Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi on liikaa vaadittu, että työtön hakee töitä kerran viikossa?

Vierailija
14.06.2018 |

Viittaan siis tähän uuteen hallituksen vaatimukseen, joka nostatti heti hirveän äläkän. Eikö työttömät muka oikeasti hae töitä edes noin usein? Kun olin itse työttömänä, laitoin solkenaan hakemuksia vähän kaikkialle. Olen humanistisen alan maisteri, joten oman alan työpaikkoja oli auki ehkä joka toinen kuukausi. Siksi vaihdoinkin alaa.

Eikö nyt ole itsestään selvää, että kun on työtön, yrittää etsiä töitä? Kerta viikossa on minusta tosi vähän.

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tekivät työttömät 50-60-luvulla Kainuussa tai Pohjois-Karjalassa.  Muuttivat sinne, missä työtä oli tarjolla.  Nykyisille elämäntapatyöttömille muuttaminen toiselle paikkakunnalle on mahdoton tehtävä.

Pitääkö koko perhe repiä juuriltaan määräaikaisten pätkien takia?

Todella huono tekosyy pysytellä työttömänä. Kyllä, sinne pitää muuttaa missä on mahdollista työllistyä. Ainoa vaihtoehto tälle on, että selvität mitä töitä kotikunnassasi on tarjolla ja KOULUTTAUDUT näihin tehtäviin. Kumman valitset?

Meinaat siis tosissasi, että jos puolisolla on työpaikka, lapsilla koulut ja kaverit, omistusasunto ja muut, niin yhden pitäisi muuttaa jonnekin huitsinnevadaan?

Asiat mietitään tietenkin koko perheen kannalta. Mutta näitä voi toki miettiä jo siinä vaiheessa, kun suunnittelee perhettä.

Voiko puoliso työllistyä uudella paikkakunnalla? Jos voi -> menoksi. Jos ei, toinen voi opiskella viikot muualla tai etänä. Opiskeluaika ei vie monta vuotta.

Lapset kyllä kestää paikkakunnan vaihtamisen, se on huono tekosyy.

Älä etsi ongelmia, etsi ratkaisuja.

Perheen voi ehkä siirtää, mutta entäs talo, asunto? Sitä kun ei voi kääräistä matkalaukkuun, eikä ole sanottua, että sen saisi kaupaksi jos on paikkakunnalla huonot asuntomarkkinat. Toinenko puoliso jää asumaan entiseen asuntoon ja toinen muuttaa vuokralle muualle ja sitten ylläpidetään omaa asuntoa ja maksetaan vuokraa toisesta? Entäs jos ei tulot riitä kahteen asuntoon ja ehkä vielä lastenkin elatukseen?

Niin, että koska perhe x on tehnyt huonon sijoituksen ostaessaan talon korvesta, jossa ei ole työpaikkoja, veronmaksajien tehtävänä on maksella heidän elämisensä hamaan tappiin makoillen?

Korvessa on saattanut olla työpaikkoja silloin, kun talo on ostettu. Osaat varmaan itsekin kuvitella, mitä tapahtuu kun puoli paikkakuntaa työllistänyt tehdas menee konkurssiin tai siirtää tuotannon Kiinaan.

Edelleen miksi yhteiskunnan pitäisi tukea elinkelvottomalla paikkakunnalla oleskelua loputtomiin?

Vierailija
102/106 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tekivät työttömät 50-60-luvulla Kainuussa tai Pohjois-Karjalassa.  Muuttivat sinne, missä työtä oli tarjolla.  Nykyisille elämäntapatyöttömille muuttaminen toiselle paikkakunnalle on mahdoton tehtävä.

Todella huono tekosyy pysytellä työttömänä. Kyllä, sinne pitää muuttaa missä on mahdollista työllistyä. Ainoa vaihtoehto tälle on, että selvität mitä töitä kotikunnassasi on tarjolla ja KOULUTTAUDUT näihin tehtäviin. Kumman valitset?

Meinaat siis tosissasi, että jos puolisolla on työpaikka, lapsilla koulut ja kaverit, omistusasunto ja muut, niin yhden pitäisi muuttaa jonnekin huitsinnevadaan?

Asiat mietitään tietenkin koko perheen kannalta. Mutta näitä voi toki miettiä jo siinä vaiheessa, kun suunnittelee perhettä.

Voiko puoliso työllistyä uudella paikkakunnalla? Jos voi -> menoksi. Jos ei, toinen voi opiskella viikot muualla tai etänä. Opiskeluaika ei vie monta vuotta.

Lapset kyllä kestää paikkakunnan vaihtamisen, se on huono tekosyy.

Älä etsi ongelmia, etsi ratkaisuja.

Perheen voi ehkä siirtää, mutta entäs talo, asunto? Sitä kun ei voi kääräistä matkalaukkuun, eikä ole sanottua, että sen saisi kaupaksi jos on paikkakunnalla huonot asuntomarkkinat. Toinenko puoliso jää asumaan entiseen asuntoon ja toinen muuttaa vuokralle muualle ja sitten ylläpidetään omaa asuntoa ja maksetaan vuokraa toisesta? Entäs jos ei tulot riitä kahteen asuntoon ja ehkä vielä lastenkin elatukseen?

Niin, että koska perhe x on tehnyt huonon sijoituksen ostaessaan talon korvesta, jossa ei ole työpaikkoja, veronmaksajien tehtävänä on maksella heidän elämisensä hamaan tappiin makoillen?

Korvessa on saattanut olla työpaikkoja silloin, kun talo on ostettu. Osaat varmaan itsekin kuvitella, mitä tapahtuu kun puoli paikkakuntaa työllistänyt tehdas menee konkurssiin tai siirtää tuotannon Kiinaan.

Edelleen miksi yhteiskunnan pitäisi tukea elinkelvottomalla paikkakunnalla oleskelua loputtomiin?

Vaikka siksi, että sieltä saattaa olla mahdoton lähteä, jos taloa tai asuntoa ei saa kaupaksi edes alihintaan. Tai siellä saattaa olla toisella työpaikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/106 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viittaan siis tähän uuteen hallituksen vaatimukseen, joka nostatti heti hirveän äläkän. Eikö työttömät muka oikeasti hae töitä edes noin usein? Kun olin itse työttömänä, laitoin solkenaan hakemuksia vähän kaikkialle. Olen humanistisen alan maisteri, joten oman alan työpaikkoja oli auki ehkä joka toinen kuukausi. Siksi vaihdoinkin alaa.

Eikö nyt ole itsestään selvää, että kun on työtön, yrittää etsiä töitä? Kerta viikossa on minusta tosi vähän.

Humanistisista maisteriopinnoistasi huolimatta et näytä ymmärtävän looogista päättelyä, koska johdat omasta tilanteestasi eli yksittäisestä asiaintilasta yleisen normatiivisen lainalaisuuden. Tämä on valitettavan yleinen looginen virhepäätelmä, joten voit lohduttautua sillä, että et ole ainoa, joka sen tekee.

Kansantajuisesti sanottuna, siitä, millaisia valintoja olet omassa elämässäsi tehnyt, ei voida johtaa yleistä sääntöä, että niin myös muiden tulisi tehdä, kuten kommentissasi vihjasit. Olosuhteet kun ovat aina yksilölliset näennäisestä samankaltaisuudesta huolimatta.

Vierailija
104/106 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä me useimmat niitä haemme todellakin enemmänkin. Tuo laki on vain idioottimainen, koska se lisää kyttäysbyrokratiaa ja myls turhia hakemuksia. Veronmaksajien rahat menwvöt jälleen kerran hukkaan.

Jos se jotenkin automatisoidaan ja tehdään järkevästi, niin silloin se ei varmaan vie hirveästi resursseja. Toki se on työkkäriltä paljon pyydetty... Mutta jos ei hae töitä edes kerran viikossa, niin ei minusta silloin ole oikein varaa valittaa. Verot on aivan järjettömän suuret työssäkäyvillä. Tarvitsijoita autetaan ilman muuta, mutta jokaisella on omakin vastuu elämästään.

ap

Laskeeko työssäkäyvän verot jotenkin jokaisen työtä saaneen myötä? Ei, niitä kiristetään entisestään eläkeläisten elättämiseksi.

