Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihon viimeinen kerta kun menen kampaajalle

Ugh
13.06.2018 |

Miksi Suomen kampaajat ovat niin osaamattomia? Taas sain lähteä itku kurkussa kun kuvan kera pyysin tälläistä:
https://goo.gl/images/RHEokL
Ja lopputulos on suurinpiirtein tällainen:
https://goo.gl/images/GyV15W
Tuntuu siltä etteivät kampaajat juurikaan edes vilkaise tuomiani kuvia ja jotenkin saavat tuntemaan että on suorastaan noloa tulla kuvien kera. Jännä juttu on myös se miten eri kampaajat luovat eri versioita samasta kuvasta mutta koskaan ei tule sitä mitä siinä kuvassa on.

Olen käynyt nyt läpi sen verran monta kampaajaa ja aina kuva tai pari mukana ja parhaani mukaan yritän selittää että mitä haluan mutta aina leikataan ihan mitä sattuu ja välillä sooloillaan oikein kunnolla.
Pyysin pitkää sivuotsista ja sain epäsymmetrisen otsatukan jonka lyhyin kohta on toisen kulmakarvan yläpuolella vaikka kuvassa on nimenomaan pitkä otsis. Voisiko joku selittää että mikä Suomalaisia kampaajia oikein mättää?

Tästä lähtien leikkaan itse omat hiukseni, vaikken ole millään tavalla taiteellinen. Tuskinpa olen kovin paljoa huonompi kuin tyypillinen Suomalainen kampaaja.

Kommentit (123)

Vierailija
61/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäiset 3 kommenttia on kyllä täyttä kuraa. Kehtaavatkin kirjoittaa noin tietämättä mitään esim. ap:n hiuslaadusta.

Itselläkin on huonoja kokemuksia kampaajalla käynnistä. Viimeksi kun kävin, toivoin ylipitkää otsatukkaa ja kampaaja kysäisi kesken leikkauksen, että leikataanko kulmakarvojen yläpuolelle (!?) Huudahdin "EI!" siinä kohtaa ja katsoin kampaajaa epäuskoisesti. Liian lyhythän siitä tuli, onneksi ei kuitenkaan niin lyhyt, kuin kampaaja aikoi tehdä.

Nykyään leikkaan itse, koska en jaksa maksaa enää paskoista leikkauksista.

Paras kampaajakokemukseni oli lukion jälkeen, kun kaverini sisko, joka opiskeli silloin kampaajaksi, leikkasi hiukseni kotonaan. Muistan, että tykkäsin lopputuloksesta paljon. Siitä onkin jo ainakin 8 vuotta ja sen jälkeen on ollut vain surkeita kampaamokokemuksia.

Oma tukkani on melko paksu, mutta yksittäiset hiukset ovat ohuita, niitä vain on paljon. Hiukset ovat pehmeät ja sileät. En tiedä on nämä juuri lasimaiset, mutta eipähän ole karkeat hevosenjouhetkaan.

pitkä paksu ja silkkinen

Vierailija
62/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla julkkiksilla on peruukit tai hirveästi hiuslisäkkeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo mallikuvat on photoshopattuja. Kuvassa oleva kuontalo ei pysyisi kuosissaan hetkeäkään astuttuasi kampaajalta ulos.

Vierailija
64/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ekana miettiä että onko siinä mallikuvassa ihan erilainen hiuslaatu (tai esimerkiksi paksummat hiukset ) kuin itsellä ja onko sillä mallilla hiuslisäkkeitä!

Itse lähtisin enemmän ajatuksesta mitä siitä omasta pehkosta saa kuin mallikuvameiningillä.

Vierailija
65/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatan itse tukkaa, joka meni pilalle värjäyksien myötä. Leikkasin sen ihan lyhyeksi ja nyt se on jo hyvässä kasvussa. Täysin oma hiusväri : ) Josta jopa pidän. Hius kiiltää ja on hyväkuntoinen, ensimmäistä kertaa vuosiin.

Mietin kyllä tosi tarkkaan, kun jossain vaiheessa kun se on pitkä menen leikkaamaan siihen jonkinlaisen mallin. Kenelle menen. Ajattelin myöskin olla laittamatta tukkaa ennen sinne menoa ( suoristusta yms ) koska usein on käynyt niin parturissa, että vaikka olen sanonut että minulla on itsepäiset kierteille taipuvat luonnonkiharaiset hiukset niin aina leikkauksen jälkeen parturi on silleen "oho". Se malli ei välttämättä näytä hyvältä kun hiukset itsepäisesti menee laineille esimerkiksi otsiksessakin ja en jaksa aina olla suoristamassa.

Vierailija
66/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla julkkiksilla on peruukit tai hirveästi hiuslisäkkeitä.

..................varsinkin senjälkeen kun ovat käyneet suomessa kampaajalla.....

Vierailija
67/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ot, mut liittyy aiheeseen.

Musta on hassua, kun aina sanotaan, että "suomalainen tyypillinen ohut hiuslaatu", eli se monien liian hyvin tuntema, päätä pitkin luiruava roikko.

Mutta kun muutin tänne etelään, missä vedessä paljon kalkkia ja muita mineraaleja, hiuslaatuni kummasti muuttui. ;-)

Nyt minullakin on tuuheat, laineilevat surffihiukset, ihan ilman vaivaa.

Parasta on täyden kympin kampaaja, jonka luota saan aina lähteä hymyssä suin.

Kympillä (€) saan pesun, hoitoaineen, leikkauksen, kuivauksen/föönauksen, hoitavan muotoiluaineen.

Vierailija
68/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tästä syystä lopetin kampaajilla käymisen noin kuutisen vuotta sitten. En yksinkertaisesti IKINÄ saanut sitä, mitä halusin. 

Ymmärrän, että hiukseni eivät ole paksuimmat, mutta kampaajat tuntuivat lähestulkoon aina leikkaavan hiukseni aivan superlyhyiksi, vaikka olisin halunnut "pitkän polkan", joka sopii pyöreille kasvoilleni paremmin. Otsatukka oli laatua "lisää ikääsi 15 vuotta". Maksa siinä sitten lähemmäs 200 euroa hiuksista, joita et halunnut.

No, minä ratkaisin tämän asian a.) lopettamalla hiustenvärjäämisen (hiusten kunto parani muuten todella paljon) b.) ostamalla hiusten leikkaamisen tarkoitetut sakset

Ja kas kummaa! Olen tyytyväisempi hiuksiini kuin vuosiin! Ei se niiden saksien käyttäminen oikeasti ole kovin vaikeaa, jos on yhtään visuaalista silmää. Nyt saan juuri sellaisen otsatukan kuin haluan ja saan pidettyä sen pitkän polkan, jossa viihdyn ja joka minulle parhaiten sopii.

Suosittelen!

Vierailija
69/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa laatua niin - mieskampaaja. Kouluttavat itseään jatkuvasti ja se kyllä näkyy lopputuloksessa.

Muutamaa poikkeusta lukuunottamatta eivät pälätä vaan keskittyvät työhönsä. Vaikea tosin saada aikaa kun jonot sitten heille sen mukaisia.

Vierailija
70/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ulkomailla ja kielimuuri on toisinaan ylitsepääsemätön. Vaikka olisi kymmenen kuvaa samasta mallista, eri kuvakulmista, niin AINA lopputulos on jotain todella eksoottista. Mun pohjoismaisia hiuksia ei oikein uskalleta leikata, eikä varsinkaan värjätä. Tästä on siis ihan suoraan kieltäydytty useampaan otteeseen. Ihan tavalliset, suorat, hyväkuntoiset hiukset mulla on, mutta jokseenkin ohuet, joten kampaajat ilmeisesti pelkäävät että koko kuontalo tipahtaa jos siihen jotain väriainetta laittaa...!

Ja stailaus on aina ihan hirveä. Tykkään pitää polkkaa, toisinaan vähän lyhyempääkin, ja se stailataan joka ikinen kerta sellaiseksi järkyksi mummomalliksi (suoristetaan ja käännetään latvat sisäänpäin, otsatukkaa myöten). :'D Pari kertaa olen poistunut salongista vain juostakseni lähimpään yleisvessaan, jossa olen epätoivon vimmalla yrittänyt korjailla hiustaiteilijan kammottavaa luomusta. Kerran myös kampaaja oli aivan shokissa, kun pyysin pixie-mallin. Eihän nyt NAINEN voi lyhyitä hiuksia leikkauttaa! 

Nyt käynkin erään kaverin luona leikkaamassa. Jälki on aina siistiä ja juuri sellaisen mallin saan, kun haluankin. Ja hintakaan ei päätä huimaa.

Vierailija
71/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tästä syystä lopetin kampaajilla käymisen noin kuutisen vuotta sitten. En yksinkertaisesti IKINÄ saanut sitä, mitä halusin. 

Ymmärrän, että hiukseni eivät ole paksuimmat, mutta kampaajat tuntuivat lähestulkoon aina leikkaavan hiukseni aivan superlyhyiksi, vaikka olisin halunnut "pitkän polkan", joka sopii pyöreille kasvoilleni paremmin. Otsatukka oli laatua "lisää ikääsi 15 vuotta". Maksa siinä sitten lähemmäs 200 euroa hiuksista, joita et halunnut.

No, minä ratkaisin tämän asian a.) lopettamalla hiustenvärjäämisen (hiusten kunto parani muuten todella paljon) b.) ostamalla hiusten leikkaamisen tarkoitetut sakset

Ja kas kummaa! Olen tyytyväisempi hiuksiini kuin vuosiin! Ei se niiden saksien käyttäminen oikeasti ole kovin vaikeaa, jos on yhtään visuaalista silmää. Nyt saan juuri sellaisen otsatukan kuin haluan ja saan pidettyä sen pitkän polkan, jossa viihdyn ja joka minulle parhaiten sopii.

Suosittelen!

Sama täällä, paljonko maksoit niistä saksista?

Vierailija
72/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kun käyn New Yorkissa työmatkalla niin käyn illemmalla vapaa-ajalla kampaajalla, ja siellä koulutettu coloristi-kampaaja tekee minulle tällaisen moniulotteisen vaalennuksen joka saa ohuet hiukseni näyttämään todella paksulta, ja siellä tasoitetaan myös latvojani hieman;

https://i.pinimg.com/originals/0b/5f/3e/0b5f3eba41f0f43bb43ecd0db54181a…

Suomessa saan vain tämän tyylisiä keltavaalennuksia ja latvat kynitään ohuen näköisiksi, miksi?!?!?!

http://3.bp.blogspot.com/-ymAjaLOU6LY/Ud6rsRMPY6I/AAAAAAAARW8/XyBLLu5O7…

Ovatko suomalaiset kampaajat jämähtäneet jonnekin 80- tai 90-luvulle? USAssa nimenomaan kampaajat sanoneet että kun minulla tyypillinen pohjoiseurooppalainen (maantienvärinen) hiuslaatu niin sen vaalentaminen on todella helppo homma ja että kaikki monisävyt saadaan hyvin kohdalleen!

Just sama mullakin, erona vaan että käyn italiassa. Suomessa ei osata edes föönätä hiuksiin samanlaista volyymia mitä italiassa.

Vierailija
73/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakkaan hiuslaatu voi vaikuttaa , kaikki mallit eivät onnistu joka hiuksiin. Suomalainen lasihius on aika vaikea saada pysymään samassa mallissa kuin paksumpi karkea hiuslaatu. 

Seli seli. Mulla on todella karkea hiuslaatu. Kampaajat usein sanovatkin ettei ole suomalainen hiuslaatu. Silti eivät osaa leikata! Hyvin usein saa pettyä ja maksaa kuitenkin tosi paljon.

Vierailija
74/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ekana miettiä että onko siinä mallikuvassa ihan erilainen hiuslaatu (tai esimerkiksi paksummat hiukset ) kuin itsellä ja onko sillä mallilla hiuslisäkkeitä!

Itse lähtisin enemmän ajatuksesta mitä siitä omasta pehkosta saa kuin mallikuvameiningillä.

Entä jos hiukset ovat ohuet lirut..pitääkö vetää pipo päähän????

Vierailija
75/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jo hieman erittäin vaaleata harmaata hiuksissani, joten haluan vain hieman peittävän tuhkanvaalean väärin. No sitä en saa suomalaisesta kampaamosta. Aina värjätään aivan liian tummaksi (ehkä siksi, että tulisin jo neljän viikon jälkeen takaisin) ja sävy on aivan väärä, kellertävän vaalea. No sitä nuoren vaaleanpunaistahan en halua. No nyt sitten tilasin iHerbiltä Amerikasta 10A-väriä ja värjäsin itse. Vaalea on, eikä tule värirajoja. Maksoin vain 12 e arvonlisäveroa, kuljetuksesta 1,74 dollaria (1,5 eur) ja toimitus tuli kolmessa päivässä. Itsetullaus oli todella helppo. 

Jos kampaaja ei palvele, enpä vaivaudu pilaamaan mieltäni. Näyttää, että kaikilla suomalaisilla on nykyään todella tumma tai lilan-vaaleanpunainen vaalea tukka. Nuo värit ovat varmasti halpoja! Noita en kuitenkaan halua, punaisesta tai keltaisesta puhumattakaan.  

Hiusten värjääminen on luonnon vastainen teko, vaikka ostamani ovatkin luomuvärejä. Siis dorkaa edes värjätä hiuksia. 

Vierailija
76/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet sanonut sivuotsis, se tarkoittaa juurikin tuota alempaa. Otsis tarkoittaa nimenomaan otsatukkaa. Haluamassasi hiusmallissa ei ole otsatukkaa mutta olet sanonut sellaisen haluavasi.

Kaikki hiusmallit eivät muutenkaan vain sovi tai ei pysty tekemään (toki tästä pitäisi parturin kyllä sanoa ennen kuin tehdään mitään ja osata neuvoa jotain vaihtoehtoista, näin tekee minun parturini)

Vierailija
77/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parturi-kampaajan työ on oikeasti vaativaa. Siihen ei pysty kaikki, vaan siihen täytyy ns. syntyä. Niin kuin täällä moni sanoo, ei osata leikata. Itse olen läpikäynyt kymmenet parturit, tasan kaksi heistä osaa leikata. Jotkut vain syntyvät ns. parturin sakset kädessä. Mistä sitten löytää nämä helmet ettei tarvitse pettyä? No, itse löysin vain kokeilemalla. Nyt minulla on vakkarikampaaja, osaa leikata sekä värjätä. Tekee just niin kuin olen halunnut ja yhdessä mietitään. Hän osaa neuvoa ja tietää sekä sanoo suoraan jos jokin asia ei onnistu. Esimerkiksi viime kerralla: halusin kesäksi vaalentaa hiuksia, minulla oli pitkällä juurikasvulla jo menossa punaiseksi värjätty. Parturini sanoi heti faktat tiskiin miten kannattaa toimia, jotta lopputulos olisi se mitä haetaan. Kerralla sitä ei välttämättä saisi ja sanoi heti millainen on lopputulos jos lähdetään kerralla tekemään. No katastrofi siitä olisi luultavasti tullut.

Hän myös aina varmistaa pituuden ennen kuin leikkaa. Leikkaa vähän kerrallaan kun lähestytään sitä pituutta mitä haluan ettei vahingossakaan leikkaa liikaa. Näin toimii hyvä parturi.

Hän sanoo heti jos jokin ei välttämättä toimi tai onnistu heti, mitä arvostan suuresti.

Harva siis oikeasti osaa hommansa. Jotkut ovat hyviä leikkaamaan mutta huonoja värjäämään, jotkut taas päinvastoin ja joku osaa molemmat. Tottakai se harmittaa kun ei onnistu eikä siinä luottoa synny jos aina menee pieleen. Muistakaa antaa palautetta AINA!! Se on se mistä kehitytään.

Vierailija
78/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla on usein eri ammattinimikkeet eri osaajille.

Hiusmuotoilija leikkaa, coloristi värjää, sitten oli vielä joku erikoisnimike henkilölle joka tekee erikoispermanentteja tai suoristuksia. Oppilaat pesevät hiukset tai föönaavat.

Toisaalta on hienoa käydä tuollaisessa kun parhaat osaajat saavat näyttää parhaat puolensa, ja lopputulos on niin upea että siitä viitsii maksaakin :)

Vierailija
79/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla on usein eri ammattinimikkeet eri osaajille.

Hiusmuotoilija leikkaa, coloristi värjää, sitten oli vielä joku erikoisnimike henkilölle joka tekee erikoispermanentteja tai suoristuksia. Oppilaat pesevät hiukset tai föönaavat.

Toisaalta on hienoa käydä tuollaisessa kun parhaat osaajat saavat näyttää parhaat puolensa, ja lopputulos on niin upea että siitä viitsii maksaakin :)

Parhaimmisto siirtyy suomessa kouluttajaksi, kuten joka alalla.  Just kun löytää helmen niin sen löytää muutkin. Sitten heillekään ei saa aikaa kuin suhteilla tai säkällä ...

Vierailija
80/123 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle hiukset ei ole mikään juttu eikä minulla useinkaan ole selkeää mielipidettä, mitä haluan. Siksi onkin ihan kullanarvoista, että olen löytänyt kampaajan, joka miettii ja ehdottelee ja sopeutuu siihen, etten silti välttämättä osaa sanoa juuta tai jaata. Kuitenkin olen lopputulokseen aina tyytyväinen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän