Se on kuulkaa kuin taivaanlahja kun isotissisenä löytää hyvät rintsikat
Vaatteetkin istuu ihan erilailla ja näyttää että olis laihtunut viis kiloa😁
Kommentit (131)
Mitäs se muuten meinaa, jos alusvaateliikkeessä rinnat ovat kokoa F jotain, mutta henkkamaukalta käytössä C kuppi. Yrittääkö ne liiviliikkeessä fuskata naista tyytyväisemmäksi omaan kuppikokoonsa, vai onko se skaala jotenkin erilailla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua, että on pitkät rivit aina pienirintaisille kaikenlaisia erivärisiä hienoja rintsikoita ja sitte isorintaisille joku yks rivi mustaa,valkosta ja beigee... Kaikista menee isoimmat koot ensin, joten miksei satsata niihin enempi.
No ehkä siksi, että meillä pienirintaisillakin pitää olla jotain iloa elämässä. Ehkä ajatellaan, että pienemmissä kaunis pakkaus suo edes jotain lohtua tilanteeseen. Isommissa ei rintsikoiden ulkonäöllä ole niin merkitystä, kun sisältö on kuitenkin loppupeleissä se mikä ratkaisee.
Höpsis. Mun mielestä taustalla ovat Suomessa jotenkin kalkkeutuneet asenteet. Edelleen luullaan, että isokuppi tarkoittaa iäkästä ja ylipainoista naista. Siksi tarjolla on niitä beigejä, joita käyttivät sellaiset naiset, jotka nyt ovat lähinnä 100-vuotiaita.
Ongelmana on myös maahantuojat, Suomeen tuodaan vain muutamaa isokuppista merkkiä ja niistäkin usein ne tylsimmät tyylit. Erikoisliikkeistäkään ei siis välttämättä löydä edes rahalla nättejä, hyviä ja oikeankokoisia liivejä.
Lisäksi ei tajuta, että tarjolla pitää olla eri liivimalleja, valmistajilla ulkomailla on eri mallit isonkupinliiveille riippuen siitä onko ympärys kapea (full bust), ympärys leveä (full figure) ja joillakin on myös silikonirintaisille omat mallistonsa. Lisäksi pitää olla erikseen täysikuppimallit, balconettet, plunget, urheiluliivit sekä kaarituettomat comfort-mallit. Lisäksi asiakkaat haluavat valita nättejä värejä ja kuoseja sekä liiveihin sopivat alushousut (niitäkin pitäisi olla joka vartalotyypille omat mallinsa tarjolla).
Suomessa ei tätä ole otettu huomioon tai eivät rahasyistä kykene. Sitten valitetaan joka kerta jos edes käy liikkeessä katsomassa liivejä, että "ei ole, kun on niin kallista ja hankalaa"... Sitten asiakas ei osta.
Eivät taida todellakaan tajuta miten paljon on isokuppisia asiakkaita, jotka haluavat nätit liivit ja jotka ovat siirtyneet ostamaan ulkomailta ja/tai ulkomaisista (tai siitä yhdestä kunnollisesta suomalaisesta) nettikaupasta.
Muistan aikoinaan kun Stockalla oli vielä myynnissä ranskalaisen laatumerkin nimenomaan isolle povelle ja kapealle ympärykselle suunnitellut plungemalliset liivit (vadelmanpunaisena veiläpä). Siinä missä useimmat liivit heillä roikkuivat kuukaudesta toiseen räkissä, nämä plunget myytiin päivissä loppuun. Silti Stocka lopetti pian sen jälkeen näiden isompikuppisten liivien myynnin.
No, minä kuitenkin olen iloinen siitä, että maailmassa on edes hitunen oikeudenmuikaisuutta ja että isorintaiset geeniloton voittajat saavat edelleenkin kulkea beesseissä mummorintsikoissaan. Toivottavasti tilanne jatkuu nykyisenlaisena mahdollisimman pitkään.
T. Pienirintainen katkero
Voi kuule Katkero, ei isorintaisuus ole mikään geenilotto. Niistä on paljon vaivaa ja kuluja.
Parasta on unohtaa lapsellinen katkeruus ja käyttää sitä mitä sulla on. Me isokuppiset käytämme nykyisin kauniita liivejä ja jätämme ne mummobeiget roikkumaan kauppaan. Käytä sinäkin nättejä liivejä, sitten ollaan kaikki sujut.
Pienille kuppikoolle on liivejä, joita isokuppiset emme voi käyttää. Esim. kaarituettomat kolmioliivit ja bralette-mallit.
Esim. nämä
https://www.farfetch.com/fi/shopping/women/stella-mccartney-sophie-surp…
tai nämä
http://www.princessetamtam.com/en/soft-cup-bra-mezcal-green-FEVAS105_70…
Ja kuitenkin vuosittain tuhannet naiset maailmassa leikkuuttavat itselleen isommat rinnat..
Kiitos vaan vinkeistä. On herttaista, mutta kovin naivia kuvitella, että voisimme ikinä olla sujut tai samalla viivalla millään lailla.
T. Pienirintainen katkero
Vierailija kirjoitti:
Mitäs se muuten meinaa, jos alusvaateliikkeessä rinnat ovat kokoa F jotain, mutta henkkamaukalta käytössä C kuppi. Yrittääkö ne liiviliikkeessä fuskata naista tyytyväisemmäksi omaan kuppikokoonsa, vai onko se skaala jotenkin erilailla?
Sulla lienee vääränkokoiset liivit Henkkamaukalta.
Linkitän setä-miehenä vain tämän kuvan tähän:
https://fullerfigurefullerbust.com/wp-content/uploads/2014/05/emnavy1.j…
Komiat rutistella kirjoitti:
Vähän sama kuin miehenä löytää isotissisen muijan :)
Mikä nyt sitten on iso kun suomalaisten keskiverto koko kupissa on e.
Mä löydän kyllä rintsikoita ihan hyvin, tosin en niitä kivoimman näköisiä.
Mutta bikinien löytäminen on todella vaikeaa. Nytkin kaapissa varmaan 10 bikiniyläosat jotka ei vaan istu. (Tyhmänä tilannut netistä) Ja toppimallisissa on aina niin lyhyt se rintaosa että tissit pursuu yli.
Vierailija kirjoitti:
Liikkeissä on pienemmät koot.
Eri merkeillä koot vaihtelevat, muissakin vaatteissa. Jos ostaa valkoisen t-paidan M koossa esim. H&M:ltä ja Kappahlista niin ei se paita ole samankokoinen.
Rintaliiveissä on vielä se, että malleja on niin erilaisia (siis saman kokoinen kuppi, mutta onko balconette vai peittävämpi malli jne.) että jos ostaa eri kaupasta samaa kokoa olevat liivit, niin ne voivat olla ihan eri kokoiset.
Minua ärsyttää se, että esim. Sokoksella on ihan ok valikoima rintaliivejä, mutta kuitenkin sieltä puuttuu paljon isoja kokoja merkeiltä joilla niitä on, esim. Esprit. Miksi tilataan vain d-kuppiin saakka eikä niitä isompia kokoja?
Faktahan on se, että Suomessa (ja varmaan muuallakin länsimaissa) naisten pituus, jalan koko, ja rinnat ovat kasvaneet ajan saatossa. Syynä parantuneet elinolot, ei nähdä enää nälkää jne. Sama ongelmahan on isojalkaisilla, kivoja kenkiä ei löydy, pahimmillaan ihmiset kertoneet että on ohjattu miesten osastolle.
Vierailija kirjoitti:
Mä löydän kyllä rintsikoita ihan hyvin, tosin en niitä kivoimman näköisiä.
Mutta bikinien löytäminen on todella vaikeaa. Nytkin kaapissa varmaan 10 bikiniyläosat jotka ei vaan istu. (Tyhmänä tilannut netistä) Ja toppimallisissa on aina niin lyhyt se rintaosa että tissit pursuu yli.
Kuule sun pitää ostaa sen todellisen kuppikoon mukaisia biksujen yläosia. Ja osta oikean mallisia. Ei niitä missä on niskalenkki.
Täysikuppi ja oikea kuppikoko, sekä kaarituet ja kunnolliset olkaimet.
Esim. tälläiset
https://www.brastop.com/pour-moi-costa-rica-full-cup-bikini-top-multi
Vierailija kirjoitti:
Eri merkeillä koot vaihtelevat, muissakin vaatteissa. Jos ostaa valkoisen t-paidan M koossa esim. H&M:ltä ja Kappahlista niin ei se paita ole samankokoinen.
Rintaliiveissä on vielä se, että malleja on niin erilaisia (siis saman kokoinen kuppi, mutta onko balconette vai peittävämpi malli jne.) että jos ostaa eri kaupasta samaa kokoa olevat liivit, niin ne voivat olla ihan eri kokoiset.
Minua ärsyttää se, että esim. Sokoksella on ihan ok valikoima rintaliivejä, mutta kuitenkin sieltä puuttuu paljon isoja kokoja merkeiltä joilla niitä on, esim. Esprit. Miksi tilataan vain d-kuppiin saakka eikä niitä isompia kokoja?
Faktahan on se, että Suomessa (ja varmaan muuallakin länsimaissa) naisten pituus, jalan koko, ja rinnat ovat kasvaneet ajan saatossa. Syynä parantuneet elinolot, ei nähdä enää nälkää jne. Sama ongelmahan on isojalkaisilla, kivoja kenkiä ei löydy, pahimmillaan ihmiset kertoneet että on ohjattu miesten osastolle.
Näin on. Ja lisäksi rintojen kokokin on kasvanut. Johtuu vain osittain paremmasta terveydestä ja isommasta koosta sekä ylipainosta. Nykyisin on paljon naisia, joilla on pieni ympärysmitta ja iso kuppi. Vain rinnat siis voivat olla isot, johtunee hormoneista (ei vaan e-pillerit ja hormonikorvaushoito, vaan ympäristön hormoneja muistattavat saasteet vaikuttavat).
Minun kokoni on 65F ja ostan kaiken netistä. Enimmäkseen Bravissimolta, koska en halua muita kuin värikkäitä alusvaatteita. Yhden ostosmatkan tein paikan päälle ja kävin sovituksessa. Voihan sitä sokkonakin tilata, mutta palauttaminen on kallista.
Lumingerie on ihan ok, mutta ympärysmitat on usein isoja ja minua ei miellytä ne Gorsenian liivit. Aina hiertää jostain. Laatu on niin hyvää noissa Bravissimon myymissä merkeissä, että ei voi edes verrata noihin puolalaisiin. Ehkä kuitenkin innostun joskus käymään Puolassa ostosmatkalla..
Tottahan se on. Aloituksestasi kuitenkin päättelen, että sinulla siis on isot tissit, mutta pienet aivot. Melkein luulisin sinun olevan Veera The Bloggaaja.
https://www.menaiset.fi/blogit/tyylia-metsastamassa/alastonkuvissa-eli-…
Säästyy rahaa kun ostaa liiviliikkeestä juuri oikean kokoiset asiantuntevam myyjän neuvoessa. Perusliivejä olen saanut liiviliikkeen poistoista 50-60 eurolla.
Toukokuun lopussa kävin Changessa, sain 3 liivit 160. Oli tarjous jotain että osta 3 maksa kahdet. Siniset, punaiset ja pinkit. Kokoni on 105 G.
Vierailija kirjoitti:
Minun kokoni on 65F ja ostan kaiken netistä. Enimmäkseen Bravissimolta, koska en halua muita kuin värikkäitä alusvaatteita. Yhden ostosmatkan tein paikan päälle ja kävin sovituksessa. Voihan sitä sokkonakin tilata, mutta palauttaminen on kallista.
Lumingerie on ihan ok, mutta ympärysmitat on usein isoja ja minua ei miellytä ne Gorsenian liivit. Aina hiertää jostain. Laatu on niin hyvää noissa Bravissimon myymissä merkeissä, että ei voi edes verrata noihin puolalaisiin. Ehkä kuitenkin innostun joskus käymään Puolassa ostosmatkalla..
Lumingerie näyttää myyvän Panache, Curvy Kate ja Freya -liivejä, ne eivät ole puolalaisia ja Bravissimokin myy noita Panchen ja Freyan liivejä. Noissa on mun kokemukseen mukaan normaalit tai jopa normaalia napakammat ympärykset.
En ole itse kokeillut puolalaisia, koska eivät valmista mulle sopivia malleja, en pidä noista pallomaisista leikkauksista. Ympäryksistä en tiedä.
Perintöpersuksen koko on jotain F. Liioitteletko sinäkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lumingerie näyttää myyvän Panache, Curvy Kate ja Freya -liivejä, ne eivät ole puolalaisia ja Bravissimokin myy noita Panchen ja Freyan liivejä. Noissa on mun kokemukseen mukaan normaalit tai jopa normaalia napakammat ympärykset.
En ole itse kokeillut puolalaisia, koska eivät valmista mulle sopivia malleja, en pidä noista pallomaisista leikkauksista. Ympäryksistä en tiedä.
Totta; Panachea ja Freyaa löytyy molemmista. Freyan liivit ei minulle istu ja kun Bravissimolta löytyy Panachen lisäksi muitakin sopivia ihanuuksia, niin siksi suosin sitä.
Lumingeriella on sentään kiinnostusta tarjota vähän sähäkämpiäkin alusvaatteita, joten siitä täydet pisteet. Asiakaspalvelu on myös toiminut ainakin oman kokemukseni mukaan.
My musella on ihania alusvaatteita, mutta onkohan luotettava kauppa, onko kokemusta?
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen enemmänkin käymään ostoksilla Ranskassa. Heillä on suun koossa useita merkkejä, tietysti kalliita mutta laadukkaita ja aivan ihania.
Vierailija kirjoitti:
Säästyy rahaa kun ostaa liiviliikkeestä juuri oikean kokoiset asiantuntevam myyjän neuvoessa. Perusliivejä olen saanut liiviliikkeen poistoista 50-60 eurolla.
Toukokuun lopussa kävin Changessa, sain 3 liivit 160. Oli tarjous jotain että osta 3 maksa kahdet. Siniset, punaiset ja pinkit. Kokoni on 105 G.
Mistä lähtien Changesta saa ympärystä 105?
Ei Suomessa, ei. Suosittelen ostamaan brittiläisistä verkkokaupoista. On valikoimaa ja alennuksia, ettei tartte maksaa maltaita.