Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihan tavallisia ruokia joita et kuitenkaan ole maistanut? Minä vuonna olet syntynyt?

Vierailija
17.06.2018 |

Tuli mieleen tuosta kananmunakastike-gatesta tää, eli mikä on sellainen, ihan tavallinen suomalainen ruoka, jota et kuitenkaan ole koskaan syönyt. Jos haluat, ni kerro vielä mikset ole syönyt sitä.

Itsellä se on pinaattikeitto, olen syntynyt vuonna -74.

Nuorempana en tykännyt mistään keittoruoasta ja nyt näin vanhempana en ole vaan törmännyt missään lounasruokalassa.

Kommentit (292)

Vierailija
41/292 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkelipiimä. Ei ruoka, mut vissiin aika tavallinen suomalainen juoma. Puistattaa ajatuskin.

Vierailija
42/292 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon puhuttu tilliliha. Olen tälläkin palstalla törmännyt myös oman ikäluokkani ihmisiin, jotka muistelevat (useimmiten kauhulla) kyseistä ruokaa, mutta itselleni ei ole kyllä tullut koskaan vastaan? Ei ole ollut koulun ruokalistalla eikä missään muuallakaan tarjolla... Mitä se on?

Olen syntynyt -83.

Herkullinen ruoka jos sen osaa valmistaa oikein. https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/177315/PERINTEINEN%20TILLILIHA/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/292 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sushi

-76, eli 42v

Ohhoh, minä olenkin ollut käymättä ulkona syömässä pidempään kuin luulinkaan, kun sushikin on ihan tavallinen suomalainen ruoka.

Kyllä se uusi pizza alkaa olemaan. Hyvää sushia tosin ei saa kuin parista paikasta Helsingissä.

Ootko oikeasti testannu kaikki Helsingin sushi-paikat?

Riittää kun tietää kuka ne sushit niissä tekee. Kinkkiravintoloissa niitä on turha syödä.

Nyt olen eri mieltä. Moni paikka on yllättänyt positiivisesti, ihan kinkkibuffakin. Osaa muutkin tehdä sushia kuin japsit. Hyvät raaka-aineet on kaiken perusta.

Minua ei ole yllättänyt. Monet noista kinkeistä ei käytä sushi-zuta, ja riisikin on monesti mitä on. En nyt vertaisi niitä edes kunnon sushiin. Mutta jos ne sinusta ovat hyviä, niin syö pois.

Vierailija
44/292 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verilettuja ja mustaamakkaraa ei syöty lapsuuden kodissa (uskonnollista syistä), nykyään ovat herkkua. Nokkoskeittoa on pitänyt testata, mutta vielä en ole saanut aikaiseksi valmistaa...

Pitäisikin kokeilla tuota nokkoskeittoa taas, kerran olen tehnyt, mutta jäi sitten syömättä kun kaikesta pesemisestä ja liottelusta huolimatta siinä sopassani kellui jotain koppakuoriaisia.

n48

Vierailija
45/292 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sushi

-76, eli 42v

Ohhoh, minä olenkin ollut käymättä ulkona syömässä pidempään kuin luulinkaan, kun sushikin on ihan tavallinen suomalainen ruoka.

Kyllä se uusi pizza alkaa olemaan. Hyvää sushia tosin ei saa kuin parista paikasta Helsingissä.

Riittää kun tietää kuka ne sushit niissä tekee. Kinkkiravintoloissa niitä on turha syödä.

Tämä on totta. Stadissa on tukuttain kiinalaisia sushi-buffetpaikkoja, joissa ne sushit ovat jotain ihan muuta kuin japanilaisissa paikoissa.

Ai säki oot testannu kaikki Stadin kiinalaiset sushi-buffat?

Juu, koville otti, mut sain homman valmiiksi :)

Vierailija
46/292 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

lipeäkala

N41

Vierailija
47/292 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko olemassa oikeasti suomalaisia ruokia?

Varmaan joku pettuleipä.

Vierailija
48/292 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on juuri se kananmunakastike. Kuulin siitä ekaa kertaa av:lta. Hieman kävi mielessä, onko se tehty raaoista munista ja koostumus siten sileä vai onko kastikepohjaan sekoitettu keitettyä munaa murskeena, jolloin koostumus on pehmeän rouheinen. Niin paljon ei kuitenkaan kiinnostanut, että olisin googlettanut. Syntymävuosi -85.

Vierailija
49/292 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en ollut kuullut kananmunakastikkeesta ennen kuin tuohon ketjuun törmäsin. Googlasin sen, enkä ole kyllä koskaan nähnyt, mutta ihan syötävältä näytti, vähän erikoiselta ehkä. En ole syönyt myöskään valkokastiketta ilman kananmunaa.

Aika tavanomaisista ruoista en ole koskaan maistanut kaalikääryleitä, silakkaa, viinimarjaa tai omenapiirakkaa. Hillaa maistoin ensi kerran viime kesänä. Kyse ei ole siitä, että olisin kieltäytynyt tarjotusta, vaan en ole kokenut halua maistaa oma-aloitteisesti. Syön kyllä, mitä tarjotaan.

Jos ikäni tuo jotain ennakkoasenteita, niin pannaan toiseen vaakakuppiin vaikka "en ole ikinä maistanut subia, starbucksin juomia, energiajuomaa tai muita hampurilaisravintoloiden tuotteita kuin Hesen juustohampurilaista".

-98

Vierailija
50/292 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksalaatikkoa, kaalilaatikkoa ja kaalikääryleitä, silliä, lammasta, mustaamakkaraa, tartar pihvejä enkä ole edes sieniä ikinä maistanut. Pinaatti keittoa söin viimevuonna ekan kerran. N 23 joo nirppanokka olen enkä pidä siitä yhtään.

Vierailija
51/292 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko olemassa oikeasti suomalaisia ruokia?

Varmaan joku pettuleipä.

Niin ja hylkeenliha, riista, marjat.

Myöhemmin nauriit, ruis, ohra.

Vierailija
52/292 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kaikki perusruoat on tullut syötyä lisäksi vähän erikoisemmatkin suomalaiset ruoat, kuten esim. aivo- ja koparakeittoa. 

Vierailija
53/292 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyljettä, saimaannorppaa, joutsenta eikä majavaa ole tullut syötyä. Tuo norppa saattaakin jäädä syömättä, mutta nuo muut pitää vielä maistaa.

Vierailija
54/292 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksalaatikkoa, kaalilaatikkoa ja kaalikääryleitä, silliä, lammasta, mustaamakkaraa, tartar pihvejä enkä ole edes sieniä ikinä maistanut. Pinaatti keittoa söin viimevuonna ekan kerran. N 23 joo nirppanokka olen enkä pidä siitä yhtään.

Lisään vielä puolustukseni, että sentään tiedän mitä on kanamunakastike ja teen sitä lapsilleni perunamuusin ja itsetehtyjen pinaattilettujen kera. Meidän perheen herkkuruoka. N 23

Vierailija
55/292 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon puhuttu tilliliha. Olen tälläkin palstalla törmännyt myös oman ikäluokkani ihmisiin, jotka muistelevat (useimmiten kauhulla) kyseistä ruokaa, mutta itselleni ei ole kyllä tullut koskaan vastaan? Ei ole ollut koulun ruokalistalla eikä missään muuallakaan tarjolla... Mitä se on?

Olen syntynyt -83.

Herkullinen ruoka jos sen osaa valmistaa oikein. https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/177315/PERINTEINEN%20TILLILIHA/

Tilliliha on oikeastaan aika samanlaista kuin nykyinen nyhtönauta. Siinä on lisäksi tillikastike. Ei sen ihmeellisempää.

Vierailija
56/292 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sushi

-76, eli 42v

Nyt olen eri mieltä. Moni paikka on yllättänyt positiivisesti, ihan kinkkibuffakin. Osaa muutkin tehdä sushia kuin japsit. Hyvät raaka-aineet on kaiken perusta.

Minua ei ole yllättänyt. Monet noista kinkeistä ei käytä sushi-zuta, ja riisikin on monesti mitä on. En nyt vertaisi niitä edes kunnon sushiin. Mutta jos ne sinusta ovat hyviä, niin syö pois.

Aivan riisi on valmistettu riisikeittimessä. Ei todellakaan maukasta sushiriisiä eli ei valmistettu japanilaiseen tapaan. Pahin on että ne kalat ja päälliset eivät ole kovin tuoreita ja laadukkaita.

Sushin idea on siis hävinnyt. Syön kyllä itsekin joskus noissa kinkkipaikoissa, koska kaverini haluavat sinne, mutta ei mua kukaan saa sanomaat että se olisi herkullista. Vatsantäytettä.

Vierailija
57/292 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustaamakkaraa, silliä, lipeäkalaa.

N41

Vierailija
58/292 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joululimppua, saaristolaisleipää, lipeäkalaa, peuraa, madetta, kananmunakastiketta, maksakastiketta, talkkunaa, kokkelipiimää, nötköttiä, makrillia, siskonmakkaraa, valkoisia viinimarjoja, ruusunmarjaa, tillilihaa.

Silakkaa söin ekan kerran 4 v sitten.

-,75

Pohjois-Karjala

Vierailija
59/292 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sushi

-76, eli 42v

Jännä kun mun japanilainen kaveri haukkuu yleensä pystyyn Helsingin trendikkäät sushipaikat jotka on ns. asiantuntijoiden suosiossa ja sanoo että pienistä paikoista saa yleensä parasta ja tuoreinta. Esim. jiku kabuki ihan ylimainostettua bulkkia. Mutta hänellä on ehkä väärät kriteerit. Syötiin muuten suomalaisessa pikkukaupungissa loistavaa sushia, ihan top 5 mitä Suomessa olen saanut. Siis tuon japanilaisen kaverini kanssa.

Vierailija
60/292 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sushi

-76, eli 42v

Jännä kun mun japanilainen kaveri haukkuu yleensä pystyyn Helsingin trendikkäät sushipaikat jotka on ns. asiantuntijoiden suosiossa ja sanoo että pienistä paikoista saa yleensä parasta ja tuoreinta. Esim. jiku kabuki ihan ylimainostettua bulkkia. Mutta hänellä on ehkä väärät kriteerit. Syötiin muuten suomalaisessa pikkukaupungissa loistavaa sushia, ihan top 5 mitä Suomessa olen saanut. Siis tuon japanilaisen kaverini kanssa.

Ei kai täällä kukaan ole Kabukista mitään maininnutkaan. Ja Japanilaisiakin on joka lähtöön.