Ystävä sai ylinopeussakot ajaessaan luokseni. Nyt pitäisi minun korvata tämä, koska hän oli ko. tiellä vain siksi että oli tulossa minun luokse??
Ja huom: minun kutsumana oli tulossa. Eli muuten hän ei olisi ollut sillä tiellä edes ajamassa, koskaan, ja juuri nyt oli nopeuksien valvonta ja kaikki jotka ajoi vasenta kaistaa (kaksikaistaisella tiellä) sai sakot, koska nopeus ylitti rajan.
Tästä olen nyt kuunnellut ensin kiertäen-kaartaen, ja kun en ollut ymmärtäväni, niin nyt on sitten alettu ihan suoraan sanomaan, että ilman minun kutsua tulla, ei koko sakkoa olisi hänelle koskaan kirjoitettu.
En kyllä ajatellut maksaa sitä sakkoa enkä edes puoliksi.
Mitä tästä pitäisi ajatella, onko tämmöinen logiikka yleistä?
Kommentit (15)
Oma vikahan se on jos ylinopeutta ajaa.
Tietenkin maksat. Maksaahan työnantajakin työmatkalla tulleet ylinopeussakot.
Ja jos käy kaupassa, kauppiaan täytyy antaa ruuat ilmaseksi. Ethän muuten olisi kaupassa, jollei kauppias mainostaisi ja pyytäisi käymään.
No ei pidä.Itse hän ajoi ylinopeutta.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin maksat. Maksaahan työnantajakin työmatkalla tulleet ylinopeussakot.
Maksaako teillä? Ei taida olla ihan laillista, sakkomaksut ovat sinulle verotettavaa tuloa.
Ei ole ystävä tuollainen. Sanoisin suoraan, että tänne ei ole pakko vääntyä vaikka kutsutaan etkä aio enää kutsuakaan.
No maksa luonnossa. Ystävä saa ainakin paremman mielen ja sulta säästyy rahat.
Olin kerran kyydissä asioille ja autoa kuljettanut ja parkkeerannut sai parkkisakon kun olimme kaupungilla. Hänen mielestään minun olisi pitänyt maksaa puolet sakosta. Minun mielestä ei.
Minun mielestäni kuski huolehtii mihin parkkeeraa, niin minäkin teen kun olen autolla liikenteessä. Osallistun toki parkkimaksuun kun auto siihen jätetään, mutten sakkoihin.
Kuskihan se päättää minne, milloin ja miten auto kulkee. Et todellakaan ole vastuussa hänen saamastaan sakosta.
Minäkin maksatan bilevaatteet ja matkakulut kavereilla, jos kutsuvat juhliin.
Ei ole kutsuja kyllä tullut muutamaan vuoteen, miksiköhän...
Mistä suunnasta oli Porvooseen tulossa?
Joillakin ihmisillä on taipumus syyttää muita omista virheistä.
Myönnän että jos mua hoputetaan ja ajan sitten vahingossa ylinopeutta, mua alkaa ärsyttää se hoputtaja, mutta ei tulisi mieleenkään ettenkö kuitenkin itse maksaisi, jos tulisi sakot.
Mä olen kerran maksanut ystävän parkkisakon: hän toi tavaroita meille pyynnöstäni, ja mä sanoin että tuohon tiensivuun voi kyllä jättää että on lyhyt matka kantaa. Siinä ei ole kieltomerkkiä ja minä olen tulkinnut sen pientareeksi jolle saa pysäköidä, ja niin tekivät kaikki muutkin. Se kuitenkin olikin sitten piha-aluetta ja ystävä sai sakot sillä aikaa kun laiteltiin tavaroita paikalleen. Ei vaatinut maksamaan, mutta se tuntui minusta reilulta.
Aloittajan tapauksessa taas missään nimessä ei ole aloittajan homma osallistua eurollakaan, ja ihmettelen ystävää joka kehtaa moista vihjata.
Joopajoo