Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies lähti eilen työkeikalle ja soitin hänen eksälleen hakemaan lapsensa pois meiltä - nyt mies raivoaa minulle

Vierailija
17.06.2018 |

Miehen eksä soitti perjantaina, että voisiko isä ottaa lapset tänä viikonloppuna. Isä suostui kysymättä minulta, ja ilmoitin tiukasti, etten sitten vahdi lapsia koska lauantaina ja sunnuntaina miehellä oli iltavuorot. Siitä huolimatta muksut olivat pihassa kuudelta illalla ja mies lähti sinne töihinsa lauantaina hyvissä ajoin. Mikään puhe ei mennyt perille, joten soitin eksälleen että hakee nyt lapsensa takaisin, koska en ehdi itse olemaan lapsenlikkana.
Eks haki hiukan ihmetellen lapset ja sadatteli minulle kiireitään, mutta nyt mies raivoaa kun ei saa tavata lapsiaan. En silti sulata miehen käytöstä, että hän ottaa lapset ja olettaa että joku muu hoitaa.

Kommentit (226)

Vierailija
161/226 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mies on yksin sopan keittänyt. Eksä ei olisi varmasti edes harkinnut lasten tuomista hoitoon, jos tiesi miehen työvuorosta ja ap:n sovitusta menosta.

Ja miten mies kehtaa suuttua ap:lle. Vääntää väkisin oman virheen ap:n syyksi. Ei kyllä olisi luottamusta tuollaiseen mieheen enää.

Vierailija
162/226 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä ei ole perhe, jossa on lapsia. Ainakaan vielä. Nyt tilanne on se, että miehellä on lapsia, jotka käyvät isänsä luona. Isä on yksin vastuussa heistä, joten nyksän ei tarvitse heitä hoitaa. Vasta, jos on yhteinen lapsi, niin lapsen äitikin puoliksi ottaa vastuun omasta lapsestaan. Sitten eron tullessa on lisää lapsia, joiden HOITOVUOROT jaetaan. Näin kaikille lapsille on turvallisesti järjestetty HOITOVUOROT, joista pidetään kiinni.

Ehtivät lapset sitten aikuisena perustaa KODIN.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/226 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan normaalia, että eroperheissä välillä säädetään lasten luonapitopäiviä, kun vanhemmilla on esim. tärkeitä työmenoja. Joustot puolin ja toisin ovat hyvää vanhemmuutta ja yhteen hiileen puhaltamista eron jälkeenkin. Lapsillekin on mukavampaa, kun ulkopuolisia hoitajia ei tarvita.

Joustoja ei kuitenkaan tule tehdä olettaen, että uusi puoliso hoitaa lapset. Lasten ensisijaisia hoitajia ovat heidän omat vanhempansa.

Vierailija
164/226 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö mies olisi voinut vain kysyä jonkun muun lapsenvahdin? Ja kyllähän tuossa vähän kommunikaatio-ongelmia tuntuu olevan, jos vasta pari iltaa ennen keikkaa kerrot siitä, vaikka lippu on kuulemma hommattu ajat sitten. 

Ja asutteko siis yhdessä? Siinä tapauksessa kuulostaa, että koti ei ole lapsille koti, vaan joku epämääräinen hoitopaikka, koska he eivät ole sinne tervetulleita. 

Itse olen eronnut ja exäni tyttöystävällä ei tietääkseni tällaista asennetta ole koskaan ollut lapsiamme kohtaan. Ja olen itse hiljattain alkanut seurustella miehen kanssa, jolla on omia lapsia ja iltavuoroja. Hän ei kyllä suoraan olettaisi, että perun menoni hänen lastensa takia, vaan on ilman muuta kysynyt lapsenvahtia ellen ole itse tarjoutunut olemaan lasten kanssa. Me emme tosin asu yhdessä. Jos asuisimme, minusta olisi ihan itsestäänselvää, että lapset tulevat silloin kun on sovittu ja jos jotain menee päällekkäin, sitten etsitään lapsenvahti. Missään tapauksessa en olisi lapsia viemässä äidilleen. 

Niin samaa mieltä!

Vierailija
165/226 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset eivät siis ole kotona, kun ovat isänsä luona. Ovat isän luona käymässä. Jos hän ei ole kotona, lapset eivät voi kyläillä silloin. Julmaa.

Eivät voi, kun siellä ei ole ketään kotona. Aika julmaa olisi jättää ne tyhjään asuntoon keskenään.

Vierailija
166/226 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi mulle on sitten sattunut se poikkeus, joka vahvistaa säännön: mies, joka todellakin hoitaa omat lapsensa, laittaa ruuat, huolehtii kouluasiat ja harrastukset ja viettää mielellään aikaa lastensa kanssa. Mä toki hoidan lapsille ruuan eteen, jos mies ei jostain syystä sattuisi olemaan paikalla, mutta koska en vakituisesti asu samassa taloudessa, multa kysytään aina ensin, olenko paikalla ja pystynkö hoitamaan.

Pääset kyllä noista vastuista melkein tuolla. Ette ole perhe, joten olisi suorastaan outoa olettaa, että hoidat jonkun lapia.

Jaa, mun mielestä hoidan totta kai, jos miehellä on jotain muuta, mutta arvostan hänessä sitä, ettei hän koskaan oleta, vaan varmistaa. Mä autan häntä, jos vain pystyn, ja hän auttaa mua, kun sitä tarvitsen.

Vierailija
167/226 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsija säälin..

Vierailija
168/226 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko tämä jotenkin uusi tilanne? Kun ryhtyy uusperheeksi, kannattaa tällaiset jutut listata tarkkaan, kuinka erilaisissa lapsiin liittyvissä tilanteissa toimitaan.

Lapsia nuo tilanteet eniten ahdistaa.

Minusta tässä ei ole ongelmana uusperhe vaan miehen käytöstavat.

Vierailija
169/226 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä miten hirveitä ihmisiä täällä taas on. Alapeukutetaan jos joku yhtään yrittää kommentoida lasten edusta kyseisessä ap:n tilanteessa. + Hirveitä tilanteita että tutkitaan lapsi saako tulla yms. Lapsella on aina oikeus tuntea olevansa haluttu ja hänen tarpeensa menevät aikuisten edelle. Jos seurustelet perheellisen ihmisen kanssa, on sinunkin tämä ymmärrettävä. Vaikka mies toimisi tollosti, se ei ole lasten vika. Vauvapalsta todella vahvistaa paha äitipuoli-"myyttiä".. Enkä puhu pelkästää ap:n tilanteesta vaan myös näistä kommenteista ja peukutuksista.

Vierailija
170/226 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset eivät siis ole kotona, kun ovat isänsä luona. Ovat isän luona käymässä. Jos hän ei ole kotona, lapset eivät voi kyläillä silloin. Julmaa.

Eivät voi, kun siellä ei ole ketään kotona. Aika julmaa olisi jättää ne tyhjään asuntoon keskenään.

Julmaakin julmempaa. Isän uusi puoliso kotona, lapset eivät voi tulla kylään.Heitä ei tällä kertaa halua kukaan.

Vierailija
171/226 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko tämä jotenkin uusi tilanne? Kun ryhtyy uusperheeksi, kannattaa tällaiset jutut listata tarkkaan, kuinka erilaisissa lapsiin liittyvissä tilanteissa toimitaan.

Lapsia nuo tilanteet eniten ahdistaa.

Minusta tässä ei ole ongelmana uusperhe vaan miehen käytöstavat.

Juuri näin. Ap ei halua/pysty/jaksa sitoutua perheeseen, joten kannattaa muuttaa pois. Isä etsii lapsille tarvittaessa hoitajan ja ap saa bilettää mielensä mukaan. Lasten vanhemmat hoitavat lastenhoitajat, ap liihottaa menemään. Loppu hyvin, lapset eivät kärsi tunteesta, ettei heitä haluta mihinkään. Suutin kärsijä tässä on lapset kuitenkin, pompotellaan paikasta toiseen. Ihan sama, kuka on syyllinen, kärsijä on lapsi.

