Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei sitten kiinnosta tippaakaan hakea töitä.

Vierailija
29.10.2023 |

Kiinnostuksen puute ei johdu laiskuudesta eikä siitä, ettenkö haluaisi työllistyä, vaan siitä yksinkertaisesta tosiseikasta, että kukaan työnantaja ei tule palkkaamaan minua, vaikka lähettäisin kuinka monta hakemusta tahansa.

Olenhan päälle nelikymppinen ja lihava ja lisäksi työhistoriani ei ole täydellinen

(täydellinen työhistoria:ei pitkiä aukkoja, ei useita määräaikaisuuksia ja kaikki työkokemus samalta alalta)

Haluaisin vain saada sen normaalin vakituisen kokopäivätyön mitä kuulemma 90 prosenttia suomalaisista tekee, mutta mikä minulle on aina ollut mahdotonta saavuttaa.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kanssa. Ei ole aikomustakaan alistua kenenkään orjaksi enkä ole muutenkaan niin pinnallinen ihminen, että tekisin rahan takia yhtään mitään.

Vierailija
2/46 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä on työtarjonta ? Henkilökohtainen vaipanvaihtaja tai puhelinmyyjä, ei paljon naurata vaihtoehdot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olen kyllästynyt siihen, että loisit nettovetonmaksien rahoilla.

Muuta vaikka Ruotsiin?

Sun ei ole mikään pakko käydä töissä. Saat irtisanoutua ja jättäytyä työttömäksi koska tahansa. Se, että silti ahneuksissasi käyt töissä, ei taas ole muiden ongelma.

Vierailija
4/46 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsitkö ehkä peräsuolen laskeumasta?

Vierailija
5/46 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue lähihoitajaksi. Sulla ei ole varaa sanoa että hyi kakka, jos et ole keksinyt itsellesi mitään muuta ammattia 

Mulla on itsellänikin tutkinto jolla tuskin työllistyy, mutta vaihdan nyt vaippoja. Työ on työtä, ei mikään kutsumus, mutta kyllä tällä elää. Mielummin ne vaipat kuin työttömyys. Toki nyt on hoitajista pula, joten työllistyminen vähemmän raskaalle osastolle on myös mahdollista, mutta tykkään työporukastani.

Vierailija
6/46 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti, mitä sinä osaat? Mitä erityistaitoja sinulla on? Kenelle voisit tehdä työtä ja tarjota palvelua erityistaidoillasi? Voit kyllä ihan itsellesi järjestää kokopäivätyön. Jos asenne on sellainen tyypillinen työttömän asenne, että pitäisi tulla palkkaa kuin Manulle illallinen, sittenhän yrittäminen ei onnistu. Kun tekee palkatonta tai pienipalkkaistakin työtä, auttaa työelämässä eteenpäin. 

Vierailija
7/46 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita hakemukseen että ei kiinnosta työnhaku ja lähettele sitä kaikille

Vierailija
8/46 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mieti, mitä sinä osaat? Mitä erityistaitoja sinulla on? Kenelle voisit tehdä työtä ja tarjota palvelua erityistaidoillasi? Voit kyllä ihan itsellesi järjestää kokopäivätyön. Jos asenne on sellainen tyypillinen työttömän asenne, että pitäisi tulla palkkaa kuin Manulle illallinen, sittenhän yrittäminen ei onnistu. Kun tekee palkatonta tai pienipalkkaistakin työtä, auttaa työelämässä eteenpäin. 

60 vuotiaana polvet ihan tohjona, ei pysty seisomaan kovin pitkään tai kävelemään.

Vierailija
9/46 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuolla asenteella kukaan halua palkatakkaan. Olen ollut 15 vuotta työelämässä ja aloitin paskaduunista. Sieltä siirryin hieman parempi palkkaiseen ja vähän paskaduuniin. Nyt olen lähiaikoina siirryn vielä vähäemmän paskaduuniin. Minulla ei ole edes ammattikoulutusta ja tienaan mukavasti duunariksi.

Vierailija
10/46 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun erityistaito on s##tanan nopee copypastetus. Tein pelkästään sitä edellisessä työssä ja mua parempaa siinä ei olekaan. 

Ongelma vaan siinä et se tappaa aivosolut ja sormiin tuli nivelrikko. Ja toki se et tekoäly on vieny tollaset työt. Valitettavasti en vaan pysty oppii enää muuta ku kaikki aivosolut tuhoutui tuossa entisessä työssä. 

Vierailija
11/46 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

60 vuotiaana polvet ihan tohjona, ei pysty seisomaan kovin pitkään tai kävelemään.

No tuohan on ihan ok, ettei ole työelämässä, kun pitäisi hoitaa terveysasiat ensin kuntoon. Siksi ei kannata satsata työnsaantiin vaan yrittää saada apua terveysongelmiin ja Kelasta ne sairausetuudet tai työstä vapautus terveysperusteilla. Työkkäri kyllä huomioi terveysperusteet, jos kerrot niistä. Ne voi laittaa sulle myös pienemmät velvoitteet terveysongelmien takia, ettei tarvitse hakea niin paljon työtä. 

Vierailija
12/46 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mistä ihmeestä te ihmiset teette noita erityistaitojanne? Minä ainakin olen täysin lahjaton. 

Vierailija
13/46 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän työnantajat halua ihmisiä edes työllistää, nyt on tekoäly korvaamassa loputkin ihmiset työelämässä...

Vierailija
14/46 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paljon kiinnosta maksella veroja tällaisten vapaamatkustajien vuoksi.

Vierailija
15/46 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei kanssa. Ei ole aikomustakaan alistua kenenkään orjaksi enkä ole muutenkaan niin pinnallinen ihminen, että tekisin rahan takia yhtään mitään.

Mutta ilmeisesti kuitenkin haluat, että muut "orjat" elättää sua ilmaiseksi..?

Vierailija
16/46 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Pitäisi olla laki: jos ei ota työtä vastaan, kaikki tuet pois!

Eikä mitään seli seli esim. koulutus. Yksi varoitus, sitten tuet pois.

Eli me joille ei tarjota hakemisesta huolimatta mitään, saadaan olla ihan rauhassa työttömiä ☺

Vierailija
17/46 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olen kyllästynyt siihen, että loisit nettovetonmaksien rahoilla.

Muuta vaikka Ruotsiin?

Etkö osaa lukea vai eikö ymmärryksesi riitä kaiken tekstin ymmärtämiseen? Aloittajahan nimenomaan haluaisi töihin.

Vierailija
18/46 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mistä ihmeestä te ihmiset teette noita erityistaitojanne? Minä ainakin olen täysin lahjaton. 

Olen tehnyt kaikenlaista lapsesta asti, palkattomia töitä olen tehnyt noin 9-10- vuotiaasta saakka, vapaa-aikana olen opetellut kaikenlaisia uusia taitoja, olen perinyt tietyn suvussa kiertävän erityislahjakkuuden ja lisäksi olen kouluttautunut useissa eri tutkinnoissa. Olen siis käyttänyt elämässä aikaa uusien taitojen opettelemiseen ihan omin päin ilman, että kukaan maksaa siitä. Lukioikäisenä vapaa-ajalla vietin aikaa kansalaisopiston kursseilla ja hankin uutta tietoa muuallakin kuin koulussa. 

Vierailija
19/46 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olen tehnyt 25 vuotta pienipalkkaista työtä. Välillä on ollut jotain kokoaikaistakin, mutta pääasiassa osa-aikaista. Alan tapa. Tuota "eteenpäin auttamista" vielä odotan, mitä se sitten onkaan? Ylenemistä? Tämä on jotenkin hauska oletus. Ei kaikista voi tulla työnjohtajia tai muita pomoja. Lopultahan olisi niin, että kaikki olisivat jotain pomoja ja kukaan ei niitä töitä tekisi. 

Vierailija
20/46 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yo tutkinto, amk tutkinto ja ammattitutkinto, lisäksi olen opiskellut muutakin amkssa ja myös yliopistolla. Harrastan monipuolisesti urheilua ja soita pianoa. Silti mulla ei ole mitään erityistaitoja kehittynyt. Olen nelikymppiseksi hyväkuntoinen joo, mut en mitenkään erityisen. Pianoa soitan parhaimmiööaan keskinkertaisesti. Opiskeluista huolimatta työelämäni (n. 20 vuotta) on ollut yhtä ja samaa copypastettamista, joten ei niistä ole enää mitään hyötyä. En enää edes englantia osaa sillä keskinkertaisella tasolla jonka koulussa opin. 

Nyt työtön ja tällä cv:llä ei paljo keulita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi