Yle Areenalle tulossa ihania tv-sarjoja meille 80-luvulla lapsuutta viettäneille
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/201806122201008077_tw.shtml
toivottavasti saisi omatkin lapset innostumaan. Ainakin itse on sellainen nostalgiatrippi että oksat pois :) Seikkailu Olavinlinnassa oli ihan omia lemppareita enkä oikein edes muista siitä mitään. Kuka uskoo haikaraa on klassikko, ja nuo kaikki muut.... <3
Kommentit (66)
Kuka uskoo haikaraa, Seikkailu Olavinlinnassa... Uskomaton! Kylmät väreet tulee. Legendaarisia lastensarjoja!!!
Muillekin nostalgiannälkäisille tiedoksi :) -ap
En kyllä muista noista mitään. Viihdyin kavereiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä minäkin olin kavereiden kanssa ja ulkoilin paljon tai/ja leikin, mutta kun tuolloin omassa lapsuudessa tuli niin vähän ohjelmia telkkarista ( tyyliin klo 17-22 ja kaksi kanavaa ) niin kyllä silloin katsoi kaikki tällaiset oman ikäisille tarkoitetut sarjat. En tiedä tuntuvatko ne tämän päivän lapsista kököiltä, mutta itse aion seurata nostalgiafiilistellen kaikki nuo sarjat läpi :) Ap
Herra manderrus sentään mä kuolen onnest hui hai hiisiä löytyy ja pertsat sekä kilut (lapsena sanoin kulut ja kalut😂😂😂😂😂)
Mä taidan illalla katsella pihlajasadun sijaan lastenohjelmia
Meillä on toi Susikoira Roi-dvd ja on 10vuotiaan pojan lemppari. Katsonut lukemattomia kertoja sen, eikä yhtään vaivaa se, et se on niin "vanha".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä minäkin olin kavereiden kanssa ja ulkoilin paljon tai/ja leikin, mutta kun tuolloin omassa lapsuudessa tuli niin vähän ohjelmia telkkarista ( tyyliin klo 17-22 ja kaksi kanavaa ) niin kyllä silloin katsoi kaikki tällaiset oman ikäisille tarkoitetut sarjat. En tiedä tuntuvatko ne tämän päivän lapsista kököiltä, mutta itse aion seurata nostalgiafiilistellen kaikki nuo sarjat läpi :) Ap
Totta. Oli TV1 ja TV2 ja nuorille tuli käsittämättömän vähän mitään ohjelmaa.
Kaikki siis katsottiin innolla. Minä aion tänään katsoa "Kuka uskoo haikaraa" ja sen jälkeen heti perään "Seikkailu Olavinlinnassa".
Meillä ei ollut telkkaria tosi pitkään aikaan ja olen missannut kaikki nuo sarjat. Ei oltu mitään uskovaisia, mutta vähän köyhiä oltiin. Lauantaisin kuunneltiin iltapäivällä radiosta yhdessä kuunnelmia.
Susikoira toi oli ahdistavaa katsottavaa. En muista miksi. Enkä haluakaan.
Mutta missä on TOHTORI SYKERÖ.
Siinä on kaikkien aikojen mielikuvituksellisin sarja.
Höh. Tiedän noista vain susikoira roin ja se mulla on dvd:llä.
Vierailija kirjoitti:
Höh. Tiedän noista vain susikoira roin ja se mulla on dvd:llä.
Katso ihmeessä "Kuka uskoo haikaraa". Huippusarja!
Pertsaa ja Kilua kattelin joskus pentuna. Hui hai hiisiä omien lasten kanssa 2000 luvulla.
Ei tästä nyt nostalgiaa herunut. Mä kattelin peppejä, eemeliä, rosvo rudolfia, tohtori sykeröä... eli ulkomaalaisia sarjoja. En tainnut sietää lapsenakaan kotimaisia juttuja.
vm - 72
Pertsa ja Kilu on 70-luvulta, ja sitä ei muistaakseni uusittu 80-luvulla. Tiesin kyllä että tällainen sarja on ollut, siitä oli jopa jossakin koulukirjassa kuva, mutta ei ollut mahdollisuuksia katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Pertsaa ja Kilua kattelin joskus pentuna. Hui hai hiisiä omien lasten kanssa 2000 luvulla.
Ei tästä nyt nostalgiaa herunut. Mä kattelin peppejä, eemeliä, rosvo rudolfia, tohtori sykeröä... eli ulkomaalaisia sarjoja. En tainnut sietää lapsenakaan kotimaisia juttuja.
vm - 72
Minä katselin Tohtori Sykeröt, Rosvo Rudolfit jne. myös, mutta myös Kuka uskoo haikaraa, Pirunnyrkki jne. Kyllä nuo on monelle nostalgisia sarjoja. Lomalla taitaa olla sadepäivän ohjelmassa Kuka uskoo haikaraa -maraton. :) Ap, vm. -73
Tuo Reetta Robison on siis oikea sarja, luulin jo olevani sekaisin kun kukaan muu ei tuntunut tuollaista sarjaa muistavan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vm - 72
Minä katselin Tohtori Sykeröt, Rosvo Rudolfit jne. myös, mutta myös Kuka uskoo haikaraa, Pirunnyrkki jne. Kyllä nuo on monelle nostalgisia sarjoja. Lomalla taitaa olla sadepäivän ohjelmassa Kuka uskoo haikaraa -maraton. :) Ap, vm. -73
Minäkin vm. -73. Tottakai katselin Kuka uskoo haikaraa, kaikkihan sen katsoivat! Ja katsoin eilen koko sarjan alusta loppuun, 11 lyhyttä osaa, yhteensä kesto piirun verran alle 2 tuntia. Loistava sarja!
Tsekkasin "Kuka uskoo haikaraa". Oli tosi jees.
Susikoira toi maraton tänään.