Vierailija
172/226 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun luettuani ymmärsin, mikä nuoria nykyään vaivaa. Viiltelyä, masennusta, syömishäiriöitä... On ollut jonkun verran ennenkin, mutta nykyään hirvittävän paljon. Kukaan ei välitä, kehenkään ei voi luottaa lapsenakaan. 😢

Vierailija
173/226 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä miten hirveitä ihmisiä täällä taas on. Alapeukutetaan jos joku yhtään yrittää kommentoida lasten edusta kyseisessä ap:n tilanteessa. + Hirveitä tilanteita että tutkitaan lapsi saako tulla yms. Lapsella on aina oikeus tuntea olevansa haluttu ja hänen tarpeensa menevät aikuisten edelle. Jos seurustelet perheellisen ihmisen kanssa, on sinunkin tämä ymmärrettävä. Vaikka mies toimisi tollosti, se ei ole lasten vika. Vauvapalsta todella vahvistaa paha äitipuoli-"myyttiä".. Enkä puhu pelkästää ap:n tilanteesta vaan myös näistä kommenteista ja peukutuksista.

Olet niin oikeassa!!!

Vierailija
174/226 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että jos isä ja äiti eivät ota vastuuta lapsestaan, nykyisestä vaimosta eli äitipuolesta tuleekin se pahis, kun hän ei suostu hoitamaan toisen lapsia, koska on sopinut etukäteen oman menon ennenkuin tiesi viikonlopun muutoksesta? Ihan selvin päinkö täällä jotkut tekevät ap:stä pahista tässä tapauksessa? Eli tämä palsta todellakin osoittaa, että teki äitipuoli mitä vaan, hän on aina paha, mutta biologiset vanhemmat saavat laistaa vaikka kuinka paljon vastuustaan ja heitä puolustellaan. Ei ihan täyttä meininkiä.

Tottakai lapsen tulee tuntea olevansa haluttu, mutta kyllähän se vastuu ensisijaisesti aina on vanhemmilla. Käsittämätöntä, että vanhempien haluttomuutta huolehtia lapsistaan puolustellaan millään lailla.

Vierailija
175/226 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julmaakin julmempaa. Isän uusi puoliso kotona, lapset eivät voi tulla kylään.Heitä ei tällä kertaa halua kukaan.

Isän uusi puoliso ei nimenomaan ole kotona! Häntä ei tällä kertaa halua heidän isänsä. 

Joten julmaa julmempaakin isänsä ja bioligisen äitinsä puolesta. Mutta senhän sinä jo tiesitkin...

Vierailija
176/226 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No johan vitsin murjautit, mutta todennäköisesti ihan tahallisesti.  Miksi lasten isä ja äiti ei hoida asioita niin, että lapset tuntevat olevansa haluttuja. Siitä on turha muita syyttää. 

Vierailija
177/226 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olem sitä mieltä, että uusperheen tuhoaa useinmiten se, että mies ei kanna vastuutaan. Hän tyrrkkää lapsensa uuden puolison hoidettavaksi. Ja siitä seuraa vain ongelmia.

Ap - oikein teit.

Vierailija
178/226 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No johan vitsin murjautit, mutta todennäköisesti ihan tahallisesti.  Miksi lasten isä ja äiti ei hoida asioita niin, että lapset tuntevat olevansa haluttuja. Siitä on turha muita syyttää. 

Just, mitään nyksiä ei tarvita sotkemaan lasten elämää. Ottakaa aikuisia ja vastuullisia nyksiä, jos otatte. Älkää tehkö lapsista heittopusseja.

Vierailija
179/226 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olem sitä mieltä, että uusperheen tuhoaa useinmiten se, että mies ei kanna vastuutaan. Hän tyrrkkää lapsensa uuden puolison hoidettavaksi. Ja siitä seuraa vain ongelmia.

Ap - oikein teit.

Muuta ap pois sieltä, hoitakoon jälkikasvunsa. Etsi lapseton mies.

Vierailija
180/226 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa te ap:n haukkujat miksi teillä on kaksoisstandardi jonka mukaan on ihan ok että lasten isä(mies) voi  laiminlyödä oman hoitovastuunsa ja sälyttää lapset toisen aikuisen (naisen)vastuulle mutta on ihan kamalaa että ap (nainen)  ei ole heti  päätäpahkaa perumassa ennalta sovittuja menojaan miehen eli  lasten isän vastuunpakoilun vuoksi?

Lopettakaa se naisten syyllistäminen! Ei ap:lla ole mitään velvollisuutta perua omia menojaan siksi  että avokkinsa  on itsekäs p*ska.Unohtakaa se ajatus että nainen on sukupuolensa perusteella velvoitettu hoitamaan puolison lapsia ja laittamaan oman elämänstä hyllylle. Ei prkl  ole!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä