Yle Areenalle tulossa ihania tv-sarjoja meille 80-luvulla lapsuutta viettäneille
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/201806122201008077_tw.shtml
toivottavasti saisi omatkin lapset innostumaan. Ainakin itse on sellainen nostalgiatrippi että oksat pois :) Seikkailu Olavinlinnassa oli ihan omia lemppareita enkä oikein edes muista siitä mitään. Kuka uskoo haikaraa on klassikko, ja nuo kaikki muut.... <3
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Kertokaas mikä oli se 70-luvun sarja, jossa pellavapäinen poika ratkoi arvoituksia/oli salapoliisi. Pojalla oli näkymättömyyspulveria....
Mikä tuon sarjan nimi oli, kiitos etukäteen! :)
Koko kaupungin Vinski, löytyy myös kirjana.
No kiva että muitakin nostalgiannälkäisiä löytyi vaikka yllättävän(?) monta alapeukuttajaa löytyi näille viattomille kasarilasten sarjoille. Itse katseltiin juhannuksen sadepäivinä Kuka uskoo haikaraa lasten kanssa läpi ja olihan se aika ihana. Muistan että olin niiiiiiiiiin rakastunut Roopen näyttelijään nuorena. Olihan se vähän kökkö, mutta ainakin meidän 8v tykkäsi kovasti.
Nyt on katseltu Susikoira Roita - yllättävänkin jännittävä ja hyvin kirjoitettu. :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaas mikä oli se 70-luvun sarja, jossa pellavapäinen poika ratkoi arvoituksia/oli salapoliisi. Pojalla oli näkymättömyyspulveria....
Mikä tuon sarjan nimi oli, kiitos etukäteen! :)
Koko kaupungin Vinski, löytyy myös kirjana.
Kiitos!
Manki on aina Manki, eikä suinkaan vielä fanki!
Vierailija kirjoitti:
Rosvo Rudolf tuli aina liian aikaisin sunnuntai-aamuisin. Useimmiten jäi näkemättä. Enemmän kaipaan Noita Nokinenä ja Sittiäinen lentää hämärässä-radiokuunnelmia.
Ainakin pari kuukautta sitten vielä löytyi Noita Nokinenät Areenasta :)
Ihan surkeita, mä katsoin samaan aikaan Sky TV:stä musiikkivideoita.
Vierailija kirjoitti:
Ihan surkeita, mä katsoin samaan aikaan Sky TV:stä musiikkivideoita.
Mitä se näihin sarjoihin vaikuttaa? Ei mitään tekemistä keskenään. Kyllä minäkin katsoin musiikkivideoita.
Mikäs se oli se sairaan pelottava sarja, jota lapsena katsoin? Mutta se taisi tulla myöhemmin (90-luvulla?)
Ai niin: Syrhämä!!!!
Vierailija kirjoitti:
Miksi mä luen tästä vasta nyt!
Sarjat on edelleen Yle Areenassa. Voit katsoa Kuka Uskoo Haikaraa koska vaan!
Näkyy tuolta löytyvän myös legendaarinen Läskilinssi. Nykymittapuulla jotenkin todella häiriintyneen oloinen lastenohjelmaksi. Lihavaa silmälasipäistä poikaa kiusataan joka paikassa. Matti Ijäksen varhaista tuotantoa.
Tsekkasin tänään Seikkailu Olavinlinnassa. Ei läheskään yhtä hyvä kuin Kuka Uskoo Haikaraa, mutta ei silti aika käynyt pitkäksi. Katsomisen arvoinen.
Pikkukakkoset alkoi olla jo noloja 9 vuotiaasta alkaen.Nytkin enään ryhmä hau kun pojat vaativat jo Disney kanavan jo varhain.
Seuraavaksi vuorossa Pertsa ja Kilu.
Joo, idioottipoika jätti vasikalle ruohoa PIIKKILANKAAN... Se siitä seikkailusta olavinlinnassa...
Antti Majanlahti, olin häneen niin kaukoihastunut. Myöhemmin oli mm elokuvissa häräntappoase, autovaras.
Ja miten rumasti kiskoi terrierin niskasta pois veneestä. HYI miten rumasti kohtelevat eläimiä tuossa olavinlinna-sarjassa!
Oon muistanut kaikki nämä vuodet tuon "Kesätuulet kutsuu seikkailuuuuun!" -rallatuksen.
Vierailija kirjoitti:
Oon muistanut kaikki nämä vuodet tuon "Kesätuulet kutsuu seikkailuuuuun!" -rallatuksen.
Hyvä. Pian tulet tutustumaan Unto Steniin...
Up