Eläkkeet on eri ongelma. Joillain aloilla on työvoimapula, toisilla ylitarjontaa. Alaa voi myös vaihtaa, alkaa yrittäjäksi, muuttaa toiselle paikkakunnalle... Kaikille ei tällä hetkellä riitä töitä, mutta ei se ole mikään syy lakata yrittämästä kokonaan. Miettikää nyt. Yksi työhakemus viikossa. Se ei ole paljon.

ap

Oletko sinä ihan oikeasti idiootti? Sinä voit olla nuori ja friksevä joka pystyy tekemään ihan mitä vaan työtä, sellaistakin mihin ei ole koulutusta, mutta aika iso osa ihmisistä ei pysty. Kaikista ihmisistä ei ole esim. hoitoalalle tai myyntialalle, ihan jo pelkästään luonteen takia. Tiettyihin töihin pitää olla koulutuksen lisäksi, työkokemusta ja sopiva luonne jotta kykenee tehdä sitä työtä, ja sitten on vielä fyysisiäkin asioita joihin pitää vaan kyetä tietyissä töissä.

Yrittäjäksi ei voi alkaa ilman rahaa, ja työttömällä harvemmin on pääomaa perstaskussa tai pankki rahoittamassa persaukista. Myös yrittäjyyteen tarvitaan aika paljon tietoa ja taitoa, ja myös oikeanlainen luonne, sitä ei ole läheskään kaikilla, yrittäjät ovat suorastaan oma rotunsa.

Jos on yhdellä paikkakunnalla puolison työt, lasten koko sosiaalinen elämä kouluineen ja harrastuksineen ja velkainen omakotitalo, niin ei sieltä niin vaan lähdetä pienipalkkaisen työn perään toiselle paikkakunnalle.

Minä kävin haastattelussa 80 kilometrin päässä, ja laskeskelin että jos sinne olisin päässyt olisi bensaan tai bussiin mennyt vähintään 80€/kk eli lähes tulkoon persnettoa verrattuna ansiosidonnaiseen työttömyyskorvaukseen. Pienipalkkainen työ kun oli kyseessä, ja multa menee entisen firman velkoja sekä pankille että ulostottoon joka tapauksessa. Käteen jää suojaosa - pankkilaina ja siitä maksetaan sitten muut kulut ja ruuat. Silti olisin todella, todella halunnut sen työn, se oli juuri sellaista mistä tykkään ja missä olen hyvä, ja koulutus ja kokemustakin on. No en päässyt. Saa nähdä kuinka kauan menee kun tälle alueelle seuraavan kerran vastaava työpaikka tulee hakuun.

Minä olen 130 kiloinen ja huonokuntoinen, en pysty tekemään mitään fyysistä työtä. Minä teen työtäni aivoilla, olen kehittämismyönteinen, oma-aloitteinen, organisointikykyinen, hyvä esimies. En pysty esim. hyllyttämään kuutta tuntia päivässä kaupassa hyllyjä tai siivoamaan, enkä hoitoalalla koska minulle tulee huono olo jo siitä että kuulen että jollekin on sattunut jotain. Ei minulle sopivia töitä tule haettavaksi joka viikko, ei vaikka minulla on kolme ammattitutkintoa. 

Vierailija
105/106 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi on liikaa vaadittu, että työttömien vihaajat pitäisivät huolta ihan vaan omista asioistaan?

Koska me työssäkävijät elätämme teidät ja teidän perheenne.

Me työttömät olemme olleet töissä, emme ole syntyneet työttömiksi, emmekä ole ikuisesti työttömiä. Ja sinä voit myös olla huomenna työtön ja minä töissä. Mites sitten suu pannaan?

Vierailija
106/106 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin pitää. Ei ole muiden asia elättää teitä. Ihan vapaasti voitte asua juurinenne ihan missä haluatte, mutta sen elämäntavan joudutte maksamaan ihan itse. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi