sushit niissä tekee. Kinkkiravintoloissa niitä on turha syödä.
Tämä on totta. Stadissa on tukuttain kiinalaisia sushi-buffetpaikkoja, joissa ne sushit ovat jotain ihan muuta kuin japanilaisissa paikoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sushi
Tämä on totta. Stadissa on tukuttain kiinalaisia sushi-buffetpaikkoja, joissa ne sushit ovat jotain ihan muuta kuin japanilaisissa paikoissa.
Ai säki oot testannu kaikki Stadin kiinalaiset sushi-buffat?
Onko olemassa oikeasti suomalaisia ruokia?
Olen nähnyt ja joutunut syömään kananmunakastiketta yhden ainoan kerran. Etovaa!
-66
Niitä lasipurkeissa olevia sillejä.
Vierailija kirjoitti:
Niitä lasipurkeissa olevia sillejä.
Niin ja -91
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt ja joutunut syömään kananmunakastiketta yhden ainoan kerran. Etovaa!
-66
Lapsena oli usein. Nut omat teinit eivät tylkää. Laitan kerran vuodessa tai muutamassa valkokastiketta ja munarouhe erilleen
N69
Paljon puhuttu tilliliha. Olen tälläkin palstalla törmännyt myös oman ikäluokkani ihmisiin, jotka muistelevat (useimmiten kauhulla) kyseistä ruokaa, mutta itselleni ei ole kyllä tullut koskaan vastaan? Ei ole ollut koulun ruokalistalla eikä missään muuallakaan tarjolla... Mitä se on?
Olen syntynyt -83.
En ole nähnytkään kananmunakastiketta. Kotona ja mummoloissa olen ainakin maistanut aina mitä on tarjottu, myöskin koulussa ja kavereilla. Syntynyt -94.
Pinaattikeittoa ei ole myöskään ollut ikinä tarjolla. Eikä kaalikääryleitä.