Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen kuorsaus ja lapsen häätö huoneestaan.

Zombieäiti
17.06.2018 |

Olen elänyt mieheni kanssa pari vuotta saman katon alla, ja koko tämän ajan suhdettamme on rasittanut mieheni erittäin voimakas kuorsaaminen. Kuorsaamiseen herää välillä eri puolella asuntoa nukkuvat lapset, ja minulla tämä on aiheuttanut kroonista unettomuutta.

Olen nukkunut nyt yli vuoden joka ikinen yö korvatulpilla, ja mieheni sohvalla. Kuorsaus on silti niin kovaa, että mikäli siihen herään en saa enää unta. Olen patistanut miestäni koko suhteen ajan lääkäriin asian vuoksi, ja viime joulun tienoilla hän sai vasta aikaiseksi käydä lääkärissä asian vuoksi. Hoidon eteneminen kuitenkin tyssäsi alkuunsa, kun mies ei ole saanut aikaiseksi mennä jatkokäynneille, eikä toimitettua vaadittavia kotimittaustuloksia lääkäriin. Hänen olisi pitänyt tiputtaa paperit työterveyslääkärille puoli vuotta sitten..Ilmeisesti viitteitä astmasta ja jonkinasteisesta uniapneasta.

Eli toisin sanoen nukumme edelleen erillään joka yö, mieheni sohvalla ja jatkuvasti siitä kiukutellen minulle, minä valvoen vähintään joka toisen yön ja aivan lopenuupuneena ja ärtyneenä yritän selvitä vuorotyöstä ja perheen pyörittämisestä. Olen koittanut tukea miestäni etsimällä tietoa kuorsaukseen liittyen, lääkärikäyntien suhteen ja korvat jo aivan ihottumilla ja kipeinä nukun tulpilla edelleen. Minua kovasti surettaa mieheni tapa syyllistää minua siitä, että hän joutuu nukkumaan sohvalla aivan minusta riippumattomista syistä. Olen koittanut kannustaa, jopa painostaa, häntä lopettamaan tupakoinnin ja alkoholinkäytön vähentämiseen, joita molempia hänellä kuluu liikaa. Tuloksetta. On todella turhauttavaa, että ainoa ihminen jolla olisi avaimet ongelman poistoon, ei itse tee asian eteen mitään.

Nyt tilanne on eskaloitunut siihen, että ongelman hoitamisen sijasta hän totesi eilen että hän on mitä on, ja koska hän on aikuinen ihminen, tulisi jommankumman tytön luovuttaa hänelle huoneensa ja muuttaa olohuoneeseen asumaan 😯 En tiedä, onko vika minun ajattelumallissani, kun minun mielestäni on aivan käsittämättämän itsekästä pistää lapsi kärsimään hänen hoitamattomasta ongelmastaan. Hän on muutenkin aavistuksen itsekäs ihminen, mikä korostuu hänen tarpeissaan ja tavoissa tehdä asioita, hänen rutiineistaan ei voi poiketa.

Tunnen olevani aivan loppu ja poikki. Haluaisin, että kaikilla olisi hyvä olla ja kaikki saisivat nukkua, mutta en voi tehdä asialle mitään. Mutta ei minulla ole sydäntä ottaa lapseltani huonetta niin että lapsi joutuisi asumaan olohuoneessa.
Vai oletteko sitä mieltä, että se olisi järkevä ratkaisu?
Olenko minä liian väsyneenä nyt sokea miestäni kohtaan, ja tämä olisi järkevä ratkaisu? Onko kenelläkään unettomalla (tai unellisella :)) mitään ajatuksia tilanteeseemme?

Olen jälleen valvonut koko yön, ja oikein odotan tulevan päivän olotilaa ja mielentilaa. Tosin nyt syynä valvomiseeni on ollut tämän asian murehtiminen. Tällä vkolla olen nukkunut yöaikaan vain yhtenä yönä yli 3 h. Menetän järkeni kohta..

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänitä sitä sen kuorsausta ja soita sitä aivan miehesi korvan juuressa täysillä seuraavan kerran kun nukahtaa. Jospa se siitä oppisi.

Tai sitten annat sille ihan ultimatumin: joko hän hoitaa vaivansa tai etsii oman asunnon. Ei se miehen terveyskään häntä kiitä hoitamattomasta uniapneasta - voi johtaa jopa sydäninfarktiin. Ehkä häneltä pitää leikata nielurisat, tai lääkitys hoitaa kohdalleen - kuitenkin asia pitää hoitaa.

Vierailija
2/86 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä heittäisin pihalle tuollaisen itsekkään äijän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Camioon hei, kyllä sinä tiedät, mikä on oikea ratkaisu! Sano sille, että haista jätkä paska! Sä hankit oman asunnon, jossa nukut TAI hoidat lääkäriasia HETI kuntoon!

Kuorsaus nimittäin saadaan lakkaamaan. Nyt se haittaa sekä hänen omaa terveyttää, että sinun ja lastesi terveyttä. Menetätte koko ajan jäljellä olevaa tervettä elinikää. Kaikki.

Miten voit tehdä tämän lapsillesi? Oikeesti? Näe asia oikeassa valossa!

Vierailija
4/86 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen äänittänyt sitä, jonka jälkeen hän ehkä hieman nolostui hetkeksi. Hänen perheenjäsenensä ovat huomauttaneet asiasta hänelle, ja siihen liittyvästä juomisesta. Tuntuu kuitenkin, että hänen pitäessään kiinni omista tarpeistaan ja nostaessaan niitä jatkuvasti jalustalle, hän ei tajua että tässä on muitakin ihan eläviä ihmisiä, jotka kärsivät. Ja eniten minä. Voin sanoa, että tämä rupeaa tuntumaan hitaalta kuolemalta ja sekoamisen pelolta. Kahden vuoden krooninen unettomuus ei ole hauskaa. Minulle on ilmentynyt käsien vapinaa, kuulohäiriöitä, ja olen ajanut elämäni ensimmäisen ja vielä lisäksi kaksi kolaria viimeisen puolen vuoden aikana väsymyksestä. Lääkärini mukaan verenpaineeni on noussut vuodessa niin korkealle, että pohdimme aloittaisinko verenpainelääkityksen. Olen 33-vuotias, ja tuntuu että rupean olemaan haamu entisestä itsestäni..

Toki minulla on myös aito huoli HÄNEN terveydestään. Olen näyttänyt paljon juttuja uniapneasta ja sen liitännäissairauksista, koittanut kannustaa hieman terveellisempään elämään motivoiden paremmalla ololla ym.

Kestämätöntä tilanteesta tekee se, että vaikka kuinka haluaisin asialle jotain tehdä, minä itse en voi. Vaikka hän kuinka siitä kiukuttelee minulle ja syyllistää minua ja lapsia asiasta. Tekisi mieli sanoa että aikuinen mies on hyvä ja kaljan lipittämisen sijasta hankkisi vähän itsekuria ja menisi lääkäriin.

Vierailija
5/86 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastanneille. Oma härjen ääneni on kadonnut yöunien myötä, ja väsyneenä kun syyllistetään tällaisesta, ei enää tiedä mikä on oikein ja mikä väärin..

Vierailija
6/86 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa suoraan: vanhemmat, jotka laittavat uuden kumppanin tarpeet lastensa edelle, ovat yksi kuvottavimmista asioista tässä maailmassa. Se, että annetaan jonkun perheeseen saapuneen aikuisen käyttäytyä vahingoittavasti lapsia kohtaan, saa voimaan pahoin. Mies kuulostaa aivan pimeältä! Kasvata selkäranka, puolusta lastesi oikeutta tasapainoiseen elämään. Oman itsesi puolustaminenkkn olisi hyhä juttu, mutta toki aikuisena voit valita haluatko tämän tehdä.

Tän on pakko olla provo!

Vierailija
7/86 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sulla tuli edes mieleen laittaa lapsi sohvalle? Jos olet ottanut tuollaisen miehen, niin nuku itse sohvalla. 

Vierailija
8/86 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niinkin kuin JÄRJEN ääni.. ja kirjoituskykykin näköjään 8)

-Ap

Vierailija
9/86 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tässä itsekkäässä, kuorsaavassa röökijuopossa on ihanaa mikä?

Vierailija
10/86 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun mulla ei tosiaan tullur mieleen, vaan järkytyin hänen edes ehdottaessaan sellaista, ja siitähän hän suuttui. Itkua pidätellen koitin välttää tajutonta riitaa ja selittää hänelle, ettenhän minä sellaista voi tehdä. Hän itse kun ei siinä mitään väärää näe, niin yön valvoneena olen pohtinut, että olenko minä tosiaan niin imbesilli, kun koen sen täysin absurdina ajatuksena edes, vai onko reaktioni oikeutettu.

-Ap

Vierailija
11/86 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos astma on ollut vähintään pari vuotta hoitamattomana niin se on kroonistunut eikä sitä voi enää hoitaa.

Vierailija
12/86 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Ap.

Mulla oli mun miehen kanssa sama ongelma, en pystynyt hänen kuorsaukseltaan nukkumaan. Se kun alkaa heti kun hän päänsä tyynyyn laittaa. En saa edes unen päästä kiinni.

Ratkaisu: muutin omaan huoneeseen kauaksi hänen huoneestaan nukkumaan. Kun matkustelemme, otamme hotellin, jossa kaksi huonetta väliovella. (Ei ole niin kallista kuin luulisi, en suostu matkojani valvomaan.)

Eli: hommatkaa isompi asunto, sellainen missä on yksi huone hieman erillään muista; mies sinne kuorsaamaan. Saattaa maksaa hieman enemmän, mutta pieni hinta siitä, ettet kuole unenpuutteeseen.

Mikään parisuhde ei voi olla sellainen, että joku toisen vuoksi lähes kuolee ruuanpuutteeseen, lämpöisenpuutteeseen tai unenpuutteeseen. Uskomatonta että olet suostunut kärsimään näinkin pitkään.

Mieti, suostuisiko miehesi vastaavaan: olemaan nukkumatta kuukausia sen takia, että sinä unissasi joka yö tahattomasti tekisit jotain sellaista mihin hän herää? Esim kieriskelit 10 krt yössä hänen päälleen. Heh, olipas hassu esimerkki 😂

Vierailija
13/86 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama homma. Mies kuorsaa. Joten nukun olohuoneen sohvalla. Mies ei tosin juo alkoholia, eikä tupakoi eikä ole lihava, mutta kuorsaaminen on jotain järkyttävää. Aikoinaan laukkasin sohvan ja makkarin väliä. Sittemmin huomasin parhaaksi, että nukun koko yön hyvin sohvalla, kuin yritän palata hiljasena hetkenä takas makkariin ja kohta taas sohvalle. Onneksi on välillä yövuorossa töissä, niin saan nukkua ihan sängyssäkin. Nyt lähin mökille pariksi viikoksi. Ihanaa, kun ei kukaan kuorsaa.

Vierailija
14/86 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole laittanut kumppanini tarpeita lasten edelle, muutenhan tässä ei mitään ongelmaa olisi. Mutta minun mielestäni hänen ukaasinsa oli pikkuisen liikaa, ja hävytöntä, meitä kohtaan jotka hänen kuorsauksesta kärsivät. Sellaista pikkulapsen kiukuttelua että jos hän ei aikuisena ihmisenä saa lapsen huonetta, niin sitten meidän pitää erota. Yön tässä valvottuani ja oikeesti ärsytystä keränneenä mietin, että dikä sen ukaasin pitäisi mennä vähän toisinpäin?!

Ei. Hän ei tosiaankaan antaisi minun häiritä hänen yöuniaan jatkuvasti. Sekin on hänelle liikaa, etten saa unta kun hän kuorsaa, ja se ärsyttää häntä.

Ehkä olen koittanut olla ymmärtäväinen, kun olen ajatellut hänen saamattomuutensa johtuvan siitä, että kuorsauksen taustalla on sairaus jonka vuoksi hän on väsynyt/flegmaattinen/saamaton, jopa masentunut, mutta hänen omasta mielestään mitään ei ole, vaan hän vain on mitä on, niin ymmärrys on ikäänkuin tullut tien päähän.

Vierailija
15/86 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmettelen mikä saa alkuaikana jäämään tuollaiseen suhteeseen? Olette kuitenkin vain pari vuotta asuneet yhdessä, ei siis mitään eliniän sitoutumista ja yhteistä elämää vuosikymmenten ajalta joka saattaisi velvoittaa tunnetasolla pysymään yhdessä. 

Eihän tuossa ole kuin kaksi vaihtoehtoa oikeasti, joko te hommaatte isomman asunnon jossa mies saa oman huoneen tai sitten mies nukkuu jatkossa kokonaan eri osoitteessa. Lasta ette voi olohuoneeseen häätää, hän on syytön kuorsaukseen ja sinun uniongelmiisi. No, kolmas vaihtoehto on kaiketi se että sinä itse nukut olohuoneessa ja mies makuuhuoneessa. Ymmärrän kyllä senkin että jos olohuoneen sohva ei ole nukkumiseen hyvä niin ei siellä kukaan halua loppuikäänsä nukkua vaan kaipaa ihan sänkyä mutta vain todella kypsymätön ja itsekäs ihminen ehdottaisi tilanteeseen ratkaisua siitä että lapsi siirtyy olohuoneeseen. 

Vierailija
16/86 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies kuorsasi, minkä vuoksi en joskus saanut unta kun oli niin kovaa kuorsaus. Kävi noin vuosi sitten ensimmäisen kerran hammaslääkärissä ja nyt on aloitettu hampaiden oikominen mikä on vähentänyt kuorsaamista huomattavasti. Edessä on leukaleikkaus, joka tulee toivottavasti parantamaan myös mieheni unenlaatua. Purukalustossa oli siis vika.

Vierailija
17/86 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin näin. Kun sanoin hänelle, että eihän lapsilla ole mitään tekemistä hänen ongelmansa kanssa, että hänen ehdotuksensa on todella hävytön, niin minä olin väärässä ja hän ei jousta. Olin niin hölmistynyt kun en vain tajua, miten aikuinen mies voi edes ajatella noin. Tekemättä itse mitään ongelmalle. Olutta samalla juoden..

Minä nukuin viime kesänä sohvalla, mutta minulla on hermosairaus , jonka vuoksi en pystynyt kivuiltani enää nukkumaan muualla kuin sitä varten ostetulla patjallani sängyssä. Olen kuitenkin usein siirtynyt yöllä sojvalle valvomaan telkkaria katsomaan kunnes mieheni on mennyt töihin, jotta hän on saanut nukkua sängyssä..

Vierailija
18/86 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin. Kun sanoin hänelle, että eihän lapsilla ole mitään tekemistä hänen ongelmansa kanssa, että hänen ehdotuksensa on todella hävytön, niin minä olin väärässä ja hän ei jousta. Olin niin hölmistynyt kun en vain tajua, miten aikuinen mies voi edes ajatella noin. Tekemättä itse mitään ongelmalle. Olutta samalla juoden..

Minä nukuin viime kesänä sohvalla, mutta minulla on hermosairaus , jonka vuoksi en pystynyt kivuiltani enää nukkumaan muualla kuin sitä varten ostetulla patjallani sängyssä. Olen kuitenkin usein siirtynyt yöllä sojvalle valvomaan telkkaria katsomaan kunnes mieheni on mennyt töihin, jotta hän on saanut nukkua sängyssä..

Miten olisi ihan klassinen ero? Alkoholi vain lisää kuorsausta. Unenpuutteesi sairastuttaa lopulta sinut itsesi.

Vierailija
19/86 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa ap. Mies kuulostaa ihan hirveältä ihmiseltä.

Vierailija
20/86 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen kuorsaus loppui kun tupakointi ja alkoholinkäyttö loppui (samalla laihtui muutaman kilon).

Erään tuttavamiehen kuorsaus on niin paha että voi nukkua enää istuallaan ja hengityskatkokset ovat tosi pitkiä. Kumma juttu että lääkäriin ei mene.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi