Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies lähti eilen työkeikalle ja soitin hänen eksälleen hakemaan lapsensa pois meiltä - nyt mies raivoaa minulle

Vierailija
17.06.2018 |

Miehen eksä soitti perjantaina, että voisiko isä ottaa lapset tänä viikonloppuna. Isä suostui kysymättä minulta, ja ilmoitin tiukasti, etten sitten vahdi lapsia koska lauantaina ja sunnuntaina miehellä oli iltavuorot. Siitä huolimatta muksut olivat pihassa kuudelta illalla ja mies lähti sinne töihinsa lauantaina hyvissä ajoin. Mikään puhe ei mennyt perille, joten soitin eksälleen että hakee nyt lapsensa takaisin, koska en ehdi itse olemaan lapsenlikkana.
Eks haki hiukan ihmetellen lapset ja sadatteli minulle kiireitään, mutta nyt mies raivoaa kun ei saa tavata lapsiaan. En silti sulata miehen käytöstä, että hän ottaa lapset ja olettaa että joku muu hoitaa.

Kommentit (226)

Vierailija
201/226 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olem sitä mieltä, että uusperheen tuhoaa useinmiten se, että mies ei kanna vastuutaan. Hän tyrrkkää lapsensa uuden puolison hoidettavaksi. Ja siitä seuraa vain ongelmia.

Ap - oikein teit.

Muuta ap pois sieltä, hoitakoon jälkikasvunsa. Etsi lapseton mies.

Kämppä taisi olla ap:n isän. Eli mies muuttaa.

Parempi muuttaakin ja etsiä lapsilleen oikea koti. Ja miettiä uudelleen uusperhekuviot.

On niin vastuuntunnoton isä, että saakohan hoidettua lapset yksin. Kuka vanhempi lupaa lapsilleen hoitajan kysymättä tältä henkilöltä ensin. Kyse on kuitenkin lapsista. Luulis nyt ensin varmistavan asian.

Tätä tarkoitinkin, parempi muuttaa ja miettiä uudestaan. Myös varahoitajat kotiin, ei äitipuolta, joka ei halua lapsia kotiinsa, vaan lapsille oma koti ja hoitaja, kun pitää töihin mennä.Ei saa hoidettua lapsia yksin, koska käy työssä.

Älä vääristele asioita, ettei äitipuoli halua lapsia kotiin. Kyllähän he ovat tervetulleita silloin kun kotona on joku paikalla.

Vierailija
202/226 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo ja keskenkasvuinen mies, ei ole sisäistänyt vastuun käsitettä. Paljonko vetoa, että siksi se edellinenkin ero tuli.

Ja kun uusperheessä lapset ovat naisen entisistä suhteista, tulee miehen kuitenkin kantaa vastuu lapsista ja rahoittaa näiden eläminenkin, eikö niin?

TÄH?!

Meillä kyllä ihan molemmat rahoittaa VAIN omien lastensa menot. Ihan selkeä periaate. En minä ostele miehen lapselle vaatteita tms. eikä todellakaan, TODELLAKAAN varsinkaan toisinpäin!!!!!!!

Omista biologisista lapsistaan on kullakin vastuu, jollei ole lapsia toinen osapuoli  adoptoinut tms.

Miksi ihmeensä äiti- tai isäpuolen pitäisi toisen lasten elämistä rahoittaa?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/226 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ei uusperheessä vaan voi olettaa, että toinen olisi aina hollilla hoitamassa toisen lapsia. Ei niin tosiaankaan! Miehen käytös on todella typerää. Itse on töissä ja  meinaa, että nyksänsä hoitelisi lapsensa ?!? Itse on lapset tähän maailmaan saattanut, pitäköön itse niistä huolenkin!

Vierailija
204/226 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa te ap:n haukkujat miksi teillä on kaksoisstandardi jonka mukaan on ihan ok että lasten isä(mies) voi  laiminlyödä oman hoitovastuunsa ja sälyttää lapset toisen aikuisen (naisen)vastuulle mutta on ihan kamalaa että ap (nainen)  ei ole heti  päätäpahkaa perumassa ennalta sovittuja menojaan miehen eli  lasten isän vastuunpakoilun vuoksi?

Lopettakaa se naisten syyllistäminen! Ei ap:lla ole mitään velvollisuutta perua omia menojaan siksi  että avokkinsa  on itsekäs p*ska.Unohtakaa se ajatus että nainen on sukupuolensa perusteella velvoitettu hoitamaan puolison lapsia ja laittamaan oman elämänstä hyllylle. Ei prkl  ole!

Ei ole, ei. Mies meni töihin iltavuoroon. Ap haukkasi liian ison palan, kun lähti leikkimään kotia miehen kanssa, jolla on lapsia. Tästä aikuisten pompottelusta kärsivät vain lapset. Mikä vit.n kaksoisstandardi? Lasten isä on mies ilman sulkujakin. Yleensä ja useimmiten. Ap:sta nyt ei tiedetä, onko mies vai nainen.

Minusta vaikuttaa ennemminkin, että ap:n mies haukkasi liian ison palan kun ryhtyi vanhemmaksi. Ei ap:n tehtävä ole siivota miehensä typerällä toiminnallaan aiheuttamia sotkuja. Hänen lapsensa kärsivät ja jotenkin se ei miestä riittävästi kiinnosta.

Mies varmaan peruisi lapset, mutta siemeniä ei saa enää takaisin. Typerää toimintaa jakaa tuolla tavalla siemeniään ja aiheuttaa kaikenlaisia sotkuja.

Mulla just tällanen tilanne. Miesystävää kaduttaa kun tuli tehtyä eksänsä kanssa lapsi. Eksällä oli ennestään kaksi poikaa jonkun muun miehen kanssa. Mies otti asumaan naisen luokseen lapsikatraansa kera (miehellä ei omia lapsia), toinen oli vielä vaipoissa, nainen ei ollut vielä edes eronnut aviomiehestään!  Sitten nainen vaati, että mies menee kihloihin hänen kanssaan (nopeasti). Asumaan yhteiseen asuntoon. Sitten yhteinen lapsi. Mies suostui tähän kaikkeen jostain käsittämättömästä syystä.

Kyllä TOSIAAN kannattaa miehenkin miettiä, että minkä naisen kanssa sitä lastaa alkaa tehdä.

Jos on tuollainen edellä kuvaamani tilanne niin suosittelen miestä juoksemaan vähän kauas...

Vierailija
205/226 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa te ap:n haukkujat miksi teillä on kaksoisstandardi jonka mukaan on ihan ok että lasten isä(mies) voi  laiminlyödä oman hoitovastuunsa ja sälyttää lapset toisen aikuisen (naisen)vastuulle mutta on ihan kamalaa että ap (nainen)  ei ole heti  päätäpahkaa perumassa ennalta sovittuja menojaan miehen eli  lasten isän vastuunpakoilun vuoksi?

Lopettakaa se naisten syyllistäminen! Ei ap:lla ole mitään velvollisuutta perua omia menojaan siksi  että avokkinsa  on itsekäs p*ska.Unohtakaa se ajatus että nainen on sukupuolensa perusteella velvoitettu hoitamaan puolison lapsia ja laittamaan oman elämänstä hyllylle. Ei prkl  ole!

Ei ole, ei. Mies meni töihin iltavuoroon. Ap haukkasi liian ison palan, kun lähti leikkimään kotia miehen kanssa, jolla on lapsia. Tästä aikuisten pompottelusta kärsivät vain lapset. Mikä vit.n kaksoisstandardi? Lasten isä on mies ilman sulkujakin. Yleensä ja useimmiten. Ap:sta nyt ei tiedetä, onko mies vai nainen.

Minusta vaikuttaa ennemminkin, että ap:n mies haukkasi liian ison palan kun ryhtyi vanhemmaksi. Ei ap:n tehtävä ole siivota miehensä typerällä toiminnallaan aiheuttamia sotkuja. Hänen lapsensa kärsivät ja jotenkin se ei miestä riittävästi kiinnosta.

Mies varmaan peruisi lapset, mutta siemeniä ei saa enää takaisin. Typerää toimintaa jakaa tuolla tavalla siemeniään ja aiheuttaa kaikenlaisia sotkuja.

Mulla just tällanen tilanne. Miesystävää kaduttaa kun tuli tehtyä eksänsä kanssa lapsi. Eksällä oli ennestään kaksi poikaa jonkun muun miehen kanssa. Mies otti asumaan naisen luokseen lapsikatraansa kera (miehellä ei omia lapsia), toinen oli vielä vaipoissa, nainen ei ollut vielä edes eronnut aviomiehestään!  Sitten nainen vaati, että mies menee kihloihin hänen kanssaan (nopeasti). Asumaan yhteiseen asuntoon. Sitten yhteinen lapsi. Mies suostui tähän kaikkeen jostain käsittämättömästä syystä.

Kyllä TOSIAAN kannattaa miehenkin miettiä, että minkä naisen kanssa sitä lastaa alkaa tehdä.

Jos on tuollainen edellä kuvaamani tilanne niin suosittelen miestä juoksemaan vähän kauas...

Ja vielä, tällä naisella on selkeitä narsistisia piirteitä, jotka valitettavasti toistuvat miehen ja tämän naisen pojassa :(. Mies on oikeasti sanonut minulle, että jos pystyisi asioita muuttamaan, ei lasta tuon naisen kanssa olisi tehnyt.

Vierailija
206/226 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi apta sanotaan äitipuoleksi?

Lapsilla on äiti ja isä ja näkevät vielä kumpaakin. Tuskin edes lapset ajattelevat apta äitipuolena vaan isänsä naisystävänä.

Ap oli sopinut omat menonsa ja kertonut niistä miehelleen. Lasten olisi kuulunut olla muutenkin äidillään, isä vain meni lupaamaan että tottakai voivat tulla vaikka ei itse pystynyt hoitamaan. Mies toimi tyhmästi ja toivottavasti oppii kysymään ensin ja tajuaa että hänen takiaan lapset edes olisivat tulossa. Eivät siksi että näkisivät apta, vaan siksi että viettäisivät aikaa isänsä kanssa.

Vierailija
207/226 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko tämä jotenkin uusi tilanne? Kun ryhtyy uusperheeksi, kannattaa tällaiset jutut listata tarkkaan, kuinka erilaisissa lapsiin liittyvissä tilanteissa toimitaan.

Lapsia nuo tilanteet eniten ahdistaa.

Eikö uusperhe tarkota eri asiaa. 

Vierailija
208/226 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä niin en ymmärrä näitä tälläisiä iskähenkilöitä. Siis mitä ihmettä? En ole koskaan kuullut että joku äiti toimisi noin, että sanoisi exälleen että tuo vaan lapset meille, ja häipyisi omille teilleen jättäen lapsensa uuden miehensä hoitoon - ja parhaassa tapauksessa vielä kysymättä. Sen sijaan tälläkin palstalla näkee alvariinsa näitä tilanteita. Jotain vikaa päässä. Ei minkäänlaista vastuuntuntoa, vaan suhtaudutaan kaikkiin naisiin kuin omaan mutsiin.

Valitettavasti hirveän tyypillistä kuitenkin tällainen. Koko yhteiskunta suunnilleen olettaa, että kyllähän naiset hoitavat -täytyy hoitaa- miehenkin lapset, eikä ole nyt niin kauhean nuukaa onko naiselta edes kysytty...

Vierailija
209/226 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä keskustelua. Yleinen mielipide on, että pitää etsiä lapseton mies, jos ei halua tämän lapsia hoitaa. Ei, ei ja ei.

Oikea vastaus: tee lapselliselle miehelle pelisäännöt selväksi heti alussa. Sano, että sinä et hänen lapsiaan hoida etkä viihdytä. Jos et pysty itse hoitamaan töiden tms takia, niin älä ota niitä.

Mies on sellainen otus, että jos häneltä ottaa vastuun pois, niin mies sen myös antaa. Jos nainen ottaa hoitovastuun itselleen, niin hän huomaa hiljalleen koko ajan hoitavan lapsia. Ja siitä ei seuraa muuta kuin ongelmia.

Kun av:n keskusteluita seuraa, niin kaikki uusperheessä asuvat valittajat ovat näitä, jotka eivät ole tehneet näitä pelisääntöjä. Lopputuloksena on naisen uupuminen uusperheeseen, ”kun on kaikki velvollisuudet mutta ei mitään oikeuksia”. Seuratkaapa keskusteluita edelleen: parhaiten voivat ne, jotka jättävät hoitovastuun isälle.

Olen itsekin uusperheellinen, jossa molemmilla on omia lapsia. Meillä on selvät pelisäännöt. Eikä mitään uusperheiden ongelmia. Elämä on helppoa.

Vierailija
210/226 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä niin en ymmärrä näitä tälläisiä iskähenkilöitä. Siis mitä ihmettä? En ole koskaan kuullut että joku äiti toimisi noin, että sanoisi exälleen että tuo vaan lapset meille, ja häipyisi omille teilleen jättäen lapsensa uuden miehensä hoitoon - ja parhaassa tapauksessa vielä kysymättä. Sen sijaan tälläkin palstalla näkee alvariinsa näitä tilanteita. Jotain vikaa päässä. Ei minkäänlaista vastuuntuntoa, vaan suhtaudutaan kaikkiin naisiin kuin omaan mutsiin.

Valitettavasti hirveän tyypillistä kuitenkin tällainen. Koko yhteiskunta suunnilleen olettaa, että kyllähän naiset hoitavat -täytyy hoitaa- miehenkin lapset, eikä ole nyt niin kauhean nuukaa onko naiselta edes kysytty...

Oleellisempaa kuin vaatimukset on se että naiset suostuu tuohon ja hoitaa ne lapset tai vähintään hoitaa heille hoitajan. Niin myös ap teki eikä laittanut miestä hankkimaan sitä hoitajaa lapselle vaan soitti itse tämän exälle. Myös ap oletti että jos mies ei hoida naisen kuuluu hoitaa.

Vierailija
211/226 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

213: Pakko kai ap:n oli joku hoitaja vastuullisena aikuisena lapsille saada!

Vierailija
212/226 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä keskustelua. Yleinen mielipide on, että pitää etsiä lapseton mies, jos ei halua tämän lapsia hoitaa. Ei, ei ja ei.

Oikea vastaus: tee lapselliselle miehelle pelisäännöt selväksi heti alussa. Sano, että sinä et hänen lapsiaan hoida etkä viihdytä. Jos et pysty itse hoitamaan töiden tms takia, niin älä ota niitä.

Mies on sellainen otus, että jos häneltä ottaa vastuun pois, niin mies sen myös antaa. Jos nainen ottaa hoitovastuun itselleen, niin hän huomaa hiljalleen koko ajan hoitavan lapsia. Ja siitä ei seuraa muuta kuin ongelmia.

Kun av:n keskusteluita seuraa, niin kaikki uusperheessä asuvat valittajat ovat näitä, jotka eivät ole tehneet näitä pelisääntöjä. Lopputuloksena on naisen uupuminen uusperheeseen, ”kun on kaikki velvollisuudet mutta ei mitään oikeuksia”. Seuratkaapa keskusteluita edelleen: parhaiten voivat ne, jotka jättävät hoitovastuun isälle.

Olen itsekin uusperheellinen, jossa molemmilla on omia lapsia. Meillä on selvät pelisäännöt. Eikä mitään uusperheiden ongelmia. Elämä on helppoa.

Niin, tokikin ihannetilanteessa menee noin, että asioista keskustellaan ja kaikki menee siitä lähtien kuin elokuvissa...oikea elämä kuitenkin on ihan eri asia.

Sinulla tuntuu olevan ihannetilanne, mutta et voi yleistää tosiaankaan, että pelisäännöt sopimalla muka jokaisessa uusperheessä elämä sujuisi kuin tanssi. Kyllä riippuu uusperheen osallisista ja eksistä ja kaikesta, että miten sujuu. Vaikka kuinka te sopisitte pelisäännöt, niin jou hankala eksä voi silti vaikka minkälaisia kivoja temppua tehdä.

Totta on, että isällä täytyy säilyä hoitovastuu mitä hänen biologisiin lapsiinsa tulee.

Vierailija
213/226 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen eksä soitti perjantaina, että voisiko isä ottaa lapset tänä viikonloppuna. Isä suostui kysymättä minulta, ja ilmoitin tiukasti, etten sitten vahdi lapsia koska lauantaina ja sunnuntaina miehellä oli iltavuorot. Siitä huolimatta muksut olivat pihassa kuudelta illalla ja mies lähti sinne töihinsa lauantaina hyvissä ajoin. Mikään puhe ei mennyt perille, joten soitin eksälleen että hakee nyt lapsensa takaisin, koska en ehdi itse olemaan lapsenlikkana.

Eks haki hiukan ihmetellen lapset ja sadatteli minulle kiireitään, mutta nyt mies raivoaa kun ei saa tavata lapsiaan. En silti sulata miehen käytöstä, että hän ottaa lapset ja olettaa että joku muu hoitaa.

wt-porukalla on mielenkiintoiset ongelmat!

Vierailija
214/226 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Miehelle pitää olla selvät säännöt ja kuri. Aivan erityisesti sellaiselle miehelle, joka on jo ollut kuriton tai vastuuton edellisessä suhteessaan ja siksi joutunut ulkoruokintaan. Vähän kuin ottaisi aikuisen koiran pitovaikeuksien takia, pakostihan sellaista joutuu kouluttamaan.

Eroja voi tietysti tulla monestakin syystä, mutta jos eroon on päädytty lasten ollessa pieniä, siellä on koko lailla satavarmasti taustalla miehen hyödyttömyyttä perhe-elämässä. Lasten äiti on todennut oman elämänsä helpommaksi ilman miesvauvaa, tai havainnut eron ainoaksi keinoksi saada isää hoitamaan lapsiaan edes joka toinen viikonloppu.

Ei pitäisi tulla yllätyksenä, että tällainen helmi yrittää sälyttää vastuun lapsista kenelle vaan lähistöllä liikkuvalle naiselle, oli se sitten oma äiti, vakipano tai naapurin täti.

Vierailija
215/226 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut koko ketjua, enkä tiedä minkä ikäisistä lapsista on kyse, mutta siitä huolimatta, ymmärsin, että isä lähti ennenkuin lapset tulivatkaan? Vai ymmärsinkö väärin? Miksi ylipäätään otit lapset vastaan, jos isä töissä? Ja jos isä oli kotona, kun lapset tulivat niin ok, olisit voinut itse lähteä tekemään omia juttujasi ja jättää puolison lasten kanssa kotiin pohtimaan miten hän hoitaa työnsä ja lapsensa.

Vierailija
216/226 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lukenut koko ketjua, enkä tiedä minkä ikäisistä lapsista on kyse, mutta siitä huolimatta, ymmärsin, että isä lähti ennenkuin lapset tulivatkaan? Vai ymmärsinkö väärin? Miksi ylipäätään otit lapset vastaan, jos isä töissä? Ja jos isä oli kotona, kun lapset tulivat niin ok, olisit voinut itse lähteä tekemään omia juttujasi ja jättää puolison lasten kanssa kotiin pohtimaan miten hän hoitaa työnsä ja lapsensa.

Minä ymmärsin, että mies oli kotona eikä kuunnellut järkipuhetta vaan lähti vain töihin. Aloittajan piti sitten pyytää eksää hakemaan lapset. 

Vierailija
217/226 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tokikin ihannetilanteessa menee noin, että asioista keskustellaan ja kaikki menee siitä lähtien kuin elokuvissa...oikea elämä kuitenkin on ihan eri asia.

Sinulla tuntuu olevan ihannetilanne, mutta et voi yleistää tosiaankaan, että pelisäännöt sopimalla muka jokaisessa uusperheessä elämä sujuisi kuin tanssi. Kyllä riippuu uusperheen osallisista ja eksistä ja kaikesta, että miten sujuu. Vaikka kuinka te sopisitte pelisäännöt, niin jou hankala eksä voi silti vaikka minkälaisia kivoja temppua tehdä.

Totta on, että isällä täytyy säilyä hoitovastuu mitä hänen biologisiin lapsiinsa tulee.

Toki on onnekasta, ettei meillä ole hankalia eksiä eikä anoppeja. Ja ymmärrän, että on tilanteita, joissa on pakko vain joustaa. Esim. Mieheni joutui kerran lähtemään työpaikalla tapahtuneen onnettomuuden takia töihin, ja jätti lapset huoneeseen kaksistaan. Kyllä minä heitä menin katsomaan, kun riitelyksi äityi, koska mies oli useamman tunnin pois. Mutta lähtökohtaisesti en katso heidän peräänsä. Teen ainoastaan koko porukalle ruoan - ja silloinkin teen sitä ruokaa mitä minä haluan enkä ikuisesti lasten haluamaa spagettia - mutta kaiken muun mies saa hoitaa itse.

Uskon kuitenkin, että miehelle pitää tiukasti osoittaa se, että jos sinä haluat lapsiasi nähdä, niin sinä kasvatat, siivoat jäljet, viihdytät, käyt ulkona. Jos minun tekemä ruoka ei kelpaa, tee itse. Jos haluat ostaa lapsille ruokakaupasta jotain muuta mitä me syömme, käy kaupassa itse. Jos haluat ettei lapset kitise, niin tee sille jotain itse.

Vierailija
218/226 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
219/226 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa tuo ap:n mies on melko urpo.

Mutta sen vaan sanon, että miksi joku vielä ihmettelee lasten ja nuorten yhä lisääntyviä mielenterveysongelmia? Tässä järjettömässä uusperhesekoilussa monine kotineen ja äiti- ja isäpuolineen menisi vahvimmankin lapsen pää sekaisin ja identiteetti hajalle. Mihinkään ei juurruta, mikään ei ole pysyvää ja turvaa antavaa, kun ikuisesti itseään etsivät ja loputtomasti teini-ikäänsä pidentävät nk. vanhemmat ”kasvattavat”.

Tämän päivän sana on, että samaan aikaan julistetaan lasten joustavuutta jatkuvasti muuttuvissa perhekuvioissa ja ihmetellään heidän lisääntyviä mielenterveysongelmiaan. Eikö muka kenellekään tule mieleen, että näiden kahden asian välillä on joku yhteys!

Vierailija
220/226 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

5/5

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme